[NC] Kontrolka CHECK ENGINE P0126 P2096 P0304
Pali się i nie chce zgasnąć :(
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- grzes
- Posty: 3654
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hm. ten silnik i ten błąd.. w lewe powietrze ciężko mi uwierzyć- sonda leci w parze z innym błedem z tego co pamietam.
Pozamieniaj cewki miejscami na silniku, zobaczyc czy błąd ten "przewędruje". ja bym stawiał na cewkę.
Pozamieniaj cewki miejscami na silniku, zobaczyc czy błąd ten "przewędruje". ja bym stawiał na cewkę.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Cewki właśnie wyeliminowałeś.
Jako że u mnie były identyczne objawy i ten sam błąd, pozwolę sobie zacytować swój post z poprzedniej strony:
Niech mechanik bardzo dobrze sprawdzi wiązkę.
Edit: przypomniałem sobie jeszcze, że u mnie elektromechanik potwierdził swoją diagnozę manipulując delikatnie felernym odcinkiem wiązki na odpalonym silniku. Przy pewnym położeniu wiązki silnik wyraźnie tracił jeden cylinder.
Jako że u mnie były identyczne objawy i ten sam błąd, pozwolę sobie zacytować swój post z poprzedniej strony:
Dżunior pisze:Dawno temu miałem podobne objawy w Niebieskiej NC. Okazało się, że pękł jeden z kabelków idących do cewki zapłonowej. Dotyczyło to najbardziej "wewnętrznego" cylindra - tego od strony ściany grodziowej. Pęknięcie było niewidoczne, bo izolacja była nietknięta. Dopiero pod palcami elektryk wyczuł że w środku jest kuku.
Pęknięcie wystąpiło mniej więcej na krawędzi pokrywy silnika.
Niech mechanik bardzo dobrze sprawdzi wiązkę.
Edit: przypomniałem sobie jeszcze, że u mnie elektromechanik potwierdził swoją diagnozę manipulując delikatnie felernym odcinkiem wiązki na odpalonym silniku. Przy pewnym położeniu wiązki silnik wyraźnie tracił jeden cylinder.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Po kilku dniach jazdy nieśmiało stwierdzam, że problem z wypadaniem 4 cylindra został zażegnany
Skończyło się na przelutowaniu 2 wtyczek (i ok 15cm przewodu) do 4 cylindra. Czyli ta sama historia co u Dzuniora i żałuję, że wcześniej nie wykonałęm tego zabiegu
Przy kodzie P0304 w NCeku śmiało można obstawiać wtyczki, ponieważ moja mazda jest 3 znanym przypadkiem.
Skończyło się na przelutowaniu 2 wtyczek (i ok 15cm przewodu) do 4 cylindra. Czyli ta sama historia co u Dzuniora i żałuję, że wcześniej nie wykonałęm tego zabiegu
Przy kodzie P0304 w NCeku śmiało można obstawiać wtyczki, ponieważ moja mazda jest 3 znanym przypadkiem.
Problemów ciąg dalszy...
Po ostatnim wypadzie na Ułęż, samochód znów marudzi i tym razem objawy są następujące:
Po przekroczeniu 4-5 tyś obrotów z gazem 3/4 w podłodze i redukcji biegu na wyższy, następny bieg na początku mocno zamula, tak jakby miał z 50km mniej, po kilku sekundach znowu wraca moc i normalnie jedzie. Od czasu do czasu na wyższych obrotach go zamula... Wcześniej było tak, że się dławił i szarpał, w ogóle przez 1-2 sek nie miał mocy, teraz ma moc ale zdecydowanie mniej.
Żadnego błędu nie wywala. Zauważyłem, że przy prawie pustym baku objawy się nasilają.
Jakieś pomysły bo mi ręce opadają...?
Po ostatnim wypadzie na Ułęż, samochód znów marudzi i tym razem objawy są następujące:
Po przekroczeniu 4-5 tyś obrotów z gazem 3/4 w podłodze i redukcji biegu na wyższy, następny bieg na początku mocno zamula, tak jakby miał z 50km mniej, po kilku sekundach znowu wraca moc i normalnie jedzie. Od czasu do czasu na wyższych obrotach go zamula... Wcześniej było tak, że się dławił i szarpał, w ogóle przez 1-2 sek nie miał mocy, teraz ma moc ale zdecydowanie mniej.
Żadnego błędu nie wywala. Zauważyłem, że przy prawie pustym baku objawy się nasilają.
Jakieś pomysły bo mi ręce opadają...?
Podłącze się Pod temat , dziś wracając z Warszawy (NBfl) , jadąc sobie spokojnie 120km/h trasą s8 zapaliła mi się kontrolka check , która świeci się nieustatnie, przy ponownym uruchomieniu silnika również. Nie ma żadnych niepokojących objaw , silnik pracuje dobrze i płynnie jak wcześniej. Niestety jutro już zaczynają się święta i raczej nie zdołam znaleźć żadnego dostępnego mechanika w okolicy Może ktoś pomorze zdiagnozować problem swoim komputerem , bądź podpowie czy miał podobny problem i jak go zniwelował? bo domyślam się że tak czy owak muszę podjechać na diagnostykę i to sprawdzić oraz skasować błąd
Zyga pisze: oraz skasować błąd
Kasując błędy jeszcze nikomu nie udało się nic naprawić.
Zyga pisze:w okolicy
Jakbys uzupełnił miejscowość w profilu lub napisał w poście, gdzie z tej wawy dojechałeś, wtedy na pewno łatwiej byłoby kogoś znaleźć "w okolicy"
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
]Piaseczno chodziło mi oczywiście o zdiagnozowanie błędu , naprawie, i usunięciu go. Zatankowałem auto na kiepskiej stacji, usłyszałem juz od paru osob ze moze to byc kwestia słabego paliwa. Dzis poszukam speca i dam cynk
Info na dziś, wyjeździłem cały zbiornik paliwa który okazał sie przyczyną zapalenia się kontrolki. Stacja benzynowa Auchan Piaseczno szczerze odradzam tam tankować już kolejna osoba , która tam tankowała miała problem z szarpiącym silnikiem lub zapalającym się check engine . seicento to i na moczu by pojechało, mój stary passat w niezniszczalnym 1.9 tdi to i na opale ciągnął , a tu już autko wrażliwe na słabej jakości paliwo, także problem rozwikłany
Info na dziś, wyjeździłem cały zbiornik paliwa który okazał sie przyczyną zapalenia się kontrolki. Stacja benzynowa Auchan Piaseczno szczerze odradzam tam tankować już kolejna osoba , która tam tankowała miała problem z szarpiącym silnikiem lub zapalającym się check engine . seicento to i na moczu by pojechało, mój stary passat w niezniszczalnym 1.9 tdi to i na opale ciągnął , a tu już autko wrażliwe na słabej jakości paliwo, także problem rozwikłany