Witam
Mam opony 205/40 na 17 calowych felgach. Zmianę na mniejsze planuję dopiero na wiosnę, do tej pory proszę was o radę jakiego ciśnienia używać w tych oponach?
Wiadomo, że nierówności pokonuje strasznie, tzn. ostre i wysokie. Czy mogę trochę wpłynąć na zachowanie koła, np. mniejszym ciśnieniem? Czy lepiej pompować takie jakie być powinnno i jest ono....? Jakie ?:) Auto wyważone 50:50 czyli przód tył tak samo, tak ?
Pozdrawiam.
[NB] Ciśnienie w oponach o niskim profilu.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Było na forum.
W skrócie - wg uznania. Od 1.8 do 2.2 bara. Ustaw wg siebie i swoich opon. Tylko pamiętaj, żeby nie pokrzywić felg (za małe ciśnienie).
W skrócie - wg uznania. Od 1.8 do 2.2 bara. Ustaw wg siebie i swoich opon. Tylko pamiętaj, żeby nie pokrzywić felg (za małe ciśnienie).
Wiem, że to nie ten rozmiar ale ja na 205/45/16 śmigam na 2 barach aka 30 psi tył na ~29.5.
Guma to PZero Nero i zdecydowanie lubi ćiśnienie.
Pozdro
Guma to PZero Nero i zdecydowanie lubi ćiśnienie.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Pewnie powiem tutaj herezję, lecz słyszałem, że opony o tak niskim profilu spokojnie można pompnąć na 2.5 bara, ponieważ po pierwsze są technologicznie do tego przystosowane, po drugie (jak wyżej) niskie ciśnienie może skutkować wykrzywianiem felg na nierównościach a po trzecie opony o wysokim profilu amortyzują samochód a niski profil dodatkowo usztywnia auto...a co ma usztywniać nisko profilowa opona, która jest napompowana 2 barami?
Oczywiście to tylko plota...pisze to o czym słyszałem ...lecz jeśli się mylę, proszę mnie poprawić
btw. W swoje 205x40R17 ładuje 2,2bar
Oczywiście to tylko plota...pisze to o czym słyszałem ...lecz jeśli się mylę, proszę mnie poprawić

btw. W swoje 205x40R17 ładuje 2,2bar
Dany pisze:Pewnie powiem tutaj herezję, lecz słyszałem, że opony o tak niskim profilu spokojnie można pompnąć na 2.5 bara, ponieważ po pierwsze są technologicznie do tego przystosowane, po drugie (jak wyżej) niskie ciśnienie może skutkować wykrzywianiem felg na nierównościach a po trzecie opony o wysokim profilu amortyzują samochód a niski profil dodatkowo usztywnia auto...a co ma usztywniać nisko profilowa opona, która jest napompowana 2 barami?
Oczywiście to tylko plota...pisze to o czym słyszałem ...lecz jeśli się mylę, proszę mnie poprawić
btw. W swoje 205x40R17 ładuje 2,2bar
Wszystko się zgadza z jednym zastrzeżeniem - zawsze jest coś za coś.
Tak wysokie ciśnienie to zwiększone ryzyko uszkodzenia samej opony, jeszcze większe pogorszenie komfortu i do tego(co chyba najważniejsze)często zupełnie inne zachowanie opony w kwestii przyczepności i właściwości jezdnych, niż przy nominalnym ciśnieniu (zwykle znacznie gorsza bo opona inaczej się układa i nie pracuje ani nie trzyma jak zakładał producent).
SPIDI
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Dany pisze:Pewnie powiem tutaj herezję, lecz słyszałem, że opony o tak niskim profilu spokojnie można pompnąć na 2.5 bara, ponieważ po pierwsze są technologicznie do tego przystosowane, po drugie (jak wyżej) niskie ciśnienie może skutkować wykrzywianiem felg na nierównościach a po trzecie opony o wysokim profilu amortyzują samochód a niski profil dodatkowo usztywnia auto...a co ma usztywniać nisko profilowa opona, która jest napompowana 2 barami?
Oczywiście to tylko plota...pisze to o czym słyszałem ...lecz jeśli się mylę, proszę mnie poprawić
btw. W swoje 205x40R17 ładuje 2,2bar
Jak już kolega pisał:
DieSpinnePL pisze:Było na forum.
W skrócie - wg uznania. Od 1.8 do 2.2 bara. Ustaw wg siebie i swoich opon. Tylko pamiętaj, żeby nie pokrzywić felg (za małe ciśnienie).
Da się napompować więcej, można mniej. W wątku z dyskusji wynikało, że każda opona powinna być pompowana wg. zaleceń producenta dla danego samochodu. W przypadku Miatek optymalnie między 1.8 a 2.2, ale jak wiesz co robisz i po co Ci to to można i 3 napompować...
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


ja 215/40/16 mam na jakieś 2,2. Oczywiście komfort mniejszy, ale prowadzenie i bezpieczeństwo felgi większe. W deszczu można nieco opuścić, bo tak nabita guma chętniej się ślizga, ale ogólnie bez ekstremali jest OK.
W drugim samochodzie(cięższym) mam 215/40/17 i trzymam ok 2,5 bar. Ostatnio przydzwoniłem w krawężnik i uszkodzeniu uległa opona i rant felgi, założę się że przy niższym ciśnieniu felga poszłaby w kawałki.
W drugim samochodzie(cięższym) mam 215/40/17 i trzymam ok 2,5 bar. Ostatnio przydzwoniłem w krawężnik i uszkodzeniu uległa opona i rant felgi, założę się że przy niższym ciśnieniu felga poszłaby w kawałki.
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Jak kupilem Parady w niemczech to mechanicy wymieniajac je napompowali je (tzn podlaczyli kola do maszyny z komputerem i sobie poszli) najpierw do cisnienia 3,8 bara i po osiagnieciu zadanej wartosci automat sposcil cisnienie do 2,2 bara i z takim cisnieniem zalozyli na auto.
kola:
przod 205/40/17
tyl 215/40/17
kola:
przod 205/40/17
tyl 215/40/17
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Bardock pisze:Ciekawa operacja. Napompowanie do 3.5 służy czemu? lepszemu osadzeniu opony w rowkach felgi??
Zapewne pompują tak mocno żeby mieć pewność, że opona "wskoczyła" na miejsce i ułożyła się na feldze tak jak powinna. U nas też dmucha się aż strzeli(wskoczy na miejsce) ale najczęsciej jeśli widać, że siedzi na miejscu nie pompuje się już więcej.
SPIDI