ABS
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Europa miała, z VIN pokazuje że masz, ale VIN pokazuje datę produkcji 26.04.2000 roku, więc jeżeli to 98 rok to mam nadzieję że po prostu opisujesz przedlifta
Kontrolka ABS świeci się przy odpalaniu silnika?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Najprościej spojrzeć pod maskę
powered by RomDrop
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- czarobest
- Posty: 165
- Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
- Model: NB FL
- Wersja: Icon 1.8
- Lokalizacja: Łódź
Zobaczyć czy działa możesz z pomocą diagnostycznej kostki pod maską. Trzeba zewrzeć odpowiednie piny, a właściwie jeden do masy i wtedy wcisnąć hamulec, przekręcasz zapłon (z wciśniętym hamulcem) i po chwili powinna odpalić się pompa (usłyszysz), a następnie powinno odblokować prawe przednie koło, potem lewe, a na końcu tylne koła (są razem).
Jak nie podniesiesz, to dowiesz się z tego tylko tego, że pompa się uruchamia. Jak podniesiesz auto, albo chociaż poszczególne koła po kolei i poprosisz kogoś o pomoc, by próbował kręcić kołem podczas tej procedury to dowiesz się czy odblokowuje koła, a także czy robi to w odpowiedniej kolejności (tak, ludzie potrafią źle przewody hamulcowe podłączyć o czym się przekonałem , i nie tylko te, bo od czujników też, o czym też się przekonałem po kolejnym roku ).
No ewentualnie jeszcze łatwiej podłączyć się pod OBD i zobaczyć czy nie wyrzuca jakichś błędów, choć jak kontrolka gaśnie, to powinno być okej i czujniki raczej też powinny działać dobrze (chyba że są jak u mnie XD).
Jak nie podniesiesz, to dowiesz się z tego tylko tego, że pompa się uruchamia. Jak podniesiesz auto, albo chociaż poszczególne koła po kolei i poprosisz kogoś o pomoc, by próbował kręcić kołem podczas tej procedury to dowiesz się czy odblokowuje koła, a także czy robi to w odpowiedniej kolejności (tak, ludzie potrafią źle przewody hamulcowe podłączyć o czym się przekonałem , i nie tylko te, bo od czujników też, o czym też się przekonałem po kolejnym roku ).
No ewentualnie jeszcze łatwiej podłączyć się pod OBD i zobaczyć czy nie wyrzuca jakichś błędów, choć jak kontrolka gaśnie, to powinno być okej i czujniki raczej też powinny działać dobrze (chyba że są jak u mnie XD).
W nbfl kontrolka ABS jest na tarczy obrotomierza dokładnie pod x1000r/min, więc w przedlifcie też powinna tam być.
Auto kupiłeś niedawno? Może być tak, że po prostu żarówka była wymontowana do sprzedaży auta, żeby ukryć niesprawny ABS, albo po prostu się przepaliła.
Tutaj masz jak wyglądają zegary przy odpalaniu silnika
https://www.youtube.com/shorts/IMnKf9I2FsM
Auto kupiłeś niedawno? Może być tak, że po prostu żarówka była wymontowana do sprzedaży auta, żeby ukryć niesprawny ABS, albo po prostu się przepaliła.
Tutaj masz jak wyglądają zegary przy odpalaniu silnika
https://www.youtube.com/shorts/IMnKf9I2FsM
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Z tego co pamiętam z zabawy w poliftowej NA to tryb testowy ABS nie załączał się jeśli w sterowniki były zapisane błędy. Odczytać błędy, usunąć i dopiero można się bawić
powered by RomDrop
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4685
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
W przedlifcie jeszcze nie ma obd2. Ale próbowałbym Forscanem na przejściówce
Na szybko kody migowe po zamontowaniu kontrolkii z powrotem
powered by RomDrop
Na szybko kody migowe po zamontowaniu kontrolkii z powrotem
powered by RomDrop
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Tymi tanimi czytnikami pod obd i tak by nie odczytal ABSu o ile się nie mylę (?).
Obstawiam, że któryś czujnik walnięty. Tak jak Alex napisał, zrób sobie procedurę do migania kontrolką i będziesz widział, który czujnik jest niesprawny. Sam tak u siebie w nbfl diagnozowałem, nic trudnego.