NC vs. NCFL kilka pytań

+ przywitanie ;)

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Tebe
Posty: 10
Rejestracja: 05 maja 2013, 15:40
Lokalizacja: München

05 maja 2013, 16:13

Cześć


Wypada się przedstawić, ale że dział techniczny to zrobię to krótko - nazywam się Tomasz, do tej pory jeżdżę Mercedesem CL 500, chcę zmienić go na samochód oszczędniejszy i dający więcej frajdy. Nie miałem jeszcze okazji pojeździć MX5, zrobię to pierwszy raz w tym tygodniu, kiedyś tylko przez chwilę siedziałem w NCFL, nie mając świadomości, że kiedyś będę myśleć na poważnie o tym samochodzie. Szukam wersji z silnikiem 2.0

Znalazłem kilka informacji nt. zmian NC vs NCFL, chciałbym je uporządkować i pogłębić.

1. Czy NCFL 2.0 spali mniej niż NC? Ktoś kiedyś pisał o różnicy 1,5-2L (to już coś), ale tak samo ludzie piszą o różnicy w spalaniu 1.8 vs 2.0. Patrząc na niemiecką porównywarkę spalań (spritmonitor.de), te średnie wartości różnią się o 0,5 litra. Czy jest ktoś go użytkował/użytkuje obydwa modele i może porównać to spalanie? Może ta różnica się uwydatnia w jakimś konkretnym przedziale obrotów/prędkości?

2. Czy NC 2.0 ma słabszy wałek? Czy NCFL ma kuty wałek (tak gdzieś przeczytałem)? Z tego co wiem NC 2.0 ma wytrzymały silnik, ale było kilka wpadek (?).

3. Niemcy strasznie narzekają na rdzę, w Polsce mam wrażenie, że takich newsów jest mniej. Wiem, że jej nie uniknę, pytanie na ile jest tylko kosmetyczna a na ile silnie żrąca i żre podłużnice? Co mogę zrobić w kilkuletnim (biorę pod uwagę roczniki od 2006 do 2011) samochodzie, którego pewnie już trochę ugryzła? Jest jakieś konkretny rozwiązanie, specjalny specyfik? Czy zaaplikuję go sam czy potrzebuję wsparcia?

4. Czy są jakieś konkretne bolączki wieku dziecięcego w NC, które w NCFL zostały wyeliminowane?

5. Czy ktoś z Was instalował uniwersalny komputer pokładowy w NC? Gdzie go umieścił, czy były komplikacje?

6. Czy ktoś, kto przesiadł się z NC do NCFL (lub na odwrót?) i może powiedzieć czy warto dopłacić kilka tysięcy Euro albo wziąć gorzej wyposażone NCFL niż NC?

7. Czy jeżeli kupować NC to koniecznie jakiś konkrektny rocznik? Czy pierwsze modele są w jakiś sposób słabsze, gorsze?

8. Interesuje mnie system LogIn, ale widziałem kilka wątków, gdzie przestał działać. Czy wiecie na czym polegają jego bolączki i czy da się je w naprawić w rozsądnej cenie?

9. Czy warto odłożyć zakup do zimy? Kupować będę w Niemczech, dlatego najbardziej interesowałyby mnie spostrzeżenia z tamtego rynku.


To tyle. Dzisiaj ładna pogoda, więc pewnie jeszcze poczekam na Wasze odpowiedzi... ;) Z góry dziękuję.


Pozdrawiam serdecznie
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

05 maja 2013, 17:43

Tebe pisze:Cześć


cześć


1. spalanie jest takie samo albo różnica jest pomijalna

2. NCfl ma kute elementy silnika, nie pamiętam które. wpadek było kilka, w skali modelu tyle co nic.

3. rdzewieje zdecydowanie mniej niż NA/NB a porównywalnie do innych samochodów użytkowanych u nas.

4. poprawione prowadnice pasów.

5. zoharek próbował, nie udało się.

6. ciężko powiedzieć. NCfl ma duzo lepiej wykonczone wnetrze.

7. nie ma znaczenia.

8. pierwsze słysze.

9. nie wiem, jesli chcesz czekac pół roku to proszę bardzo.
miata lov!
Tebe
Posty: 10
Rejestracja: 05 maja 2013, 15:40
Lokalizacja: München

05 maja 2013, 17:59

Dziękuję Ci bardzo za szybką odpowiedź.

Ad. 3. Rozumiem, że porównywalne również gdy używasz MX-5 zimą?

Ad. 5. Czy opisywał to na forum lub możesz powiedzieć co nie wyszło?

Ad. 6. Chodzi o jakieś konkretne elementy?

Ad. 8. Problem miał ktoś chociażby w tym wątku:
ttp://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=8009
Gdzie indziej czytałem o tym samym problemie, podobno wymiana baterii nie pomagała.

Ad. 9. Żle to ująłem. Jakiej różnicy cenowej mogę się spodziewać pomiędzy sezonem typowo ciepłym (maj-sierpień) a typowo zimnym (październik - luty)?


Pozdrawiam
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

05 maja 2013, 18:39

Ad. 3. tak, to mój przypadek. nie jest źle.

Ad. 5. nie pamiętam dokładnie, cos o tym pisał, chyba nawet w swoim temacie.

Ad. 6. nie, generalnie jest przyjemniej, musisz usiąść w obu i będziesz wiedział o co chodzi.

Ad. 8. ee tam, to znowu tylko jakiś mały %, nie ma co się przejmować.

Ad. 9. nie wiem.
miata lov!
Tebe
Posty: 10
Rejestracja: 05 maja 2013, 15:40
Lokalizacja: München

05 maja 2013, 18:50

Dzięki wielkie jeszcze raz :)
michan
Donator
Donator
Posty: 683
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

05 maja 2013, 21:11

Co do 9 punktu to może 2 tysiące jak ktoś będzie chciał pozbyć się ulepa. ;)

A NCFL z salonu to 0 to co wytargujesz w zimę to podobnie wytargujesz w lecie.

Poza tym, jak ktoś ma dobry egzemplarz, to nie odda go za psie pieniądze. :P
Tebe
Posty: 10
Rejestracja: 05 maja 2013, 15:40
Lokalizacja: München

05 maja 2013, 21:42

@michan

Dzięki za odp. 2000€ czy złotych? :)
Tak jak pisałem szukam samochodu do 2011, czyli tylko używane. Cabrio na pewno łatwiej sprzedać latem, to logiczne i tego doświadczyłem, zastanawiam się jak mocno gorsze wzięcie zimą powoduje obniżenie ceny. Choć czekać za bardzo mi się nie chce :)
ODPOWIEDZ