Strona 1 z 3
[NB] Kierownica i naba
: 27 lip 2012, 9:49
autor: Maks
Cześć i czołem,
Czy jest na forum osoba, która potrafi określić różnice między wersją MX-5 NB posiadającą poduszkę powietrzną kierownicy, a wersją bez poduszki?
Dobierając nabę, jest możliwość wyboru wersji "z" jak i "bez" poduszki powietrznej.
Otrzymałem informację, że kolumny kierownicy są innych rozmiarów. Czy to prawda?
Jeżeli nie, to wystarczy podpiąć rezystor 3ohm i ukryć kable.
Ponoć naba kompatybilna z poduszką powietrzną ma inną budowę. Jest trochę większa, oczywiście ma dodatkowe okablowanie, no i co najważniejsze: kosztuje 2x więcej...
Pozdrawiam
: 27 lip 2012, 9:53
autor: funky
w NB była opcja bez poduszki?
Maks, napisz do
wiktocha jak on to u siebie ogarnął
: 27 lip 2012, 10:18
autor: Maks
wiktoch ma u siebie takie mody, że nawet klakson ma w innym miejscu
Mi chodzi o to, żeby nie ucinać wiązek od poduszki, nie przerabiać tego plastiku pod kierownicą itp. Czyli mieć w późniejszym czasie możliwość zamontowania seryjnej kierownicy.
Może ktoś jest obeznany w nabach i poleca jakąś do kierownicy Nardi? Ważne, żeby nie była to chińska tandeta. Coś z poziomu Works Bell
: 31 lip 2012, 20:50
autor: wiktoch
Maks pisze:wiktoch ma u siebie takie mody, że nawet klakson ma w innym miejscu
Mi chodzi o to, żeby nie ucinać wiązek od poduszki, nie przerabiać tego plastiku pod kierownicą itp. Czyli mieć w późniejszym czasie możliwość zamontowania seryjnej kierownicy.
No halo
a Ty myślisz że jakie ja mam mody?
Kierownicę po prostu zdjąłem, uprzednio odpinając poduszkę a następnie taśmę łączącą. żadnych kabli nie ucinałem, żadnego plastiku nie przerabiałem. Nie mam dokładnej dokumentacji fotograficznej ale w komórce ostało mi się takie zdjęcie - po zdemontowaniu poduchy i taśmy (nie pamiętam co zrobiłem z kablem ale na pewno go nie ciąłem więc musiałem schować
):
Nie wiem czemu naba miałby być droższa / inna w wersji z poduszką lub bez
Moim zdaniem to urządzenie o budowie prostej jak konstrukcja cepa - kawałek metalu o stożkowym kształcie zasłonięty gumą
- montujesz go tylko śrubą w miejscu łączenia ori kiery:
klakson mam przeniesiony od kolumnę kierownicy ze względu na quick-release - nie odpiąłbym kiery jeżeli połączona byłaby na stałe z klaksonem
jeżeli będziesz montował kierę na nabę to bez problemu podłączysz klakson.
no to pochwal się jaką kierę zakupiłeś lub planujesz nabyć? domyślam się że NARDI
: 01 sie 2012, 7:44
autor: Maks
Na jedno z zapytań w REV9 dostałem taką odpowiedź, dotyczącą naby Daikei:
Hello Max,
It is a very different hub, the diameter of the steering column is bigger. It also have the cable connection.
Thanks,
-Maxime
Wiem, że tam nie ma filozofii, tylko się zastanawiam nad tą wielkością... Kable można w 5min ukryć i podłączyć do nich rezystor, to żaden problem
Co o tym myślicie?
: 01 sie 2012, 8:59
autor: Blade
Podejrzewam, że mając nabę dla wersji z airbagiem nie trzeba ściągać taśmy i ma się gotowe wtyczki pod klakson i rezystor do oszukania czujnika. Czyli wersja bardziej plug&play.
: 01 sie 2012, 9:22
autor: wiktoch
Maxio, ja mam taką nabę - http://www.rallyshop.pl/index.php?p69378,naba-momo-mazda-mx-5-5702 nic nie piszą o wersjach z/bez airbaga
: 17 sie 2012, 15:50
autor: himber
Ale mam dużo pytań
Gładko zeszła ORI kierownica czy trzeba było użyć ściągacza?
Gdzie konkretnie wpina się ten rezystor?
OEM naba z NA będzie pasowała w NB? Jaka jest jej długość?
Jakiej długości jest ta naba MOMO?
Wiktor, masz nabę, rozłączkę i kierownicę z odsadzeniem...
sięgasz w ogóle do kierunkowskazów
: 17 sie 2012, 17:43
autor: gkr
1-A wiec tak z ta kierownica jest roznie,mi zeszla po mocnym pociagnieciu,ale wiem z doswiadczenia ,ze czasami bez sciagacza sie nie obejdzie
2-jak odepniesz kabel od mechanizmu zegarkowego (ten co się kręci razem z kierownicą),co idzie potem w deske (taki zółty gruby) tam masz wejscie 2 pinowe i tam wpinasz rezystor
3-Naba z NA pasuje do NB
4-długość naby 50mm
5-jak mialem nabe 5cm + quick release 5cm to nie bylo problemów z kierunkami kwestia przyzwyczajenia trzeba mieć bardziej wyprostowane palce:P
: 17 sie 2012, 17:55
autor: dmk
gkr pisze:szarpnolem
Ponieważ mamy dzień ortografii na forum w innym wątku...
: 17 sie 2012, 18:04
autor: gkr
o kurde ale babol racja
wstyd
: 18 sie 2012, 0:23
autor: himber
Naba OEM NA jest krótsza od momo (tej wskazanej przez wiktora)?
: 17 wrz 2012, 13:52
autor: kantOS
himber pisze:Gdzie konkretnie wpina się ten rezystor?
w amerykańskim tutorialu dostępnym tu:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=disI_lL-aGc#t=84s
ynteligentny amerykanin wymontował żaróweczkę w desce rozdzielczej ( edit: okleił ją taśmą )
Co za pomysłowość
: 08 paź 2013, 10:10
autor: remik
Odświeżam temat.
Chciałbym mieć kierownicę jak najbliżej deski .
Czy ktoś w PL używa naby + QR firmy NRG ??
W sumie chodzi mi o tandem Quick Release NRG + Short Hub NRG ...
https://www.getnrg.com/products/quick-release
https://www.getnrg.com/products/short-hub
: 08 paź 2013, 10:40
autor: funky
remik, ja używam d1speca jeśli Ci to cokolwiek daje..u mnie w temacie masz fotę
Re: [NB] Kierownica i naba
: 16 sty 2014, 22:17
autor: R.E.D.
troche odgrzebie temat bo mam maly problem. w kolumnie jest plastik z dwoma wypustkami - jak sadze do mechanizmu kierunkow i wszystko byloby pieknie gdyby nie przesuniecie dziur w nabie wzgledem seryjnej kierownicy o 90 stopni. w efekcie kierunki odbijaja tylko z mocnych skretow.
da sie to jakos ogarnac?
Re: [NB] Kierownica i naba
: 16 sty 2014, 22:26
autor: ree
Nawierć nowe dziury w nabie na te wypustki.
Re: [NB] Kierownica i naba
: 16 sty 2014, 22:41
autor: R.E.D.
chodzilo mi o jakas mniej inwazyjna metode
moze ktos mial podobny problem, a moze to nie ma znaczenia i cos przekombinowalem przy montazu...
Re: [NB] Kierownica i naba
: 16 sty 2014, 23:43
autor: rogI
Z tego co wiem od kogoś kto zmieniał już kierę w NBFL to jest dokładnie tak jak pisze ree.
Tam nie ma chyba wielkiej filozofii bo jeśli inaczej ustawisz nabę to niekoniecznie trafisz sensownie z kierownicą ale spróbować można.
Re: [NB] Kierownica i naba
: 07 mar 2014, 14:33
autor: DEXTER
Odkopnę...
Miał ktoś styczność z allegrową repliką Nardi Torino?
http://allegro.pl/show_item.php?item=40 ... d00be2ff62Tak wiem, że to replika (319zł).
Sprzedający twierdzi, że to nie jest syf jak na tym znanym filmie o fake Nardi Torino, ale że nie jest też to oryginał.
Wykonana jest z alu. Ma to ktoś? Coś powie na ten temat?
Re: [NB] Kierownica i naba
: 07 mar 2014, 16:14
autor: himber
Re: [NB] Kierownica i naba
: 07 mar 2014, 16:20
autor: DEXTER
O tym filmiku mówiłem i wysłałem link sprzedającemu.
Coś mi się kojarzy, że od nas ktoś to kupował, tylko nie pamiętam kto. Jestem ciekaw jak to wygląda faktycznie.
Re: [NB] Kierownica i naba
: 07 mar 2014, 17:23
autor: arturo_ga
i chyba nawet ktos u nas to sprzedawał
Re: [NB] Kierownica i naba
: 07 mar 2014, 20:00
autor: remik
Imho, kierownice za 300-400 zł nie muszą się zachowywać jak te z filmiku . Moja w seju była właśnie w tej cenie, i bynajmniej nie jest z plasteliny ..
Re: [NB] Kierownica i naba
: 08 mar 2014, 11:20
autor: DEXTER
A czy ktoś ma kierownicę QSP? To jest nasz rodzimy produkt podobno. Cenowo wypadają spoko, nówki po 350zł.
Np.:
http://www.autoracing.pl/p/11/7197/kier ... nice-.html
Re: [NB] Kierownica i naba
: 08 mar 2014, 16:01
autor: Fifkers
Tą kierę miał chyba kolega ze Szczecina. Kantos?
Re: [NB] Kierownica i naba
: 08 mar 2014, 16:39
autor: remik
DEXTER pisze:A czy ktoś ma kierownicę QSP? To jest nasz rodzimy produkt podobno.
ja mam w seju QSP , zajeb*** się kręci
Re: [NB] Kierownica i naba
: 08 mar 2014, 16:43
autor: DEXTER
remik pisze:ja mam w seju QSP , zajeb*** się kręci
Kręci się każda
Czy to znaczy, że polecasz? Jakość faktycznie jest spoko?
Re: [NB] Kierownica i naba
: 08 mar 2014, 16:47
autor: remik
DEXTER pisze:Kręci się każda
Czy to znaczy, że polecasz? Jakość faktycznie jest spoko?
chodziło mi o średnicę 350 , kręci się lepiej niż np. 380
Jakość jest Oki, skóra niech im będzie - że to skóra , do rajdówki, seja jak najbardziej OK. Ale do fajnego projektu, i do Mazdy bym jej nie wmontował ...
Re: [NB] Kierownica i naba
: 08 mar 2014, 17:14
autor: DEXTER
OK, to mam jeszcze jedno laickie pytanie - tylko bez śmiechów proszę
Kupiłem nabę MOMO 5702, jestem niski (169cm), na jakie kierownice powinienem zwracać uwagę: z odsadzeniem czy płaskie? Tak żeby uzyskać jakąś naturalną pozycję za kierownicą
Jazda tylko po mieście/trasa.
Wiem, że najlepiej byłoby to zmierzyć/przymierzyć się jakoś.
Wychodzę z założenia, że płaską. Ewentualny dystans lub QR można dołożyć.
Sugestie?