NBFL 1.6 szarpie podczas ruszania

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Dajogzum
Posty: 26
Rejestracja: 16 kwie 2019, 8:45
Model: NB FL
Wersja: 1.6 2003
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

27 maja 2020, 20:17

Hej, mam ostatnio nieprzyjemne doświadczenia podczas ruszania miatka (NBFL 1.6). Na forum szukałem i nie było podobnego przypadku chyba :( ale dobra już mówię o co chodzi...
Kiedy jest zimna to jest wszystko spoko rusza się normalnie płynnie, ALE w momencie kiedy zrobi się już kilkanaście kilometrów (raczej miasto) auto się rozgrzeje to podczas ruszania spokojnego (oczywiście) z jedyneczki autem okropnie szarpie na zasadzie jakby się dławił. widać to na skrzyni że cała gałka lata na lewo i prawo, a jak chce trochę szybciej ruszyć to takie szarpanie nie występuje... Jeżdżę tak samo i nagle przy zwyczajnym ruszaniu jest bardzo dziwnie jakby nie wiem... sprzęgło nierówno łapało. Jest tak samo też podczas cofania na taki jakby półsprzęgle później podczas zmian w górę, redukcji jest jak najbardziej normalnie przy agresywniejszych zmianach też nie zauważam nic dziwnego nie ślizga się to na pewno.
Sprzęgło zmienione rok temu dokładnie, ale ostatnio ze 3 tygodnie temu skrzynia była zrzucana w celu uszczelnienia bo ciekło... coś mechanik mógł skopać? sprzęgło źle odpowietrzone już sam nie wiem co to może być.... Help...
Pozdrawiam, Patryk!
Mazda MX-5 NBFL 2003, 1.6 Brilliant Black
Mój kanał YouTube poświęcony właśnie tej Mazdzie
Wbijaj tez na moją strone internetową: Zolkiewski
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

27 maja 2020, 23:21

Skoro ciekło ze skrzyni to mogło pocieknąć na sprzęgło, albo je dopaprali podczas naprawy ( o ile zdejmowali sprzęgło). W każdym razie skoro objaw pojawił się po wizycie w warsztacie to zawiózłbym auto z powrotem z reklamacją i niech sprawdzają. Zapytaj przy okazji czy dobrze ustawili PPF przy montażu (tą szynę łączącą skrzynię z dyfrem). Jej górna krawędź powinna być jak dobrze pamiętam 63-71mm od dolnej krawędzi podłużnic.
Awatar użytkownika
Dajogzum
Posty: 26
Rejestracja: 16 kwie 2019, 8:45
Model: NB FL
Wersja: 1.6 2003
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 maja 2020, 7:21

Rozumiem, dziś odwiedzę warsztat zobaczymy co dalej. Eh te okolice skrzyni biegów to jakaś zmora w mojej maździe od początku...
Będę informować jak coś ustalę żeby zostało dla innych :P
Pozdrawiam, Patryk!
Mazda MX-5 NBFL 2003, 1.6 Brilliant Black
Mój kanał YouTube poświęcony właśnie tej Mazdzie
Wbijaj tez na moją strone internetową: Zolkiewski
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 maja 2020, 7:32

pirul pisze:
27 maja 2020, 23:21
Zapytaj przy okazji czy dobrze ustawili PPF przy montażu (tą szynę łączącą skrzynię z dyfrem). Jej górna krawędź powinna być jak dobrze pamiętam 63-71mm od dolnej krawędzi podłużnic.
obstawiam ze to pytanie spowoduje oczy jak pieciozlotowki :shock:

z ciekawosci: dlaczego sie to ustawia i czym grozi zle ustawienie?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

28 maja 2020, 8:06

Tylko takie ustawienie gwarantuje Ci, że cały układ napędowy jest w jednej linii i szyna spełnia swoją rolę, a wał nie pracuje pod kątem.
Awatar użytkownika
Telkom
Posty: 73
Rejestracja: 07 lut 2018, 21:17
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

07 kwie 2021, 21:00

Mam ten sam problem , czy ktoś znalazł rozwiązanie .?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dajogzum
Posty: 26
Rejestracja: 16 kwie 2019, 8:45
Model: NB FL
Wersja: 1.6 2003
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 sty 2023, 17:18

Ostatnio został wyciągnięty silnik z mojej mx-5 i okazało się że jedna z poduszek wygląda tak (zdjęcia)
oględziny innych elementów nie wskazywały żeby coś jeszcze mogło powodować takie szarpanie przy ruszaniu. Także na 99% to poduszki silnika już nie dają rady!
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam, Patryk!
Mazda MX-5 NBFL 2003, 1.6 Brilliant Black
Mój kanał YouTube poświęcony właśnie tej Mazdzie
Wbijaj tez na moją strone internetową: Zolkiewski
Awatar użytkownika
Telkom
Posty: 73
Rejestracja: 07 lut 2018, 21:17
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

05 maja 2023, 20:48

Hej ,czy już mazda w ruchu ? I czy po wymianie tych poduszek problem ustąpił bo ja dalej się borykam z problemem .
POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
Dajogzum
Posty: 26
Rejestracja: 16 kwie 2019, 8:45
Model: NB FL
Wersja: 1.6 2003
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

06 maja 2023, 14:53

Mazda juz lata, u mnie pomogło aczkolwiek było ruszane wiele rzeczy powiązanych (sprzegło, wysprzeglik itp) ale generalnie ustało w 100%. Wizualnie patrząc to pierwszy podejrzany to właśnie te poduszki u mnie była dziwnie pogięta!
Pozdrawiam, Patryk!
Mazda MX-5 NBFL 2003, 1.6 Brilliant Black
Mój kanał YouTube poświęcony właśnie tej Mazdzie
Wbijaj tez na moją strone internetową: Zolkiewski
ODPOWIEDZ