Montaż telefonu na kierownicy

Momo Corse + SP-Connect + iPhone

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Tycjan
Posty: 1047
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

27 lut 2023, 12:32

Z uwagi że lubie przeskakiwać po utworach muzycznych i na aktualne przepisy prawa ruchu drogowego - zakaz trzymania telefonu w dłoni nawet podczas oczekiwania na zielone światło, wpadłem na pomysł małego modu, który dotychczas stosowałem na motocyklu.

Na miejsce oryginalnego klaksonu w Momo Corse wpadł zaprojektowany pod uchwyt SP-Connect, wydruk 3D opracowany przez Autopaga.
Wydruk 3D, w którym został osadzony uchwyt SP-Connect, jest osadzony wewnątrz naby quick release i dociśnięty poprzez o-ring i pierścień zewnętrzny do wieńca kierownicy.

Telefon jedynie minimalnie zasłania dół zegarów i dolne kontrolki na clusterze (zdjęcie zrobione z wysokości oczu kierowcy).

Klakson mam przeniesiony na prawą manetkę (dodawanie gazu na tempomacie).
Cała modyfikacja jest w pełni odwracalna.

Pomysł z uchwytem na telefon na przedniej szybie odpadł, bo siedzę w kuble mocno wyfiknietym do tyłu (mam kolana na wysokości piersi) i dopięty jestem pasami szelkowymi.

Sprawdzę podczas jazdy jak wyglada sprawa z wibracjami na telefonie ponieważ w telefonach, w których jest mechaniczna stabilizacja aparatu, można uszkodzić silniczek kiedy włączy się aparat podczas wtrząsów. Z tego też powodu przestałem montować telefonu na kierownicy motocykla. SP-Connect wprowadził co prawda tłumik drgań do oferty, ale spotkałem się z negatywnymi ocenami użytkowników. Zobaczę jak będzie w aucie.
Załączniki
IMG_5031.jpeg
IMG_5031.jpeg (2.26 MiB) Przejrzano 732 razy
IMG_5263.JPG
IMG_5263.JPG (1.86 MiB) Przejrzano 732 razy
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 lut 2023, 10:58

Jak miałem NA, to chodziło mi coś takiego po głowie. Problemem było ładowanie telefonu, dlatego myślałem o konfiguracji z telefonem na trzymaku z ładowarką, a w miejscu klaksonu z donglem bluetooth do zmiany utworów. Skończyło się na zmienianiu utworów z poziomu trzymaka :D
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Tycjan
Posty: 1047
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

01 mar 2023, 22:47

Pojeździłem i mogę potwierdzić, że nadmiernych wtrząsów i wibracji brak. Super sprawa, że w czasie stania na światłach, można obsługiwać telefon obiema rękami w tym samym czasie. Jedyny minus to w mieście przy duzej ilosci kręcenie kierownicą ekran praktycznie jest podświtlony cały czas, ale myślę, że i to można zmienic w ustawieniach. Jestem bardzo zadowolony z modyfikacji.

Myślałem o podłączeniu telefonu poprzez moduł bluetooth do ECU Mastera poprzez aplikache RealDush, aby mieć dostęp do parametrów auta/silnika, ale widzę, że aplikacja działa tylko w pozycji horyzontalnej telefonu.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
ODPOWIEDZ