[NC] Kontrolka CHECK ENGINE P0126 P2096 P0304

Pali się i nie chce zgasnąć :(

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3654
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

07 lip 2015, 13:51

hm. ten silnik i ten błąd.. w lewe powietrze ciężko mi uwierzyć- sonda leci w parze z innym błedem z tego co pamietam.

Pozamieniaj cewki miejscami na silniku, zobaczyc czy błąd ten "przewędruje". ja bym stawiał na cewkę.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

08 lip 2015, 8:54

Właśnie cewki zostały zamienione (druga z czwartą) i wywaliło ten sam błąd na tym samym cylindrze, czy to wam coś mówi?

Wcześniej wprowadziłem w błąd pisząc o zmianie okablowania, fizycznie było by to dość trudne :p
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

08 lip 2015, 9:15

Cewki właśnie wyeliminowałeś.
Jako że u mnie były identyczne objawy i ten sam błąd, pozwolę sobie zacytować swój post z poprzedniej strony:
Dżunior pisze:Dawno temu miałem podobne objawy w Niebieskiej NC. Okazało się, że pękł jeden z kabelków idących do cewki zapłonowej. Dotyczyło to najbardziej "wewnętrznego" cylindra - tego od strony ściany grodziowej. Pęknięcie było niewidoczne, bo izolacja była nietknięta. Dopiero pod palcami elektryk wyczuł że w środku jest kuku.
Pęknięcie wystąpiło mniej więcej na krawędzi pokrywy silnika.

Niech mechanik bardzo dobrze sprawdzi wiązkę.

Edit: przypomniałem sobie jeszcze, że u mnie elektromechanik potwierdził swoją diagnozę manipulując delikatnie felernym odcinkiem wiązki na odpalonym silniku. Przy pewnym położeniu wiązki silnik wyraźnie tracił jeden cylinder.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

08 lip 2015, 9:38

Dzięki za odpowiedz, dziś wieczorem sprawdzimy wiązkę :)
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

09 lip 2015, 8:44

Niestety same poruszanie wiązką nie daje konkretnego efektu, silnik niby zmienia delikatnie obroty ale to raczej w moim przypadku normalne zachowanie. Pozostaje nam czekać na wizytę u mechanika...
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

21 lip 2015, 11:23

Dziś podmienię wtryski i zobaczymy czy nadal ten sam błąd wyrzuci.
A zawory należy regulować w silniku 2.0 z 2006r ? Słyszałem, że w niektórych silnikach reguluję się co ok 30 000 km.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2015, 15:28

Jeżeli dobrze pamiętam, to w instrukcji jest napisane, żeby sprawdzać co 120 tys. Ale nie wydaje mi się, żeby coś mogło niepokojącego się z nimi dziać ;)
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

04 wrz 2015, 12:12

Po kilku dniach jazdy nieśmiało stwierdzam, że problem z wypadaniem 4 cylindra został zażegnany :)

Skończyło się na przelutowaniu 2 wtyczek (i ok 15cm przewodu) do 4 cylindra. Czyli ta sama historia co u Dzuniora i żałuję, że wcześniej nie wykonałęm tego zabiegu :P

Przy kodzie P0304 w NCeku śmiało można obstawiać wtyczki, ponieważ moja mazda jest 3 znanym przypadkiem.
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

28 paź 2015, 9:43

Problemów ciąg dalszy...

Po ostatnim wypadzie na Ułęż, samochód znów marudzi i tym razem objawy są następujące:
Po przekroczeniu 4-5 tyś obrotów z gazem 3/4 w podłodze i redukcji biegu na wyższy, następny bieg na początku mocno zamula, tak jakby miał z 50km mniej, po kilku sekundach znowu wraca moc i normalnie jedzie. Od czasu do czasu na wyższych obrotach go zamula... Wcześniej było tak, że się dławił i szarpał, w ogóle przez 1-2 sek nie miał mocy, teraz ma moc ale zdecydowanie mniej.

Żadnego błędu nie wywala. Zauważyłem, że przy prawie pustym baku objawy się nasilają.

Jakieś pomysły bo mi ręce opadają...?
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1220
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2015, 9:59

Kiedy ostatnio zmieniałeś filtr paliwa?
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

28 paź 2015, 10:32

Przy wymianie oleju na przełomie kwiecien/maj 2015, ok. 7 000 km przejechane.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2015, 10:51

Sorry za offtop, wymieniałeś filtr paliwa w pompie? Wszędzie twierdzą że on nie wymaga serwisowania:
miata.net pisze:NC's have a fuel filter in the tank which requires no servicing.
Zyga
Posty: 52
Rejestracja: 02 paź 2015, 14:39
Model: Inny

23 gru 2015, 22:08

Podłącze się Pod temat , dziś wracając z Warszawy (NBfl) , jadąc sobie spokojnie 120km/h trasą s8 zapaliła mi się kontrolka check , która świeci się nieustatnie, przy ponownym uruchomieniu silnika również. Nie ma żadnych niepokojących objaw , silnik pracuje dobrze i płynnie jak wcześniej. Niestety jutro już zaczynają się święta i raczej nie zdołam znaleźć żadnego dostępnego mechanika w okolicy :roll: Może ktoś pomorze zdiagnozować problem swoim komputerem , bądź podpowie czy miał podobny problem i jak go zniwelował? bo domyślam się że tak czy owak muszę podjechać na diagnostykę i to sprawdzić oraz skasować błąd
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 gru 2015, 23:44

Zyga pisze: oraz skasować błąd

Kasując błędy jeszcze nikomu nie udało się nic naprawić.
Zyga pisze:w okolicy

Jakbys uzupełnił miejscowość w profilu lub napisał w poście, gdzie z tej wawy dojechałeś, wtedy na pewno łatwiej byłoby kogoś znaleźć "w okolicy" :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Zyga
Posty: 52
Rejestracja: 02 paź 2015, 14:39
Model: Inny

24 gru 2015, 8:29

]Piaseczno ;) chodziło mi oczywiście o zdiagnozowanie błędu , naprawie, i usunięciu go. Zatankowałem auto na kiepskiej stacji, usłyszałem juz od paru osob ze moze to byc kwestia słabego paliwa. Dzis poszukam speca i dam cynk

Info na dziś, wyjeździłem cały zbiornik paliwa który okazał sie przyczyną zapalenia się kontrolki. Stacja benzynowa Auchan Piaseczno szczerze odradzam tam tankować ;) już kolejna osoba , która tam tankowała miała problem z szarpiącym silnikiem lub zapalającym się check engine . seicento to i na moczu by pojechało, mój stary passat w niezniszczalnym 1.9 tdi to i na opale ciągnął , a tu już autko wrażliwe na słabej jakości paliwo, także problem rozwikłany ;)
ODPOWIEDZ