Strona 1 z 1

Montaż telefonu na kierownicy

: 27 lut 2023, 12:32
autor: Tycjan
Z uwagi że lubie przeskakiwać po utworach muzycznych i na aktualne przepisy prawa ruchu drogowego - zakaz trzymania telefonu w dłoni nawet podczas oczekiwania na zielone światło, wpadłem na pomysł małego modu, który dotychczas stosowałem na motocyklu.

Na miejsce oryginalnego klaksonu w Momo Corse wpadł zaprojektowany pod uchwyt SP-Connect, wydruk 3D opracowany przez Autopaga.
Wydruk 3D, w którym został osadzony uchwyt SP-Connect, jest osadzony wewnątrz naby quick release i dociśnięty poprzez o-ring i pierścień zewnętrzny do wieńca kierownicy.

Telefon jedynie minimalnie zasłania dół zegarów i dolne kontrolki na clusterze (zdjęcie zrobione z wysokości oczu kierowcy).

Klakson mam przeniesiony na prawą manetkę (dodawanie gazu na tempomacie).
Cała modyfikacja jest w pełni odwracalna.

Pomysł z uchwytem na telefon na przedniej szybie odpadł, bo siedzę w kuble mocno wyfiknietym do tyłu (mam kolana na wysokości piersi) i dopięty jestem pasami szelkowymi.

Sprawdzę podczas jazdy jak wyglada sprawa z wibracjami na telefonie ponieważ w telefonach, w których jest mechaniczna stabilizacja aparatu, można uszkodzić silniczek kiedy włączy się aparat podczas wtrząsów. Z tego też powodu przestałem montować telefonu na kierownicy motocykla. SP-Connect wprowadził co prawda tłumik drgań do oferty, ale spotkałem się z negatywnymi ocenami użytkowników. Zobaczę jak będzie w aucie.

Re: Montaż telefonu na kierownicy

: 28 lut 2023, 10:58
autor: Kim Son San
Jak miałem NA, to chodziło mi coś takiego po głowie. Problemem było ładowanie telefonu, dlatego myślałem o konfiguracji z telefonem na trzymaku z ładowarką, a w miejscu klaksonu z donglem bluetooth do zmiany utworów. Skończyło się na zmienianiu utworów z poziomu trzymaka :D

Re: Montaż telefonu na kierownicy

: 01 mar 2023, 22:47
autor: Tycjan
Pojeździłem i mogę potwierdzić, że nadmiernych wtrząsów i wibracji brak. Super sprawa, że w czasie stania na światłach, można obsługiwać telefon obiema rękami w tym samym czasie. Jedyny minus to w mieście przy duzej ilosci kręcenie kierownicą ekran praktycznie jest podświtlony cały czas, ale myślę, że i to można zmienic w ustawieniach. Jestem bardzo zadowolony z modyfikacji.

Myślałem o podłączeniu telefonu poprzez moduł bluetooth do ECU Mastera poprzez aplikache RealDush, aby mieć dostęp do parametrów auta/silnika, ale widzę, że aplikacja działa tylko w pozycji horyzontalnej telefonu.