Naprawa końcówki progu a kształt reperaturki

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 883
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

10 cze 2021, 18:40

Temat stary jak Miata, ale czytam, czytam i zgłupiałem...

Zaczynam planować pozbycie się rudej z prawego progu - póki jeszcze nie jest to wielka robota. Na ten moment wygląda, że problem jest tylko na końcówce progu, przy samym nadkolu. Dziury jeszcze nie ma, ostukiwanie nie spowodowało odpadnięcia żadnego fragmentu, ale kolor lakieru już świadczy że pod spodem coś się dzieje. Zresztą na poniższym zdjęciu widać gdzie robi się rudo.
Podjechałem dziś do jakiegoś lokalnego blacharza, który obejrzał, opukał i stwierdził że wymieniłby tylko ten fragment z fotki:
próg_2.png
próg_2.png (2.17 MiB) Przejrzano 589 razy
Tymczasem wszędzie czytam, że jak naprawiać to tylko na reperaturkach od Klokkerholm - a te przecież obejmują ładny kawałek całego błotnika. Dla przypomnienia:
Zrzut ekranu 2021-06-10 192127.png
Zrzut ekranu 2021-06-10 192127.png (215.72 KiB) Przejrzano 589 razy
No i zgłupiałem. Czy robiąc ten kawałek blachy wycinać z reperaturki tylko jej fragment, czy wspawać cały kawałek błotnika? A może w ogóle darować sobie reperaturkę (chyba że okazałoby się, że i nadkole jest do zrobienia) i dorobić mały kawałek z blachy ocynkowanej? Jak przyjdzie mi robić drugi próg, będę już mądrzejszy, ale tymczasem zgłupiałem.
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2021, 19:34

Nadkole nawet jak z zewnątrz jest zdrowe to wewnętrze już pewnie jest rude, więc jeśli już robisz zaczątki na progu, warto zrobić całość. Albo czekać aż mocniej zgnije.
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 883
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

10 cze 2021, 21:59

KonradPLN pisze:
10 cze 2021, 19:34
Nadkole nawet jak z zewnątrz jest zdrowe to wewnętrze już pewnie jest rude, więc jeśli już robisz zaczątki na progu, warto zrobić całość. Albo czekać aż mocniej zgnije.
Czyli jednak lepiej iść w kierunku wymiany całego elementu - albo stwierdziwszy słaby stan tego czego nie widać, albo uprzednio doprowadzając do takiego? :)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

11 cze 2021, 7:36

Kup sobie reperaturkę, a po otwarciu poszycia zobaczycie jaki fragment jest do wymiany i tyle wytniecie z reperaturki. Nie ma sensu ciąć i grzać zdrowej blachy. Ja w NA wymeniałem dokładnie ten fragment, który pokazałeś i musiałem użyć dwóch reperaturek, progu i błotnika, z obydwu wycięty był tylko fragment długości 30cm bo więcej nie trzeba było ruszać. Wszystko zależy od tego co zobaczycie po otwarciu blachy.
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 883
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

11 cze 2021, 8:07

pirul pisze:
11 cze 2021, 7:36
Kup sobie reperaturkę, a po otwarciu poszycia zobaczycie jaki fragment jest do wymiany i tyle wytniecie z reperaturki. Nie ma sensu ciąć i grzać zdrowej blachy. Ja w NA wymeniałem dokładnie ten fragment, który pokazałeś i musiałem użyć dwóch reperaturek, progu i błotnika, z obydwu wycięty był tylko fragment długości 30cm bo więcej nie trzeba było ruszać. Wszystko zależy od tego co zobaczycie po otwarciu blachy.
Dzięki za cenne sugestie. Nabędę reperaturkę i wykorzysta się z niej taki kawałek, jaki będzie potrzebny. Też szkoda by mi było ciąć więcej tylko dla zasady.
Nightfall7
Posty: 155
Rejestracja: 07 paź 2015, 12:07
Model: NA
Wersja: USDM
Lokalizacja: Zamość

13 cze 2021, 20:06

Na 99% jest ruda i w nadkolu i nawet jak na zewnatrz nie ma oznak. Z każdą kolejna zrobiona mazda jestem o tym przekonany. Przyklad ponizej
Załączniki
20200416_173343.jpg
20200416_173343.jpg (5.04 MiB) Przejrzano 512 razy
20200416_173328.jpg
20200416_173328.jpg (4.31 MiB) Przejrzano 513 razy
Była: nbfl silverblues 2003
Była: nbfl 2001
Była: NA mariner blue 1992
Obecnie: NA Czerwona USDM 1992
ODPOWIEDZ