Strona 1 z 1

[NA] buczenie z eletrozaworu ?

: 11 lis 2011, 10:55
autor: szlagier
witam,

od jakiegoś czasu "męczy" mnie buczenie, na początku myślałem że jest to z przepływomierza ale po jego odłączeniu było to samo. Idąc dalej poprzez dolot doszdłem do przepustnicy a dokładnie elektrozaworu , który jest pod nią, chyba jest to elektrozawór wolnych obrotów jak się nie mylę, silnik 1.8 95 r.

to buczenie jest bardzo głośne przy włączonym silniku + filtrze stożkowym, rura dolotowa ma rezonans od tego mały,

poniżej film [słabej jakości telefon] proszę dajcie głośniki na ful żeby to usłyszeć - w realu słychać to bardzo dobrze

[URL=http://www.youtube.com/watch?v=Ci45Bfu7CpI]elektorozawor[/URL]

może ktoś mi podpowie czy to faktycznie jest elektrozawór, czy to coś złego, czy można to wymienić i gdzie takowe dostane :)

[edit]

zapomniałem dodać, że gdy odepnę wtyczkę i podepnę ja znowu to oprócz buczenia słychać jeszcze jakięś takie klapnięcie jakby się coś otwierało etc.


pozdrawiam
szlagier

: 14 lis 2011, 17:01
autor: Kim Son San
Hm, ciekawe. Od jakiegoś czasu obserwuję coś podobnego u siebie. Na razie bez efektów towarzyszących.

: 14 lis 2011, 18:45
autor: szlagier
Kitson próbowałeś wyciągać i wkładać wtyczkę ?
też masz taki dzwięk otwierania-zamykania klapki ?

: 15 lis 2011, 8:52
autor: majkel
szlagier pisze:zapomniałem dodać, że gdy odepnę wtyczkę i podepnę ja znowu to oprócz buczenia słychać jeszcze jakięś takie klapnięcie jakby się coś otwierało etc.

Spróbować go wyczyścić preparatem do czyszczenia gaźników. Jeśli to efekt blokowania się zaworu w wyniku zapaprania, powinno pomóc.
szlagier pisze:silnik 1.8 95 r.

Czyść bez rozbierania zaworu, one są praktycznie niedemontowalne.

Po
eM

: 15 lis 2011, 12:42
autor: Kim Son San
Spróbować go wyczyścić preparatem do czyszczenia gaźników. Jeśli to efekt blokowania się zaworu w wyniku zapaprania, powinno pomóc.


Jaki może być efekt uboczny takiego zablokowania?

: 17 lis 2011, 11:34
autor: majkel
Kitson pisze:Jaki może być efekt uboczny takiego zablokowania?

Jeśli zawór jest mocno przypchany i się mechanicznie przycina to dawkowanie powietrza staje się dość przypadkowe, najczęściej efektem są niestabilne lub zupełnie przypadkowe wolne obroty i problemy z przejściem (na wejściu na obroty i schodzeniu z nich).

Po
eM

: 07 gru 2011, 14:46
autor: szlagier
witam,

wracając do buczenia z elektrozaworu (myślałem, że to może cewka na silniku wolnych obrotów) to podłączyłem na luźno inna przepustnice z NA 1.8 i dalej jest to samo ...


może być jakieś zwarcie na przewodzie ?

przewody od tego silniczka idą bezpośrednia do ECU ?

pozdrawiam
szlagier

: 08 gru 2011, 6:57
autor: majkel
szlagier pisze:przewody od tego silniczka idą bezpośrednia do ECU ?

Od tego zaworu. W zależności od wersji albo oba do ECU, albo jeden do ECU a drugi do zasilania.

Po
eM

: 08 gru 2011, 8:35
autor: szlagier
tam idzie biały grubszy kabel z czerwona krecha i niebieski cieńszy z żółtą,

sprawdzałem miernikiem napięcie i daje 7,8 7,9 V czy to nie za niskie ?
czy ktoś mógłby sprawdzić jakie mu daje przy włączonym zapłonie ?

: 08 gru 2011, 10:13
autor: majkel
szlagier pisze:sprawdzałem miernikiem napięcie i daje 7,8 7,9 V czy to nie za niskie ?
czy ktoś mógłby sprawdzić jakie mu daje przy włączonym zapłonie ?

Jak sprawdzasz miernikiem w sensie woltomierzem to nic innego nie zobaczysz. To jest zawór PWM sterowany impulsem 12V o zmiennej szerokości przy częstotliwości w NA około 180 Hz. Woltomierz scałkuje na wyniku taki przebieg i pokaże jakąś wartość pomiędzy pojedyńczymi woltami a mniej 10V. Jakbyś to obejrzał na oscyloskopie, zobaczyłbyś pełen przebieg prostokątny.

[EDIT] mowa oczywiście o pomiarze napięcia między biało-czerwonym przewodem a niebiesko żółtym. Z tego co mi się w głowie bez dokumentacji mami biało-czerwony to zasilanie 12V (z tego samego punktu co zasilanie wtryskiwaczy) a niebiesko-żółty to kluczowana masa z ECU.
[/EDIT]

Przy budowaniu tego typu układów z elementów, które fabrycznie nie zostały do siebie dopasowane buczenie z cewki występuje wtedy, kiedy częstotliwość sterowania jest zbyt niska. Tyle że to akurat w Twoim przypadku nie ma prawa wystąpić, bo masz komputer i zawór ze swojej wersji, a na dodatek o ile dobrze zrozumiałem jakiś czas temu działało dobrze. Coś musiało paść...

W NA 1.8 możesz zobaczyć dość łatwo czy zawór w ogóle reaguje na sterowanie. Jak jest odpięty od sterowania powinien być zamknięty lub prawie zamknięty. Jak do niego doprowadzisz (skądś) stałe 12V (polaryzacja nie ma znaczenia, ale nie należy zbyt długo go tak trzymać, jedynie chwilę) otworzy się maksymalnie. Dmuchając w rurkę doprowadzającą do niego powietrze (ta z rury dolotowej) można sprawdzić czy przepływ się zmienił.

Jeśli masz podejrzenia co do swojej instalacji (co w sumie jest możliwe) odepnij wtyczki od komputera i zmierz impedancję pomiędzy terminalami we wtyczce wiązki zaworu. Jak nie będzie zupełnego rozwarcia, to gdzieś w instalacji jest niewątpliwa amba.

Po
eM

: 08 gru 2011, 14:37
autor: szlagier
majkel_c

dzięki wielkie za wyczerpującą informacje tylko odnośnie tego:
Tyle że to akurat w Twoim przypadku nie ma prawa wystąpić, bo masz komputer i zawór ze swojej wersji, a na dodatek o ile dobrze zrozumiałem jakiś czas temu działało dobrze. Coś musiało paść...


mogłem wprowadzić trochę w błąd, gdyż samochód kupiłem od AGENTa,
jest to silnik 1.8 ale na kompie od 1.6 - (czyli tutaj wymiana kompa na tego z 1.8 może pomóc bo jak piszesz częstotliwość sterowania może być nie odpowiednia),

z tego co kojarzę to "buczenie" było od początku (na początku myślałem, że to przez stożek) tylko jak temperatury pospadały to wtedy zaczęło się to udzielać bardziej (najbardziej po noce w garażu jak temp jest niska) to po przekręceniu stacyjki słychać bardzo głośno,
jak się silnik już nagrzeje to już po przekręceniu zapłonu tego nie słychać - zagłusza silnik :P, a rezonans jest cały czas po dolocie.

sprawdzę jeszcze czy się otwiera na maxa jak podłaczę stałe 12V z zasilacza, tylko mase od wtyczki puści do zaworu czy też z zasilacza może być ?

jeszcze raz sorrki :ryjezesmiechu: że nie napisałem nic wcześniej nt tego kompa od 1.6 wyleciało mi z głowy

a tak w ogóle to stawiam piwko za pomoc :)

pozdrawiam
szlagier

[ Dodano: 08-12-2011, 16:39 ]
Jak do niego doprowadzisz (skądś) stałe 12V (polaryzacja nie ma znaczenia, ale nie należy zbyt długo go tak trzymać, jedynie chwilę) otworzy się maksymalnie. Dmuchając w rurkę doprowadzającą do niego powietrze (ta z rury dolotowej) można sprawdzić czy przepływ się zmienił.

powyższe już sprawdzone po ciężkim dmuchaniu bez zasilanie uzyskałem "pełne rozwarcie" po podłączeniu 12V :)

jeszcze muszę rozkręcić blache pod wykładziną i odpiąć wtyki od kompa(kolo 19 20tej to zrobię i napisze) to sprawdze opór ...

[ Dodano: 08-12-2011, 19:36 ]
odpiąłem wtyki od kompa pomierzyłem i nie ma żądnych oporów.

czyli zostaje jeszcze kwestia kompa od 1.8 ?

: 08 gru 2011, 19:26
autor: majkel
szlagier pisze:mogłem wprowadzić trochę w błąd, gdyż samochód kupiłem od AGENTa,

Aaaaaa, to już wiadomo gdzie AGENtowa miata pomknęła :mrgreen:
Trzeba będzie się głębiej zastanowić jak problemu się pozbyć :wink:

Po
eM

: 09 gru 2011, 10:44
autor: szlagier
majkel_c
wysłałem PW jak możesz sprawdź ...

pozdro

: 11 gru 2011, 7:54
autor: szlagier
witam,

więc tak AGENt potwierdza buczenie,
prawdopodobnie ma komp od 1.8 to spróbuje coś podziałać - tylko wiązka będzie mi potrzebna od 1.8, a dokładnie to całą czy tylko niektóre przewody z wtyczkami ?

druga opcja jest taka, że mogę załatwić flansze i przepustnice od 1.6 tylko najpierw podepnę jednak kompa od 1.8 i zobaczymy czy pomoże,

trzecia to MS-a i tu pytanie do znawców jeżeli auto jest 1996 a silnik 1995 r., a chciałbym PNP, to którą opcję wybrać MM9495 czy MM9596 ?
czy może jednak zestaw do samodzielnego złożenia ?

każda sugestia mile widziana przemyślę wszystkie :D

pozdrawiam
szlagier

: 15 gru 2011, 15:28
autor: szlagier
witam,

ciąg dalszy - wymieniłem kompa otrzymanego od AGENta od 1.8 o oznaczeniu BPL9 (z 1.6 ECU to B6HA),
po podpięciu tego kompa buczenia nie ma - ale też silnik na nim nie odpali :(

czy do kompów z 1.8 95 r. jest potrzebna stacyjka z imobilaizerem ?

pinologia może dużo się różnić i dlatego buczenia na 1.8 nie ma ?
tylko słychać jak zawór się otwiera po przekręceniu zapłonu !

dalej się zastanawiam nad MS:
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-programmable-efi-system-pcb30-kit-black-case-p-119.html

z tym sensore IAT:
http://www.diyautotune.com/catalog/mspnp-and-diypnp-iat-sensor-kit-aluminum-bung-p-156.html

pytanie tylko czy to załatwi sprawę ...

help

z góry dzięki
pozdrawiam
szlagier

: 15 gru 2011, 15:54
autor: Spidi
szlagier, sory za OT ale co masz za felgi w Maździe? Mozesz to foto z avatara większe wrzucić...?

: 15 gru 2011, 16:56
autor: szlagier
Spidi, Włoskie atum 17', szerokość 8'

więcej nt samochodu w temacie AGENTa:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=253

swój założę jak parę rzeczy dopieszczę :P


Obrazek

: 17 gru 2011, 13:58
autor: szlagier
majkel_c, - mam do Ciebie pytanie, czy byłbyś w stanie złożyć mi MS2 ?
i jak można się z tobą skontaktować bo na PW wiadomości nie mogę wysłać do Ciebie

: 17 gru 2011, 14:45
autor: majkel
szlagier pisze:i jak można się z tobą skontaktować bo na PW wiadomości nie mogę wysłać do Ciebi

Mailem, masz mój adres, parę dni temu Ci wysyłałem maila... W tym mailu też znajdziesz do mnie komórkę :mrgreen:

Po
eM

: 17 gru 2011, 18:01
autor: szlagier
majkel_c, sorry, nie zauważyłem w spamie wylądował - wysłaem maila :p

: 20 gru 2011, 18:31
autor: szlagier
majkel_c sorry, że tak męcze ;p ale czy doszedł do Ciebie mail ode mnie ?
wysłałem z innego konta bo coś mi serwer pocztowy na tamtym padł ...

pozdrawiam