Witam, ostatnio zabrałem mazdę na mały serwis wymiana rozrządu , filtrów, uszczelniaczy , paski oracz oczywiście oleju i po wymianie oleju zaczęło się małe klekotanie silnika na którego nie było wcześniejszy olej który był zalany to 10w40 połsyntetyk natomiast po doinformowaniu sie na grupie oraz uzyskanych informacjach zaleciłem mechanikowi wlanie oleju 5w40 syntetyk motula 8100 x cess.
Możliwe że odzywa sie HLA ? Czy problem może być bardziej skompilowany ciśnienie oleju w normie klekotanie słychać na biegu jałowym oraz rozgrzanym silniku.
NA 1.6 90KM stuki silnika
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Moim zdaniem.sajmonnara pisze: ↑16 lis 2021, 20:59Witam, ostatnio zabrałem mazdę na mały serwis wymiana rozrządu , filtrów, uszczelniaczy , paski oracz oczywiście oleju i po wymianie oleju zaczęło się małe klekotanie silnika na którego nie było wcześniejszy olej który był zalany to 10w40 połsyntetyk natomiast po doinformowaniu sie na grupie oraz uzyskanych informacjach zaleciłem mechanikowi wlanie oleju 5w40 syntetyk motula 8100 x cess.
Możliwe że odzywa sie HLA ? Czy problem może być bardziej skompilowany ciśnienie oleju w normie klekotanie słychać na biegu jałowym oraz rozgrzanym silniku.
No oczywiście że HLA.
Wiele lat temu miałem NA.
Wlej 10W40 np. Valvoline, powinno być lepiej.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4567
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
imho bez sensu wymieniac swiezy olej na inny
mozliwe ze to HLA, musialby ktos posluchac.
mozliwe ze to HLA, musialby ktos posluchac.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Do 25 letniego silnika pracującego wcześniej na nie wiadomo czym taki olej? Przesadziłeś z tym olejem, może rozpuścił osady i zatkał HLA. Może się okazać że bez wymiany popychaczy hydraulicznych się nie obejdzie.sajmonnara pisze: ↑16 lis 2021, 20:59olej który był zalany to 10w40 połsyntetyk natomiast po doinformowaniu sie na grupie oraz uzyskanych informacjach zaleciłem mechanikowi wlanie oleju 5w40 syntetyk motula 8100 x cess.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2021, 16:02 przez wojteks, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Bez przesady olej to nie płyn do przetykania rur , Alex dobrze mówi- daj posłuchać komuś kto też ma NAwojteks pisze: ↑17 lis 2021, 15:59Do 30 letniego silnika taki olej? Przesadziłeś z tym olejem, może rozpuścił osady i zatkał HLA. Może się okazać że bez wymiany popychaczy hydraulicznych się nie obejdzie.sajmonnara pisze: ↑16 lis 2021, 20:59olej który był zalany to 10w40 połsyntetyk natomiast po doinformowaniu sie na grupie oraz uzyskanych informacjach zaleciłem mechanikowi wlanie oleju 5w40 syntetyk motula 8100 x cess.
- Alex
- Donator
- Posty: 4567
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
poki co nie wiadomo czy to HLA czy nie
chyba wiekszosc NA jezdzi ze stukajacymi czesciej lub rzadziej HLA i nic im poza tym nie jest.
HLA mozna wyjac i wyczyscic, np. przy wymianie rozrzadu, podobno to bardzo pomaga.
chyba wiekszosc NA jezdzi ze stukajacymi czesciej lub rzadziej HLA i nic im poza tym nie jest.
HLA mozna wyjac i wyczyscic, np. przy wymianie rozrzadu, podobno to bardzo pomaga.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 paź 2021, 17:14
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Mogę wam podesłać filmik może po tym coś da radę stwierdzić , jeżeli chodzi o ten olej No to jest to moja pierwsza NA a z tego co się dowiadywałem to dużo osób powiedziało mi ze 10w40 jest za lepki do tych silników i lepiej właśnie zalać 5w40 także tez tak zrobiłem z tego co pamietam to wcześniejszy olej nie był to jakiś chłam tyle ze było to 10w40.
Natomiast jest jeszcze możliwa jedna hipoteza ze warsztat mnie zrobił w 3 złote i zalali mi coś innego niż prosiłem bo poszli książkowego czyli 5w30.
Natomiast jest jeszcze możliwa jedna hipoteza ze warsztat mnie zrobił w 3 złote i zalali mi coś innego niż prosiłem bo poszli książkowego czyli 5w30.
- Żółwik
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Satsuki
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Mi się HLA tłukły na 10w40 - po rozruchu kilka sekund i po dłuższej jeździe też. Zmieniłem na Motul 5W30 i oprócz kilku stuknięć w trakcie uruchamiania problem zniknął. Inna sprawa, że trzeba częściej kontrolować poziom oleju...
U mnie zalany był 5w30 i przez letni sezon chyba troszkę go przegrzalem i klepało jak szalone, natomiast po zmianie na 5w40 (przedtem zalany vitaflush) motul xcess 2gen pięknie się wyciszyło już od pierwszych obrotów wału. Polecam
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Ja poszedłem za namową zaprzyjaźnionego serwisu Mitsubishi (bodajże na klepiące HLA jakieś Lancery lub Galanty narzekały).
10w60 i była cisza. Na zimę 10w40 - podobnie: cisza.
10w60 i była cisza. Na zimę 10w40 - podobnie: cisza.