[NC] Naprawa blacharsko-mechaniczna, ułożenie części.

Złożenie karoserii, chłodnicy i wzmocneinia.

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

White
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2011, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2013, 17:00

Witam serdecznie, po zabawie NB przyszła pora na NC ale niestety daleko jej chociażby do przyzwoitego stanu :(

Najpierw przedstawie trochę zdjęć, żebyście mogli złapać się za głowę:(

[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=868e71aef7f1ddf0]Obrazek[/URL][URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d3595b17234766c7]Obrazek[/URL]
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=aeb08c50e7b77436]Obrazek[/URL][URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=554fc8c4abc81675]Obrazek[/URL]
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3522bc082ba78917]Obrazek[/URL][URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=330b58352e54a28c]Obrazek[/URL]
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fba3364443ddd0c2]Obrazek[/URL][URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=32278c60a2b3adfc]Obrazek[/URL]

Za całość zapłaciłem 14 tysięcy, jest to 2008 rok, 33 tysiące przebiegu silnik 1.8. Bardzo chciałbym móc ją naprawić i użytkować w sposób bezpieczny. Silnik i zawieszenie jest podobno całkowicie sprawne, reszta auta nie bita i zadbana. Da się coś z tym zrobić czy tylko na części?

Jeśli da się ją uratować to bardzo proszę o wykazanie części, których powinienem szukać. Z tego co zauważyłem, komputer cały, ABS i zawieszenie całe, sanie też, zbiorniki również. Mam też nadkola, halogeny i lampy, błotniki są całe. Wydaje mi się, że jedna podłóznica jest dłuższa ale idąc wzdłóż niej nie mogę się dopatrzeć momentu gdzie miała by zgięcie czy zgniecenie. Możliwe by cała podłóżnica się przesuneła skoro dostał idealnie w środek chłodnicy w kolizji z małym drzewem?

Proszę o szerokie wypowiedzi i pomożcie ją uratować :)
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

21 lut 2013, 18:08

W niezłym stanie ten przód jest :) nie widać poważnych uszkodzeń,trzeba kupić to czego brakuje poskręcać i wtedy wyjdzie jak coś jest krzywe, rozebrać po prostować jeśli zauważamy znaczne przesunięcia, znowu skręcić jeśli będzie ok rozkręcić pomalować części danym kolorem i poskładać na gotowe

dla kogoś kto nigdy tego nie robił na pewno sprawi trudność, samochód nie jest bardzo uszkodzony więc lepiej będzie opłacało się go poskładać niż oddać na części
White
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2011, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2013, 18:17

Dzieki za odp:)

martwi mnie ta podłóżnica, jak dla mnie wystaje pare cm dalej niż ta od pasażera..ale też chyba ta od pasażera wychodzi w innym miejscu ale jak się wtedy przykręci belke wzmacniająca zdeżak jeśli podłóżnice nie kończa się w tym samym miejscu :( Na pierwszym zdjęciu, chodzi mi o te dwie wystające belki, równoległe do siebie, widać, że jedna jest dłuższa.

Noi skąd wziąć ten przedni pas, który jest wycięty? Bo belka przednia to nie problem maska zderzaki i chłodnica też. Nie jest pewnie odkręcalny więc spaw?

Pozdrawiam :)
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

21 lut 2013, 18:34

Podczas wypadku podłużnica ma prawo się zgiąć, i jeśli jest zgięta niewiele, to się ją prostuje a jeśli cała zniszczona to wycina i wspawuje nową, podłużnice trzymają przód w kupie, jeśli je wyprostujesz to reszta elementów pewnie będzie ładnie pasowała, pas przedni się raczej odkręca, ale i nieraz nie.jeśli coś jest zgrzane to się rozwierca a potem przy składaniu spawa.Z tego co patrzyłem na allegro to chyba nie jest odkręcany ale pewny nie jestem, więc jeśli ma zgrzewy to trzeba rozwiercać a potem spawać

tu masz link do aukcji z pasem ale i innymi elementami niestety http://allegro.pl/mazda-mx-5-mx5-nc-2008-2-0-pas-przedni-wzmocnienie-i2975043205.html
White
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2011, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2013, 18:38

Ale ona jest prosta, tylko jest dłuższa od tej od strony pasażera..

A jak silnik, wydaje się być ok?
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

21 lut 2013, 18:42

silnikowi raczej nic się nie stało bo jest jak to w mx-5 ustawiony daleko od chłodnicy, po zdjęciach to zawsze ciężko cokolwiek powiedzieć ale wydaje się nietknięty

wszystko wyjdzie w praniu po pierwszym uruchomieniu :)

[ Dodano: 21-02-2013, 19:53 ]
z tego co widzę po zdjęciach to do kupienia masz:
- cała puszka na filtr powietrza z filtrem i przepływomierzem bo go nie widzę
- pewnie pasek wieloklinowy
- puszka bezpieczników
- przewód cićnieniowy chyba od wspomagania jest załamany do wymiany

a o reszcie ciężko cokolwiek powiedzieć bo nie widać
White
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2011, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2013, 18:53

Jakieś wskazówki? Nie chce by to auto stało ale ze 2 miesiące będzie musiało...czy wystarczy jak kupie samą chłodnice a osprzęt i rurki gdzieś na fotach widzicie? Da się zrobić prowizoryczny obwód aby silnik troche popracował i auto poruszało łożyskami na polnych drogach ?

Paski klinowe i puszka bezpieczników jest ok, tak mi się wydaje.

Przednia rama w salonie mazdy kosztuje 550 zł :)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2013, 12:41

raflin48, znam ten przód od NC. widziałem całość :) Co do podłużnicy to jeśli jest 1 krótsza od drugiej a nie widać uszkodzenia więc poszło gdzieś dalej a to nie wiem czy można tak sobie zlekceważyć.
White
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2011, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2013, 14:02

no wlasnie:( cos pomierzyc? Co zrobic by bezpiecznie odpalic silnik by troche pochodzil? Na pare minut bez chlodnicy dam rade? Czy zamiast kupowac cala obudowe filtra moge zalozyc chwilowo i prowizorycznie stozek? Szkoda ze tak ubogo na allegro z czesciami do nc a glupia obudowa filtra w mazdzie 900 zl i to bez przeplywki:/
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2013, 14:43

Pogadaj z brożynkiem, może ma te potrzebne rzeczy bo cały przód z allegro który został tu wstawiony jest właśnie od niego.

Najlepiej zadzwoń pod 691 556 070 i powiedz jaka jest sprawa. Chłopak ogłasza się dość dobrze na Giełdzie Komercyjnej.

Osobiście bym się bał odpalić ten silnik, bo sassie jakiś syf i co wtedy? może uda Ci się pożyczyć chłodnice, zamkniesz obieg, płyn będzie krążył i będzie ok. Przecież nie musisz użyć do sprawdzenia chłodnicy od NC tylko jakiej kolwiek.

A jak silnik nie sprawny to po ile chodzą 2.0 ?

Sprawa podłużnicy. Znawcą tych spraw też nie jestem ale na chłopski rozum dokładnie obejrzyj spód, w zależności od której tego która to podłóżnica, lewa czy prawa, obejrzyj jak się ma podłoga pod wykładziną pasażera/kierowcy jak i ściana grodziowa Na zdjęciach nie widze by była 1 krótsza ale to kwestia perspektywy pewnie. Nie wiem, może 1 ma być krótsza? bo do tego jest przykręcany zderzak i może jakoś tak to Mazda rozwiązała. Nie wiem, ale szukaj różnych odpowiedzi w różnych miejscach.


Masz kogoś kto Ci to poskłada czy sam chcesz po prostu podokrecać wszystko ?
Oraz ostatnie pytanie, czy masz zdjęcia auta tak jak wyglądało po wypadku ?


edit:

Zobacz to:

Obrazek

To akurat sa odległości różnych miejsc konstrukcyjnych od NA. Wziałem to z wątku rafik14.

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4275&postdays=0&postorder=asc&start=300
White
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2011, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2013, 15:22

Ok, odezwę się do niego :)

Myślałem, żeby zamknąć jakoś prowizorycznie obieg i wleje płyn mocno rozcieńczony ale pożyczenie chłodnicy to dobry pomysł tylko nie bardzo mam skąd :(
Co do ofert silników to też pusto, może warto szukać na forach.
Elementy karoserii wydają mi się dość tanie u dilera mazdy.
Przednia rama jest chyba nitowana, ogólnie lakierka i skręcenie karoserii chcę komuś powierzyć, najlepiej osobie znanej na forum, co do elektryki i części pojedynczych będę robił we własnym zakresie.

Co do podłużnic to je pomierzę od komory silnika, ale też dziwne, wydaje mi się, że dłuższa jest ta od strony kierowcy ale auto dostało właśnie w tą stronę, nie idealnie w środek tylko trochę w stronę kierowcy i tylko kawałek elementu podłożnicy, w miejscu gdzie skręcamy je z belką wzmacniającą zderzak, jest delikatnie odgięty ten element. Widać to na zdjęciu, czyli dosłownie musnęło w tym miejscu.
Rozumiem, że ta od pasażera może być krótsza, bo została uderzona, a tak się nie stało…więc może to kwestia nie równego terenu lub perspektywy ale wątpie by cała konstrukcja nosząca była tak podatna na różnice wzniesień :P
NC nie dzieli chyba żadnych części z NB więc nie wiem czy mogę się tym schematem sugerować
Zdjęcia spróbuje wrzucić jutro  Może dla kogoś kto będzie mógł mi pomóc mam zrobić dokładniejsze zdjęcia?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 lut 2013, 16:19

Pytanei brzmi - czy drzwi sie otwieraja i zamykaja ;) Cena auta dobra, ale skompletowanie czesci moze byc kosztowne, szczegolnie, ze nie ma pasa przedniego , belki z przodu silnika, chlodnic, swiatelm i tysiaca plastikow. Komputer przezyl czy tez nieobecny?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
White
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2011, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2013, 16:51

Drzwi otwierają się i zamykają bardzo dobrze:P trochę plastików, nadkola, światła i komputer posiadam i wszystko nadaje się do użytku :)

Pas nowy czarny plus lakier z 700 zł, belka łączącą na dole podłużnice i lakier to 300 zł, belkę wzmacniającą zderzak dostane już pewnie w kolorze za 150-200 zł.

Na pewno potrzebne będzie możliwie jak najwięcej zdjęć rozebranej mazdy np. jakaś instrukcja wymiany chłodnicy czy coś w tym stylu, wtedy prawie wszystko będzie jasne.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 lut 2013, 17:10

White pisze:Na pewno potrzebne będzie możliwie jak najwięcej zdjęć rozebranej mazdy np. jakaś instrukcja wymiany chłodnicy czy coś w tym stylu, wtedy prawie wszystko będzie jasne.

Podaj mi maila, to znajdzie sie jakas serwisowka ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
White
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2011, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2013, 17:25

Co do wsparcia blacharskiego na tym forum będę próbował kontaktować się przez PW, ale gdyby ktoś widząc temat zaproponuje pomoc to proszę o kontakt:)

Co do samej naprawy co radzicie zrobić tzn. założyć jakiś temat gdzie krok po kroku mógłbym pokazywać etapy lub prosić o pomoc na konkretnym etapie? Bo nie chcę zaśmiecać forum.

Proszę też o wsparcie co do możliwie najszybszego odpalenia silnika bo już prawie miesiąc nie był dopalany :(

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

22 lut 2013, 17:34

najlepiej pewnie założyć temat w "Nasze mazdy" i.... tam prowadzić księgę odbudowy (tak mi sie wydaje).
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

22 lut 2013, 17:35

załóż jej temat w 'nasze mazdy' :wink:
wiele osób zaciekawi odbudowa NC, a tam temat będzie najlepiej widoczny

@up
otóż to :mrgreen:
miata lov!
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 lut 2013, 18:49

/|\ Popieram :kciuk:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

23 lut 2013, 0:39

Jako że jesteś z Warszawy, polecam zakład lakierniczy z Otwocka: Grzegorz Lech, 502 586 164. Gość ogarniał nie jedną MX-5'kę, nie wiem tylko czy wśród nich były również NC - musisz ewentualnie dopytać.
IMO warto by spojrzał na to ktoś kompetentny i ocenił skalę zniszczeń. NC to auto zaprojektowane w zupełnie inny sposób niż NA/NB - mające inaczej rozwiązane strefy zgniotu i ulegające dużo większym deformacjom przy kolizjach.
Mam nadzieję że nadwozie nie oberwało zbyt mocno i że da się je naprawić, ale z drugiej strony - szkoda byłoby poświęcać czas i kupę kasy by dowiedzieć, się że skala zniszczeń jest zbyt duża by doprowadzić auto do pełniej sprawności.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
White
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2011, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2013, 7:50

Optymizmem napawa mnie to, że zawieszenie jest niestknięte, przeguby i sanki tak samo, uderzenie nie dotarło i nic nawet nie musnęło, może jednak nazdwozie będzie całe...

Czy już kwestie silnika i jego odpalenia poruszać w nowym temacie "nasze mazdy" czy ten wątek lepiej bedzie zakończyć tutaj? Skoro wiele osób mówi, że może mu odpalenie zaszkodzić więc muszę tak wszystko dobrać by tak się nie stało, silnik mnie ciekawi co nei ukrywam :)
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

24 lut 2013, 8:14

Bardock pisze:raflin48, znam ten przód od NC. widziałem całość :) Co do podłużnicy to jeśli jest 1 krótsza od drugiej a nie widać uszkodzenia więc poszło gdzieś dalej a to nie wiem czy można tak sobie zlekceważyć.


nie no zgadza sie lekceważyć nie można, trzeba to po prostu zrobić ale bez sprzętu będzie lipa
White
Posty: 51
Rejestracja: 20 sie 2011, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2013, 9:19

Podłóżnice sa nie ruszone, nie sa różnej długości, wydawało mi się tylko:) Temat w pewien sposób został przeniesiony do działu nasze mazdy.
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2013, 10:56

moge polecic pana Grzegorza Lecha z Otwocka Robil mi progi w NBFL i jest pieknie
bezmiatowy //
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2013, 10:57

to jeszcze poprosimy foty przed/po i cenę, wielu osobom to może pomóc :cool:
Obrazek

miatasm.com
ODPOWIEDZ