MazdaSpeed zawias regulowany

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 kwie 2010, 13:32

Może ktoś wie.....czy MazdaSpeed była fabrycznie wyposażona w taki zawias? Mogę to sprowadzić do siebie i nie mam pewności.
Załączniki
earth_apk-img600x400-127140279453wbtl96182.jpg
earth_apk-img600x400-127140279453wbtl96182.jpg (21.8 KiB) Przejrzano 1636 razy
earth_apk-img600x400-1271402794qhh9z196182.jpg
earth_apk-img600x400-1271402794qhh9z196182.jpg (25.85 KiB) Przejrzano 1634 razy
earth_apk-img600x400-1271402793idprj796182.jpg
earth_apk-img600x400-1271402793idprj796182.jpg (34.69 KiB) Przejrzano 1656 razy
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 kwie 2010, 16:04

irakleo pisze:czy MazdaSpeed była fabrycznie wyposażona w taki zawias

w serii nie, ale to może pochodzić z MSM jako taka modyfikacja zrobiona przez kogoś od razu przy zakupie. Masz jakieś dokładniejsze zdjęcie, aby można było producenta rozpoznać ?

Po
eM
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

20 kwie 2010, 17:09

jedyne fotki jakimi dysponuję pochodzą z aukcji....często znajduję takie zawiasy na licytacjach więc przypuszczam że występował jako opcjonalne wyposażenie. Muszą być drogie skoro używki osiągają ceny nowego Teina Super Street.
Załączniki
japan3264649-img600x450-1267594937he0hkl12593.jpg
japan3264649-img600x450-1267594937he0hkl12593.jpg (42.27 KiB) Przejrzano 1635 razy
japan3264649-img600x450-1267594937ydrgt712593.jpg
japan3264649-img600x450-1267594937ydrgt712593.jpg (49.1 KiB) Przejrzano 1633 razy
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 1014
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

21 kwie 2010, 6:04

MSM nie wystepowalo z takim zawieszeniem. To musi byc jakis aftermarket. W serii bylo cos a'la Sport Suspension.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 kwie 2010, 7:01

Hmm....dziwne że tak sporo tego na japońskich aukcjach i zawsze w opisie jest wzmianka że pochodzą od MSM. Może na ich rynku były inne alternatywy dodatkowego wyposażenia przy zakupie aut.....nie rzadko samochody produkowane na ich rodzimy rynek różniły się od aut eksportowanych.
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 1014
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

21 kwie 2010, 7:17

W Japoni z tego co wiem nie bylo Mazdaspeed MX-5 tylko Roadster Turbo. Moze byly inne wersje MX-5 sygnowane przez sportowy oddzial... Mozesz spojrzec tutaj i zobaczyc czy to faktycznie sa czesc z Mazdaspeed [URL=http://www.mazdamotorsports.com/mazdaspeedaccessories.htm]http://www.mazdamotorsports.com/mazdaspeedaccessories.htm[/URL]

EDIT:
Tutaj sa jeszcze fotki elementow zawieszenia uzywanych rzez nich przynajmniej w USA
[URL=http://www.mazdaspeeddevelopment.com/PartsImages/gallery04.htm]http://www.mazdaspeeddevelopment.com/PartsImages/gallery04.htm[/URL]
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

21 kwie 2010, 7:35

zawieszenie od NB MSM pasuje p&p do na ??
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 kwie 2010, 8:19

NA i NB to zawieszeniowo identyczne auta. Jest pewna różnica w górnych mocowaniach amortyzatorów ale chyba wszystko pasuje P&P.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

21 kwie 2010, 8:50

irakleo pisze:NA i NB to zawieszeniowo identyczne auta. Jest pewna różnica w górnych mocowaniach amortyzatorów ale chyba wszystko pasuje P&P.
.

Jeżeli wykluczysz NBFL to się zgodzę. Moje zawieszenie od NBFL z 2004 wybitnie "nie pasowało" p&p do NA. Z Miaty zrobił sie offroad. Kolega Noovek musiał wymienić sprężyny na niższe. Amory były OK.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 kwie 2010, 14:41

pmcomp pisze: Kolega Noovek musiał wymienić sprężyny na niższe. Amory były OK.


A teraz ma lowridera.. popada w skrajności.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 kwie 2010, 17:30

Wracając do tematu....wykopany na japońskich aukcjach zawias to KYB :wink:
ps. w specyfikacjach producent podaje że pasuje do modeli NB6 i NB8.....czyli do NA podejdzie na 100%
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

23 kwie 2010, 18:51

to chyba wolę nowego Teina :)
Łoś
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 kwie 2010, 19:38

Ważniak pisze:to chyba wolę nowego Teina :)

Może i tak....ale koszt nowego Teina SuperStreeta to 2500-3000zł a ten zawias z pierwszych fotek w idealnym stanie mogłem dzisiaj kupić za 10000 jenów = 300zł + wysyłka 750zł.....po opłatach cargo wyszedłby mnie na gotowo za 1300zł max.....został dzisiaj ponownie wystawiony na licytację:
http://page7.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/g90370933
ps. jutro kończy się aukcja na Teina Flex którym jestem zainteresowany....wiem że jest wyżej klasyfikowany od SuperStreeta, ale nie bardzo wiem na czym polegają różnice pomiędzy tymi dwoma seriami.
Tein nie cieszy się takim powodzeniem w Japonii jak w naszym kraju gdzie jest bardzo spopularyzowany i na aukcjach Yahoo zawiasy tego producenta nie osiągają tak wysokich cen jak Cusco czy HKS. Są też marki o których nie mam bladego pojęcia a Japończycy się o nie zabijają....np.
http://page13.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/r65343383
ten zawias ma dość ciekawe rozwiązanie przedłużek regulacyjnych na tylnych amortyzatorach....pokręcanie regulacją w Teinie bez EDFC jest dość uciążliwe.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

23 kwie 2010, 20:19

irakleo, Flex to po prostu wyższy model niż Super Street - twardszy i podobno wytrzymalszy
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 kwie 2010, 20:21

Wroniasty pisze:twardszy i podobno wytrzymalszy

wytrzymalszy jest do przyjęcia....ale twardszy nie koniecznie. Nie chcę z auta robić "taczki", mój Tanabe spisywał się rewelacyjnie, Cabriofun też jest z niego bardzo zadowolony i szukam czegoś podobnego.
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

24 kwie 2010, 8:19

Moze troche nie w temacie ale nie bede tworzyl nowego watku.

Mial ktos stycznosc z zawiasem od K-Sport? Slyszalem bardzo dobre opinie o ich zestawach BigBrake.
AWD + RWD = ;D
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

28 maja 2010, 8:29

Pozwole sobie dalej podrazyc temat... Ktos ma pomysł a jakas alternatywe dla teina ss (najlepiej na +) :) ??
AWD + RWD = ;D
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2010, 8:32

OldTomFrost pisze:Ktos ma pomysł a jakas alternatywe dla teina ss (najlepiej na +) :) ??

Chłopaki z FM zachwycają się ostatnio V-maxx... Tylę że zrobili w nich sporo przeróbek w stosunku do standardu. Cena poniżej 600 USD, za chwilę mają być dostępne w sprzedaży.
http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4537&parentid=0&stocknumber=13-16210


Po
eM
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2010, 8:35

The first ton (literally) of these shocks have shipped from Holland, with an ETA of June 6th, customs and weather allowing. We will be in an immediate back order situation on the 90-97 shocks as all the arriving shocks have been pre-sold. The next batch is on the way, don`t miss out!

:twisted: :twisted:
Do nas mogliby wysyłać od razu z Holandii...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2010, 8:40

majk pisze:Do nas mogliby wysyłać od razu z Holandii...

z NL dostałbyś pewnie standarda :mrgreen: Mnie ten opis ich zmian w sprężynach przekonuje :wink: Chociaż właściwie można by się zapytać czy mogą zrobić unijną dostawę :mrgreen: Cena jest faktycznie bardzo zachącająca :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5498
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 maja 2010, 9:06

OldTomFrost pisze:Ktos ma pomysł a jakas alternatywe dla teina ss

Uzywany tein ss :razz: w tej cenie nie znajdziesz nic nawet zblizonego.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

28 maja 2010, 9:19

Fiveopac pisze:Uzywany tein ss w tej cenie nie znajdziesz nic nawet zblizonego.


Amen :mrgreen: Poszukiwania czas zaczac... Tylko czy potrzebne mi sa topmount'y czy nie?
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

30 maja 2010, 12:50

podepnę się tutaj bo to najświeższy temat o zawiasie a nie chce robić niepotrzebnie nowego.
wiem że był topic o konwersji zawiasu z NB do NA.
a powiedzcie mi jak wygląda konwersja w drugą stronę?
jak dopadnę zawias z NA to łatwo zaadoptuję go do NB?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

30 maja 2010, 21:28

MiC pisze:a powiedzcie mi jak wygląda konwersja w drugą stronę?
jak dopadnę zawias z NA to łatwo zaadoptuję go do NB?


W jakim celu chciałbyś to zrobić?
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

30 maja 2010, 22:56

dużo łatwiej znaleźć interesujący zawias do NA niż do NB.
stanowi to duży problem? górne mocowania są inne tak?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

31 maja 2010, 6:26

OldTomFrost pisze:Amen :mrgreen: Poszukiwania czas zaczac... Tylko czy potrzebne mi sa topmount'y czy nie?


Jeżeli to ma być auto na tor, bierz z górnymi mocowaniami. Jeżeli do codziennej jazdy to są one zbędne. Chyba, że będziesz wkładał zestaw od NB, wtedy koniecznie z topmountami.
Łoś
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

31 maja 2010, 8:00

MiC pisze:dużo łatwiej znaleźć interesujący zawias do NA niż do NB.
stanowi to duży problem? górne mocowania są inne tak?

Do amortyzatorów z NA nie założysz chyba górnych mocowań z NB....jest spora różnica w długości gwintu :wink:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

31 maja 2010, 8:00

MiC pisze:dużo łatwiej znaleźć interesujący zawias do NA niż do NB.
stanowi to duży problem? górne mocowania są inne tak?

Do amortyzatorów z NA nie założysz chyba górnych mocowań z NB....jest spora różnica w długości gwintu :wink:
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

31 maja 2010, 9:17

o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki irakleo...
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
areajdm
Posty: 17
Rejestracja: 31 sty 2010, 19:04
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

23 lip 2011, 10:15

Pozwolę sobie odkopać temat i uzupełnić kilka rzeczy.
kociol pisze:W Japoni z tego co wiem nie bylo Mazdaspeed MX-5 tylko Roadster Turbo

Eunos Roadster wychodził z seryjnymi jednostkami napędowymi, jednak można było zamówić w dziale Mazdaspeed wersję Touring Kit B-Spec - z kompresorem.
Co do zawieszeń. Wszystkie zawieszenia o sportowym zacięciu były dostępne tylko za pośrednictwem Mazdaspeed, jednak tak samo jak w przypadku pozostałych modeli Mazdy np. MX-6, można było zamontować wybrane części już w nowym aucie, zamawiając je w salonie. Przykładem może być auto mojego przyjaciela z Japonii, który "x" lat temu kupił nową MX-6. Zamówił do niej kompletny zestaw Touring Kit A-Spec, razem z opcjonalnym nagłośnieniem BOSE (to już opcja samej Mazdy) i takie auto odebrał z salonu. Aczkolwiek w większości przypadków części Mazdaspeed zamawiane były osobno i montowane we własnym zakresie lub bezpośrednio w warsztatach działu sportu Mazdy. Zawieszenia gwintowane pochodziły, jak już wspomniano od KYB, natomiast zwykłe, zielone zestawy miały sprężyny Eibach i regulowane amortyzatory KYB.

Dodam jeszcze jedno. MX-5 wychodził w wersjach:

Mazda/Eunos ROADSTER(NA) MX-5 Touring Kit A-spec. Type II
Obrazek
Aero Kit Type I: przedni zderzak, tylny spojler, dokładki boczne.
Wnętrze: fotele, carone-look panel zegarów, kierownica, zegary, gałka, ręczny.
Mechanika: amortyzatory, sprężyny, rozpórka przednia, stabilizator przedni i tylny, 4pkt klatka, górne mocowania kielichów, mocowanie silnika, sprzęgło z obudową, koło zamachowe, szpera, shortshifter, klocki hamulcowe, przewody, kable WN, filtr powietrza, tłumik, kolektor wydechowy, chłodnica oleju.
Pozostałe: koła MS-01R, korek oleju, korek chłodnicy.

Mazda/Eunos ROADSTER(NA) MX-5 Touring Kit A-spec. Type I
Obrazek
Aero Kit Type II: przednia dokładka, tylny spojler, progi.
Wnętrze: fotele, carbon-look panel zegarów, kierownica, zegary, gałka, ręczny.
Mechanika: zawieszenie gwintowane, przednia rozpórka, stabilizator przód i tył, 4pkt klatka, mocowanie silnika, opcjonalny zestaw z kompresorem, metalowe sprzęgło, koło zamachowe, szpera, shortshifter, klocki hamulcowe, przewody hamulcowe, kable WN, filtr powietrza, tłumik, kolektor wydechowy, chłodnica oleju.
Pozostałe: felgi MS-01R, korek oleju, korek chłodnicy.

Mazda/Eunos ROADSTER(NA8C) B-spec.
Obrazek
Obrazek
Z kompresorem, w trzech wariantach mocy: MS11, MS12 i MS13.

Mazda/Eunos ROADSTER(NA8C) C-spec.
Obrazek
Kompletne auto Mazdaspeed bazujące na NA8C. Nowy jest przód, progi, tylne nadkola, tył auta.
Mechanika: kolektor dolotowy, filtr powietrza, air induction box, cylindry 84,5. wał, honowane cylindry, wałek rozrządu, uszczelka głowicy, ecu, 4 przepustnice, tłumik Type II, kolektor wydechowy, kable WN,
zawieszenie gwintowane, stabilizatory, rozpórka przednia, klocki i przewody hamulcowe, wentylowane tarcze, zaciski, metalowe sprzęgło, koło zamachowe, mechaniczna szpera.
Wnętrze: specjalnie zaprojektowane do tego auta, fotele Type T, gałka zmiany biegów, ręczny, kierownica.
Pozostałe: specjalne felgi a'la Smoor, korek oleju, korek chłodnicy.

Mazda ROADSTER(NB) A-spec.
Obrazek
Aero: nakładki na lampy przednie, dokładka przednia, progi, spojler bagażnika.
Mechanika: gwintowane zawieszenie, przednia i tylna rozpórka Type II, przedni i tylny stabilizator, czteropunktowa klatka, wahacze, poduszki silnika, sprzęgło, koło zamachowe, mechaniczna szepra, kable WN, przednie i tylne klocki hamulcowe, filtr powietrza, tłumik.
Wnętrze: zegary, gałka zmiany biegów, kierownica.
Pozostałe: felgi MS-03, korek oleju, korek chłodnicy.

Potem Mazdaspeed została przeniesiona do USA i już tam, z rąk Amerykanów, powstała Mazdaspeed MX-5.
ODPOWIEDZ