[NBFL] Demontaż boczków drzwiowych - tutorial
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Scyzor
- Donator
- Posty: 885
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Ma ktoś może namiar na jakiś tutorial obrazkowy/video - jak rozebrać boczki drzwiowe w NBFL? Szyba kierowcy zaczyna stawiać coraz większy opór przy zamykaniu i chyba powinienem nasmarować prowadnice, zanim moje lenistwo doprowadzi do zerwania linki.
Czy na tę okoliczność trzeba dozbroić się w jakieś spinki, które z pewnością się zerwą?
Thank you from the mountain.
Czy na tę okoliczność trzeba dozbroić się w jakieś spinki, które z pewnością się zerwą?
Thank you from the mountain.
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
- Model: ND RF
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Tutej => https://youtu.be/D4ya8o-AVqo
Przy zdejmowaniu delikatnie podważaj samą spinkę bo mi się udało wyrwać całe mocowanie. Spinek jest 6. Naprawiłem to matą szklaną i żywicą i przy okazji wzmocniłem pozostałe. Strona kierowca/pasażer mają lustrzane odbicie tych mocowań. Mi wszystkie spinki przetrwały ale w razie czego są dostępne w większości sklepów motoryzacyjnych.
- Załączniki
-
- IMG_20210123_170214.jpg (1.84 MiB) Przejrzano 1093 razy
-
- 20210327_111646.jpg (4.59 MiB) Przejrzano 1093 razy
-
- 20210327_111639.jpg (5.81 MiB) Przejrzano 1093 razy
Możesz też przesmarować bez zdejmowania boczka ale to jest raczej doraźne a nie fachowa robota. Opuść szybę i jakimś smarem w spreju z rurką popsikaj od góry prowadnice szyby. Skoro problem jest przy zamykaniu to smar dotrze do tej części prowadnicy gdzie rolki mają już opór.
- Scyzor
- Donator
- Posty: 885
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Podziękował Panowie @jd45das, @GRL za tutoriale - zapewne się przydadzą.
Dzięki za szczegółowe info. Myślę, że jak znajdę czas, to jednak będę chciał rozebrać drzwi. Gdybym jednak postanowił pomóc sobie doraźnie i nasmarować prowadnice bez rozbierania drzwi - polecisz coś dobrego? Bo WD i inne dziwadła to raczej wysuszają zamiast smarować.806u pisze: ↑20 lip 2022, 13:49Możesz też przesmarować bez zdejmowania boczka ale to jest raczej doraźne a nie fachowa robota. Opuść szybę i jakimś smarem w spreju z rurką popsikaj od góry prowadnice szyby. Skoro problem jest przy zamykaniu to smar dotrze do tej części prowadnicy gdzie rolki mają już opór.
Ja miałem zdjęte boczki więc miałem łatwy dostęp i posmarowałem całe prowadnice. Użyłem do tego smaru do prowadnic okiennych ŁT43 bo akurat taki miałem pod ręką ale wydaje mi się że spokojnie wystarczy bo nadaje się łożysk tocznych i ślizgowych.
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Masz dostępny specjalny smar litowy w spray'u od WD-40 Specialist taki w żółtym opakowaniu, znajdziesz na Allegro.
Kilka osób polecało go na YT w tutorialach.
W sumie to w weekend planuje go użyć na mojej Miacie to dam znać czy działa
Kilka osób polecało go na YT w tutorialach.
W sumie to w weekend planuje go użyć na mojej Miacie to dam znać czy działa
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
@Scyzor użyłem właśnie tego WD-40 Specialist - biały smar litowy w spray'u.
Intensywnie wypsikałem po prowadnicach i rolkach, jeździłem szybami i znów psikałem.
Efekt moim zdaniem jest zadowalający, szyby jeżdżą wyraźnie lżej i ciszej.
Wg mnie efekt wart włożonej pracy
Intensywnie wypsikałem po prowadnicach i rolkach, jeździłem szybami i znów psikałem.
Efekt moim zdaniem jest zadowalający, szyby jeżdżą wyraźnie lżej i ciszej.
Wg mnie efekt wart włożonej pracy
Ja zachęcam do rozebrania całkiem tz z wyjęciem szyby. Zdjęcie boczka to 3 spinki i 3 śrubki (osłona klamki, dwie w uchwycie drzwi). Potem odklejenie części folii, opuszczasz szybę do około połowy, 3 śruby trzymające szybę, 2 śruby trzymające blokady szyby, wyciągasz szybę, potem dwie nakrętki trzymające prowadnice, jedna u góry, druga od dołu drzwi.
Wtedy można porządnie wyczyścić prowadnice ze starego smaru, który pewnie będzie zbity na samym spodzie (polecam jakiś brake cleaner do czyszczenia) i dolną część szyby z brudu.
Dzisiaj się za to wziąłem, około 2-3h nieśpiesznej roboty na obie szyby. Narzędzia potrzebne: grzechotka z przedłużką, nasadki 10mm i 12mm, śrubokręt, smar, brake cleaner, jakieś szmaty.
Szyby śmigają aż miło także polecam .
Wtedy można porządnie wyczyścić prowadnice ze starego smaru, który pewnie będzie zbity na samym spodzie (polecam jakiś brake cleaner do czyszczenia) i dolną część szyby z brudu.
Dzisiaj się za to wziąłem, około 2-3h nieśpiesznej roboty na obie szyby. Narzędzia potrzebne: grzechotka z przedłużką, nasadki 10mm i 12mm, śrubokręt, smar, brake cleaner, jakieś szmaty.
Szyby śmigają aż miło także polecam .
- Scyzor
- Donator
- Posty: 885
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Dzięki wszystkim za podpowiedzi i rady.
"Na szybko" pewnie w pierwszej kolejności spróbuję wariantu z aplikacją smaru przez górną szczelinę. Ale drzwi i tak chyba będę rozbierał bo dojrzewam do decyzji o ich wygłuszeniu. Tak więc nabyta tutaj wiedza z pewnością się przyda.
"Na szybko" pewnie w pierwszej kolejności spróbuję wariantu z aplikacją smaru przez górną szczelinę. Ale drzwi i tak chyba będę rozbierał bo dojrzewam do decyzji o ich wygłuszeniu. Tak więc nabyta tutaj wiedza z pewnością się przyda.
- Scyzor
- Donator
- Posty: 885
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Za namową kolegów - nasmarowałem prowadnice na razie bez demontażu drzwi. Efekt widać od razu, tyle że wraz z poprawą szybkości działania szyb, pojawił się dziwny dźwięk przy otwieraniu szyby. Mam się bać?
Filmik demonstracyjny (z dźwiękiem): https://1drv.ms/u/s!AmVkvOFGxs_Qh4N2R8H ... w?e=Hw6ouB
Filmik demonstracyjny (z dźwiękiem): https://1drv.ms/u/s!AmVkvOFGxs_Qh4N2R8H ... w?e=Hw6ouB
Jeśli to skrzypienie nadal występuje to ja bym na Twoim miejscu zdjął boczki i sprawdził jak to wygląda w środku. Przy okazji możesz sobie sprawdzić stan drzwi od wewnątrz zwłaszcza na dolnym rancie i otworach którymi ścieka woda.