Zapieczone koło pasowe wału.

Mało czasu!!!!!!Dużo rdzy!!!!!! Ratunku!!!!!11

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 sie 2021, 19:11

Taki problem: robię rozrząd w nb 1.8, nie mogę zdjąć koła pasowego wału. Odkręciłem 4 śrubki ale koło nawet nie drgnie.
Próbowałem ściągaczem do łożysk ale tylko odłupałem kawałek rantu :(.
Próbowałem ściągnąć koło razem ze śrubą ale śruba też nie idzie -silnik się obraca kiedy próbuję przedłużką albo pneumatem. Z zapiętym 5 biegiem i hamulcem w podłodze.
Próbowałem zaprzeć przedłużkę o podłużnice i strzelić rozrusznikiem ale też bez efektu.
Jakieś pomysły?
Załączniki
20210812_175129.jpg
20210812_175129.jpg (2.65 MiB) Przejrzano 1894 razy
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

14 sie 2021, 9:06

Większy pneumat i ewentualnie podgrzanie śruby.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 sie 2021, 11:25

Niestety nic z tego. Był palnik, rura 2m i pneumatyczne 400nm. Bez efektu. Połamałem dwa klucze i nic
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 563
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

14 sie 2021, 23:21

400nm to ma byle elektryk. Duży pneumat to taki do TIRów i autobusów, 1" nasadki.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 sie 2021, 1:17

ace pisze:
14 sie 2021, 23:21
400nm to ma byle elektryk. Duży pneumat to taki do TIRów i autobusów, 1" nasadki.
400nm ma byle elektryk ale "busting torque" moja 180nm makita ma 380nm "business torque".
Ten którego używałem ( Sip aeropro) ma 400nm i 610nm busting torque. 1 calowy klucz pneumatyczny raczej mi się tam nie zmieści ;)
Zamiast mnie rozliczać z niutonometrów lepiej byś powiedział jak zmieścić pod maską dwumetrową rurę ;)
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

18 sie 2021, 12:30

Taki pneumat z 1300Nm powinien dać radę, do tego demontowałbym chłodnicę (czego normalnie się nie robi) a może nawet zderzak (to może być prostsze niż wyciąganie silnika).
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 sie 2021, 12:34

wojteks pisze:
18 sie 2021, 12:30
Taki pneumat z 1300Nm powinien dać radę, do tego demontowałbym chłodnicę (czego normalnie się nie robi) a może nawet zderzak (to może być prostsze niż wyciąganie silnika).
Chłodnicę wymontowałem zanim się wogole zabrałem za robotę. Pneumat 1300 to na razie nie jest opcja :(. Póki co robota stoi, prawdopodobnie rozetne koło pasowe i zamontuje blokadę.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

22 sie 2021, 8:42

też kiedyś próbowałem takich sposobów - jedynie dorobiona z płaskownika blokada przykręcana na małe śruby, z dwoma gięciami 90st :mrgreen:
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 sie 2021, 10:35

R.E.D. pisze:
22 sie 2021, 8:42
też kiedyś próbowałem takich sposobów - jedynie dorobiona z płaskownika blokada przykręcana na małe śruby, z dwoma gięciami 90st :mrgreen:
Pamiętasz o co się zaczepiłeś żeby zablokować te płaskownik?
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

24 sie 2021, 9:03

Mam u siebie taką blokadę w garażu. Muszę ją tylko odszukać. Blokadę opierałem o podłogę bo auto stało na kołach. Odezwij się na prv jak coś.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
venivicivoof
Posty: 13
Rejestracja: 24 kwie 2021, 20:18
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Wrocław

24 sie 2021, 11:21

u mnie było też tak tragicznie, weź ziomka niech siedzi z wbitym hamulcem i 5 biegiem, no i dłuższa rurka, dużo dłuższa rurka i dużo wd40 (tylko pamiętaj, żeby zetrzeć ze śruby przed nałożeniem nasadki).
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 sie 2021, 14:19

venivicivoof pisze:
24 sie 2021, 11:21
u mnie było też tak tragicznie, weź ziomka niech siedzi z wbitym hamulcem i 5 biegiem, no i dłuższa rurka, dużo dłuższa rurka i dużo wd40 (tylko pamiętaj, żeby zetrzeć ze śruby przed nałożeniem nasadki).
Długa rurka odpada, najdłuższa jaka mieściła się pod maską tylko połamała klucz.
Na razie odpuściłem temat bo czeka mnie wyjazd. Jak wrócę to skonstruuję blokadę, a jak to nie pomoże to rozetne koło
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 sie 2021, 14:22

Morfi pisze:
24 sie 2021, 9:03
Mam u siebie taką blokadę w garażu. Muszę ją tylko odszukać. Blokadę opierałem o podłogę bo auto stało na kołach. Odezwij się na prv jak coś.
A tę blokadę zakładałeś na koło pasowe czy na to co jest pod spodem?
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

25 sie 2021, 7:00

Zakładałem na zębatkę rozrządu żeby odkręcić śrubę. Koło pasowe zdejmowałem powoli obijając je dookoła młotkiem gumowym bo inaczej nie chciało zejść. Co kilka uderzeń sprawdzałem czy pojawił się jakiś luz przy próbie "kiwania" kołem na boki. Po pewnym czasie dało się wyczuć delikatny luz co oznaczało, że "odpukałem" trochę rdzy. Koło nadal nie chciało zejść w związku z czym "pukałem" dalej. Po pewnym czasie luz był na tyle duży, że "kiwając" kołem dało się powoli usuwać rdzę na wale i w końcu koło zeszło. Niestety innego sposobu chyba nie ma. Jeśli będziesz ściągał na siłę to prawdopodobnie zniszczysz koło pasowe.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 sie 2021, 7:54

Morfi pisze:
25 sie 2021, 7:00
Zakładałem na zębatkę rozrządu żeby odkręcić śrubę. Koło pasowe zdejmowałem powoli obijając je dookoła młotkiem gumowym bo inaczej nie chciało zejść. Co kilka uderzeń sprawdzałem czy pojawił się jakiś luz przy próbie "kiwania" kołem na boki. Po pewnym czasie dało się wyczuć delikatny luz co oznaczało, że "odpukałem" trochę rdzy. Koło nadal nie chciało zejść w związku z czym "pukałem" dalej. Po pewnym czasie luz był na tyle duży, że "kiwając" kołem dało się powoli usuwać rdzę na wale i w końcu koło zeszło. Niestety innego sposobu chyba nie ma. Jeśli będziesz ściągał na siłę to prawdopodobnie zniszczysz koło pasowe.
No właśnie w tym jest problem-u mnie koło pasowe jest przyklejone do zębatki pod spodem. Nie idzie tego poluzować, ściągacz tylko odłupał kawałek na obwodzie a koło dalej siedzi. Nie sądzę żeby dało się je ściągnąć bez uszkodzenia
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

25 sie 2021, 8:13

:shock: :shock: :shock: Przyklejone??? Na to nie mam pomysłu.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 sie 2021, 8:22

Morfi pisze:
25 sie 2021, 8:13
:shock: :shock: :shock: Przyklejone??? Na to nie mam pomysłu.
W sensie zapieczone ;)
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

25 sie 2021, 8:59

Koło pasowe jest przykręcone do koła zębatego na cztery śrubki. Gdy je odkręcisz to koło powinno obracać się na wale. Nie obraca się bo jest zapieczone czyli narosło dużo rdzy. Nos wału jest gładki. Ma jedynie wycięcie w które wsunięty jest trzpień blokujący kółko zębate od rozrządu. Gdy zaczniesz "pukać" młotkiem to rdza powinna się kruszyć. W moim wątku jest relacja z wymiany rozrządu.
Może ktoś inny ma lepszy, wypraktykowany pomysł. W sumie to każdy forumowicz przynajmniej raz zmieniał rozrząd w NA/NB i zdejmował te kółka.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 sie 2021, 10:29

Morfi pisze:
25 sie 2021, 8:59
Koło pasowe jest przykręcone do koła zębatego na cztery śrubki. Gdy je odkręcisz to koło powinno obracać się na wale. Nie obraca się bo jest zapieczone czyli narosło dużo rdzy. Nos wału jest gładki. Ma jedynie wycięcie w które wsunięty jest trzpień blokujący kółko zębate od rozrządu. Gdy zaczniesz "pukać" młotkiem to rdza powinna się kruszyć. W moim wątku jest relacja z wymiany rozrządu.
Może ktoś inny ma lepszy, wypraktykowany pomysł. W sumie to każdy forumowicz przynajmniej raz zmieniał rozrząd w NA/NB i zdejmował te kółka.
No ja wiem jak to jest zamocowane ;) I wiem że się powinna skruszyć ale się nie kruszy i koło nie schodzi. Konsensus jest póki co taki że trzeba zablokować koło I ruszyć śrubę to może odpuści.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

25 sie 2021, 11:13

Grzałbym to aż uszczelniacz spłynie po misce :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 sie 2021, 13:52

pirul pisze:
25 sie 2021, 11:13
Grzałbym to aż uszczelniacz spłynie po misce :)
:mrgreen: tak zrobie
babayaro13
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2019, 11:31
Model: NA
Wersja: Mazda MX-5 1998
Lokalizacja: Polkowice

16 gru 2022, 19:28

Dla przyszłych pokoleń.
Miałem to samo. Nawet klucz pneumatyczny 1200Nm nie dał rady.
A co pomogło?.......Klucz udarowy Milwaukee na akumulator - pełna moc od początku i po 15 sekundach śruba puściła. Polecam
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

16 gru 2022, 21:11

Jeśli pneumat chodził na wężu zwijanym, to nie ma się co dziwić, przy bardziej problematycznych śrubach biorę wąż od lakierowania.
ODPOWIEDZ