[NB] W dłuższej trasie ubytek mocy

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

04 cze 2012, 9:43

Mam taki oto problem z moja mx-5.
Przy jeździe w miescie (trasy 15-30 km) auto smiga elegencko, moc odczuwalna na każdym biegu, wszystko tak jak powinno być.
Jednak w dłuższej trasie (około 120-140 KM) zaczyna być odczuwalny tak jakby spadek mocy. Może to subiektywne odczucie spowodowane długą jazdą, ale nie wydaje mi się.
Nic sie nie świeci na desce, nic nie przerywa, nie puka, nie świszy auto chodzi w porządku, jednak przy wciskaniu gazu auto zamula, czuc zdecydowana różnicę w przyśpieszeniu w porównaniu do jazdy w krótszych trasach. Moje pytanie - co to może byc? Zacinająca się przepływka? Dodam, że silnik trzyma temperaturę, nic się nie przegrzewa.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2012, 11:38

Paxior pisze:Jednak w dłuższej trasie (około 120-140 KM) zaczyna być odczuwalny tak jakby spadek mocy. Może to subiektywne odczucie spowodowane długą jazdą, ale nie wydaje mi się.

No trochę tak ciężko coś wymyslić :mrgreen: Zrób chociaż jakieś szacunki na przyspieszenie czy jakoś tak.
Zacznij od sprawdzenia rzeczy podstawowych, obcieranie hamulców, ciśnienie w kołach i tym podobne.
Paxior pisze:Zacinająca się przepływka?

A co się tam mogłoby zaciąć ? Drut oporowy ? :wink:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2012, 11:57

Też często odnosiłem takie wrażenie. Czuć było lepiej moc na początku, a potem tak jakby silnik po 25 km tracił kompresję, a między tłokiem a blokiem było pół metra luzu :mrgreen: ale zlewałem to, bo mogło mi sie wydawać.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

04 cze 2012, 12:15

Może cewka się grzeje po dłuższej jeździe i niedomaga
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

04 cze 2012, 14:53

majkel_c pisze:Zrób chociaż jakieś szacunki na przyspieszenie czy jakoś tak.
Zacznij od sprawdzenia rzeczy podstawowych, obcieranie hamulców, ciśnienie w kołach i tym podobne.


Widać to np przy wyprzedzaniu, po krotkim dystansie bez problemu nawet na 5 biegu przy 100 km/h i pedale wciesnietym na maxa moge wyprzedzic 2-3 samochody jadące ze stałą prędkością 90-100 km/h. Gdy pojawia się problem, wyprzedzenie nawet na 4 biegu tira który jedzie 80-90 km/h staje sie problemem. Hamulce mam wymienione na nowe, nic nie obciera, powietrze w kolach optymalne.

Wroniasty pisze:Może cewka się grzeje po dłuższej jeździe i niedomaga

Cewka była wymieniana na koncu tamtego roku na nowke sztuke wiec nie wydaje mi sie ze mogloby byc to.....

Jakies propozycje?
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

04 cze 2012, 15:42

Po dłuższym dystansie spróbuj wyłączyć silnik, a następnie odpalić i zobaczyć czy dalej ma muła.
A tak to sprawdź może świecie, przewody.. Ciężko coś określić..
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

04 cze 2012, 17:13

PatRRick pisze:Po dłuższym dystansie spróbuj wyłączyć silnik, a następnie odpalić i zobaczyć czy dalej ma muła.
A tak to sprawdź może świecie, przewody.. Ciężko coś określić..

Tak, po zgaszeniu i odpaleniu ma muła, chyba ze postoi i wystygnie motor, wtedy jest elegencko nawet jak sie nagrzeje, po miescie wszystko gra, tylko wlasnie w dluzszej trasie przy jednostajnym tepie jazdy cos sie dzieje....
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

04 cze 2012, 19:11

Ja bym sprawdził świece :wink: .
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1459
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

04 cze 2012, 20:19

moze komora silnika sie nagrzewa i zasysa cieple powietrze? mzoe czujnik tmepratury zasysanego powietrza nawala i podaje zla dawke paliwa? moga swiece po nagrzaniu przebic dostawac, tak samo cewka.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

04 cze 2012, 20:24

piwo pisze:moze komora silnika sie nagrzewa i zasysa cieple powietrze? mzoe czujnik tmepratury zasysanego powietrza nawala i podaje zla dawke paliwa? moga swiece po nagrzaniu przebic dostawac, tak samo cewka.


ad. 1 swiece mam NGK, mają pół roku, do tej pory chodziły ok, czy to możliwe ze tak szybko padły??
ad 2. jak sprawdzic czy czujnik temperatury jest wadliwy?
ad 3. Czy jesli zasysa ciepłe powietrze to warto doprowadzić jakims dodatkowym kanałem zimne powietrze np spod zderzaka?
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

04 cze 2012, 21:37

Paxior pisze:ad. 1 swiece mam NGK, mają pół roku, do tej pory chodziły ok, czy to możliwe ze tak szybko padły??


Mogły. Spotkałem się z opiniami że NGK potrafią się bardzo szybko posypać.
Ja np kiedyś miałem w suprze dziwny objaw. Na zimnym wszystko było ok silnik chodził jak burza, zaś na bardzo ciepłym zaczynał pod obciążeniem bardzo przerywać, dosłownie po dłuższej przejażdżce nie dało się już normalnie przyśpieszać. Wymieniliśmy sporo rzeczy, a okazało się że to świece.. Irydowe NGK, z tą jednak różnicą że mechanik przekładający silnik potraktował je szczotką drucianą :???: .
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

06 cze 2012, 15:29

Hmm dla mnie najprostszym wyjaśnieniem byłoby to, iż silnik "puchnie", ale mało to prawdopodobne. Jak ze spalaniem? Pali więcej, mniej?

PatRRick Co do świec irydowych to miałem taką w moim piździku(72ccm) i robiły sporawą różnicę. W Miacie gdy ją nabędę za rok na pewno wpadniei komplet :)
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
ODPOWIEDZ