Strona 1 z 2

[NB] MX-5 cross country, czyli Bilstein B6+sprężyny standard

: 09 gru 2012, 8:40
autor: Asap Lifko
Hej,

Mam pytanie do forumowiczów, którzy nieco lepiej się znają na zawieszeniu ode mnie (co nie jest trudne). Otóż kupiłem jakiś czas temu od jednego z użytkowników na forum Bilsteiny B6 do NB i pojechałem z nimi do serwisu w celu ich zamontowania ze sprężynami fabrycznymi.
Po zamontowaniu okazało się, że samochód jest w wersji cross country, co może i dobre jest na zimę :wink: ale wygląda dość osobliwie i nie sprzyja raczej prawidłowej pracy zawieszenia. Załączam zdjęcia samochodu i zawieszenia do pośmiania się :wink:

Miałbym w związku z tym dwa pytania:
Czy B6 można w ogóle montować w NB z fabrycznymi sprężynami? Z tego co udało mi się znaleźć na forum i w necie, to część osób miała je zamontowane z fabrycznymi sprężynami i nie wspominała nic o problemach z wysokością - choć większość wraz z amorami zmieniała sprężyny.
Jeżeli faktycznie można używać B6 z fabrycznymi sprężynami, to co się tu mogło stać :!:
:?: Czy jest możliwe, że amory zostały źle zamontowane albo, że kupiłem jakąś specjalną wersję tych amorów?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam, Michał

Re: MX-5 cross country, czyli Bilstein B6+sprężyny standard

: 09 gru 2012, 13:58
autor: DEXTER
Asap Lifko pisze:Hej,
Załączam zdjęcia samochodu i zawieszenia do pośmiania się :wink:


:shock: highest Miata ever!
:winner: ta zima należy do Ciebie ;)

:turla:

Pozdro!

: 09 gru 2012, 15:49
autor: swimmer
B6 są dedykowane do fabrycznych sprężyn. Dziwne. Musisz mieć świeże sprężyny :smile:

: 09 gru 2012, 15:50
autor: Mały Książe
O, kurde, ale foto... :shock:

: 09 gru 2012, 16:32
autor: Tomai
MX-5 cross country


O kurczę, ale wysoko. Ogólnie to mnie zmartwiłeś bo też zamierzałem dorzucić do mojej mazdy B6. Chętnie poznałbym przyczynę takiego stanu.
Jeśli ktoś na forum posiada taki zestaw : B6 + oryginalne sprężyny to fajnie jakby się wypowiedział w sprawie wysokości jego miaty.

Taki przypadek wysokiej miaty pamiętam jak noveek dorzucił do swojej NA amory i sprężyny ze Sportiv'a - bodajże ? - wyglądała mniej więcej tak samo.

: 09 gru 2012, 16:45
autor: saygoodbye
jeśli dobrze widzę na zdjęciach wygląda na to, że sprężyna nie siedzi w "gnieździe" amortyzatora - tam gdzie jest zagłębienie w aluminiowym pierścieniu powinna być końcówka sprężyny. Być może założone są odwrotnie sprężyny lub źle ustawione. Jeśli to te same sprężyny co przedtem innej opcji nie widzę...

: 09 gru 2012, 16:48
autor: irakleo
Pierwszy raz widzę takie dolne mocowania sprężyn w B6 dedykowanych do Miaty :shock: Miałem seryjne B6 do NA i NB i w obu zestawach dolne mocowania sprężyny były zupełnie inne - dużo niższe. Wydaje mi się że w Twoich tkwi problem z wysokością, jakby były dedykowane do zupełnie innych sprężyn niż seryjne.
Seria z NB powinna wyglądać tak :

: 09 gru 2012, 17:01
autor: swimmer
Uu, fakt, obydwoje macie racje. Może to nie są b6 do miaty? Może to są b8? Widać że do krótszych sprężyn przystosowane, no i rzeczywiście sprężyna nie siedzi w gnieździe.

: 09 gru 2012, 17:03
autor: prex
irakleo pisze:Pierwszy raz widzę takie dolne mocowania sprężyn w B6 dedykowanych do Miaty :shock: Miałem seryjne B6 do NA i NB i w obu zestawach dolne mocowania sprężyny były zupełnie inne - dużo niższe. Wydaje mi się że w Twoich tkwi problem z wysokością, jakby były dedykowane do zupełnie innych sprężyn niż seryjne.
Seria z NB powinna wyglądać tak :


Nie wiem, czy się tak da, ale czy czasem kolega nie ma założonych właśnie dolnych mocowań "do góry nogami"??

: 09 gru 2012, 17:14
autor: irakleo
Jest to możliwe - one są zwyczajnie wciskane :wink:

: 09 gru 2012, 17:17
autor: swimmer
:mrgreen:

: 09 gru 2012, 17:17
autor: polokokt
prex pisze:Nie wiem, czy się tak da, ale czy czasem kolega nie ma założonych właśnie dolnych mocowań "do góry nogami"??


Patrzac na wszystkie fotki w tym temacie (rownież te od irakleo) dokładnie to jest ten problem.
Pytanie co za warsztat to składał?

: 09 gru 2012, 17:18
autor: prex
irakleo pisze:Jest to możliwe - one są zwyczajnie wciskane :wink:

No to tym bardziej wydaje mi się że ma je odwrotnie założone i dlatego sprężyna nie leży, bo opiera się o mocowanie nie z tej strony.

: 09 gru 2012, 17:21
autor: irakleo
Jeśli serwis ASO tak Tobie to założył to wróć tam i złóż reklamację :bang: bo to zwyczajne tłuki i paparuchy :kciukdol:

: 09 gru 2012, 17:28
autor: Asap Lifko
:mrgreen: faktycznie wygląda na to, że dolne mocowania są założone na odwrót.
Składali to chłopaki z Evolution Service w Warszawie - generalnie mają dobrą opinię i ja też byłem z ich usług zadowolony, ale tutaj wygląda na to, że zaliczyli ewidentną wpadkę :razz:

: 09 gru 2012, 17:39
autor: Tomai
Asap Lifko pisze::mrgreen: faktycznie wygląda na to, że dolne mocowania są założone na odwrót.
Składali to chłopaki z Evolution Service w Warszawie - generalnie mają dobrą opinię i ja też byłem z ich usług zadowolony, ale tutaj wygląda na to, że zaliczyli ewidentną wpadkę :razz:


No to się wyjaśniło :kciuk:

: 09 gru 2012, 17:54
autor: swimmer
Asap Lifko pisze:Evolution Service
Asap Lifko pisze:dobrą opinię


Niekoniecznie :wink:
Z resztą jak widać... Nie zwrócili uwagi, że trochę wysoko wyszło?

: 09 gru 2012, 18:21
autor: prex
swimmer pisze:
Asap Lifko pisze:Evolution Service
Asap Lifko pisze:dobrą opinię


Niekoniecznie :wink:
Z resztą jak widać... Nie zwrócili uwagi, że trochę wysoko wyszło?

Pewnie stwierdzili, że "się ułoży" :P

: 09 gru 2012, 18:44
autor: Hantkus
Panowie zrobili kawał dobrej roboty robiąc Miatę Allroad :ryjezesmiechu:
A na poważnie to wracaj do nich niech robią ale teraz pacz już im na ręce żeby poskładali jak 3eba :cool:

: 09 gru 2012, 18:49
autor: Mały Książe
Na serio warsztat powiedział Ci, że to się "ułoży" ? :shock:

: 09 gru 2012, 21:13
autor: majkel
Łukasz Kaszuba pisze:Na serio warsztat powiedział Ci, że to się "ułoży" ?

Normalnie, to się kolumny po obciążeniu nieco układają i buda opada... Ale tu to popłyneli ostro. To już nawet nie chodzi o to, że odwrotnie założyli. Jakby składacz trochę kumał, to by się od razu zorientował, że to nie może być w ten sposób do siebie dopasowane... :mrgreen:

: 09 gru 2012, 21:25
autor: DEXTER
Ale odkryli nowy mod :mrgreen: kolega od żółtej NA z dieslem chciał podnieść swoją, voila!

: 09 gru 2012, 21:28
autor: Hantkus
DEXTER pisze:Ale odkryli nowy mod :mrgreen: kolega od żółtej NA z dieslem chciał podnieść swoją, voila!


Cooo? Jest NA z Rudolfem??? :poklony:
Na wysoko z nim :kciuk:

: 09 gru 2012, 21:31
autor: majkel
DEXTER pisze:kolega od żółtej NA z dieslem chciał podnieść swoją, voila!

:winner:

: 09 gru 2012, 21:32
autor: DEXTER
Hantkus pisze:
DEXTER pisze:Ale odkryli nowy mod :mrgreen: kolega od żółtej NA z dieslem chciał podnieść swoją, voila!


Cooo? Jest NA z Rudolfem??? :poklony:
Na wysoko z nim :kciuk:


ano jest taki sprzęcior u nas :P
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=8729&highlight=powolna

Twój MSM może mu naskoczyć :P

: 09 gru 2012, 22:29
autor: Kurak
Jaki czad, MX-5 winter edition! Jeżdżenie na czymś takim może coś zepsuć czy tylko jest idiotycznie wysoko?

: 10 gru 2012, 1:49
autor: sebna
Kurak pisze:Jeżdżenie na czymś takim może coś zepsuć czy tylko jest idiotycznie wysoko?


hehe idotycznie wysoko z całą pewnością a czy może coś zepsuć? To zależy jak bardzo masz odporną psychikę na jawną krzywdę wobec niewinnego roadstera ;) :mrgreen:

Pozdro

: 10 gru 2012, 8:53
autor: Asap Lifko
Przede wszystkim dzięki wielkie za pomoc :zgoda:
Fachowo doradzacie a przy okazji można sobie poprawić humor czytając niektóre wpisy :mrgreen:

Łukasz Kaszuba pisze:Na serio warsztat powiedział Ci, że to się "ułoży" ? :shock:


Warsztat powiedział, że te amortyzatory są do krótszych progresywnych sprężyn i że używanie tego typu amortyzatorów ma właśnie sens tylko z odpowiednimi sprężynami i jeszcze jakąś modyfikacją zawieszenia (nie pamiętam już na czym polegającą) i wtedy mamy dobre zawieszenie na tor :razz:

majkel pisze:Normalnie, to się kolumny po obciążeniu nieco układają i buda opada... Ale tu to popłynęli ostro. To już nawet nie chodzi o to, że odwrotnie założyli. Jakby składacz trochę kumał, to by się od razu zorientował, że to nie może być w ten sposób do siebie dopasowane... :mrgreen:


też ich właśnie pytałem, dlaczego nie zadzwonili, jak było widać, że coś może być nie do końca halo tylko złożyli wszystko do kupy no i odpowiedź była, że skoro montuję takie amory, to pewnie się znam i wiem co robię - a ja się właśnie nie znam i oczekuję od warsztatu, że się będzie znał :!: :!: :!:

Kurak pisze:Jaki czad, MX-5 winter edition! Jeżdżenie na czymś takim może coś zepsuć czy tylko jest idiotycznie wysoko?


No właśnie nie wiem - ale po tej operacji samochód nie dość, że jest wysoko, to jeszcze jeździ bokiem (nie mylić z driftem :wink: ) tzn. muszę mieć lekko skręconą kierownicę, żeby jechać prosto. Zapytałem ich po wyjeździe z warsztatu co tu się stało, natomiast powiedziano mi, że musi się to właśnie ułożyć i dopiero wtedy można będzie pojechać na geometrię - i tutaj następne pytanie, czy warsztat w ramach wymiany amorów nie powinien dokonać przynajmniej takiej podstawowej korekty geometrii, czy też faktycznie można to robić dopiero po ułożeniu się tych amorów :?:

: 10 gru 2012, 9:25
autor: Hantkus
Ja to ujmę tak: Ci "szpece" którzy tak złożyli Ci zawias rady i opinię niech zachowają dla siebie Ty już ich naprawdę nie słuchaj. Według mnie powinieneś zrobić tak:

Jechać do nich żeby zmontowali to poprawnie oczywiście za darmo i patrz im na ręcę 24/7 żeby czegoś znowu nie spaprali a jak skończą jedź gdzie indziej na ustawienie geometrii i winno być ok. "szpecom" potem zrób w necie odpowiednią reklamę żeby innych nie znających się na rzeczy ludzi więcej w konia nie zrobili :nonono:

: 10 gru 2012, 13:17
autor: Dany
Ciekawa historia.
Temat potencjalnie nadaje się do "Śmieszne moto-zdjęcia... nie koniecznie z miatą"

Asap Lifko, współczuje czasu i zachodu jaki musisz "dodatkowo" władować w ten problem.