Strona 1 z 1

NA 115KM i 90KM - roznice

: 13 maja 2007, 21:07
autor: kamil
witam!

jakie sa roznice pomiedzy starszymi modelami na o mocy 115KM, a nowszymi z 90KM ?
chodzi mi glownie o roznice mechaniczne.
od kiedy byly produkowane slabsze wersje? od 1994 roku?

pozdrawiam.

: 13 maja 2007, 21:28
autor: pitbull2000
Od 94, na pewno są różnice w rurach które odchodzą od filtra.

: 13 maja 2007, 22:49
autor: piotr k.
Silnik 1,6 osłabiono ze 115 do 90 HP w 95 roku, by zróżnicować bardziej moce silników 1,6 i wprowadzonego w 93 roku 1,8. Dopiero gdy odmłodzono Miatę w 98 roku moc znowu zwiększono (do 110 HP). Kupując Miatę z 95 roku sprawdź na tabliczce znamionowej- moc silnika jest zawarta w kodzie VIN. Jak go rozszyfrować możesz zobaczyć na stronie Radka: www.mx5.prv.pl .

: 13 maja 2007, 23:26
autor: kamil
dzieki za odpowiedzi. w jaki sposob oslabiono te silniki? co trzeba wymienic, by z tych 90 otrzymac 115? da sie w miare latwo i tanio?
sek w tym, ze chcialbym miec jak najmlodsze auto, ale jednoczesnie nie chce wersji 90 konnej. wiec idealnie byloby kupic nowsza i wyciagnac z niej te 115.

: 14 maja 2007, 16:58
autor: pitbull2000
Carion pisze:Tylko to chciałem wiedzieć ,Cya

To jest forum publiczne, prywatne sprawy załatwia się na PW.
Nie żebym się wywyższał ponad moderator.

: 14 maja 2007, 23:32
autor: kamil
"oryginalny" czyli 115KM? dobrze zrozumialem?
natomiast ten 90KM to ten sam, ktory byl w 323bg ?

: 14 maja 2007, 23:59
autor: kamil
Przemek Vonau pisze:
kamil pisze: natomiast ten 90KM to ten sam, ktory byl w 323bg ?


Nie wiem - nie znam się na zwykłych 323. Pewnie w tym, który był produkowany równolegle z NA 90KM.
wlasnie pytam dlatego, ze w latach 94-98 w mazdzie 323 byl silnik 1,5.
1.6 byl wczesniej, wiec konstrukcja juz troche stara.

: 15 maja 2007, 20:50
autor: Rad Mox
ważne rzeczy (jeździłem i 90 KM i teram mam 115 KM); wrażenia subiektywne:

1. Nie da się w żaden sposób z 90 KM zrobić w uatwy sposób 115 KM - to są zupełnie inne silniki (jako bazy)

2. W praktycznej codziennej jeździe (również szybkiej) różnice między silnikami są minimalne,

90 KM jest ekologiczne i bardziej ekonomiczne (0,5 - 1l mniej na 100km), ma mocniejszy dół, Wydaje mi się , że ten silnik w MX-5 to to samo co w 323 88KM.
0-100 ok 10,5 s

115 KM - od 4500 rpm zaczyna jechać nieporównywalnie ostro
0-100 8,8 s
silnik jako baza pochodzi z 323 1,6 turbo z lat 80tych (to co pisze Przemek), dlatego zresztą dobrze znosi uturbienie, śmiganie b. często w przedziale 5000-7000 itp


Ja śmigałem obiema wersjami, dla mnie nie ma chwili zastanowienia 115 KM jest duuuzo lepsze, jedyny powód to to co dzieje się powyżej 4500 rpm...

: 16 maja 2007, 0:27
autor: kamil
ok, dzieki Wam za odpowiedzi. zatem bede szukal tylko wersji 115KM. szkoda troche, poniewaz to sa starsze modele, no ale trudno.
taki lajf :wink:

pozdrawiam.

: 01 lut 2009, 18:41
autor: Bardock
Czy komputer z 1.6 90 koni podejdzie pod 1.6 115 koni ?? albo moze jakies przeprogramowanie wchodzi w grę?

Pytanie dotyczy również okablowania.

: 14 lut 2009, 16:51
autor: Bialy
A cos wiecej poza roznicami w silniku? hamulce, zawieszenie? Interesuja mnie roznice wszystkie inne poza tymi stricte w silniku :) bo te juz znam.

: 24 lut 2009, 20:13
autor: Bardock
Obrazek

jest tu ciekawe porównanie pomiędzy 3 silnikami, a chodzi dokładniej o PIN-y

: 25 lut 2009, 15:16
autor: Fiveopac
Bardock pisze:jest tu ciekawe porównanie pomiędzy 3 silnikami, a chodzi dokładniej o PIN-y

Ciekawe wykopalisko. Ale zeby 1.6 90km mialo czujnik spalania stukowego??

: 17 paź 2009, 9:42
autor: yooziu
sorki za odgrzebanie, ale moje pytanie jest troche inne, czy te silniki mozna przekladac zamiennie? w sensie zamiast 90KM wsadzic 115KM ale goly silnik, bez osprzetu, czy tak da rade? czy w razie czego musze szukac 90KM? i tylko taki wsadzic

Pozdrawiam

: 17 paź 2009, 9:58
autor: tmx89
Moj 115 km padl i wsadzilem do NA z 90 roku silnik z 96 roku z 90 km i smigam :D wiec jak sie dalo w ta strone to moze i da sie w druga :)

: 23 paź 2009, 20:43
autor: moris schawess
WitamJa miałem 90km i zamieniłem na 115 i było wszystko ok.Pozdrawiam.

: 10 lis 2009, 23:06
autor: tmx89
Odkopie temat i spytam sie czy pokrywy z silnika 115 km z roku 90 i z silnika 90 km z 96 roku sa takie same ?? Bo lezy mi ten stary silnik i zrobilbym polerke tylko chcialbym wiedziec czy pozniej to bedzie pasowac wszystko do siebie :)

: 27 kwie 2010, 18:37
autor: sebek.d1
nie widzę tu zadowalającej mnie odp. na postawione pytanie. wiec postawie je inaczej.


załóżmy że mam dwa silniki
1.6 90KM w aucie
1.6 115km uszkodzony w garażu

co trzeba przełożyć ( co musi być sprawne) aby przybyło kucyków pod maską.
i czy w ogóle takie kombinowanie ma sens ?

: 27 kwie 2010, 19:34
autor: Tomai
To zależy co masz uszkodzone w silniku 115 KM. A najprościej byłoby przełożyć.

: 27 kwie 2010, 23:55
autor: conrader
a nie prościej przełożyć 1.8? Roboty niewiele więcej, a różnica nieporównywalna.

: 28 kwie 2010, 1:11
autor: sebek.d1
z tego co czytam to 1.8 niewiele mocniejszy niz dobre 1.6 115km.
a jesli by sie dalo troche bebechów przelozyc to moglo by byc to najlepsze rozwiazanie na poczatek. gorzej jezeli roznice są faktycznie ogromne. calkiem inny silnik :( ?

: 28 kwie 2010, 7:56
autor: spilner
sebek.d1 pisze:a jesli by sie dalo troche bebechów przelozyc to moglo by byc to najlepsze rozwiazanie na poczatek

Kiedyś kopałem w poszukiwaniu odpowiedzi bo nie byliśmy pewni co siedzi w naszej po swapie; nie da się w prosty ani opłacalny sposób przerobić silnika B6-9J na 115-konny B6-ZE.

: 28 kwie 2010, 8:38
autor: JarMan
Dobrze a teraz niech mi ktoś powie jak w miarę prosty sposób odróżnić B6-9J od B6- ZE. Jestem właśnie na etapie zmiany silnika bo w nowo zakupionej miatce wystąpiła sytuacja taka jak u tmx89'a, Chce kupić 92/93 z wałem big nose i 8 śrubami na kole pasowym ale nie wiem jak w prosty sposób odróżnić takiego od późniejszych 90 konnych.

- Pozdrawiam J.

: 28 kwie 2010, 8:57
autor: Jaro
spisz nr seryjny z bloku silnika i zadzwoń do ASO :mrgreen:

: 28 kwie 2010, 11:51
autor: diegorx
A ja się tak zastanawiam jak był sens wprowadzenia w 95r. słabszego silnika 90KM?? Każdy wprowadza silniejsze silniki, a tu nagle słabszy… I drugie moje pytanie, dlaczego w latach 95-98 jest tak mało samochodów z silnikiem 1,8 i nieporównywalnie więcej samochodów z silnikiem 1,6?? Czy nasze samochody w tych latach z silnikami 1,8 były o tyle droższe, że ludzie kupowali silniki 90KM??

: 28 kwie 2010, 11:56
autor: Mayk
diegorx pisze:A ja się tak zastanawiam jak był sens wprowadzenia w 95r. słabszego silnika 90KM??


Był o tym wielokrotnie.

Różnica między 115KM 1.6 a 130KM 1.8 była na tyle mała, ze nie warto było dopłacać do 1.8... Mazda wprowadziła silnik 90 konny by poprawić sprzedaż 1.8 - i tak nie specjalnie to wyszło ;)

Pozdrawiam!

: 28 kwie 2010, 11:58
autor: spilner
diegorx pisze:A ja się tak zastanawiam jak był sens wprowadzenia w 95r. słabszego silnika 90KM?? Każdy wprowadza silniejsze silniki, a tu nagle słabszy… I drugie moje pytanie, dlaczego w latach 95-98 jest tak mało samochodów z silnikiem 1,8 i nieporównywalnie więcej samochodów z silnikiem 1,6?? Czy nasze samochody w tych latach z silnikami 1,8 były o tyle droższe, że ludzie kupowali silniki 90KM??

1.8 też nie był tytanem momentu obrotowego a przyspieszenie do 100 było zbliżone przez zastosowanie dłuższego dyfra. Coś trzeba było zrobić, żeby się sprzedawał.:)
Co do drugiej części twojego pytania - wcale nie jest ich mało. Jest ich mało w Polsce, gdzie auto kilkunastoletnie ma kosztować góra dziesięć tysięcy i ceny, za jakie wystawiają je dbający właściciele na mobile.de po tej stronie Odry często przekreślają sprawę. Inna sprawa, że z ich stanem też bywa różnie.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html?isSearchRequest=true&minPrice=&maxPrice=8001&minFirstRegistrationDate=1994-01-01&maxFirstRegistrationDate=1997-12-31&minMileage=&maxMileage=&ambitCountry=&zipcode=&export=NO_EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&__lp=39&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=16800&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de

: 28 kwie 2010, 12:20
autor: Tomai
spilner pisze:http://suchen.mobile.de/f...String=&lang=de



7990 euro :!: Chyba wstawię do swojej nowy dach , naprawię w końcu drzwi, i wystawię na mobile :mrgreen: . A jeśli się sprzeda to poszukam nbfl :mrgreen: