[NB] Skrzynia 6 biegowa do silnika 1.6
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Nie, nic się nie dzieje. Mam zdrową, świetnie działającą skrzynię 5tkę. Przemyślenia dotyczące poprawy elastyczności czy osiągów silnika 1.6 zaprowadziły mnie do tematu skrzyni biegów. Stąd kilka pytań do Was:
1. Czy skrzynia 6 biegowa będzie pasowała do silnika 1.6 pod względem fizycznym jak i charakterystyki pracy?
2. Poprawi czy pogorszy pracę/osiągi silnika?
3. Czy były dostępne 6stki z tym silnikiem?
Dzięki za odpowiedź.
1. Czy skrzynia 6 biegowa będzie pasowała do silnika 1.6 pod względem fizycznym jak i charakterystyki pracy?
2. Poprawi czy pogorszy pracę/osiągi silnika?
3. Czy były dostępne 6stki z tym silnikiem?
Dzięki za odpowiedź.
Ad 1. Oczywiście będzie pasowała fizycznie, ma jednak krótsze przełożenia co w połączeniu z dyfrem standardowym mocno skróci Ci każdy bieg. 6tka będzie krótsza od "starej" 5tki
Ad 2. Krótsze przełożenia pozwolą na pewno na lepsze dobieranie przełożeń przy ostrej jeździe po winklach, przy normalnej jeździe w sumie brak korzyści - w trasie nawet nieco więcej spali skoro będziesz jeździł na wyższych obrotach przy tej samej prędkości przelotowej;
Ad 3. Nie było, przynajmniej na pewno nie w Europie i Stanach - może w JP...
Pozdro!

Ad 2. Krótsze przełożenia pozwolą na pewno na lepsze dobieranie przełożeń przy ostrej jeździe po winklach, przy normalnej jeździe w sumie brak korzyści - w trasie nawet nieco więcej spali skoro będziesz jeździł na wyższych obrotach przy tej samej prędkości przelotowej;
Ad 3. Nie było, przynajmniej na pewno nie w Europie i Stanach - może w JP...
Pozdro!
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
himber pisze:1. Czy skrzynia 6 biegowa będzie pasowała do silnika 1.6 pod względem fizycznym jak i charakterystyki pracy?
2. Poprawi czy pogorszy pracę/osiągi silnika?
3. Czy były dostępne 6stki z tym silnikiem?
Dzięki za odpowiedź.
Ad. 3 Nie było.
Ad. 2 Kwestia sporna. Sam myślałem nad takim manewrem


"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


Sigma pisze:po zmianie na 6 biegów 100km/h to koniec 3 biegu...
sporo więcej bo 3 sie powinna konczy c na ok 120 ale dwójka na 85 bedzie sie kończyć
polecam kalkulator to sobie obliczysz http://flyinmiata.com/tech/gearing.php
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
yanik pisze:Sigma pisze:po zmianie na 6 biegów 100km/h to koniec 3 biegu...
sporo więcej bo 3 sie powinna konczy c na ok 120 ale dwójka na 85 bedzie sie kończyć
polecam kalkulator to sobie obliczysz http://flyinmiata.com/tech/gearing.php
Przy moście 4.30 z NBFL 1.6 5speed... 113 km/h przy 7200 obrotach, 102 km/h przy 6500 - czyli w okolicach mocy maksymalnej

Na skrzyni 5biegowej przy 6500 masz 90km/h na 2 i 126 na 3

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


No.... to jak w końcu
Na prostej do 100km/h będzie szybciej czy nie będzie?? W 5tce to będzie koniec 2 biegu, w 6stce połowa 3 biegu. Czas zmiany biegów zrównoważy ewentualne korzyści czy też mimo wszystko będzie szybciej na 6stce??



Na prostej do 100km/h będzie szybciej czy nie będzie?? W 5tce to będzie koniec 2 biegu, w 6stce połowa 3 biegu. Czas zmiany biegów zrównoważy ewentualne korzyści czy też mimo wszystko będzie szybciej na 6stce??
Walkowalem temat o tutaj [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3498&start=0]>>KLIK<<[/URL] i wychodzi na to ze auto bedzie sie szybciej zbierac, wiec odczucia bardzo pozytywne. Do 80km/h czas bedzie sporo lepszy, do 140km/h tez, natomiast do 100 wypadnie podobnie bo na 6tce bedziesz mial o jedna zmiane biegu wiecej.
Tutaj wyciagam troche najistotniejszych rzeczy z wyzej wspomnianego watku.
Przelozenia skrzyn 5b i 6b:
1 3,14 3,76
2 1,89 2,27
3 1,33 1,65
4 1,00 1,26
5 0,81 1
6 ---- 0,84
Otwarty most w europejskich wersjach ma przelozenie 4,1 (nie 4,3 jak bylo tu wspomniane), natomiast torseny byly w 2wersjach 4,1 i 3,64.
most 4,1 mialy wszystkie mx5 z 5biegowymi skrzyniami (oprocz NA 1,6, ktora miala 4,30)
most 3,64 mialy wszystkie mx5 z 6biegwymi skrzyniami (z wyjątkiem MSM)
To co Cie interesuje (6b na moscie 4,1) miala wlasnie MazdaSpeed, wiec musialbys ktoregos wlasciciela MSM zapytac jak mu sie z tym jezdzi. Na papierze przelozenia ostatniego biegu (0,81 do 0,84) nie roznia sie tak wiele ale w praktyce kierowcy MSMow narzekaja na zbyt wysokie obroty przy jezdzie autostradowej.
Tutaj wyciagam troche najistotniejszych rzeczy z wyzej wspomnianego watku.
Przelozenia skrzyn 5b i 6b:
1 3,14 3,76
2 1,89 2,27
3 1,33 1,65
4 1,00 1,26
5 0,81 1
6 ---- 0,84
Otwarty most w europejskich wersjach ma przelozenie 4,1 (nie 4,3 jak bylo tu wspomniane), natomiast torseny byly w 2wersjach 4,1 i 3,64.
most 4,1 mialy wszystkie mx5 z 5biegowymi skrzyniami (oprocz NA 1,6, ktora miala 4,30)
most 3,64 mialy wszystkie mx5 z 6biegwymi skrzyniami (z wyjątkiem MSM)
To co Cie interesuje (6b na moscie 4,1) miala wlasnie MazdaSpeed, wiec musialbys ktoregos wlasciciela MSM zapytac jak mu sie z tym jezdzi. Na papierze przelozenia ostatniego biegu (0,81 do 0,84) nie roznia sie tak wiele ale w praktyce kierowcy MSMow narzekaja na zbyt wysokie obroty przy jezdzie autostradowej.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
himber pisze:No.... to jak w końcu![]()
![]()
![]()
Na prostej do 100km/h będzie szybciej czy nie będzie?? W 5tce to będzie koniec 2 biegu, w 6stce połowa 3 biegu. Czas zmiany biegów zrównoważy ewentualne korzyści czy też mimo wszystko będzie szybciej na 6stce??
Jak dobrze pamiętam, wrzucasz też torsena do auta?
Jeśli tak, to torsen + skrzynia 6 da Ci takie sam przełożenie jak w 1.8. Czyli będzie krócej niż jest, ale prawdopodobnie do przyjęcia

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


Będzie tylko tako samo jak w 1.8 jak Torsen będzie od 6 biegowej 1.8
Jak będzie jakikolwiek to pewno będzie od 5tki i wtedy jest już co najmniej kilka wariantów przełożeń FGR (Final Gear Ratio) w dyfrze ale wszystkie warianty będą znacząco krótsze niż OE setup silnika 1.8 z 6biegową skrzynią oraz pasującym OE dyfrem, który w wersji 6 biegowej ma najdłuższe przełożenie z wszystkich dyfrów po to żeby zrekompensować najkrótsze przełożenie skrzyni 6biegowej z wszystkich skrzyń mx-5 (z generacji gdzie 6 biegowa występowała czyli NBfl? czy też NB były 6tki?).
Pozdro
Jak będzie jakikolwiek to pewno będzie od 5tki i wtedy jest już co najmniej kilka wariantów przełożeń FGR (Final Gear Ratio) w dyfrze ale wszystkie warianty będą znacząco krótsze niż OE setup silnika 1.8 z 6biegową skrzynią oraz pasującym OE dyfrem, który w wersji 6 biegowej ma najdłuższe przełożenie z wszystkich dyfrów po to żeby zrekompensować najkrótsze przełożenie skrzyni 6biegowej z wszystkich skrzyń mx-5 (z generacji gdzie 6 biegowa występowała czyli NBfl? czy też NB były 6tki?).
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
sebna pisze:czy też NB były 6tki?
W mojej NB '00 jest 6 biegów i Torsen.
Himber, ponizej masz wykalkulowane przelozenia na poszczegolnych konfiguracjach.
[ Dodano: 01-12-2011, 19:13 ]
Czy ktos kto ma MSM moglby wypisac jakie predkosci osiaga na jakim biegu, lub chociaz jakie obroty ma na 5tce i 6tce przy 100km/h ?
[ Dodano: 01-12-2011, 19:13 ]
Czy ktos kto ma MSM moglby wypisac jakie predkosci osiaga na jakim biegu, lub chociaz jakie obroty ma na 5tce i 6tce przy 100km/h ?
- Załączniki
-
- przelozenia.jpg (84.23 KiB) Przejrzano 1342 razy
No to nieźle :neutral: Kupiłem specjalnie w super stanie 6cio biegową skrzynie aby wreszcie przy 90km/h nie szukać kolejnego biegu, a tu okazuje, że kiszka
Według tego kalkulatora:
http://flyinmiata.com/tech/gearing.php
w każdym przypadku mam wyższe obroty niż na 5cio biegowej skrzyni
Chyba nie warto nawet przekładać 5tki na 6tkę???
Ciekawe tylko jaki mam dyfer?

Według tego kalkulatora:
http://flyinmiata.com/tech/gearing.php
w każdym przypadku mam wyższe obroty niż na 5cio biegowej skrzyni

Chyba nie warto nawet przekładać 5tki na 6tkę???
Ciekawe tylko jaki mam dyfer?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Yankes pisze:No to nieźle Kupiłem specjalnie w super stanie 6cio biegową skrzynie aby wreszcie przy 90km/h nie szukać kolejnego biegu, a tu okazuje, że kiszka
Wychodzi na to że nie sprawdziłeś tematu do końca i trochę pospieszyłeś się z zakupem. Skrzynia 6 posiada krótsze przełożenia od 5-ki.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Yankes pisze:No cóż... trzeba zapłacić gapowe...
Nie pozostaje mi nic innego jak poszukać dyfra 3,636 od NB8B
A jeśli byś zrezygnował - to pamiętaj że taka skrzynia 6 pójdzie w dziale giełda jak ciepłe bułki

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Yankes, dyfer masz 4.1, nie pitol tylko montuj 6 biegów. Odczuwalnie auto dostanie kopa, ale będziesz musiał namachać się jak w speedzie.
Ja mam 3tys, ale jeździłem też NBFL w której było 2900 albo 3100 (już nie pamiętam), więc dokładność obrotomierzy nie jest idealna 

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Bardock pisze:Strasznie gubie się w tych cyferkach. Chciałbym się zapytać jakie będą objawy jak kupie torsena 4.1, 4.3 a jakie jak 3.64 ? Obecnie tak jak wyżej napisałem 100 km/h mam przy 3100 obr./min
Dyfer 4.1 jest krótszy niż 3.64 a więc teoretycznie lepsze przyśpieszenie, więcej machania biegami no i wyższe obroty na każdym biegu przy danej prędkości. Nie wiem jaki masz teraz, ale jeśli powiedzmy masz 4,1 i wsadzisz 3,64 to obroty na 5 przy 100 Ci spadną, a jeśli 4.3(jest taki w ogóle?), to troszkę wzrosną. Polecam kalkulator przełożeń FM.
Rules are made to be broken
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Hantkus pisze:Bardock pisze:Strasznie gubie się w tych cyferkach. Chciałbym się zapytać jakie będą objawy jak kupie torsena 4.1, 4.3 a jakie jak 3.64 ? Obecnie tak jak wyżej napisałem 100 km/h mam przy 3100 obr./min
Dyfer 4.1 jest krótszy niż 3.64 a więc teoretycznie lepsze przyśpieszenie, więcej machania biegami no i wyższe obroty na każdym biegu przy danej prędkości. Nie wiem jaki masz teraz, ale jeśli powiedzmy masz 4,1 i wsadzisz 3,64 to obroty na 5 przy 100 Ci spadną, a jeśli 4.3(jest taki w ogóle?), to troszkę wzrosną. Polecam kalkulator przełożeń FM.
dzięki. Qbatron w tabeli pisał cos o 4.3

a torseny zwykle jakie mają przełożenia ? da się to jakoś sprawdzić na zdjętym torsenie ?
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Jakie zwykle były pewności nie mam, obstawiam 4.1.
Przełożenie sprawdzasz robiąc znaczniki na wale i półośkach, robisz jeden pełny obrót półosiami licząc ile obrotów zrobił wał.
Przełożenie sprawdzasz robiąc znaczniki na wale i półośkach, robisz jeden pełny obrót półosiami licząc ile obrotów zrobił wał.
Rules are made to be broken
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Hantkus pisze:Jakie zwykle były pewności nie mam, obstawiam 4.1.
Przełożenie sprawdzasz robiąc znaczniki na wale i półośkach, robisz jeden pełny obrót półosiami licząc ile obrotów zrobił wał.
Torseny z NB "zwykle" miały 4.1 przy skrzyni 5B i 3.6 przy skrzyni 6b


"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


Bardock pisze:a torseny zwykle jakie
Hantkus pisze:Jakie zwykle były pewności nie mam, obstawiam 4.1.
Torseny z 5biegowych skrzyń 4.1, 6biegowych poza MSM 3.64, MSM 4.1.
fifomaniak pisze:Były 4.3 chyba jakoś w pierwszych rocznikach NA.
To nie były mechanizmy typu TorSen.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław