[NC] P0126 - zbyt niska temperatura cieczy chłodzącej

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

30 wrz 2013, 12:18

Problem taki jak w temacie: co jakiś czas w Szarej wyskakuje mi Check z taką właśnie informacją. Zawsze wtedy, gdy na zewnątrz jest chłodno (max. 10-15st.C).
Program Torque czytający z OBDII pokazuje temperaturę czynnika na poziomie 75-77st.C przy typowej prędkości przelotowej. Przy ostrym pałowaniu w górach nie wychodzę ponad 90st.C
Poziom płynu w zbiorniczku wzorcowy.

Auto pochodzi z rynku cieplejszego niż polski - czy to może być przyczyną (inny termostat)?
Czy któryś z właścicieli NC może podać swoje wartości temperatury?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 wrz 2013, 12:38

Dżunior pisze:Auto pochodzi z rynku cieplejszego niż polski - czy to może być przyczyną (inny termostat)?

Może mieć termostat na niższą temperaturę otwarcia, ale ta Twoja jest tak niska, że to bardziej wygląda na zacięty i nie domykający się. Kup jakiś (sensowny) zamiennik i wymień po prostu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sleven
Posty: 465
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:46
Lokalizacja: POZnan*

30 wrz 2013, 13:34

Tylko nie kupuj dziadostwa z kmparts! mój termostat kupiony w kmparts się rozpadł po ok 3 tyg na dwie części w taki sposób ze zablokował przepływ wody do chłodnicy i był tylko mały obieg... Wymieniałem z tych samych powodów co Ty- speed z Florydy - szybciej się otwierał termostat i zima miałem niedogrzany silnik.
Pat
Posty: 22
Rejestracja: 04 lip 2013, 15:30
Lokalizacja: Szczecin

02 paź 2013, 6:49

Zrobiłem pomiary w drodze do pracy używając Torque Pro. Temperatura otoczenia: 5 st.C.
Temperatura chłodziwa ustabilizowała się na 85 st.C po 7 min. jazdy, i przejechaniu 2,4 km. To tyle jeśli chodzi o spokojną jazdę po mieście.

Musisz wymienić termostat. Mam podobne objawy w Fordzie Mondeo, który ma zepsuty termostat. Silnik jest chłodzony zaraz po uruchomieniu, choć chłodziwo osiągnęło dopiero 30 st.C.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1929
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

14 paź 2013, 20:33

Mam podobny problem, na trasie przy niskiej temp zauważyłem że silnik się nie dogrzewa, jaki termostat polecacie do 1.6 nbfl ?
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

15 paź 2013, 2:51

Polecam najlepszy na jaki Cię stać.
Osobiście Sachs, Luk, Ate, Brembo, SKF etc to dla mnie marki. Ktore stawiam na równi z Mazda ASO. ....Ale w termostatach to nie wiem kto robi dobre rzeczy. Nie wymieniałem.
Zobacz tu: iparts.pl - maja dużo części różnych producentów. Zerknij na strone producenta, patrz na rekomendacje. Ja używam oleju niemal "noname" ale ma rekomendacje porsche i bmw... Mazda 100%, reszta idzie od 98,9%...

HWCo raczej lepiej nie kupować....
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

15 paź 2013, 6:07

termo_sXs pisze:Ktore stawiam na równi z Mazda ASO

Któraś z nich pewnie robi dla mazdy... chyba nie myślisz że mazda robi to dla siebie sama?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

07 gru 2013, 12:50

majkel pisze:Może mieć termostat na niższą temperaturę otwarcia, ale ta Twoja jest tak niska, że to bardziej wygląda na zacięty i nie domykający się.

Zgłębiając temat natknąłem się na informację, że NC sprzedawane w południowych stanach maja jakąś abstrakcyjnie niską temperaturę otwarcia termostatu. Nie mogę teraz odszukać źródła, ale pamiętam że było to delikatnie powyżej 70st.C. :bang:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

07 gru 2013, 19:53

Ja wymienialem termostat w Niebieskiej, bo zimą na jałowych leciało letnie powietrze w obiegu wewn. wszystko waliła na chłodnicę ;) Może masz to samo? Aczkolwiek błędu nie miałem. Natomiast po wymianie termostatu problem zniknął. A no i tylko w ASO można dostać.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

08 gru 2013, 21:09

Oryginał mają też w Carspeed Lublin. Cena z przesyłką ~300PLN. Maksymalne otwarcie przy ~95st.C
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

11 gru 2013, 10:44

Dżunior pisze:Oryginał mają też w Carspeed Lublin. Cena z przesyłką ~300PLN. Maksymalne otwarcie przy ~95st.C

to drożej niż w ASO...
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

11 gru 2013, 11:49

A jaka jest cena w ASO? Mam na myśli cenę dla osoby "z ulicy".
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

11 gru 2013, 11:55

niewiele poniżej 250zł (bez wysyłki :) ) nie takie ASO straszne jak malują
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 gru 2013, 12:14

Zauważyłem ze u mnie jak zrobiło sie zimniej, powietrze które wydobywa sie z wentylacji nie jest takie do konca gorące jak w innych autach, temp na wskaźniku zawsze w połowie ale przy ogrzewaniu na maksa jakby ciut za słabe grzanie. Nie wiem czy może jestem przewrażliwiony ale miata powinna miec chyba dobre grzanie przy tak małej kabinie.

Spotkał sie ktoś z innym termostatem w NA z ameryki ?
z tego co widze to na nasze warunki standard to 88stC ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2013, 12:48

ubek pisze:powietrze które wydobywa sie z wentylacji nie jest takie do konca gorące jak w innych autach,

Zacznij od sprawdzenia cięgien regulacji temperatury (po prawej albo lewej stronie nagrzewnicy). Możliwe, że nie otwierają do końca obiegu grzania i trzeba je podregulować.
ubek pisze:Spotkał sie ktoś z innym termostatem w NA z ameryki ?

To niekoniecznie musi być temostat z US. Termostaty z niższą temperaturą otwarcia są dostępne w standardowej dystrybucji zamienników. Niestety nie dowiesz się jaki masz bez jego wyjęcia i obejrzenia, temperatura jest nabita na termostacie. Jeśli ktoś wymieniając termostat taki wstawił, to jest nieco strzał w kolano. Termostat na 82 stopnie przy sprawnym układzie chłodzenia powoduje, że nawet latem podczas jazdy nie da się w naszym klimacie zagrzać silnika powyżej 80 stopni. I praktycznie nie zobaczysz tego na seryjnym wskaźniku temperatury. Posiadacze NC mają to szczęście, że ECU ma procedurę testową i wali błędy, wcześniejsze modele mają to z grubsza gdzieś :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ryszard
Posty: 2
Rejestracja: 11 gru 2013, 18:21
Lokalizacja: London

11 gru 2013, 19:02

Witam wszystkich bardzo gorąco!

Dwa miesiące temu kupiłem swoja pierwsza Mazdzie mx5 NC (już mam od kilku lat Mazdę 3).

Aktualnie mam problem ze swoja Madzia tzn jeżdżąc codziennie do pracy około 5km w jedna stronę temperatura chłodziwa nigdy nie dochodzi do pozycji środkowej. Co mnie nie martwiło do tej pory bo jest w miarę zimno 0-5 stopni. Wydaje mi się, że auto tez za dużo spala bo jadąc głownie po autostradzie kolo 130km/h spaliła mi 2/5 baku przejeżdżając 160km.


Zmartwiłem się dopiero jak pojechałem do Londynu 70 km w jedna stronę i na autostradzie temperatura chłodziwa nigdy nie zbliżyła się do środkowej pozycji (była tak w 2/5 skali).


Dopiero jak jechałem do Londynu i automatycznie zacząłem jechać dużo wolniej bo już w mieście temperatura podniosła się i na sam koniec już chyba doszła do polowy.

Dziś jak dojechałem do domu to tez wskaźnik temperatury ruszył do góry.

Pamiętam ze z miesiąc temu zapaliła się kontrolka na dashboard ale później zniknęła.

Jada ponad miesiąc temu na lotnisku miałem taki przypadek ze uderzyłem podwoziem w coś i to później spowodowało ze kawałek plastiku z osłony chłodnicy się odgiął. (możliwe ze coś zgubiłem po drodze nie wiem, bo jechałem po szybkiej dwupasmówce).

Zamówiłem już OBDII komunikator by sprawdzić czy mam jakieś błędy.

Poziom cieczy chłodzącej jest okay.

Chciałem zapytać szanownych użytkowników czy jest coś co mogę jeszcze sprawdzić przed otrzymanie OBDII?
Wolałbym zrobić trochę własnej diagnostyki zanim pojadę do serwisu bo tutaj kosza w serwisach jak za zborze.
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

12 gru 2013, 15:17

Termostat na 99%.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1929
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

12 gru 2013, 18:25

Miałem to samo w swojej czarnuli, wymiana termostatu załatwiła sprawę
Ryszard
Posty: 2
Rejestracja: 11 gru 2013, 18:21
Lokalizacja: London

12 gru 2013, 18:44

Byłem dziś u znajomego i podpiął sie OBDII readerem do mojej Madzi ale nie pokazało żadnych faults.
Mimo wszystko postanowiłem, że wymienię termostat, właśnie zamówiłem nowy + płyn chłodzący.

Ktoś próbował samemu wymienić termostat? Warto się w to bawić, czy lepiej zostawić to fachowcom?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

14 gru 2013, 16:21

W NC umiejscowienie termostatu jest bardzo niefortunne - dużo ciężej się do niego dostać niż w poprzednich generacjach. :lol:
Sam musisz ocenić: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=436650
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
gary82
Posty: 1
Rejestracja: 20 lut 2017, 15:04
Model: Inny
Wersja: Mazda 5

20 lut 2017, 15:08

Wiatm. Jestem posiadaczem Mazdy 5 2.3 2007r (USA) Moje pytanie : czy można założyć europejski model termostatu ( nr katalogowy jest inny)
ODPOWIEDZ