Temat stary jak Miata, ale czytam, czytam i zgłupiałem...
Zaczynam planować pozbycie się rudej z prawego progu - póki jeszcze nie jest to wielka robota. Na ten moment wygląda, że problem jest tylko na końcówce progu, przy samym nadkolu. Dziury jeszcze nie ma, ostukiwanie nie spowodowało odpadnięcia żadnego fragmentu, ale kolor lakieru już świadczy że pod spodem coś się dzieje. Zresztą na poniższym zdjęciu widać gdzie robi się rudo.
Podjechałem dziś do jakiegoś lokalnego blacharza, który obejrzał, opukał i stwierdził że wymieniłby tylko ten fragment z fotki:
Tymczasem wszędzie czytam, że jak naprawiać to tylko na reperaturkach od Klokkerholm - a te przecież obejmują ładny kawałek całego błotnika. Dla przypomnienia:
No i zgłupiałem. Czy robiąc ten kawałek blachy wycinać z reperaturki tylko jej fragment, czy wspawać cały kawałek błotnika? A może w ogóle darować sobie reperaturkę (chyba że okazałoby się, że i nadkole jest do zrobienia) i dorobić mały kawałek z blachy ocynkowanej? Jak przyjdzie mi robić drugi próg, będę już mądrzejszy, ale tymczasem zgłupiałem.
Naprawa końcówki progu a kształt reperaturki
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Kup sobie reperaturkę, a po otwarciu poszycia zobaczycie jaki fragment jest do wymiany i tyle wytniecie z reperaturki. Nie ma sensu ciąć i grzać zdrowej blachy. Ja w NA wymeniałem dokładnie ten fragment, który pokazałeś i musiałem użyć dwóch reperaturek, progu i błotnika, z obydwu wycięty był tylko fragment długości 30cm bo więcej nie trzeba było ruszać. Wszystko zależy od tego co zobaczycie po otwarciu blachy.
- Scyzor
- Donator
- Posty: 883
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Dzięki za cenne sugestie. Nabędę reperaturkę i wykorzysta się z niej taki kawałek, jaki będzie potrzebny. Też szkoda by mi było ciąć więcej tylko dla zasady.pirul pisze: ↑11 cze 2021, 7:36Kup sobie reperaturkę, a po otwarciu poszycia zobaczycie jaki fragment jest do wymiany i tyle wytniecie z reperaturki. Nie ma sensu ciąć i grzać zdrowej blachy. Ja w NA wymeniałem dokładnie ten fragment, który pokazałeś i musiałem użyć dwóch reperaturek, progu i błotnika, z obydwu wycięty był tylko fragment długości 30cm bo więcej nie trzeba było ruszać. Wszystko zależy od tego co zobaczycie po otwarciu blachy.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 07 paź 2015, 12:07
- Model: NA
- Wersja: USDM
- Lokalizacja: Zamość
Na 99% jest ruda i w nadkolu i nawet jak na zewnatrz nie ma oznak. Z każdą kolejna zrobiona mazda jestem o tym przekonany. Przyklad ponizej
- Załączniki
-
- 20200416_173343.jpg (5.04 MiB) Przejrzano 512 razy
-
- 20200416_173328.jpg (4.31 MiB) Przejrzano 513 razy
Była: nbfl silverblues 2003
Była: nbfl 2001
Była: NA mariner blue 1992
Obecnie: NA Czerwona USDM 1992
Była: nbfl 2001
Była: NA mariner blue 1992
Obecnie: NA Czerwona USDM 1992