[NB] Falujący prędkościomierz
NBfl
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Parę razy zdarzyło mi się że prędkościomierz falował, dzieje się to tylko gdy jest wilgotno z rana, jak jest ciepło problem nie występuje. Natomiast w chłodny wilgotny dzień jakieś parę kilometrów potrafi mi się prędkościomierz na chwilkę wyłączać, ogólnie mówiąc faluje. Co może być tego przyczyną?
Dodam że licznik kilometrów czasami świeci czasami nie, jak lekko klepnę obudowę zegarów od góry to świeci Łukasz mówił że coś może nie stykać.
Mechanik co do prędkościomierza mówi że to czujnik pada, miał się zorientować w cenie ale jeszcze nie dostałem od niego informacji. Macie jakieś pomysły?
Dodam że licznik kilometrów czasami świeci czasami nie, jak lekko klepnę obudowę zegarów od góry to świeci Łukasz mówił że coś może nie stykać.
Mechanik co do prędkościomierza mówi że to czujnik pada, miał się zorientować w cenie ale jeszcze nie dostałem od niego informacji. Macie jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 07 lut 2011, 14:20 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Zasilanie raczej, jeżeli miga też licznik kilometrów. Rozebrać, wyczyścić styki itd....
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:Zasilanie raczej, jeżeli miga też licznik kilometrów. Rozebrać, wyczyścić styki itd....
Dokładnie. Do tego sprawdzić przewody do czujnika prędkości (przy skrzyni biegów), może tam się coś obluzowało i przerywa. Na końcu sprawdzić sam czujnik.
Ktoś już miał na forum podobny problem, tylko nie pamiętam kto...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
co do oświetlenia licznika kilometrów - zepsuta zarówka, wymieniłem i po problemie
natomiast z prędkościomierzem nie mogę sobie nadal poradzić :/
czyściłem już parę razy wszystkie styki, luty na liczniku też poprawiałem żeby wykluczyć zimne luty, teraz w tygodniu rozbiorę licnzik i sprawdzę luty pod blatem, może tam któryś jest zimny
czujnik podobno jest ok, wtyczka też - sam tego nie widziałem,
Zależność się potwierdza gdy jest zimno dziala, trochę auto się nagrzeje w środku i zaczynają się problemy po ok 5 minutach plus minus 5 km - zaczyna wszystko działać.
Czasami mam wrażenie że jak mam nawiew na szybę to dłużej utrzymuję się problem z falowaniem niż gdy nawiew ustawiony jest na kabinę..
jakieś pomysły? bo już mnie..
P.S. na mazdaspeed wyczytałem że w 323 mieli też problemy z działaniem licznika, okazały się uszkodzone czujniki ABS, gdy odłączali bezpieczniki wszystko działało, tutaj wydaje mi się że to nie to, ale w sumie mogę odłączyć ABS i przetestować tylko poza bezpiecznikiem w kabinie jest jeszcze jakiś? w 323 podobno w komorze silnika
natomiast z prędkościomierzem nie mogę sobie nadal poradzić :/
czyściłem już parę razy wszystkie styki, luty na liczniku też poprawiałem żeby wykluczyć zimne luty, teraz w tygodniu rozbiorę licnzik i sprawdzę luty pod blatem, może tam któryś jest zimny
czujnik podobno jest ok, wtyczka też - sam tego nie widziałem,
Zależność się potwierdza gdy jest zimno dziala, trochę auto się nagrzeje w środku i zaczynają się problemy po ok 5 minutach plus minus 5 km - zaczyna wszystko działać.
Czasami mam wrażenie że jak mam nawiew na szybę to dłużej utrzymuję się problem z falowaniem niż gdy nawiew ustawiony jest na kabinę..
jakieś pomysły? bo już mnie..
P.S. na mazdaspeed wyczytałem że w 323 mieli też problemy z działaniem licznika, okazały się uszkodzone czujniki ABS, gdy odłączali bezpieczniki wszystko działało, tutaj wydaje mi się że to nie to, ale w sumie mogę odłączyć ABS i przetestować tylko poza bezpiecznikiem w kabinie jest jeszcze jakiś? w 323 podobno w komorze silnika
wczoraj ponownie przelutowalem wszystkie luty w tylnej czesci licznika, dodatkowo wyciagnalem licznik i poprawilem luty przy tym "silniczku"
dzisiaj rano - faluje :/ już nie wiem co to może być, może jest jakieś inne uszkodzenie tego licznika?
macie podane jakieś oporności jakie powinnien mieć ten czujnik?
aczkolwiek wątpie że to czujnik bo widzę róźnicę w działaniu licznika w zależności od nawiewu..
ma ktoś licznik pożyczyć na weekend na testy?
dzisiaj rano - faluje :/ już nie wiem co to może być, może jest jakieś inne uszkodzenie tego licznika?
majkel_c pisze:Na końcu sprawdzić sam czujnik.
macie podane jakieś oporności jakie powinnien mieć ten czujnik?
aczkolwiek wątpie że to czujnik bo widzę róźnicę w działaniu licznika w zależności od nawiewu..
ma ktoś licznik pożyczyć na weekend na testy?
kammich pisze:korespondowałem z majkel_c, zasugerował podmiankę licznika
Ano. Zacytuję samego siebie
kammich pisze:Tak na czuja to może być coś z zespołem zegarów. Czujnik prędkości nie jest podłączony bezpośrednio do wskaźnika tylko do procesora zegarów który steruje wskaźnikiem i dodatkowo wysyła dalej sygnał prędkości do ECU... Spróbowałbym pożyczyć cały licznik, nawet na chwilę i sprawdzić. Jeśli się okaże że to jest coś w liczniku, to dalej można podmienić sam wskaźnik prędkości.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Post pod postem piszę, jakoś sobie za to karę wymierzę
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna metoda weryfikacji. Podłączyć czytnik obd do komputera i obserwować, co ECU wie na temat prędkości. Jeśli wskazania prędkościomierza będą falować a odczyty z komputera nie, to najbardziej podejrzany będzie sam wskaźnik prędkości w desce. Oczywiście falowanie musiałoby być na tyle wolne, aby odświeżanie wskazań w oprogramowaniu laptopa załapało się na te zmiany.
Po
eM
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna metoda weryfikacji. Podłączyć czytnik obd do komputera i obserwować, co ECU wie na temat prędkości. Jeśli wskazania prędkościomierza będą falować a odczyty z komputera nie, to najbardziej podejrzany będzie sam wskaźnik prędkości w desce. Oczywiście falowanie musiałoby być na tyle wolne, aby odświeżanie wskazań w oprogramowaniu laptopa załapało się na te zmiany.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Podłączyć czytnik obd do komputera i obserwować, co ECU wie na temat prędkości.
tylko bym musiał z rana mieć podłączony ten czytnik albo od razu po pracy, bo to falowanie występuje tylko jak auto jest zimne i zaczyna się grzać w środku, no i problem z falowaniem jest taki że czasami się całkowicie wyłączy na dłuższą lub krótszą chwilę, a czasami np z 80km/h spadnie do 20 km/h podniesie się i następnie ponownie kilka razy spadnie, gdy jest już ciepło w kabinie - problem nie występuje
tak jak pisałem, z moich obserwacji wynika że dośćistotną rolę odgrywa nawiew, jesli jest na szybę licznik potrafi się wylaczyć i dość długo nie działać, natomiast gdy jest na kabinę nawiew, falowanie z reguły jest symboliczne, teraz gdy były dodatnie temperatury i sucho problem był mniejszy
zaraz po zakupie czyli we wrzesniu - problem praktycznie nie występował, sprzedający coś tam wspominał że faluje jak jest wilgotno, ale z moich obserwacji wynika że falowanie bardziej zależy od temperatury
w sobotę jadę do włocławka, ktoś z okolić ma czytnik obd?
po powrocie z urlopu mam umówiony licznik na podmiankę, więc zobaczymy jak to będzie
w piatek wyskoczyla mi kontrolka check engine, podjechalem na komputer sprawdzic i otrzymalem wynik
Kody błędów: P0500
SYGNAŁ CZUJNIKA PRĘDKOŚCI JAZDY
Kody błędów: P0500
SYGNAŁ CZUJNIKA PRĘDKOŚCI JAZDY
blad wyskoczyl podczas jazdy, w sumie jakies 10-15 minut po zapaleniu auta, przejechałem może z 7 km oczywiście byly uprzednio problemy z licznikiem
kod bledu wskazuje bezposrednio na czujnik, czy niekoniecznie?
Kody błędów: P0500
SYGNAŁ CZUJNIKA PRĘDKOŚCI JAZDY
Kody błędów: P0500
SYGNAŁ CZUJNIKA PRĘDKOŚCI JAZDY
blad wyskoczyl podczas jazdy, w sumie jakies 10-15 minut po zapaleniu auta, przejechałem może z 7 km oczywiście byly uprzednio problemy z licznikiem
kod bledu wskazuje bezposrednio na czujnik, czy niekoniecznie?
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
przerabiam to samo właśnie u Siebie. p0500 czujnik prędkości pojazdu...
zegary rozebrane i wszystko wygląda że jest ok. Ja nie wiem czy to nie jest wina jakiejś masy. Ma ktoś dokłądne info gdzie te masy w nbfl się znajdują ?
równocześnie borykam się z centralnym zamkiem bo oszalał - sam się zamyka i otwiera.
jak dla mnie to jakaś masa - będę szukał dziś pewnie. jak coś wymodzicie to dajcie znać.
zegary rozebrane i wszystko wygląda że jest ok. Ja nie wiem czy to nie jest wina jakiejś masy. Ma ktoś dokłądne info gdzie te masy w nbfl się znajdują ?
równocześnie borykam się z centralnym zamkiem bo oszalał - sam się zamyka i otwiera.
jak dla mnie to jakaś masa - będę szukał dziś pewnie. jak coś wymodzicie to dajcie znać.
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Marcin_TDI, czekam aktualnie na czujnik predkosci
w przyszlym tygodniu powinien u mnie byc, podmienie i zdam relacje
w przyszlym tygodniu powinien u mnie byc, podmienie i zdam relacje
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
jaka kasa i skad masz ?
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Marcin_TDI pisze:przerabiam to samo właśnie u Siebie. p0500 czujnik prędkości pojazdu...
Czujnik, wiązka czujnik -> zegary, zespół zegarów, wiązka zegary -> ECU. Dopiero na końcu tego łańcuszka jest detekcja tego błędu niestety. Przeczytaj PW.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
jaka kasa i skad masz ?
na razie pozyczam do testow
majkel_c pisze:Czujnik, wiązka czujnik -> zegary, zespół zegarów, wiązka zegary -> ECU
wnioskuje po tym ze ten kod bledu moze wskazywac na kazda czesc z tego lancuszka? :/
kammich pisze:wnioskuje po tym ze ten kod bledu moze wskazywac na kazda czesc z tego lancuszka? :/
Niestety tak :neutral:
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
wiem że to temat o prędkościomierzu ale czy centralny zamek też ma z tym związek ?
ma ktos schemat centralnego zamka ?
ma ktos schemat centralnego zamka ?
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Marcin_TDI pisze:wiem że to temat o prędkościomierzu ale czy centralny zamek też ma z tym związek ?
Szczerze wątpię, miałem tą samą przypadłość z zamkiem centralnym:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=5680
"Wydałem mnóstwo kasy na alkohol, laski i szybkie samochody, resztę po prostu zmarnotrawiłem..." - George Best
Witam,
mam to samo. Po kilku minutach prędkościomierz zaczyna falować.
Jakiś miesiąc, może dwa miesiące temu się zaczęło - na początku były nagłe odskoki góra dół od prędkości jaką jechałam a teraz to niestety już czyste szaleństwo - przez jakiś czas 0 potem nagle 110, 60 , 110 i znów 0...
Nie robiłam jeszcze doświadczeń z nawiewem - jutro sprawdze
Znacie już sposób na tę przypadłość? A może polecicie kogoś w Poznaniu, kto wiedziałby jak się tym zając... (osobiście bardziej jestem za tą opcją.. )
Pozdrawiam
Z
mam to samo. Po kilku minutach prędkościomierz zaczyna falować.
Jakiś miesiąc, może dwa miesiące temu się zaczęło - na początku były nagłe odskoki góra dół od prędkości jaką jechałam a teraz to niestety już czyste szaleństwo - przez jakiś czas 0 potem nagle 110, 60 , 110 i znów 0...
Nie robiłam jeszcze doświadczeń z nawiewem - jutro sprawdze
Znacie już sposób na tę przypadłość? A może polecicie kogoś w Poznaniu, kto wiedziałby jak się tym zając... (osobiście bardziej jestem za tą opcją.. )
Pozdrawiam
Z
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
u mnie przez przypadek zauważyłem że po myciu samochodu licznik normalnie działał, postał 2 dni i spowrotem jaja, później sprawdzałem w którym miejscu jak leje to zaczyna działać i wyszło że jak leję po chłodnicy i pasie przednim więc odkręciłem tam przewody, poruszałem i ustało. auto sprzedane kilka dni temu - nie wiem jak teraz u nowego nabywcy
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
miałem mieć na początku marca czujnik, do tej pory niestety nie mam,
początkowo przy wykręcaniu jeden się ukręcił, ale w ciągu tygodni miał być kolejny,
później zrobiło się ciepło, przez 2 dni miałem spokój, więc odwołałem, ale później problem wrócił, poprosiłem o wysylke i nic.. ale do rzeczy
jak widać problem nadal jest, ale teraz zauwazylem, ze licznik uruchamia sie jak przekrocze 120-130km/h
jak nie dziala licznik to gaz do deski, leci do tej predkosci, pojade tak kilka chwil i juz dziala problem w tym ze nie zawsze jest miejsce zeby sie tak rozpedzic
zastanawiam się jak jest skonstruowany taki czujnik? on dziala w skrzyni mechanicznie czy na jakiś impuls elektromagnetyczny?
początkowo przy wykręcaniu jeden się ukręcił, ale w ciągu tygodni miał być kolejny,
później zrobiło się ciepło, przez 2 dni miałem spokój, więc odwołałem, ale później problem wrócił, poprosiłem o wysylke i nic.. ale do rzeczy
jak widać problem nadal jest, ale teraz zauwazylem, ze licznik uruchamia sie jak przekrocze 120-130km/h
jak nie dziala licznik to gaz do deski, leci do tej predkosci, pojade tak kilka chwil i juz dziala problem w tym ze nie zawsze jest miejsce zeby sie tak rozpedzic
zastanawiam się jak jest skonstruowany taki czujnik? on dziala w skrzyni mechanicznie czy na jakiś impuls elektromagnetyczny?
kammich pisze:zastanawiam się jak jest skonstruowany taki czujnik? on dziala w skrzyni mechanicznie czy na jakiś impuls elektromagnetyczny?
Ze skrzynią jest sprzęgnięty mechanicznie, takie małe kółko zębate. W samym czujniku jest impulsator. Co do jego rozbiórki to nie próbowałem, ale szczerze wątpię aby się udało lub było w ogóle po co...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Ze skrzynią jest sprzęgnięty mechanicznie, takie małe kółko zębate. W samym czujniku jest impulsator. Co do jego rozbiórki to nie próbowałem, ale szczerze wątpię aby się udało lub było w ogóle po co...
myslalem ze moze da sie go jakos wyczyscic
w ktorym miejscu skrzyni znajduje sie ten czujnik? z kanalu jest do niego dostep?
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
będzie z kanału dostęp. po stronie kierowcy z tego co pamiętam.
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
ponawiam pytanko o czujnik..
ma ktos pozyczyc do testow czujnik predkosci? chcialbym w koncu rozwiazac ten problem
ma ktos pozyczyc do testow czujnik predkosci? chcialbym w koncu rozwiazac ten problem
Ja mógłbym ci pożyczyć jeśli podejdzie ci z NB sprzed liftu.
to jest dobre pytanie
podejdzie drodzy koledzy?