[połączony] Wymiana rozrządu NA i NB - co, kiedy i za ile ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
cabriofun pisze:Radek które ASO ?? ci tyle powiedziało Łódzki auto club. Bo ja byłem dzis i powiedzieli 350 za robote !!
Litości !!! 350zł za rozrząd......to przecież robota na półtorej godziny. Robiłem to w sobotę, ale poległem bo nie miałem literatury i danych na temat znaków i ustawień. Dzisiaj zabrałem sie do tego uzbrojony w odrobine wiedzy i załatwiłem temat w ciągu chwili. Rozrząd w MX-5 to naprawdę bagatelka....trochę rozkręcania i demontowania, ale 350 zł to w życiu bym za to nie zapłacił.
Tak wsio robiłem w Auto Club-ie
widać zmienili politykę cenową, spróbuj w ASO na Przestrzennej, wtedy cena była identyczna ....
pozdrawiam,
widać zmienili politykę cenową, spróbuj w ASO na Przestrzennej, wtedy cena była identyczna ....
pozdrawiam,
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
mam już wszystko zrobione, byłem na samym początku na przestrzennej i powiedzieli ze bez pompy wody z ich cześciami to tak +- 800, usmiechnołem sie i podziekowałem, natomiast w Auto clubie zamówiłem spręzynke i uszczelke pokorywy zaworów, i jak już złożyłem zamówienie, i jeszcze raz zapytałem o cene o dziwo usłyszałem 250...
Koniec końców zrobiłem u znajomego mechanika, który okazał się nad wyraz dokładny, za 220 zł, razem z wymianą pompy simeringów itp.
Co ciekawe przebieg orginał, 110 tyś, i pasek jeszcze by wytrzymał +- 30.000 ale rolki, tragedia ... teraz jest cicho jak makiem zasiał, aż dziwnie.
Ogólnie wszystko wyszło z częsciami 600, rolki, sprezynka, pasek rozrządu, paski klinowe,
simeringi, wałków, i wału. To tak dla info.
a z innej beczki, dziwnie podchodzą w auto clubie do klienta.
a na przestrzennej kompletne pustki, RX8 na wymianie kół - zima lato
Koniec końców zrobiłem u znajomego mechanika, który okazał się nad wyraz dokładny, za 220 zł, razem z wymianą pompy simeringów itp.
Co ciekawe przebieg orginał, 110 tyś, i pasek jeszcze by wytrzymał +- 30.000 ale rolki, tragedia ... teraz jest cicho jak makiem zasiał, aż dziwnie.
Ogólnie wszystko wyszło z częsciami 600, rolki, sprezynka, pasek rozrządu, paski klinowe,
simeringi, wałków, i wału. To tak dla info.
a z innej beczki, dziwnie podchodzą w auto clubie do klienta.
a na przestrzennej kompletne pustki, RX8 na wymianie kół - zima lato
pasek... Używkę kupiłeś? Jak tak to polecam zmienić tak czy inaczej... Nigdy nie wiesz jak jest z tym przebiegiem. Normalnie co 100k się wymienia. Polecam to zrobić jak najszybciej mimo, że mamy silniki bezkolizyjne
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Mayk pisze:pasek... Używkę kupiłeś? Jak tak to polecam zmienić tak czy inaczej... Nigdy nie wiesz jak jest z tym przebiegiem. Normalnie co 100k się wymienia. Polecam to zrobić jak najszybciej mimo, że mamy silniki bezkolizyjne
auto znam doskonale, przywiezione ze szwajcarii, przebieg org to jeszcze troche moge pojezdzic, na 100% silnik jest bezkolizyjny?
witam
sprężynka - o co dokładnie chodzi (w środę jestem umówiony na wymianę) czy nie ma jej w zestawie z napinaczem czy chodzi o coś innego
jeśli chodzi o pompę 'wody' to w jaki sposób sprawdzić czy jest ok , temperatura na wskaźniku ok wskazówka w pionie i ani drgnie dalej , nagrzewa się szybko
ewentualnie na co zwrócić uwagę
pozdrawiam
cabriofun pisze:Ogólnie wszystko wyszło z częsciami 600, rolki, sprezynka, pasek rozrządu, paski klinowe,
simeringi, wałków, i wału.
sprężynka - o co dokładnie chodzi (w środę jestem umówiony na wymianę) czy nie ma jej w zestawie z napinaczem czy chodzi o coś innego
jeśli chodzi o pompę 'wody' to w jaki sposób sprawdzić czy jest ok , temperatura na wskaźniku ok wskazówka w pionie i ani drgnie dalej , nagrzewa się szybko
ewentualnie na co zwrócić uwagę
pozdrawiam
witam
u mechanika oglądałem części do rozrządu , sprężynki brak
ale osoba w hurtowni części powiedziała że :
sprężynka w maździe służy do wstępnego napinania paska , napinacz (jego położenie na mimośrodzie ) blokowane jest śrubą , "jego znajomy w maździe ma złożony rozrząd bez sprężynki , bo gdyby spadła to rwie pasek " ale nie powiedział w jakiej maździe .
czy mógłby to ktoś potwierdzić lub zdecydowanie zaprzeczyć
pozdrawiam
Kain pisze:ja tez sprężynki nie dostałem z napinaczem to zostawiłem starą.
u mechanika oglądałem części do rozrządu , sprężynki brak
ale osoba w hurtowni części powiedziała że :
sprężynka w maździe służy do wstępnego napinania paska , napinacz (jego położenie na mimośrodzie ) blokowane jest śrubą , "jego znajomy w maździe ma złożony rozrząd bez sprężynki , bo gdyby spadła to rwie pasek " ale nie powiedział w jakiej maździe .
czy mógłby to ktoś potwierdzić lub zdecydowanie zaprzeczyć
pozdrawiam
ta sprężynka służy do napinania paska, niby powinien pasek byc napiety z taka sila jaką działa ta sprężynka (tak slyszalem),ale dla mnie wydawalo sie troche za luzno wiec bardziej napiołem, rolkę się przykręca śrubą, jeśli ta sruba sie poluzuje to sprezynka bedzie caly czas napinala pasek wiec lepiej ja zalozyc
Oj chłopaki kombinujecie, jak japan inż zaprojektował sprężynkę to po co oszczędzać (15 pln za oryginał w aso) ..... nie kumam
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
do najbliższego aso 120km , mechanik umówiony , założymy starą
na przesyłkę już trochę za późno
nie będziemy tego odkładać bo nie wiadomo kiedy rozrząd był robiony a paski wieloklinowe nie są w najlepszym stanie
na przesyłkę już trochę za późno
nie będziemy tego odkładać bo nie wiadomo kiedy rozrząd był robiony a paski wieloklinowe nie są w najlepszym stanie
irakleo pisze:Dzisiaj zabrałem sie do tego uzbrojony w odrobine wiedzy i załatwiłem temat w ciągu chwili. Rozrząd w MX-5 to naprawdę bagatelka....trochę rozkręcania i demontowania, ale 350 zł to w życiu bym za to nie zapłacił.
mozesz podzielic sie ta odrobina wiedzy lub zrodlem tej wiedzy??
Rad Mox pisze:Tak informacyjnie podaje info z wymiany w mojej :
Pasek - oryginał 160 zł
sprężynka - oryginał 19 zł
rolka prowadząca - 90 zł NTN
rolka napinająca - 120 zł NTN
pasek klinowy - 40 zł (oryginał)
wymiana 180 zł (ASO Mazda)
pompa wody oryginał - 430 zł , podaję orientacyjnie, mam nadzieję, że nie będzie jeszcze do wymiany ....
gdzie mozna te zamienniki i oryginaly kupic? jestem z wawy ale niekoniecznie chce przeplacac w aso.
Kiedy wymienia sie rozrzad w MX5 1.8 NB jakie sa orientacyjne koszty i gdzie to najlepiej zrobic w Krakowie? Nie mam doswiadczenia z Mazda wiec pytam. Jak by co mam dobrych mechaniorow od Boxerow wiec moze im sie uda. A czy sa jakies pulapki przy wymianie?
GRAF pisze:Kiedy wymienia sie rozrzad w MX5 1.8 NB jakie sa orientacyjne koszty i gdzie to najlepiej zrobic w Krakowie? Nie mam doswiadczenia z Mazda wiec pytam. Jak by co mam dobrych mechaniorow od Boxerow wiec moze im sie uda. A czy sa jakies pulapki przy wymianie?
po 90.000. To zwykły rozrząd, żadna filozofia... Co do kosztów szukaj na forum, był już wątek...
GRAF pisze:o kurde to jeszcze mi zostalo 7 tys km, nie wiesz czy byly przypadki ze pasek pekal lub przeskakiwal wszesniej (przed przebiegiem 90 tys km)
pojęcia nie mam, ale to bezkolizyjne silniki Najwyżej się będziesz musiał na lawecie
zwieźć Wydaje mi się że na forum ktoś miał awarię paska...
P
M
w jednym samochodzie pasek się zerwał po niecałym 1tyś km , był to bardzo popularny pasek , który pasował do kilku popularnych aut (podróbki nie poznasz, więc polecam zakup w szanującym się punkcie , lub w zakładzie , który by go wymieniał)
decyzja należy do ciebie , jeśli to oryginał to powinien wytrwać , ale przypadki się zdarzają
jakoś nie chce mi się w to wierzyć (mechanik uznał to za niemożliwe 1,6 110kM), ale czy ktoś to sprawdził
jeśli tak to niech da znać w 1,8 i 1,6
GRAF pisze:o kurde to jeszcze mi zostalo 7 tys km, nie wiesz czy byly przypadki
decyzja należy do ciebie , jeśli to oryginał to powinien wytrwać , ale przypadki się zdarzają
majkel_c pisze:ale to bezkolizyjne silniki Najwyżej się będziesz musiał na lawecie zwieźć
jakoś nie chce mi się w to wierzyć (mechanik uznał to za niemożliwe 1,6 110kM), ale czy ktoś to sprawdził
jeśli tak to niech da znać w 1,8 i 1,6
GRAF pisze:w 99,99% przypadkow silniki z 4 zaworami na cylinder sa kolizyjne, wiec nie bede ryzykowal
Konstrukcja silnika do poogladania, one naprawdę są bezkolizyjne :
http://members.aol.com/solomiata/MX5Engine.html
a tu instrukcja wymiany rozrządu:
http://www.miata.net/garage/timingbelt.html
wątek o wymianie rozrządu:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=656
GRAF, już tam dyskutowałeś Właściwie można by aktualny wątek skoszować
Po
M
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5460
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
GRAF pisze:w 99,99% przypadkow silniki z 4 zaworami na cylinder sa kolizyjne, wiec nie bede ryzykowal
Nie wiem czy silniki mazdy K8,KL,KF,BP,B6 to wiecej niz 0,01 % silnikow 4 zaworowych ale w kazydm badz razie w/w sa bezkolizyjne.
majkel_c pisze:GRAF, już tam dyskutowałeś Właściwie można by aktualny wątek skoszować
Po
Sluszna uwaga, lacze z tematem w ktorym Graf pytal o to samo.