MazdaSpeed zawias regulowany
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Może ktoś wie.....czy MazdaSpeed była fabrycznie wyposażona w taki zawias? Mogę to sprowadzić do siebie i nie mam pewności.
- Załączniki
-
- earth_apk-img600x400-127140279453wbtl96182.jpg (21.8 KiB) Przejrzano 1636 razy
-
- earth_apk-img600x400-1271402794qhh9z196182.jpg (25.85 KiB) Przejrzano 1634 razy
-
- earth_apk-img600x400-1271402793idprj796182.jpg (34.69 KiB) Przejrzano 1656 razy
irakleo pisze:czy MazdaSpeed była fabrycznie wyposażona w taki zawias
w serii nie, ale to może pochodzić z MSM jako taka modyfikacja zrobiona przez kogoś od razu przy zakupie. Masz jakieś dokładniejsze zdjęcie, aby można było producenta rozpoznać ?
Po
eM
jedyne fotki jakimi dysponuję pochodzą z aukcji....często znajduję takie zawiasy na licytacjach więc przypuszczam że występował jako opcjonalne wyposażenie. Muszą być drogie skoro używki osiągają ceny nowego Teina Super Street.
- Załączniki
-
- japan3264649-img600x450-1267594937he0hkl12593.jpg (42.27 KiB) Przejrzano 1635 razy
-
- japan3264649-img600x450-1267594937ydrgt712593.jpg (49.1 KiB) Przejrzano 1633 razy
- kociol
- Donator
- Posty: 1014
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
MSM nie wystepowalo z takim zawieszeniem. To musi byc jakis aftermarket. W serii bylo cos a'la Sport Suspension.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Hmm....dziwne że tak sporo tego na japońskich aukcjach i zawsze w opisie jest wzmianka że pochodzą od MSM. Może na ich rynku były inne alternatywy dodatkowego wyposażenia przy zakupie aut.....nie rzadko samochody produkowane na ich rodzimy rynek różniły się od aut eksportowanych.
- kociol
- Donator
- Posty: 1014
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
W Japoni z tego co wiem nie bylo Mazdaspeed MX-5 tylko Roadster Turbo. Moze byly inne wersje MX-5 sygnowane przez sportowy oddzial... Mozesz spojrzec tutaj i zobaczyc czy to faktycznie sa czesc z Mazdaspeed [URL=http://www.mazdamotorsports.com/mazdaspeedaccessories.htm]http://www.mazdamotorsports.com/mazdaspeedaccessories.htm[/URL]
EDIT:
Tutaj sa jeszcze fotki elementow zawieszenia uzywanych rzez nich przynajmniej w USA
[URL=http://www.mazdaspeeddevelopment.com/PartsImages/gallery04.htm]http://www.mazdaspeeddevelopment.com/PartsImages/gallery04.htm[/URL]
EDIT:
Tutaj sa jeszcze fotki elementow zawieszenia uzywanych rzez nich przynajmniej w USA
[URL=http://www.mazdaspeeddevelopment.com/PartsImages/gallery04.htm]http://www.mazdaspeeddevelopment.com/PartsImages/gallery04.htm[/URL]
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
.irakleo pisze:NA i NB to zawieszeniowo identyczne auta. Jest pewna różnica w górnych mocowaniach amortyzatorów ale chyba wszystko pasuje P&P.
Jeżeli wykluczysz NBFL to się zgodzę. Moje zawieszenie od NBFL z 2004 wybitnie "nie pasowało" p&p do NA. Z Miaty zrobił sie offroad. Kolega Noovek musiał wymienić sprężyny na niższe. Amory były OK.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
pmcomp pisze: Kolega Noovek musiał wymienić sprężyny na niższe. Amory były OK.
A teraz ma lowridera.. popada w skrajności.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
to chyba wolę nowego Teina 

Łoś
Ważniak pisze:to chyba wolę nowego Teina
Może i tak....ale koszt nowego Teina SuperStreeta to 2500-3000zł a ten zawias z pierwszych fotek w idealnym stanie mogłem dzisiaj kupić za 10000 jenów = 300zł + wysyłka 750zł.....po opłatach cargo wyszedłby mnie na gotowo za 1300zł max.....został dzisiaj ponownie wystawiony na licytację:
http://page7.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/g90370933
ps. jutro kończy się aukcja na Teina Flex którym jestem zainteresowany....wiem że jest wyżej klasyfikowany od SuperStreeta, ale nie bardzo wiem na czym polegają różnice pomiędzy tymi dwoma seriami.
Tein nie cieszy się takim powodzeniem w Japonii jak w naszym kraju gdzie jest bardzo spopularyzowany i na aukcjach Yahoo zawiasy tego producenta nie osiągają tak wysokich cen jak Cusco czy HKS. Są też marki o których nie mam bladego pojęcia a Japończycy się o nie zabijają....np.
http://page13.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/r65343383
ten zawias ma dość ciekawe rozwiązanie przedłużek regulacyjnych na tylnych amortyzatorach....pokręcanie regulacją w Teinie bez EDFC jest dość uciążliwe.
Wroniasty pisze:twardszy i podobno wytrzymalszy
wytrzymalszy jest do przyjęcia....ale twardszy nie koniecznie. Nie chcę z auta robić "taczki", mój Tanabe spisywał się rewelacyjnie, Cabriofun też jest z niego bardzo zadowolony i szukam czegoś podobnego.
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Moze troche nie w temacie ale nie bede tworzyl nowego watku.
Mial ktos stycznosc z zawiasem od K-Sport? Slyszalem bardzo dobre opinie o ich zestawach BigBrake.
Mial ktos stycznosc z zawiasem od K-Sport? Slyszalem bardzo dobre opinie o ich zestawach BigBrake.
AWD + RWD = ;D
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Pozwole sobie dalej podrazyc temat... Ktos ma pomysł a jakas alternatywe dla teina ss (najlepiej na +)
??

AWD + RWD = ;D
OldTomFrost pisze:Ktos ma pomysł a jakas alternatywe dla teina ss (najlepiej na +)??
Chłopaki z FM zachwycają się ostatnio V-maxx... Tylę że zrobili w nich sporo przeróbek w stosunku do standardu. Cena poniżej 600 USD, za chwilę mają być dostępne w sprzedaży.
http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4537&parentid=0&stocknumber=13-16210
Po
eM
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
The first ton (literally) of these shocks have shipped from Holland, with an ETA of June 6th, customs and weather allowing. We will be in an immediate back order situation on the 90-97 shocks as all the arriving shocks have been pre-sold. The next batch is on the way, don`t miss out!


Do nas mogliby wysyłać od razu z Holandii...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majk pisze:Do nas mogliby wysyłać od razu z Holandii...
z NL dostałbyś pewnie standarda




Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Fiveopac pisze:Uzywany tein ss w tej cenie nie znajdziesz nic nawet zblizonego.
Amen

AWD + RWD = ;D
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
podepnę się tutaj bo to najświeższy temat o zawiasie a nie chce robić niepotrzebnie nowego.
wiem że był topic o konwersji zawiasu z NB do NA.
a powiedzcie mi jak wygląda konwersja w drugą stronę?
jak dopadnę zawias z NA to łatwo zaadoptuję go do NB?
wiem że był topic o konwersji zawiasu z NB do NA.
a powiedzcie mi jak wygląda konwersja w drugą stronę?
jak dopadnę zawias z NA to łatwo zaadoptuję go do NB?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
OldTomFrost pisze:AmenPoszukiwania czas zaczac... Tylko czy potrzebne mi sa topmount'y czy nie?
Jeżeli to ma być auto na tor, bierz z górnymi mocowaniami. Jeżeli do codziennej jazdy to są one zbędne. Chyba, że będziesz wkładał zestaw od NB, wtedy koniecznie z topmountami.
Łoś
MiC pisze:dużo łatwiej znaleźć interesujący zawias do NA niż do NB.
stanowi to duży problem? górne mocowania są inne tak?
Do amortyzatorów z NA nie założysz chyba górnych mocowań z NB....jest spora różnica w długości gwintu

MiC pisze:dużo łatwiej znaleźć interesujący zawias do NA niż do NB.
stanowi to duży problem? górne mocowania są inne tak?
Do amortyzatorów z NA nie założysz chyba górnych mocowań z NB....jest spora różnica w długości gwintu

Pozwolę sobie odkopać temat i uzupełnić kilka rzeczy.
Eunos Roadster wychodził z seryjnymi jednostkami napędowymi, jednak można było zamówić w dziale Mazdaspeed wersję Touring Kit B-Spec - z kompresorem.
Co do zawieszeń. Wszystkie zawieszenia o sportowym zacięciu były dostępne tylko za pośrednictwem Mazdaspeed, jednak tak samo jak w przypadku pozostałych modeli Mazdy np. MX-6, można było zamontować wybrane części już w nowym aucie, zamawiając je w salonie. Przykładem może być auto mojego przyjaciela z Japonii, który "x" lat temu kupił nową MX-6. Zamówił do niej kompletny zestaw Touring Kit A-Spec, razem z opcjonalnym nagłośnieniem BOSE (to już opcja samej Mazdy) i takie auto odebrał z salonu. Aczkolwiek w większości przypadków części Mazdaspeed zamawiane były osobno i montowane we własnym zakresie lub bezpośrednio w warsztatach działu sportu Mazdy. Zawieszenia gwintowane pochodziły, jak już wspomniano od KYB, natomiast zwykłe, zielone zestawy miały sprężyny Eibach i regulowane amortyzatory KYB.
Dodam jeszcze jedno. MX-5 wychodził w wersjach:
Mazda/Eunos ROADSTER(NA) MX-5 Touring Kit A-spec. Type II
Aero Kit Type I: przedni zderzak, tylny spojler, dokładki boczne.
Wnętrze: fotele, carone-look panel zegarów, kierownica, zegary, gałka, ręczny.
Mechanika: amortyzatory, sprężyny, rozpórka przednia, stabilizator przedni i tylny, 4pkt klatka, górne mocowania kielichów, mocowanie silnika, sprzęgło z obudową, koło zamachowe, szpera, shortshifter, klocki hamulcowe, przewody, kable WN, filtr powietrza, tłumik, kolektor wydechowy, chłodnica oleju.
Pozostałe: koła MS-01R, korek oleju, korek chłodnicy.
Mazda/Eunos ROADSTER(NA) MX-5 Touring Kit A-spec. Type I
Aero Kit Type II: przednia dokładka, tylny spojler, progi.
Wnętrze: fotele, carbon-look panel zegarów, kierownica, zegary, gałka, ręczny.
Mechanika: zawieszenie gwintowane, przednia rozpórka, stabilizator przód i tył, 4pkt klatka, mocowanie silnika, opcjonalny zestaw z kompresorem, metalowe sprzęgło, koło zamachowe, szpera, shortshifter, klocki hamulcowe, przewody hamulcowe, kable WN, filtr powietrza, tłumik, kolektor wydechowy, chłodnica oleju.
Pozostałe: felgi MS-01R, korek oleju, korek chłodnicy.
Mazda/Eunos ROADSTER(NA8C) B-spec.
Z kompresorem, w trzech wariantach mocy: MS11, MS12 i MS13.
Mazda/Eunos ROADSTER(NA8C) C-spec.
Kompletne auto Mazdaspeed bazujące na NA8C. Nowy jest przód, progi, tylne nadkola, tył auta.
Mechanika: kolektor dolotowy, filtr powietrza, air induction box, cylindry 84,5. wał, honowane cylindry, wałek rozrządu, uszczelka głowicy, ecu, 4 przepustnice, tłumik Type II, kolektor wydechowy, kable WN,
zawieszenie gwintowane, stabilizatory, rozpórka przednia, klocki i przewody hamulcowe, wentylowane tarcze, zaciski, metalowe sprzęgło, koło zamachowe, mechaniczna szpera.
Wnętrze: specjalnie zaprojektowane do tego auta, fotele Type T, gałka zmiany biegów, ręczny, kierownica.
Pozostałe: specjalne felgi a'la Smoor, korek oleju, korek chłodnicy.
Mazda ROADSTER(NB) A-spec.
Aero: nakładki na lampy przednie, dokładka przednia, progi, spojler bagażnika.
Mechanika: gwintowane zawieszenie, przednia i tylna rozpórka Type II, przedni i tylny stabilizator, czteropunktowa klatka, wahacze, poduszki silnika, sprzęgło, koło zamachowe, mechaniczna szepra, kable WN, przednie i tylne klocki hamulcowe, filtr powietrza, tłumik.
Wnętrze: zegary, gałka zmiany biegów, kierownica.
Pozostałe: felgi MS-03, korek oleju, korek chłodnicy.
Potem Mazdaspeed została przeniesiona do USA i już tam, z rąk Amerykanów, powstała Mazdaspeed MX-5.
kociol pisze:W Japoni z tego co wiem nie bylo Mazdaspeed MX-5 tylko Roadster Turbo
Eunos Roadster wychodził z seryjnymi jednostkami napędowymi, jednak można było zamówić w dziale Mazdaspeed wersję Touring Kit B-Spec - z kompresorem.
Co do zawieszeń. Wszystkie zawieszenia o sportowym zacięciu były dostępne tylko za pośrednictwem Mazdaspeed, jednak tak samo jak w przypadku pozostałych modeli Mazdy np. MX-6, można było zamontować wybrane części już w nowym aucie, zamawiając je w salonie. Przykładem może być auto mojego przyjaciela z Japonii, który "x" lat temu kupił nową MX-6. Zamówił do niej kompletny zestaw Touring Kit A-Spec, razem z opcjonalnym nagłośnieniem BOSE (to już opcja samej Mazdy) i takie auto odebrał z salonu. Aczkolwiek w większości przypadków części Mazdaspeed zamawiane były osobno i montowane we własnym zakresie lub bezpośrednio w warsztatach działu sportu Mazdy. Zawieszenia gwintowane pochodziły, jak już wspomniano od KYB, natomiast zwykłe, zielone zestawy miały sprężyny Eibach i regulowane amortyzatory KYB.
Dodam jeszcze jedno. MX-5 wychodził w wersjach:
Mazda/Eunos ROADSTER(NA) MX-5 Touring Kit A-spec. Type II

Aero Kit Type I: przedni zderzak, tylny spojler, dokładki boczne.
Wnętrze: fotele, carone-look panel zegarów, kierownica, zegary, gałka, ręczny.
Mechanika: amortyzatory, sprężyny, rozpórka przednia, stabilizator przedni i tylny, 4pkt klatka, górne mocowania kielichów, mocowanie silnika, sprzęgło z obudową, koło zamachowe, szpera, shortshifter, klocki hamulcowe, przewody, kable WN, filtr powietrza, tłumik, kolektor wydechowy, chłodnica oleju.
Pozostałe: koła MS-01R, korek oleju, korek chłodnicy.
Mazda/Eunos ROADSTER(NA) MX-5 Touring Kit A-spec. Type I

Aero Kit Type II: przednia dokładka, tylny spojler, progi.
Wnętrze: fotele, carbon-look panel zegarów, kierownica, zegary, gałka, ręczny.
Mechanika: zawieszenie gwintowane, przednia rozpórka, stabilizator przód i tył, 4pkt klatka, mocowanie silnika, opcjonalny zestaw z kompresorem, metalowe sprzęgło, koło zamachowe, szpera, shortshifter, klocki hamulcowe, przewody hamulcowe, kable WN, filtr powietrza, tłumik, kolektor wydechowy, chłodnica oleju.
Pozostałe: felgi MS-01R, korek oleju, korek chłodnicy.
Mazda/Eunos ROADSTER(NA8C) B-spec.


Z kompresorem, w trzech wariantach mocy: MS11, MS12 i MS13.
Mazda/Eunos ROADSTER(NA8C) C-spec.

Kompletne auto Mazdaspeed bazujące na NA8C. Nowy jest przód, progi, tylne nadkola, tył auta.
Mechanika: kolektor dolotowy, filtr powietrza, air induction box, cylindry 84,5. wał, honowane cylindry, wałek rozrządu, uszczelka głowicy, ecu, 4 przepustnice, tłumik Type II, kolektor wydechowy, kable WN,
zawieszenie gwintowane, stabilizatory, rozpórka przednia, klocki i przewody hamulcowe, wentylowane tarcze, zaciski, metalowe sprzęgło, koło zamachowe, mechaniczna szpera.
Wnętrze: specjalnie zaprojektowane do tego auta, fotele Type T, gałka zmiany biegów, ręczny, kierownica.
Pozostałe: specjalne felgi a'la Smoor, korek oleju, korek chłodnicy.
Mazda ROADSTER(NB) A-spec.

Aero: nakładki na lampy przednie, dokładka przednia, progi, spojler bagażnika.
Mechanika: gwintowane zawieszenie, przednia i tylna rozpórka Type II, przedni i tylny stabilizator, czteropunktowa klatka, wahacze, poduszki silnika, sprzęgło, koło zamachowe, mechaniczna szepra, kable WN, przednie i tylne klocki hamulcowe, filtr powietrza, tłumik.
Wnętrze: zegary, gałka zmiany biegów, kierownica.
Pozostałe: felgi MS-03, korek oleju, korek chłodnicy.
Potem Mazdaspeed została przeniesiona do USA i już tam, z rąk Amerykanów, powstała Mazdaspeed MX-5.