NA bilstein b6

Jakie sprężyny do b6?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
kaminskillest91
Donator
Donator
Posty: 13
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:47
Model: NA
Wersja: '91 1.6
Lokalizacja: Żywiec

06 lip 2021, 12:38

Witajcie!

Potrzebuję pomocy z dobraniem sprężyn do bilków b6, chciałbym aby wóz zszedł nisko.
Z tego co patrzyłem to w zestawach dają PRO-KIT ale obniżenie to tylko 25mm. Wydaje mi się że to troszkę za mało.
Znalazłem fajną opcję, a przynajmniej tak mi się wydaje, czyli sprężyny H&R. Na stronie piszą że obniża o 40mm.
Czytałem na stronie bilsteinpolska że, sprężyny mogą być do 40mm:
"Zdecydowanym atutem serii B6 jest możliwość montażu w połączeniu z seryjnymi sprężynami, jak również obniżającymi do 40mm."
Czyli teoretycznie nie powinno być problemu. Jeśli ktoś jeździ na takim setupie, jakie odczucia?
Awatar użytkownika
Arthur
Donator
Donator
Posty: 311
Rejestracja: 21 maja 2019, 15:12
Model: NA
Wersja: '97 1.8
Lokalizacja: Warszawa

06 lip 2021, 13:13

Moja tak wyglądała na zestawie B6+springi HR - aczkolwiek nie była to przyjemna jazda



Miata.jpg
Miata.jpg (173.8 KiB) Przejrzano 645 razy
Miata 3.jpg
Miata 3.jpg (327.29 KiB) Przejrzano 645 razy
IMG_20200216_190305_992 (2).jpg
IMG_20200216_190305_992 (2).jpg (2 MiB) Przejrzano 645 razy
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 418
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

06 lip 2021, 16:37

Ja miałem B6 z seryjnymi amorkami (zużytymi dodam) i był to dramat w 3 odsłonach. Pierwsza rzecz jaką wywaliłem i wstawiłem gwint.
Awatar użytkownika
kaminskillest91
Donator
Donator
Posty: 13
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:47
Model: NA
Wersja: '91 1.6
Lokalizacja: Żywiec

06 lip 2021, 17:04

Arthur pisze:
06 lip 2021, 13:13
Moja tak wyglądała na zestawie B6+springi HR - aczkolwiek nie była to przyjemna jazda




Miata.jpg
Miata 3.jpg

IMG_20200216_190305_992 (2).jpg
Aż tak sztywno? Trzymało się drogi czy na każdej nierówności podskakiwało?
A co z obcieraniem, było jakieś?
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

06 lip 2021, 17:56

kaminskillest91 pisze:
Arthur pisze:
06 lip 2021, 13:13
Moja tak wyglądała na zestawie B6+springi HR - aczkolwiek nie była to przyjemna jazda




Miata.jpg
Miata 3.jpg

IMG_20200216_190305_992 (2).jpg
Aż tak sztywno? Trzymało się drogi czy na każdej nierówności podskakiwało?
A co z obcieraniem, było jakieś?
Ja miałem zestaw pro kit -25mm + bille b6 . Przy czym warto tutaj rozróżnić Bille ori do NA i wersja z NB które ponoć są bardziej cywilizowane (Wtedy trzeba zmienić top mounty). Ja miałem wersję NA do tego tuleje poliuretanowe z Olkusza czerwone ( niby te bardziej miękkie) I dla mnie był dramat. Ocierka przy większości progów zwalniających w Warszawie jeśli nie były pokonywane pod ostrym skosem ale najgorszy był efekt strzału w kręgosłup na każdej najmniejszej dziurze. Kolega miał kilka zglebionych aut ze stajni mazdy w tym rx8 na gwincie i mówi że nigdy nie jeździł czymś tak twardym. Ogólnie nie polecam w tych pieniądzach lepiej zainwestować w gwint ew Kayaby Agx.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Obrazek
Awatar użytkownika
Arthur
Donator
Donator
Posty: 311
Rejestracja: 21 maja 2019, 15:12
Model: NA
Wersja: '97 1.8
Lokalizacja: Warszawa

06 lip 2021, 22:34

kaminskillest91 pisze:
06 lip 2021, 17:04
Arthur pisze:
06 lip 2021, 13:13
Moja tak wyglądała na zestawie B6+springi HR - aczkolwiek nie była to przyjemna jazda




Miata.jpg
Miata 3.jpg

IMG_20200216_190305_992 (2).jpg
Aż tak sztywno? Trzymało się drogi czy na każdej nierówności podskakiwało?
A co z obcieraniem, było jakieś?
Obcieranie jak obcieranie zależy gdzie jeździsz ale twardo jak w taczce. Ja jednak lubie troche wiecej cywilizacji w aucie i szybko zmieniłem na gwint Teina.

Na równiutkiej drodze bez zastrzeżeń ale jak wiadomo nie wszystkie drogi są idealne i tam się odechciewało jechać.
polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

06 lip 2021, 22:45

Jeśli bilsteiny w NB są bardziej cywilizowane, to ja nie chcę wiedzieć co się dzieje w NA... Miałem bile w mojej fabrycznie (Sportive) i po zmianie na gwint od Jukaki jestem szczęśliwym człowiekiem. Teraz wybiera kulturalnie nierówności, można przejechać normalnie przez tory poprzecznie. Bile na torach miały przetłumienie i miałem wrażenie, że mi plomby z zębów wypadną. Ogólnie nie polecam.

P.S. mam żółte poliuretany z Olkusza. Przy pierwszej lepszej okazji je też wyrzucę z auta ;).
ODPOWIEDZ