Czy ktoś z Was przerabiał taki mod? Czy da się zjeść ciastko i mieć ciastko tj. poprawić komfort (np. zlikwidować przenoszenie małych nierówności na nadwozie) a jednocześnie poprawić zachowanie się auta w zakręcie?
Samochód wykorzystujemy głownie do wycieczek po polskich drogach ale czasem trafiają sie jakieś pojeżdżawki. Tak więc komfort jest ważny ale gdyby udało się poprawić prowadzenie auta pod kątem prób sportowych to było by fajnie.
Jak wygląda sprawa wysokości samochodu po takim modzie - słyszałem, że auto idzie w góre, czy ktoś jest w stanie powiedzieć jak bardzo? Jeśli taki efekt występuje to jak wpływa na prace amortyzatorów i czy można go skompensować sprężynami obniżającymi?
[NA] Zawieszenie z NB Sportive
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Jak wrzucisz set tak jak siedział w NB Sportive powinien pójść w górę ok 1 cm, tak jest u majkela. Szukaj setu np na mx5nutz, angole czasami się wyzbywają Bili w niezłych cenach, a przesyłka nie przeraża;)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Ja jeżdżę na takim modzie. NA ze amortyzatorami od NB Sportive z "obniżonymi" sprężynami. Jest w porządku. Auto troszeczkę lepiej trzyma się drogi, a komfort nie uległ znaczącemu pogorszeniu. Możesz zakładać i jeździć na co dzień. Sprawdź mój temat http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4867 - jest tam test takiego zawieszenia.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
U mnie leżą i czekają właśnie zawiasy z NB sportive, z mojego researchu wynika że auto pójdzie w górę o 1cm w stosunku do serii, czyli u mnie > 4 w gore, a komfort dużo lepszy.
nie trzeba, do -30mm możesz latac na seryjnym amorku czyli np.B6 - są do tego przystosowane
poniżej tej wartości powinny być B8
jeździłem przez jakiś czas na takim setupie B6 i sprezyny sparco -30 mm :
- auto idzie, jak napisali poprzednicy, o jakieś 10-15mm w górę
- moim zdaniem dużo pewniej się prowadzi
- jest znacznie sztywniejsze/twardsze od seryjnego zawieszenia z NA
- oczywiście dodatkowo musisz kupić górne mocowania od NB
- wskakuje PNP
żadnego wiercenia, cięcia, kombinowania
pozdr
MJ
poniżej tej wartości powinny być B8
jeździłem przez jakiś czas na takim setupie B6 i sprezyny sparco -30 mm :
- auto idzie, jak napisali poprzednicy, o jakieś 10-15mm w górę
- moim zdaniem dużo pewniej się prowadzi
- jest znacznie sztywniejsze/twardsze od seryjnego zawieszenia z NA
- oczywiście dodatkowo musisz kupić górne mocowania od NB
- wskakuje PNP

pozdr
MJ
a po zmianie prowadzenie BAJKA....
miałem taki setup (b6+spring -30mm) w zielonej mojej uturbionej nawet Yanik stwierdził, że setup najlepszy z możliwych poza pożądnym gwintem

miałem taki setup (b6+spring -30mm) w zielonej mojej uturbionej nawet Yanik stwierdził, że setup najlepszy z możliwych poza pożądnym gwintem

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T