Od jakiegoś czasu mi wyskakuje check engine i komputer wyrzuca błąd:
P0131
O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1)
Stan kodu usterki
Kod usterki jest potwierdzony
Stan silnika podczas wystąpienia usterki
Dane natychmiastowe podczas kodu błędu : P0131
Stan obiegu paliwa 1: Otwarta pętla (warunki jazdy)
Stan obiegu paliwa 2: Nieużywany
itd...
Po wykasowaniu wraca bardzo szybko, czasami po kilometrze czasami po 300.
Byłem przejazdem u mojego magika i zdiagnozował on padniętą sondę lambda przed katalizatorem.
I teraz zagadka, pytałem i powiedziano mi, że działa i pasuje tylko ori od Mazdy i taki sensor mam kupić.
Zadzwoniłem dziś do serwisu z zamiarem zamówienia tej części i specjalnie podałem VIN, kod błędu oraz rzuciłem hasło sonda lambda / sensor o2 przed katalizatorem.
Mój rozmówca długo szukał i finalnie oddzwonił do mnie odpowiadając, że tam widzi dwa sensory przed katem.
Mówił o LFN1-18-8G1 SENSOR, AIR & FUEL RATIO. A (LFN1-18-8G1A) - 120126; NCA8** -262933;
Moje pytanie do was - do tej pory byłem pewien, że chcę kupić to: LFG2-18-861B i ww błąd właśnie tej części dotyczy czy mam rację?
Poniżej dane którymi się posiłkowałem: http://www.partsbase.org/mazda/mx-5-200 ... lfg218861b
Oczywiście zostałem zaproszony na podłączenie do komputera za 250 zł którym pogardziłem
