[NB] Windschott z pleksy do MX-5 NB
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć Wam, Miatowicze Wiecie może skąd/od kogo mogę zdobyć przezroczysty windschott z pleksy do NB? Obiło mi się o uszy, że były jakieś gotowe projekty takiego gadżetu, ale nie wiem który klubowicz je wykonywał. Stylebar mam raczej standardowych wymiarów, do obejrzenia w moim temacie. Jeździłem z takim windschottem w czarnej NB przed zakupem i "komfort wiatrowy" był nieporównywalny, a że teraz robi się powoli coraz chłodniej, zimny wiatr zaczyna dokuczać zwłaszcza na trasie. Proszę o pomoc, jeśli ktoś wie cokolwiek na ten temat
Pietryga?
W sumie racja, zapomniałem o nim. Wysłałem maila z zapytaniem czy posiada taki gadżet. Myślałem też, czy by nie spróbować coś samemu skonstruować. Kupić płytę plexi 5-6mm grubości i z ojcem dopasować/wyprofilować Biaxem lub jakimś innym narzędziem do kształtu stylebara, ale nie wiem co by z tego wyszło
deadzik, Jak ja kupowałem u Pietrygi zestaw ze stylebarem, to też się zastanawiałem nad plexą, ale Pietryga mi jednak trochę odradzał, bo twierdził, że pomimo, że ma dobrą plexę, to po kilku latach może zacząć matowieć od słońca i innych warunków pogodowych. Nie wiem na ile jest to prawdopodobne, ale ja wybrałem jednak siatkowy windshott
Dzięki prex za obszerną wypowiedź. Gdyby dopiero po kilku latach zmatowiał, to akurat mały problem. Rozumiem, że masz windschott o takim kształcie jak tu? --> http://allegro.pl/windschott-mazda-mx-5-mx5-nb-windstop-nowy-ory-i2599612492.html
Mam możliwość wyrwania od znajomego właśnie takiego oryginalnego, używanego windschotta za śmieszne pieniądze i się właśnie zastanawiam czy brać czy może jednak kombinować samemu coś z plexi. Ale za taką małą sumkę w sumie nic nie stracę. Obawiam się tylko jak siatka może dobrze działać, skoro precieź jest siatką i sporo przez nią przelatuje...
Dlatego powiedz mi jeszcze prex, jak ten wiatrołap siatkowy filtruje powietrze? Czy w aucie jest komfortowo przy tych 100-120km/h? Jeździłem kiedyś inną MX-5 z takim siatkowym windschottem, ale za cholerę nie pamiętam, jak było z tymi zawirowaniami powietrza, taką frajdę miałem Wiem jedynie, że z plexą było elegancko, bo też śmigałem
Mam możliwość wyrwania od znajomego właśnie takiego oryginalnego, używanego windschotta za śmieszne pieniądze i się właśnie zastanawiam czy brać czy może jednak kombinować samemu coś z plexi. Ale za taką małą sumkę w sumie nic nie stracę. Obawiam się tylko jak siatka może dobrze działać, skoro precieź jest siatką i sporo przez nią przelatuje...
Dlatego powiedz mi jeszcze prex, jak ten wiatrołap siatkowy filtruje powietrze? Czy w aucie jest komfortowo przy tych 100-120km/h? Jeździłem kiedyś inną MX-5 z takim siatkowym windschottem, ale za cholerę nie pamiętam, jak było z tymi zawirowaniami powietrza, taką frajdę miałem Wiem jedynie, że z plexą było elegancko, bo też śmigałem
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
testujac obie wersje wniosek jest moj prosty - siatkowy działa a plexi działa jeszcze lepiej zwłaszcza tak ponad 80km
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
deadzik pisze:Obiło mi się o uszy, że były jakieś gotowe projekty takiego gadżetu, ale nie wiem który klubowicz je wykonywał.
Nie wiem o kogo chodziło, ale kilku osobom z Forum pomagałem w ogarnięciu modelu wiatrołapu w pliku rozumianym przez maszyny tnące. Wygląda to tak, że bierzesz plik .dwg (CAD), maszerujesz do pierwszej lepszej firmy tnącej tworzywa sztuczne i za równowartość ~20l benzyny (materiał + robocizna) wycinasz sobie swój własny windschott.
Jeśli jesteś zainteresowany, podeślij mi adres mailowy na PW, a w odpowiedzi dostaniesz plik ze zwymiarowanym podglądem w .pdf. Jeśli Twój pałąk różniłby się wymiarami i chciałbyś coś skorygować (zmienić wysokość, szerokość garbów, rozstaw i wielkość otworów na rzepy czy dodać jakiś napis, temat jest do ogarnięcia w kilkanaście minut).
Kilka osób z mojej pomocy korzystało i (pisząc nieskromnie ) nie słyszałam by ktoś być z wiatrołapu niezadowolony.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
deadzik pisze:Rozumiem, że masz windschott o takim kształcie jak tu? --> http://allegro.pl/windsch...2599612492.html
Dokładnie taki
deadzik pisze:Dlatego powiedz mi jeszcze prex, jak ten wiatrołap siatkowy filtruje powietrze? Czy w aucie jest komfortowo przy tych 100-120km/h?
Nie miałem fizycznego kontaktu z plexowym windshottem, więc nie wiem jaka jest różnica, ale z pełnym zaufaniem mogę polecić siatkowy. W porównaniu z seryjnym jest niebo a ziemia!! Przy tym siatkowym przy 120km/h i podniesionych szybach da się bez problemu podróżować w długiej trasie. Wiadomo, że będzie zawiewać trochę do środka, ale jest to przyjemny powiew Najbardziej czuje się wiatr w "kark".
Przy opuszczonych szybach jest bardzo przyjemnie tak do 100km/h (porównywalne z seryjnym przy 60km/h - oczywiście to moje odczucia)
Dżunior pisze:Kilka osób z mojej pomocy korzystało i (pisząc nieskromnie ) nie słyszałam by ktoś być z wiatrołapu niezadowolony.
Dżunior, poszło PW.
Prex, wczoraj założyłem oryginalny, siatkowy windschott, ten z allegro i Twój od Pietrygi jest troszeczkę inny. Jest wyższy, głównie ma wyżej poprowadzony łuk/promień między garbami, więc pewnie lepiej działa. Bo ten oryginalny szału nie robi. Wiadomo, jest odczuwalnie lepiej niż bez, ale myślałem, że różnica będzie większa. Myślę, że wysokość/prowadzenie właśnie tego środkowego łuku pomiędzy garbami robi dużą robotę jeśli chodzi o zawirowania powietrza, więc plexi cały czas chodzi mi po głowie
deadzik pisze:Dżunior pisze:Kilka osób z mojej pomocy korzystało i (pisząc nieskromnie ) nie słyszałam by ktoś być z wiatrołapu niezadowolony.
Dżunior, poszło PW.
Prex, wczoraj założyłem oryginalny, siatkowy windschott, ten z allegro i Twój od Pietrygi jest troszeczkę inny. Jest wyższy, głównie ma wyżej poprowadzony łuk/promień między garbami, więc pewnie lepiej działa. Bo ten oryginalny szału nie robi. Wiadomo, jest odczuwalnie lepiej niż bez, ale myślałem, że różnica będzie większa. Myślę, że wysokość/prowadzenie właśnie tego środkowego łuku pomiędzy garbami robi dużą robotę jeśli chodzi o zawirowania powietrza, więc plexi cały czas chodzi mi po głowie
Trochę odkopie temat, deadzik w koncu który windshot wybrałeś? Dżunior czy może jakimś cudem masz jeszcze ten plik z wzorem windshota i chciałbyś się nim podzielić?
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Wracam z tematem windschotta z plexi.
Udało mi się wykonać windschott pasujący pod rollbar Yapa clearview na wymiar.
Przez długi czas jeździłem bez windschotta, także zmiana jest odczuwalna, a poniżej moje wnioski:
Wiatrołap ma 5mm grubości, do tego szlifowane krawędzie oraz dziurki na tyrtytki. Dodałem też mocowanie na pasy szelkowe, które zamierzam w przyszłości dołożyć.
+ ciszej
+ mniej wieje w przedziale 0-70 km/h
- zdecydowanie bardziej wieje 70+ km/h czuć zawirowanie na szyi. Nawet w ciepły dzień szalik na szyję mocno wskazany.
Poniżej foto:
oraz rysunek techniczny, gdyby ktoś chciał coś takiego założyć
Udało mi się wykonać windschott pasujący pod rollbar Yapa clearview na wymiar.
Przez długi czas jeździłem bez windschotta, także zmiana jest odczuwalna, a poniżej moje wnioski:
Wiatrołap ma 5mm grubości, do tego szlifowane krawędzie oraz dziurki na tyrtytki. Dodałem też mocowanie na pasy szelkowe, które zamierzam w przyszłości dołożyć.
+ ciszej
+ mniej wieje w przedziale 0-70 km/h
- zdecydowanie bardziej wieje 70+ km/h czuć zawirowanie na szyi. Nawet w ciepły dzień szalik na szyję mocno wskazany.
Poniżej foto:
oraz rysunek techniczny, gdyby ktoś chciał coś takiego założyć
Alan pisze:A te zawirowania na szyi to nie od otworów na pasy?
Nie. Zatkałem i dalej to samo. Moim zdaniem, powietrze odbija się od windschotta i przez to tworzą się te zawirowania.
Rozwiązanie -> siatka zamiast szyby?
- danielski
- Donator
- Posty: 312
- Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
Za wysoki może?
Były:
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756