Cześć,
Z racji, że muszę wymienić sprzęgło, zastanawiam się, czy podmienić skrzynię biegów. W teorii moja działa, pewne kwestie budzą moje zastrzeżenia:
-rzeczy standardowe (czasami ciężko wchodzi wsteczny i nie wchodzi trójka - tutaj podejrzewam gumy dyfra, poduchy silnika), generalnie raczej się nimi nie przejmuję
-Miatę kupiłem na początku 2020r. w stanie nie wiadomo, kiedy był zmieniany olej w skrzyni. Przy zmianie okazało, się że olej był w złym stanie, oraz widoczny był w nim brokat. Po pół roku przy okazji odbudowy lewarka jeszcze raz zmieniłem olej w skrzyni i tym razem też w oleju było trochę brokatu.
-Za każdym razem gdy zmieniam bieg bezpośrednio z 2 na 5, po przeciągnięciu auta na 2, zmianie towarzyszy zgrzyt, przy czym jeżeli zmieniam biegi w kolejności 2->3/4->5 problem nie występuje.
-I największy problem, jadąc autem po autostradzie (na krótkim odcinku, 3 minuty jazdy, przy dłuższych nie miałem okazji sprawdzić) jadąc ok 160, próbując zredukować na 4 bieg, lewarek się "zacina", nie idzie za pierwszym razem zredukować biegu, z tego co kojarzę ponowne próba, lub przytrzymanie wciśniętego sprzęgła przy jednoczesnym samoistnym wyhamowaniu auta, powoduje, że bieg idzie zredukować. Nie kojarzę by problem występował przy niższych prędkościach rzędu 120 km/h.
Pytanie więc, z racji, że i tak wyjmuję skrzynię, czy warto ją może podmienić na inną, czy raczej kłopoty (w szczególności ostatni) mogą być spowodowane wysprzęglikiem lub czymś innym i nie ma sensu jeszcze skreślać obecnej skrzyni. (chyba, że uda mi się dorwać 6 biegową )
Dla uściślenia w drugiej połowie 2020 zalany MOTUL GEAR 300 75W-90 oraz lewarek odbudowany zestawem z Moss Miata wraz z mosiężną tulejką. Biegi raczej redukuję z między-gazem.
Czy zmieniać skrzynię?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 725
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
A ile teraz kosztują skrzynie? Jak ja miałem NB to kupiłem z niskim przebiegiem 5b za ~~ 250zl ? Wtedy pytanie nie ma sensu i trzeba wymieniać
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Olej do skrzyni lej jedynie gl4, gl5 źle wpływa na synchra
Ostatnio na wymianę kupiłem RAVENOL TSG SAE 75W90 GL-4 2 litry, a do dyfra VALVOLINE HEAVY DUTY AXLE OIL 80W90 1l.
Parametrami powinny być w zupełności wystarczające, cena też raczej nie zabija
Parametrami powinny być w zupełności wystarczające, cena też raczej nie zabija