[NC] P0126 - zbyt niska temperatura cieczy chłodzącej
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Problem taki jak w temacie: co jakiś czas w Szarej wyskakuje mi Check z taką właśnie informacją. Zawsze wtedy, gdy na zewnątrz jest chłodno (max. 10-15st.C).
Program Torque czytający z OBDII pokazuje temperaturę czynnika na poziomie 75-77st.C przy typowej prędkości przelotowej. Przy ostrym pałowaniu w górach nie wychodzę ponad 90st.C
Poziom płynu w zbiorniczku wzorcowy.
Auto pochodzi z rynku cieplejszego niż polski - czy to może być przyczyną (inny termostat)?
Czy któryś z właścicieli NC może podać swoje wartości temperatury?
Program Torque czytający z OBDII pokazuje temperaturę czynnika na poziomie 75-77st.C przy typowej prędkości przelotowej. Przy ostrym pałowaniu w górach nie wychodzę ponad 90st.C
Poziom płynu w zbiorniczku wzorcowy.
Auto pochodzi z rynku cieplejszego niż polski - czy to może być przyczyną (inny termostat)?
Czy któryś z właścicieli NC może podać swoje wartości temperatury?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:Auto pochodzi z rynku cieplejszego niż polski - czy to może być przyczyną (inny termostat)?
Może mieć termostat na niższą temperaturę otwarcia, ale ta Twoja jest tak niska, że to bardziej wygląda na zacięty i nie domykający się. Kup jakiś (sensowny) zamiennik i wymień po prostu.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Tylko nie kupuj dziadostwa z kmparts! mój termostat kupiony w kmparts się rozpadł po ok 3 tyg na dwie części w taki sposób ze zablokował przepływ wody do chłodnicy i był tylko mały obieg... Wymieniałem z tych samych powodów co Ty- speed z Florydy - szybciej się otwierał termostat i zima miałem niedogrzany silnik.
Zrobiłem pomiary w drodze do pracy używając Torque Pro. Temperatura otoczenia: 5 st.C.
Temperatura chłodziwa ustabilizowała się na 85 st.C po 7 min. jazdy, i przejechaniu 2,4 km. To tyle jeśli chodzi o spokojną jazdę po mieście.
Musisz wymienić termostat. Mam podobne objawy w Fordzie Mondeo, który ma zepsuty termostat. Silnik jest chłodzony zaraz po uruchomieniu, choć chłodziwo osiągnęło dopiero 30 st.C.
Temperatura chłodziwa ustabilizowała się na 85 st.C po 7 min. jazdy, i przejechaniu 2,4 km. To tyle jeśli chodzi o spokojną jazdę po mieście.
Musisz wymienić termostat. Mam podobne objawy w Fordzie Mondeo, który ma zepsuty termostat. Silnik jest chłodzony zaraz po uruchomieniu, choć chłodziwo osiągnęło dopiero 30 st.C.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8
- Lokalizacja: Wawa
Polecam najlepszy na jaki Cię stać.
Osobiście Sachs, Luk, Ate, Brembo, SKF etc to dla mnie marki. Ktore stawiam na równi z Mazda ASO. ....Ale w termostatach to nie wiem kto robi dobre rzeczy. Nie wymieniałem.
Zobacz tu: iparts.pl - maja dużo części różnych producentów. Zerknij na strone producenta, patrz na rekomendacje. Ja używam oleju niemal "noname" ale ma rekomendacje porsche i bmw... Mazda 100%, reszta idzie od 98,9%...
HWCo raczej lepiej nie kupować....
Osobiście Sachs, Luk, Ate, Brembo, SKF etc to dla mnie marki. Ktore stawiam na równi z Mazda ASO. ....Ale w termostatach to nie wiem kto robi dobre rzeczy. Nie wymieniałem.
Zobacz tu: iparts.pl - maja dużo części różnych producentów. Zerknij na strone producenta, patrz na rekomendacje. Ja używam oleju niemal "noname" ale ma rekomendacje porsche i bmw... Mazda 100%, reszta idzie od 98,9%...
HWCo raczej lepiej nie kupować....
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
majkel pisze:Może mieć termostat na niższą temperaturę otwarcia, ale ta Twoja jest tak niska, że to bardziej wygląda na zacięty i nie domykający się.
Zgłębiając temat natknąłem się na informację, że NC sprzedawane w południowych stanach maja jakąś abstrakcyjnie niską temperaturę otwarcia termostatu. Nie mogę teraz odszukać źródła, ale pamiętam że było to delikatnie powyżej 70st.C.

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
Ja wymienialem termostat w Niebieskiej, bo zimą na jałowych leciało letnie powietrze w obiegu wewn. wszystko waliła na chłodnicę
Może masz to samo? Aczkolwiek błędu nie miałem. Natomiast po wymianie termostatu problem zniknął. A no i tylko w ASO można dostać.

- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Oryginał mają też w Carspeed Lublin. Cena z przesyłką ~300PLN. Maksymalne otwarcie przy ~95st.C
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
- Lokalizacja: gorzów
Dżunior pisze:Oryginał mają też w Carspeed Lublin. Cena z przesyłką ~300PLN. Maksymalne otwarcie przy ~95st.C
to drożej niż w ASO...
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
A jaka jest cena w ASO? Mam na myśli cenę dla osoby "z ulicy".
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
- Lokalizacja: gorzów
niewiele poniżej 250zł (bez wysyłki
) nie takie ASO straszne jak malują

Zauważyłem ze u mnie jak zrobiło sie zimniej, powietrze które wydobywa sie z wentylacji nie jest takie do konca gorące jak w innych autach, temp na wskaźniku zawsze w połowie ale przy ogrzewaniu na maksa jakby ciut za słabe grzanie. Nie wiem czy może jestem przewrażliwiony ale miata powinna miec chyba dobre grzanie przy tak małej kabinie.
Spotkał sie ktoś z innym termostatem w NA z ameryki ?
z tego co widze to na nasze warunki standard to 88stC ?
Spotkał sie ktoś z innym termostatem w NA z ameryki ?
z tego co widze to na nasze warunki standard to 88stC ?
ubek pisze:powietrze które wydobywa sie z wentylacji nie jest takie do konca gorące jak w innych autach,
Zacznij od sprawdzenia cięgien regulacji temperatury (po prawej albo lewej stronie nagrzewnicy). Możliwe, że nie otwierają do końca obiegu grzania i trzeba je podregulować.
ubek pisze:Spotkał sie ktoś z innym termostatem w NA z ameryki ?
To niekoniecznie musi być temostat z US. Termostaty z niższą temperaturą otwarcia są dostępne w standardowej dystrybucji zamienników. Niestety nie dowiesz się jaki masz bez jego wyjęcia i obejrzenia, temperatura jest nabita na termostacie. Jeśli ktoś wymieniając termostat taki wstawił, to jest nieco strzał w kolano. Termostat na 82 stopnie przy sprawnym układzie chłodzenia powoduje, że nawet latem podczas jazdy nie da się w naszym klimacie zagrzać silnika powyżej 80 stopni. I praktycznie nie zobaczysz tego na seryjnym wskaźniku temperatury. Posiadacze NC mają to szczęście, że ECU ma procedurę testową i wali błędy, wcześniejsze modele mają to z grubsza gdzieś

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Witam wszystkich bardzo gorąco!
Dwa miesiące temu kupiłem swoja pierwsza Mazdzie mx5 NC (już mam od kilku lat Mazdę 3).
Aktualnie mam problem ze swoja Madzia tzn jeżdżąc codziennie do pracy około 5km w jedna stronę temperatura chłodziwa nigdy nie dochodzi do pozycji środkowej. Co mnie nie martwiło do tej pory bo jest w miarę zimno 0-5 stopni. Wydaje mi się, że auto tez za dużo spala bo jadąc głownie po autostradzie kolo 130km/h spaliła mi 2/5 baku przejeżdżając 160km.
Zmartwiłem się dopiero jak pojechałem do Londynu 70 km w jedna stronę i na autostradzie temperatura chłodziwa nigdy nie zbliżyła się do środkowej pozycji (była tak w 2/5 skali).
Dopiero jak jechałem do Londynu i automatycznie zacząłem jechać dużo wolniej bo już w mieście temperatura podniosła się i na sam koniec już chyba doszła do polowy.
Dziś jak dojechałem do domu to tez wskaźnik temperatury ruszył do góry.
Pamiętam ze z miesiąc temu zapaliła się kontrolka na dashboard ale później zniknęła.
Jada ponad miesiąc temu na lotnisku miałem taki przypadek ze uderzyłem podwoziem w coś i to później spowodowało ze kawałek plastiku z osłony chłodnicy się odgiął. (możliwe ze coś zgubiłem po drodze nie wiem, bo jechałem po szybkiej dwupasmówce).
Zamówiłem już OBDII komunikator by sprawdzić czy mam jakieś błędy.
Poziom cieczy chłodzącej jest okay.
Chciałem zapytać szanownych użytkowników czy jest coś co mogę jeszcze sprawdzić przed otrzymanie OBDII?
Wolałbym zrobić trochę własnej diagnostyki zanim pojadę do serwisu bo tutaj kosza w serwisach jak za zborze.
Dwa miesiące temu kupiłem swoja pierwsza Mazdzie mx5 NC (już mam od kilku lat Mazdę 3).
Aktualnie mam problem ze swoja Madzia tzn jeżdżąc codziennie do pracy około 5km w jedna stronę temperatura chłodziwa nigdy nie dochodzi do pozycji środkowej. Co mnie nie martwiło do tej pory bo jest w miarę zimno 0-5 stopni. Wydaje mi się, że auto tez za dużo spala bo jadąc głownie po autostradzie kolo 130km/h spaliła mi 2/5 baku przejeżdżając 160km.
Zmartwiłem się dopiero jak pojechałem do Londynu 70 km w jedna stronę i na autostradzie temperatura chłodziwa nigdy nie zbliżyła się do środkowej pozycji (była tak w 2/5 skali).
Dopiero jak jechałem do Londynu i automatycznie zacząłem jechać dużo wolniej bo już w mieście temperatura podniosła się i na sam koniec już chyba doszła do polowy.
Dziś jak dojechałem do domu to tez wskaźnik temperatury ruszył do góry.
Pamiętam ze z miesiąc temu zapaliła się kontrolka na dashboard ale później zniknęła.
Jada ponad miesiąc temu na lotnisku miałem taki przypadek ze uderzyłem podwoziem w coś i to później spowodowało ze kawałek plastiku z osłony chłodnicy się odgiął. (możliwe ze coś zgubiłem po drodze nie wiem, bo jechałem po szybkiej dwupasmówce).
Zamówiłem już OBDII komunikator by sprawdzić czy mam jakieś błędy.
Poziom cieczy chłodzącej jest okay.
Chciałem zapytać szanownych użytkowników czy jest coś co mogę jeszcze sprawdzić przed otrzymanie OBDII?
Wolałbym zrobić trochę własnej diagnostyki zanim pojadę do serwisu bo tutaj kosza w serwisach jak za zborze.
Byłem dziś u znajomego i podpiął sie OBDII readerem do mojej Madzi ale nie pokazało żadnych faults.
Mimo wszystko postanowiłem, że wymienię termostat, właśnie zamówiłem nowy + płyn chłodzący.
Ktoś próbował samemu wymienić termostat? Warto się w to bawić, czy lepiej zostawić to fachowcom?
Mimo wszystko postanowiłem, że wymienię termostat, właśnie zamówiłem nowy + płyn chłodzący.
Ktoś próbował samemu wymienić termostat? Warto się w to bawić, czy lepiej zostawić to fachowcom?
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
W NC umiejscowienie termostatu jest bardzo niefortunne - dużo ciężej się do niego dostać niż w poprzednich generacjach.
Sam musisz ocenić: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=436650

Sam musisz ocenić: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=436650
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT