Cześć,
W zeszłym roku robiłem SWAPA z 1.6 na 1.8 vvt NBFL i przy okazji wymieniłem rozrząd. Po swapie zauważyłem lekkie strzały/wybuchy w wydechu po odjęciu nogi z gazu. Nawet przy małych obrotach, małych prędkościach, np. podczas jazdy po garażu podziemnym. Ostatnio zauważyłem, że strzały się nasiliły. Nie są one oczywiście głośne, nie mam marchewy z wydechu, ale są słyszalne.
Mam zatem pytanie, czy spotkał się już ktoś z takim "problemem" i czy faktycznie jest to problem? Wygląda trochę jakby zapłon był przestawiony, a zatem co, rozrząd? Składając go, robiłem zdjęcia i ustawiłem najrówniej jak mogłem, aczkolwiek wiadomo, każdy się może pomylić. Pytanie, czy faktycznie rozrząd może być przestawiony skoro silnik pracuje normalnie, równo, nie kopci. Mało jeżdżę, ale wg mnie pali normalnie. Czy można jakoś to sprawdzić? Najlepiej bez rozbierania silnika, np. przez OBD?
Druga sprawa jest taka, że po swapie niestety nie odczułem zbyt wielkiej różnicy w mocy miedzy 1.6, choć jak ostatnio robiłem pomiary typu 80-120 na 4 biegu, to wychodziło nawet szybciej niż to co znalazłem w necie, więc sam już nie wiem, czy jest zamulony czy nie.
Przestawiony rozrząd?
Przestawiony rozrząd, strzały z wydechu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
mysle ze warto przejechac sie inna NBFL 1.8, albo niech ktos wsiadzie do Twojej i sie wypowie
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Nie miał nikt nigdy przygody z przestawionym rozrządem? Czym się coś takiego objawia, czy był wyczuwalny spadek mocy, nierówna praca itd?