https://www.kmparts.pl/567.Vinylowy-dach-miekki-NA
Czy to cały dach? Taki wicie, plug and play? Czy może sam materiał?
Muszę wymienić dach miękki na nowy, może ktoś coś poleci?

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Nie jest to zadanie, którego nie da się wykonać. Ja wymiłem dach sam. Pomocy potrzebowałem jedynie przy naciąganiu dachu. Stależ również można ściągnąc i podnieść w jedną osobę.
przy róznicy 600 zł ja bym brał od wiatrołapów. Vinyl jest wygodniejszy pod tym względem że myjesz go normalnie tak jakbys mył karoserię + konserwujesz mleczkiem do vinyli. Mycie i impregancja mohera jest troszeczke bardziej upierdliwa. Moher możesz sobie złożyć zima beż problemu - vinyl musi byc ciepły bo inaczej popęka.mckarmi pisze: ↑08 kwie 2019, 11:03Podepnę się pod temat. W mojej świeżo nabytej miacie dach kwalifikuje się do wymiany. Jest sztywny, potargany i na chwilę obecną nawet samemu nie jestem w stanie go zamknąć. Teraz jeżdżę z HT, ale pogoda coraz ładniejsza i o dziwo spodobało mi się śmiganie bez dachu. Co wybrać? Vinyl, czy Sonnenland? Ktoś montował sam dach od wiatrolapydocabrio? Do stolicy niestety trochę daleko. Różnica w cenie to z tego co widzę ~1000zł za vinyl z plastikowym oknem z eBaya, vs 1600zł za materiałowy ze szklaną szybą od wiatrołapów. Autko będzie nocowało pod chmurką, w zimie nie będzie jeżdżone. Szerokości![]()
ależ oczywiście, że mógłbym rozwinąćmckarmi pisze: ↑09 kwie 2019, 9:08Mógłbyś rozwinąć? Ciężko coś znaleźć na temat różnic między tymi materiałami poza marketingowymi hasłami. Przy okazji, czy to normalne, że jak dach nie był rozkładany od kilku lat i jest stary i zesztywniały to jedna osoba nie jest w stanie go zamknąć? Brakuje mi z 5cm do klamry.
Yeey. Ślicznie dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź. Teraz będzie mi zdecydowanie łatwiej podjąć decyzję. Chyba faktycznie skłonię się w stronę dachu moherowego, bo autko dobrze rokuje. Co prawda to zwykle 1.6 bieda edyszyn, ale wyjątkowo ma podłogę i podłużnicemutra pisze: ↑09 kwie 2019, 15:25ależ oczywiście, że mógłbym rozwinąćmckarmi pisze: ↑09 kwie 2019, 9:08Mógłbyś rozwinąć? Ciężko coś znaleźć na temat różnic między tymi materiałami poza marketingowymi hasłami. Przy okazji, czy to normalne, że jak dach nie był rozkładany od kilku lat i jest stary i zesztywniały to jedna osoba nie jest w stanie go zamknąć? Brakuje mi z 5cm do klamry.Moher czyli dach z materiału to tak naprawdę 3 albo 4 warstwy różnych materiałów, jedną z tych warstw jest membrana która zapewnia wodoszczelność. W zależności od jakości (i ceny
) taka membrana przeżyje więcej albo mniej sekwencji składania i rozkładania dachu zanim zacznie się poddawać. Ponieważ membrana jest pomiędzy warstwami materiału, nie jest wystawiona na działanie słońca itp. więc zazwyczaj wytrzymuje stosunkowo długo. Jest też cienka i dosyć elastyczna więc łatwiej taki dach składać na mrozie. na wierzchu tej membrany masz materiał o różnej fakturze i składzie ale generalnie włókna których używa się do produkcji moherów mają stabilizatory UV dodane na etapie produkcji więc są odporne na słońce.
Dach vinyowy ma bodajże dwa warstwy dolna to ta którą widzisz od spodu jak dach jes załóżony górna to zazwyczaj cienki materiał z napyloną/nalaną warstwą PCV. I ta warstwa PCV to jest to co odpowiada za właściwości/wady dachu vinylowego. W procesie produkcji do PCV dodaje się różnego rodzaju stabilizatory, plastyfikatory i środki uodparniające materiał na działanie promieni UV. Problem w tym że te środki stopniow są wymywane/odparowują i warstwa plastiku robi sie coraz mniej elastyczna. Podobnie z działaniem temperatury im zimniej tym vinyl jest mniej plastyczny/twardszy - im chłodniej tym bardziej sztywny. I ta ostatnia cecha IMO odpowiada częściowo za problem z twoim dachem - jeżeli nikt go nie uzywał przez długi czas to materiał przy zmianach temperatury cyklicznie rozciągał się i kurczył dopasowując do kształtu złożonego dachu - stąd (częściowo) problem żeby ponownie przyjął kształ jaki miał gdy był założony na auto. Drugi przyczyną może być korozja na ramie dachu - stelaż dachu jest ruchomy w wielu miejscach i jeżeli te miejsca są "zastałe" skorodowane to stelaż będzie się opierał i to może byc przycyzną Twoich problemów.
Z mojego (niestety) osobistego doświadczenia wynika to co opisujesz: mam dwa auta z vinylowym dachem w podobnym wieku (19 i 17 lat) w młodszym dach jest w perfekcyjnej kondycji bo auto było jako-tako zadbane - dach był regularnie myty i smarowany środkami do vinyu. W drugim nikt nie składał dachu przez ostatnie 8 lat. Kiedy poprzedni właściciel chciał złożyć dach do zdjęć przed sprzedażą vinyl pękł w okolicy łączenia z szybą. Taki same , oryginalne dachy. podobny przebieg.
Jeszcze odośnie tego tańszego dachu vinylowego z ebaya, jeżeli myślisz o najtańszym firmy Prestige to widziałem je na żywo i będe taki zakładał na jesieni. One są stosunkowo fajnie uszyte ale materiał jest raczej średniej jakośći - nie założył bym tego do swojego "lepszego" auta, nie sądzę żeby wytrzymało tak długo jak oryginalny dach.
Mam vinyl z prestige na jednym aucie. Jest w porządku ale jeżeli jesteś w Polsce to załóż sobie moher w jednej z polecanych firm - bardziej się opłaca.kacper-k48 pisze: ↑19 mar 2020, 19:48A jak wygląda w takim razie sytuacja z myciem auta? Jeżeli mamy dach materiałowy musimy bardzo na niego uważać?
Oraz który dach będzie lepszy na stanie pod chmurką? Jeżeli biorę auto do siebie niestety musi stać pod blokiem, jak zostaje u rodziców stoi pod wiatą. Autem nie jezdze zimą, ew raz po świeżym śniegu.
Ogólnie jak wiadomo, zależy mi na tym aby wydać jak najmniej (są inne koszty w aucie, a dach niestety musze kupić) dlatego myślałem o vinylu z Prestige z UK. Ktoś widział ich dach materiałowy? Zastanawia mnie po prostu czy kupić na miejscu czy sprowadzać od nich. Jeżeli w tej samej cenie mogę kupić dach na miejscu w lepszej jakości, to nie się nad czym zastanawiać![]()
Vinyl kosztuje 248 funtów
Materiał 320 funtów
A ja kupiĺem vinyl bo tanipirul pisze: ↑19 mar 2020, 21:35Też mam vinyl Prestige (z odpinaną szybą) bo chciałem dach jak w oryginale. Nie mam mu nic do zarzucenia w porównaniu z fabrycznym dachem, który był na aucie. Ma nawet rynienki odpływowe nad oknami, których w OE dachu nie było. Tylko nie wiem po co mi one bo auto nie jeździ w deszczuPepeg, mający nieporównywalnie większe doświadczenie z miatami ode mnie, pytał co to za dach bo świetnie leży, jest fajnie napięty i nigdzie się nie marszczy. Natomiast auto stoi zawsze w ciepłym garażu, jeździ okazjonalnie no i dach często traktuję polecanym ponoć preparatem 303 Vinyl Protectant. Na pewno trzeba uważać na plexi z tyłu, odpinać przed złożeniem dachu żeby się nie pogięła (tak też mówi instrukcja do dachu fabrycznego w NA).
Moher jest technologicznym krokiem naprzód bez dwóch zdań, vinylu do daily parkowanego pod blokiem bym nie polecił, ale do fun cara na weekendy, który ma gdzie spać pod dachem - czemu nie. W NA dodaje klimatu lat 90. bo przecież żadne bardziej współczesne cabrio takiego dachu nie ma (tak, mx-5 jest kabrioletem).