Witajcie.
W sumie problem opisałem w tytule Przekopałem w instrukcji dla pewności i jestem zdania, że to jednak nie ma tak być. Chodzi mi o to, że na zegarach przebieg dzienny (Trip A i Trip B) zawsze gdy wsiadam i odpalam auto wynosi zero, zapisuje wyłącznie bieżącą jazdę, potem znów się zeruje. Licznik "normalny" działa OK. Cała reszta oprzyrządowania we wskaźnikach też jest w porządku - a przynajmniej nie dostrzegłem nic dziwnego. Poprzedni właściciel tylko tarcze wymienił na jakieś wieś-tańczy-i-śpiewa, ale tym się później zajmę. Mam na pokładzie parę druciarskich patentów (przełączniki, które nie wiadomo co robią i jakieś ukryte diody w schowku i na tunelu), ale niczego jeszcze nie dotykałem - nawet nie przełączałem. Auto jeździ normalnie.
To dziwne zachowanie tripów jest czymś powszechnie znanym i łatwo to rozwiązać (nie znalazłem), czy raczej się jakiś chochlik przypałętał i bez rozgrzebywania środka się nie obejdzie?
P.S. Ten przydługi opis ma na celu przyznanie się bez bicia, że może "coś" być podrutowane pod deską. Chcę być uczciwy pod tym względem
[NB] Wskazania Trip A i Trip B zerują się po każdym wyciągnięciu kluczyka.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Zdjąłem i sprawdziłem. Coś jest faktycznie sporo naknocone, bo niby wiązka jest, a w kostce zasilanie tylko jednym kablem idzie, do tego nie tym co trzeba według schematu. Same zegary też jakieś dziwne są, ich tył nie wygląda podobnie do tych z rysunków technicznych. Może jakiś aftermarketowy szajs poprzedni właściciel wsadził albo z jakiegoś innego rocznika/generacji są. Muszę sprawdzić.
Spoko, grunt, że upewniłem się, że faktycznie te Tripy są w zegarach zapisywane. Odpiąłem przy pracującym silniku, wpiąłem ponownie i się wyzerowało. Czyli coś mam w zegarach narąbane. Dzięki za wskazówkę, bo sądziłem, że te wskazania są gdzieś w komputerze zapisywane, a to już byłoby więcej prucia i kombinowania - więc zapewne by mi się nie chciało
Spoko, grunt, że upewniłem się, że faktycznie te Tripy są w zegarach zapisywane. Odpiąłem przy pracującym silniku, wpiąłem ponownie i się wyzerowało. Czyli coś mam w zegarach narąbane. Dzięki za wskazówkę, bo sądziłem, że te wskazania są gdzieś w komputerze zapisywane, a to już byłoby więcej prucia i kombinowania - więc zapewne by mi się nie chciało
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zabim zaczniesz pruć instalacje sprawdź bezpieczniki
https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... 2005-fuses
przy użyciu Tapatalka
https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... 2005-fuses
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting