Hej,
Rozważam opcje wymiany w mojej Miatce sprężyn na Eibacha -30mm.
Jednak jak wiadomo będzie to mieć spory wpływ na camber, zwiększy się negatyw nawet o kilka stopni.
Ciekaw jestem czy Wy (np Five lub Marcin30) przeprowadzając swoje modyfikacje zainteresowaliście się tematem. Ponoć akurat w MX-5tkach jest możliwość regulacji cambera.
Jestem zwolennikiem serii z prostego powodu - cały setup auta jest dostosowany z grubsza do drogowych warunków. Zmieniając jeden element (np. zawieszenia) wpływa się automatycznie na inne elementy.
Dla mnie auto ma przede wszystkim dobrze jeździć, dopiero w drugiej kolejności wyglądać. I boje się tego, ze obniżenie o te 3cm spowoduje pewną "ułomność", np dłuższa droga hamowania o nie wiem, strzelam 1m? A w zakrętach może być lepiej. Lub gorzej.
Badaliście temat?
[NC] Camber
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Jak zmienisz spręzyny to i tak czeka Cie geometria kół, więc ustawią Ci seryjne wartości i taki camber którego sie nie obawiasz, czyli jak mniemam lekko na minusie z tyłu jak to bywa przeważnie w mx-5 a przód albo na 0 albo tez lekki minus. Podejrzewam, że tak jest w NC.
Jeżeli chodzą Ci takie myśli po głowie (i bardo słusznie) to mógł byś pomyśleć o dedykowanym zawieszeniu a nie sprężynach obniżających. Także o krótszych / regulowanych łącznikach stabilizatorów, żeby zniwelować preload ze stabów, który się do jakiegoś stopnia wytworzy po obniżeniu.
A tak ogólnie to Camber Ci ustawią na zbieżności. Poszukaj jakichś fajnych nastawów na zakręty i każ sobie takie zrobić.
Będzie bezpieczniej bo będziesz miał lepszą trakcje w zakręcie - no chyba, że się prostych obawiasz
Pozdro
A tak ogólnie to Camber Ci ustawią na zbieżności. Poszukaj jakichś fajnych nastawów na zakręty i każ sobie takie zrobić.
Będzie bezpieczniej bo będziesz miał lepszą trakcje w zakręcie - no chyba, że się prostych obawiasz

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
No właśnie nie byłem pewien czy na zbieżności ustawiają camber, a jeśli już to wątpię czy wiedzą jaki jest w serii
Poza tym charakterystyka zawieszenia jest taka, że camber się zmniejsza wraz ze wzrostem obciążenia na dane koło (i w efekcie chwilowym obniżeniem wysokości zawieszenia). Przy krótszym skoku zawieszenia ta charakterystyka tez się chyba zmieni co ma wpływ na wartość "wyjściową" ustawienia czyli w spoczynku. Tak mi się wydaje.
Jasne, że najlepiej wstawić dedykowane zawieszenie, ale moje ma obecnie przejechane 30 tys i jest w świetnej formie i nie mam ochoty wydawać kilku tysi dla -30mm
Simple as that. Stad moje rozterki czy jest sens cokolwiek ruszać właśnie.
O anti roll barze tez myślałem i jest to stosunkowo tania i prosta modyfikacja, żeby wstawić regulowany i trochę go usztywnić.
Nie wiem też jak przy obniżeniu samymi sprężynami dadzą radę seryjne amory Bilsteina, czy tłumienie wbicia i wybicia będzie ok dla zmienionej charakterystyki.
No generalnie ciężki temat

Jasne, że najlepiej wstawić dedykowane zawieszenie, ale moje ma obecnie przejechane 30 tys i jest w świetnej formie i nie mam ochoty wydawać kilku tysi dla -30mm

O anti roll barze tez myślałem i jest to stosunkowo tania i prosta modyfikacja, żeby wstawić regulowany i trochę go usztywnić.
Nie wiem też jak przy obniżeniu samymi sprężynami dadzą radę seryjne amory Bilsteina, czy tłumienie wbicia i wybicia będzie ok dla zmienionej charakterystyki.
No generalnie ciężki temat

Yaskier pisze:a jeśli już to wątpię czy wiedzą jaki jest w serii
Nastawy seryjne mają w bazie danych urządzenia pomiarowego. I je się koryguje w zależności od wysokości zawiechy. Więc dopóki nie wyjdziesz ze zmianą wysokości poza zawartość tabelki, ustawią Ci bez problemu nastawy zgodne z seryjnymi. A nawet gdybyś zmienił wysokość tak, że się w tabelce nie zmieścisz, to doświadczony ustawiacz Ci je na palcach przeliczy bez problemu.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ok, trochę mnie uspokoiliście, ale tylko trochę
Czy ktoś wie jakie powinny być ustawienia przy seryjnych amorach i sprężynach Eibacha -30mm?
I czy takie amory będą się dobrze sprawdzać przy niższym zawieszeniu?
edit: coś znalazłem co może pomóc, ale nie wiem na ile te dane są wiarygodne:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aslid76cmVKkdEVUcEE0bFZuUEN1YXNjRi1jc2c3ZFE
edit2: w instrukcji do sprężyn wszystko jest wyjaśnione
http://www.mossmotors.com/graphics/products/instructions/916-171_INST.pdf

Czy ktoś wie jakie powinny być ustawienia przy seryjnych amorach i sprężynach Eibacha -30mm?
I czy takie amory będą się dobrze sprawdzać przy niższym zawieszeniu?
edit: coś znalazłem co może pomóc, ale nie wiem na ile te dane są wiarygodne:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aslid76cmVKkdEVUcEE0bFZuUEN1YXNjRi1jc2c3ZFE
edit2: w instrukcji do sprężyn wszystko jest wyjaśnione

http://www.mossmotors.com/graphics/products/instructions/916-171_INST.pdf
Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 18:49 przez Yaskier, łącznie zmieniany 1 raz.
pochylenie przy wysokości tył 363mm, przód 360mm (jakie wartości Wy macie? albo ile jest seryjnie? ):
przodu -0stopni 51min (+-1stopień)
tyłu -1stopien 25min.. (+-1stopien)
tyle wg. mojego wydruku.. ja mam minimalnie większe kąty.. ale w tolerancji..
przodu -0stopni 51min (+-1stopień)
tyłu -1stopien 25min.. (+-1stopien)
tyle wg. mojego wydruku.. ja mam minimalnie większe kąty.. ale w tolerancji..
Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 18:55 przez LubMich, łącznie zmieniany 1 raz.
tak jak Ci pisałem w PW, b6+eibach pro kit to w miare sprawdzone połączenie, poza tym zerkopol załatwia sprawę gdyby coś jednak nie zagrało.
a ponieważ ja na swoj set już czekam to pewnie wymienimy kilka smsow znowu
a ponieważ ja na swoj set już czekam to pewnie wymienimy kilka smsow znowu

miata lov!
No to bomba, daj znać jak założysz
Wiem tez, ze te sprężyny są akcesoryjne (numer części: 4100-77-779) i to mnie trochę uspokaja, ze ten duet jednak daje radę. Choć z drugiej strony B6 jakby nie patrzeć jest przeznaczony do seryjnej sprężyny, dopiero B8 ma skrócony skok.
Just in case w poprzednim poście wkleiłem link do instrukcji

Wiem tez, ze te sprężyny są akcesoryjne (numer części: 4100-77-779) i to mnie trochę uspokaja, ze ten duet jednak daje radę. Choć z drugiej strony B6 jakby nie patrzeć jest przeznaczony do seryjnej sprężyny, dopiero B8 ma skrócony skok.
Just in case w poprzednim poście wkleiłem link do instrukcji
