[NB] Windschott z pleksy do MX-5 NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

deadzik
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2012, 8:38
Lokalizacja: Rzeszów

21 wrz 2012, 20:40

Cześć Wam, Miatowicze :grin: Wiecie może skąd/od kogo mogę zdobyć przezroczysty windschott z pleksy do NB? Obiło mi się o uszy, że były jakieś gotowe projekty takiego gadżetu, ale nie wiem który klubowicz je wykonywał. Stylebar mam raczej standardowych wymiarów, do obejrzenia w moim temacie. Jeździłem z takim windschottem w czarnej NB przed zakupem i "komfort wiatrowy" był nieporównywalny, a że teraz robi się powoli coraz chłodniej, zimny wiatr zaczyna dokuczać zwłaszcza na trasie. Proszę o pomoc, jeśli ktoś wie cokolwiek na ten temat :wink:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 wrz 2012, 21:43

Pietryga?
maxhill
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:30
Lokalizacja: Gdynia

22 wrz 2012, 1:15

Chyba tak:)
deadzik
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2012, 8:38
Lokalizacja: Rzeszów

22 wrz 2012, 21:39

W sumie racja, zapomniałem o nim. Wysłałem maila z zapytaniem czy posiada taki gadżet. Myślałem też, czy by nie spróbować coś samemu skonstruować. Kupić płytę plexi 5-6mm grubości i z ojcem dopasować/wyprofilować Biaxem lub jakimś innym narzędziem do kształtu stylebara, ale nie wiem co by z tego wyszło :grin:
Wujo
Posty: 254
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:45
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

23 wrz 2012, 13:16

jakby co to ja posiadam taki windshot z plekski, także mogę służyć wzorem ;)
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/314665.html] Obrazek [/URL]
deadzik
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2012, 8:38
Lokalizacja: Rzeszów

24 wrz 2012, 10:01

Wujo, moglbys wyslac jakies wieksze zdjecie jak to wyglada na Twojej NB? Kupowales u Pietrygi czy dzialales na wlasna reke? Jeszcze jakbys podal wymiary tego cacka wraz z promieniem, to juz w ogole byloby pieknie.
prex
Posty: 873
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:37
Model: NB
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

24 wrz 2012, 14:25

deadzik, Jak ja kupowałem u Pietrygi zestaw ze stylebarem, to też się zastanawiałem nad plexą, ale Pietryga mi jednak trochę odradzał, bo twierdził, że pomimo, że ma dobrą plexę, to po kilku latach może zacząć matowieć od słońca i innych warunków pogodowych. Nie wiem na ile jest to prawdopodobne, ale ja wybrałem jednak siatkowy windshott :)
deadzik
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2012, 8:38
Lokalizacja: Rzeszów

24 wrz 2012, 21:42

Dzięki prex za obszerną wypowiedź. Gdyby dopiero po kilku latach zmatowiał, to akurat mały problem. Rozumiem, że masz windschott o takim kształcie jak tu? --> http://allegro.pl/windschott-mazda-mx-5-mx5-nb-windstop-nowy-ory-i2599612492.html

Mam możliwość wyrwania od znajomego właśnie takiego oryginalnego, używanego windschotta za śmieszne pieniądze i się właśnie zastanawiam czy brać czy może jednak kombinować samemu coś z plexi. Ale za taką małą sumkę w sumie nic nie stracę. Obawiam się tylko jak siatka może dobrze działać, skoro precieź jest siatką i sporo przez nią przelatuje...

Dlatego powiedz mi jeszcze prex, jak ten wiatrołap siatkowy filtruje powietrze? Czy w aucie jest komfortowo przy tych 100-120km/h? Jeździłem kiedyś inną MX-5 z takim siatkowym windschottem, ale za cholerę nie pamiętam, jak było z tymi zawirowaniami powietrza, taką frajdę miałem :mrgreen: Wiem jedynie, że z plexą było elegancko, bo też śmigałem :smile:
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

25 wrz 2012, 13:47

testujac obie wersje wniosek jest moj prosty - siatkowy działa a plexi działa jeszcze lepiej zwłaszcza tak ponad 80km
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

25 wrz 2012, 15:29

deadzik pisze:Obiło mi się o uszy, że były jakieś gotowe projekty takiego gadżetu, ale nie wiem który klubowicz je wykonywał.

Nie wiem o kogo chodziło, ale kilku osobom z Forum pomagałem w ogarnięciu modelu wiatrołapu w pliku rozumianym przez maszyny tnące. Wygląda to tak, że bierzesz plik .dwg (CAD), maszerujesz do pierwszej lepszej firmy tnącej tworzywa sztuczne i za równowartość ~20l benzyny (materiał + robocizna) wycinasz sobie swój własny windschott.
Jeśli jesteś zainteresowany, podeślij mi adres mailowy na PW, a w odpowiedzi dostaniesz plik ze zwymiarowanym podglądem w .pdf. Jeśli Twój pałąk różniłby się wymiarami i chciałbyś coś skorygować (zmienić wysokość, szerokość garbów, rozstaw i wielkość otworów na rzepy czy dodać jakiś napis, temat jest do ogarnięcia w kilkanaście minut).
Kilka osób z mojej pomocy korzystało i (pisząc nieskromnie :mrgreen: ) nie słyszałam by ktoś być z wiatrołapu niezadowolony.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
prex
Posty: 873
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:37
Model: NB
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

25 wrz 2012, 19:30

deadzik pisze:Rozumiem, że masz windschott o takim kształcie jak tu? --> http://allegro.pl/windsch...2599612492.html

Dokładnie taki :)
deadzik pisze:Dlatego powiedz mi jeszcze prex, jak ten wiatrołap siatkowy filtruje powietrze? Czy w aucie jest komfortowo przy tych 100-120km/h?

Nie miałem fizycznego kontaktu z plexowym windshottem, więc nie wiem jaka jest różnica, ale z pełnym zaufaniem mogę polecić siatkowy. W porównaniu z seryjnym jest niebo a ziemia!! Przy tym siatkowym przy 120km/h i podniesionych szybach da się bez problemu podróżować w długiej trasie. Wiadomo, że będzie zawiewać trochę do środka, ale jest to przyjemny powiew :) Najbardziej czuje się wiatr w "kark".
Przy opuszczonych szybach jest bardzo przyjemnie tak do 100km/h (porównywalne z seryjnym przy 60km/h - oczywiście to moje odczucia)
deadzik
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2012, 8:38
Lokalizacja: Rzeszów

26 wrz 2012, 23:16

Dżunior pisze:Kilka osób z mojej pomocy korzystało i (pisząc nieskromnie ) nie słyszałam by ktoś być z wiatrołapu niezadowolony.

Dżunior, poszło PW.

Prex, wczoraj założyłem oryginalny, siatkowy windschott, ten z allegro i Twój od Pietrygi jest troszeczkę inny. Jest wyższy, głównie ma wyżej poprowadzony łuk/promień między garbami, więc pewnie lepiej działa. Bo ten oryginalny szału nie robi. Wiadomo, jest odczuwalnie lepiej niż bez, ale myślałem, że różnica będzie większa. Myślę, że wysokość/prowadzenie właśnie tego środkowego łuku pomiędzy garbami robi dużą robotę jeśli chodzi o zawirowania powietrza, więc plexi cały czas chodzi mi po głowie :smile:
winebago
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2015, 7:45
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2016, 15:51

deadzik pisze:
Dżunior pisze:Kilka osób z mojej pomocy korzystało i (pisząc nieskromnie ) nie słyszałam by ktoś być z wiatrołapu niezadowolony.

Dżunior, poszło PW.

Prex, wczoraj założyłem oryginalny, siatkowy windschott, ten z allegro i Twój od Pietrygi jest troszeczkę inny. Jest wyższy, głównie ma wyżej poprowadzony łuk/promień między garbami, więc pewnie lepiej działa. Bo ten oryginalny szału nie robi. Wiadomo, jest odczuwalnie lepiej niż bez, ale myślałem, że różnica będzie większa. Myślę, że wysokość/prowadzenie właśnie tego środkowego łuku pomiędzy garbami robi dużą robotę jeśli chodzi o zawirowania powietrza, więc plexi cały czas chodzi mi po głowie :smile:

Trochę odkopie temat, deadzik w koncu który windshot wybrałeś? Dżunior czy może jakimś cudem masz jeszcze ten plik z wzorem windshota i chciałbyś się nim podzielić?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

29 cze 2016, 22:04

Wracam z tematem windschotta z plexi.
Udało mi się wykonać windschott pasujący pod rollbar Yapa clearview na wymiar.

Przez długi czas jeździłem bez windschotta, także zmiana jest odczuwalna, a poniżej moje wnioski:

Wiatrołap ma 5mm grubości, do tego szlifowane krawędzie oraz dziurki na tyrtytki. Dodałem też mocowanie na pasy szelkowe, które zamierzam w przyszłości dołożyć.

+ ciszej
+ mniej wieje w przedziale 0-70 km/h

- zdecydowanie bardziej wieje 70+ km/h czuć zawirowanie na szyi. Nawet w ciepły dzień szalik na szyję mocno wskazany. :geeejj:

Poniżej foto:
IMG_5525.JPG
IMG_5520.JPG
IMG_5517.JPG
IMG_5516.JPG
IMG_5512.JPG
IMG_5509.JPG
IMG_5507.JPG
IMG_5506.JPG
IMG_5501.JPG
IMG_5498.JPG


oraz rysunek techniczny, gdyby ktoś chciał coś takiego założyć

[Rozszerzenie pdf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 cze 2016, 15:19

A te zawirowania na szyi to nie od otworów na pasy?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

30 cze 2016, 16:01

Alan pisze:A te zawirowania na szyi to nie od otworów na pasy?

Nie. Zatkałem i dalej to samo. Moim zdaniem, powietrze odbija się od windschotta i przez to tworzą się te zawirowania.

Rozwiązanie -> siatka zamiast szyby?
Awatar użytkownika
danielski
Donator
Donator
Posty: 312
Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

30 cze 2016, 18:03

Za wysoki może?
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

01 lip 2016, 10:01

Obstawiam że zawiewa bokami (przestrzeń między krawędzią rolla a uchwytem pasów ).
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3681
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 lip 2016, 11:18

tez obstawiam ze bokami zaciaga powietrze.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ