Cześć Witajcie!
Po sezonie mam kilka problemów ze swoją miatką. Liczę, że możecie podsunąć kilka pomysłów, co mogło się zepsuć i gdzie zajrzeć, bo akurat ktoś z was miał z tym problem.
Pacjentka NBFL 1.8, skrzynia 6 biegowa, z Torsenem, 2001 rocznik.
1.Głównym i najbardziej zauważalnym problemem jest drganie całego auta przy prędkości 100-120 km/h. Większość jak przeglądałem miała problem przy niskich obrotach i na postoju, u mnie wygląda to tak, że jak się rozpędzam to strasznie całe auto zaczyna drgać przy tych 100-120 km/h.
2. Drugim problemem jest drgający drążek zmiany biegów i tutaj nie ma zależności jaka jest prędkość, non stop praktycznie drga
3. Dzisiaj dodatkowo zauważyłem, że coś zaczęło mi piszczeć podczas jazdy i naciskaniu pedału gazu. Przerywające piszczenie w dolno-środkowej części auta. Zaczęło to się dziać wraz z metalicznym dźwiękiem podczas jazdy na 6 biegu, przy niskich obrotach.
4. Tutaj już raczej zapytanie, czy u was też mimo, że wywietrzniki są na "0" to wpada przez nie powietrze do kabiny?
Liczę na waszą pomoc i ew wskazówki miejsce, gdzie warto zajrzeć, żeby poszukać danych problemów.
[NBFL] Drgania przy wysokiej prędkości
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- mike_d
- Donator
- Posty: 1227
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
1. Krzywe felgi / złe wyważenie / dojechane opony / brak pierścieni cetrujących jeśli masz felgi z innym otworem - od tego bym zaczął
2. Tak ma być - drążek siedzi bezpośrednio w skrzyni i przenoszone na niego drgania nie są w żadne sposób amortyzowane (jak to jest w innym autach gdzie masz wybieraki, linki itp). Ew. sprawdź stan gum pod drążkiem (poszukaj tu na forum - znajdziesz dużo tematów)- jeśli sa zniszczone to drązek będzie drgał bardziej niż ustawa przewiduje.
2. Tak ma być - drążek siedzi bezpośrednio w skrzyni i przenoszone na niego drgania nie są w żadne sposób amortyzowane (jak to jest w innym autach gdzie masz wybieraki, linki itp). Ew. sprawdź stan gum pod drążkiem (poszukaj tu na forum - znajdziesz dużo tematów)- jeśli sa zniszczone to drązek będzie drgał bardziej niż ustawa przewiduje.
1 i 2 - wygląda to coś jak to:
https://youtu.be/49-19oFom-w
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/49-19oFom-w
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Jak się okazało.. Powodem drgania były kiepsko wyważone felgi oraz jedna z nich jest lekko walnięta. Także wyważenie prawie wyeliminowało problem, jednak w 100% pozbędę się go, gdy wymienię wszystkie felgi.
Co do informacji o drążku, dzięki wielkie za informację, sądziłem że coś jest nie tak
Co do informacji o drążku, dzięki wielkie za informację, sądziłem że coś jest nie tak
