Strona 1 z 3
[NB] Lampy do jazdy dziennej
: 28 lip 2009, 16:47
autor: Kain
Kiedy zmienili przepisy o lampach do jazdy dziennej postanowiłem sobie założy w miejsce halogenów.
Znalazłem takie lampy
http://moto.allegro.pl/item694206014_swiatla_jazdy_dziennej_soczewki_swiatla_dzienne.html
I moje pytanie jest skierowane do właścicieli NBFL z halogenami czy lampa jest już w jakieś obudowie, czy może jest jakiś plastikowy wkład w którym mieści sie halogen.
Jest to narazie przymiarka bo zastanwiam się jak by je zamontować.
A może ktoś widzial jakieś lampy które by pasowały w miejsce halogenów.
A jeszcze jedno, wiem że lampa powinna być nad jezdnia 25cm ale czy to jest mierzone od krawędzi czy od osi, bo mam obniżone zawieszenie więc tu troche ciężko z wysokością.
Pozdrawiam
: 29 lip 2009, 7:51
autor: vox
Kain pisze:czy to jest mierzone od krawędzi czy od osi
jak rozumiem chodzi Ci o oś poziomą lampy

mierzy sie zawsze od punktu odniesienia do najbliższego punktu lampy, np. 40 cm od obrysu nadwozia (błotnika, zderzaka) do 1. punktu lampy z tej strony.
Czasem może to być trudne do pogodzenia z innymi wymogami, np. w przypadku lamp Hella, mającymi ok 15 cm szerokości, montowanymi w wąskich autach.
Inna sprawa, to mam wątpliwości co do tych lamp, jako "dziennych", te soczewki
Sprawdź czy mają na szkle wybite

RL, bo tylko wtedy mogą robić za dzienne.
Niektórzy panowie z lizakiem są tego świadomi i klękają przed autem, by to sprawdzić - 2 razy sam tak miałem.
pzdr
: 29 lip 2009, 8:07
autor: Standby
Te lampy wyglądają bardzo fajnie
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1772
Osobiście mam mieszane uczucia co do sensu montowania w tym miejscu lamp do jazdy dziennej. Seryjne halogeny w NBFL są schowane głęboko w zderzaku i zapewne światło będzie jedynie widoczne dla pojazdów jadących z na przeciwka.
: 29 lip 2009, 8:11
autor: spilner
Diody do jazdy dziennej montowane np. w Audi też mają bardzo wąski strumień światła; zdaje się że wynika to ze specyfikacji świateł dziennych.
W przypadku NBFL - może halogeny otoczone wiankiem LED świecącym w dzień?

: 29 lip 2009, 8:16
autor: Kain
Albo jeszcze taki pomysł by w zaślepkach halogenow wyciąć miejsce na światła LED które są jeszcze łatwiej dostępne.
: 02 sie 2009, 10:35
autor: R.E.D.
na miejsce halogenow to one beda za male - mam firmy wesem, ktore maja 80mm srednicy i mogly by byc troche wieksze :neutral:
kolejna sprawa to sens montowania takich lamp - robi sie to glownie po to by zaoszczedzic na poborze energii, a te z aukcji maja zarowki h3 (juz pomijam, ze na aukcji twierdza, ze pobieraja 35w skoro wg specyfikacji h3 ma 55w).
pomiary robilem na swojej miatce i nie spelniaja normy wysokosciowej - 25cm ma byc do dolnej krawedzi, a jest do gornej

akurat ten fakt zignorowalem bo widzialem sporo samochodow z nizej zamontowanymi dziennymi
ogolnie rzecz biorac to ta aukcja jak dla mnie to sciema - watpie, zeby soczewka i to jeszcze na h3 mogla byc swiatlem dziennym - to zwykly halogen. jesli chcesz kombinowac z dziennymi to poszukaj czegos na zarowki o mniejszym apetycie np p21w, ktore jeszcze mozna zastapic diodowymi odpowiednikami

tudziez same hella led z 3 diodami - tutaj niestety cena rosnie do okolo 500 zl, a to juz dla mnie za duzo za testowa lampe, ktora byc moze bede musial zdemontowac po pierwszej kontroli niebieskich misiaczkow
uprzedzajac pytania:
nie mam jeszcze zamontowanych i na pewno nie bedzie to montaz typu plug & play bo jak wyzej wspomnialem sa troszke mniejszej srednicy i maja prostokatne mocowania na rowni ze zderzakiem (seryjne maja odsuniecie mocowania o kilka cm do tylu) - moze w zaslepkach bedzie sie dalo zamontowac
wertujac sporo stron najlepszy i czytelny schemat jaki znalazlem to ten: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10921
jesli bedziesz mial problem z diodami to mozna uzyc 4a - tez maja zapas
znajac moje tempo w montowaniu nowych rzeczy do miatki (dzienne leza ponad pol roku, a zawias ponad miesiac) pewnie zrobisz to szybciej, wiec chetnie obejrze owoce twojej pracy
p.s. kiedys na aukcji przewinela sie ledowa hb4, wiec jesli jezdzisz glownie za dnia moze warto zainteresowac sie taka opcja

: 02 sie 2009, 11:18
autor: Qbatron
ja nie rozumiem.. Po co w nb takie światła? Ludzie jeżdżą na światłach mijania i nikt się nie czepia...
: 02 sie 2009, 14:34
autor: Kain
Właśnie zastanawiam się nad ledami, musiałbym znaleść taką listwe co by ładnie wpasowała się między żeberka zaślepek halogenów. Ledy są całkiem tanie, ale bez homologacji a już z to kurcze ceny wydają się przesadzone.
: 02 sie 2009, 18:22
autor: R.E.D.
Qbatron pisze:ja nie rozumiem.. Po co w nb takie światła? Ludzie jeżdżą na światłach mijania i nikt się nie czepia...
w nb sie nie oplaca bo wiekszosc nie ma miejsca na halogeny
zas w nbfl nie wszyscy maja halogeny, a jak juz kupowac, to cos bardziej uzytecznego bo w mgle jezdze srednio raz na miesiac, a w dzien prawie codziennie. poza tym jak juz wyzej wspomnialem dla oszczednosci - nie tylko w zuzywanym pradzie, ale tez w kosztach bo np jezdzac na blue vision co pol roku trzeba liczyc sie z wydatkiem rzedu niecalych 100zl

: 15 mar 2011, 15:32
autor: Sigma
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Zastanawiam się na montażem lamp do jazdy dziennej WESEM w miejsce na halogeny. Więc chciałbym podpytać o wrażenia.
Czy trudno było te 80mm lampy zamocować w otworach w zderzaku?
W jaki sposób podłączaliście je do instalacji? - ja myślałem o wykorzystaniu przekaźnika typu 561 (podłączenie do postojówek i pod stacyjkę). I tu kolejne pytanie:
Gdzie pod maską najłatwiej wpiąć się w przewód dostający prąd po przekręceniu stacyjki?
: 15 mar 2011, 15:42
autor: artur
Sigma pisze:lamp do jazdy dziennej WESEM
dziś takie montuje, tyle że w NA (no i nie ja, bo ja się na tym zupełnie nie znam

) podzielę się wrażeniami, jak tylko odbiorę miatkę od specjalisty. podłączenie ma być robione przez tę kostkę 561, spróbuję zapytać człowieka gdzie dokładnie się wpiął itp. więc mam nadzieję, że coś będę mógł Ci podpowiedzieć niebawem
EDIT:
montaż wykonany, światła działają, podpięte przez kość 561, którą elektryk ukrył pod kolumną kierownicy, światła podpięte są tak jak radio, włączają się ze stacyjką, gasną przy zapłonie i zapalają się ponownie, po czym gasną po włączeniu świateł pozycyjnych
u mnie wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej, nie wiem jakim modelem się interesowałeś, ten który jest u mnie (DZ2) powinien pasować do NBFL choć nie wiem czy mocowanie będzie ok
: 17 mar 2011, 7:28
autor: Sigma
Pomyślimy.. W weekend trzeba będzie wziąć próbnik w dłoń i zacząć szukać kabla do podpięcia. Jak znajdę w zadowalającym miejscu to zacznę się zastanawiać nad sposobem zamontowania samych reflektorów

: 08 wrz 2013, 21:56
autor: termo_sXs
podepnę się.
Oglądając światła dzienne na alle trafiłem na coś takiego (tytul aukcji):
ŚWIATŁA DZIENNE ZAMIAST DŁUGICH -na 30% MOCY HIT!
55 zeta.
I generalnie idea mi sie podoba, nie jest to moze LED 2W, ale i tak oszczedność będzie spora a do tego nie zepsuje się ślicznej mordki

: 08 wrz 2013, 22:11
autor: Kurak
Nie wiem czy mówimy dokładnie o tym samym, ale równie dobrze możesz to sobie zrobić zamiast zwykłych mijania. To jest prosty przerywacz PWM, taki jak ściemniacz lamp pokojowych. Tylko pytanie po co? Na pewno nie dla lepszej widoczności - bezpieczeństwa. W NB nie ma takiego problemu jak w NA z jazdą na światłach mijania przecież.
A co do LEDów w światłach, mam teraz wsadzone 5/21W w stopy i dwa razy mi zwrócono uwagę, że mi się nie świecą stopy, w przeciągu jednego dnia. Słaby wynik jak dla mnie. A z napięcia/poboru prądu faktycznie wychodzi gdzieś taka moc.
: 08 wrz 2013, 22:38
autor: termo_sXs
jazda w dzień na światłach mijania - ciągną prąd więc +0,1 l/100 km

+ zużycie żarówek... Prosty patent, dużo tańszy od dobrych dziennych led... w koncu się zwróci. a dla mnie ważne jest to ze nic nie dodaje do karoserii.
pozatym zawsze zapominam gasić światła i jakby nie brzęczyk to była by lipa

: 08 wrz 2013, 23:27
autor: Kurak
termo_sXs pisze:jazda w dzień na światłach mijania - ciągną prąd więc +0,1 l/100 km + zużycie żarówek...
Patent jest prosty, tylko wiadomo, gorzej widoczny.
: 09 wrz 2013, 13:48
autor: majkel
Kurak pisze:Nie wiem czy mówimy dokładnie o tym samym, ale równie dobrze możesz to sobie zrobić zamiast zwykłych mijania. To jest prosty przerywacz PWM, taki jak ściemniacz lamp pokojowych.
Też mi się wydaje, że lepiej ściemnić mijania, jeśli już w ogóle bawić się w takie rzeczy. Jazda na jakkolwiek zapalonych drogowych to proszenie się o kontrolę na pierwszym skrzyżowaniu. Nie wiem jak bardzo trzeba się starać, aby komuś wmówić że to są światła dzienne.
Po
eM
: 09 wrz 2013, 17:43
autor: Speed
majkel pisze:apalonych drogowych to proszenie się o kontrolę na pierwszym skrzyżowaniu. Nie wiem jak bardzo trzeba się starać, aby komuś wmówić że to są światła dzienne.
Po
eM
Niektóre mazdy np. na rynek kanadyjski miały seryjnie długie jako dzienne które świeciły z 40% siłą , W BMW często tez tak jest wiec ściemnić nie trudno

: 09 wrz 2013, 18:39
autor: Hantkus
Speed pisze:majkel pisze:apalonych drogowych to proszenie się o kontrolę na pierwszym skrzyżowaniu. Nie wiem jak bardzo trzeba się starać, aby komuś wmówić że to są światła dzienne.
Po
eM
Niektóre mazdy np. na rynek kanadyjski miały seryjnie długie jako dzienne które świeciły z 40% siłą , W BMW często tez tak jest wiec ściemnić nie trudno

W betach są ringi jako dzienne...poza tym każda lampa mająca legalnie robić za dzienne musi mieć na kloszu oznaczenie RL. Coraz mnie już teraz milicjantów głupszych od poloneza, ale ściemniać zawsze można

: 09 wrz 2013, 18:49
autor: termo_sXs
Faktycznie racja zeby sciemnic mijania.
Tak tez bede robił - poniewaz juz kupilem to ustrojstwo.
Co do kontroli w wawie... powiem szczerze że 2 lata mega głośną łada bez zderzaków jeździłem (głośna tak że jak przegazujesz na parkingu to się alarmy włączaja) - i zero kontroli...
Pewnie mozna kombinowac ze sciemniaczem, ale to jednak automat - silnik dziala swieca, wlaczasz chocby postojowki gasna etc. a pali sie tylko przod - oszczednosc energii (jak dobrze licze) w sumie ~60W + dluzszy zywot zarowek (takze tych w konsoli - ktore sa male ale drogie)
Ciekawe jak to wyjdzie w spalaniu. Podejrzewam ze niezmierzalnie

, ale w ciagu jakiegos czasu na pewno sie zakup zwróci.
: 09 wrz 2013, 20:54
autor: Sigma
Masa BMW i Mercedesów (szczególnie taxi) jeździ w T. z długimi na 30-40% jako dziennymi. Policja problemów nie robi, nie oślepiają, a i widoczność całkiem dobra (lepsza niż led-paski wynalazki). Więc pomysł nie taki zły

Pamiętajcie, że mijania świecą w ziemie, a drogowe po oczach, więc z automatu te drugie są lepiej widoczne

: 28 wrz 2013, 11:09
autor: Enduro
dla tych ktorzy nie lubią takiej ingerencji i chcą mieć halogeny, bo te z koleji są często przydatne,polecam modul do jazdy dziennej (do kupienia na alledrogo.pl)
wykorzystuje od normalne zarowki lamp przednich, ktore swiecą moca ok. 30% nominalnej
pozdr.
E
: 15 gru 2013, 15:27
autor: Lucas Z
Odkopie trupa
Czy ktoś przerabiał montaż świateł dziennych w miejsce halogenów w zderzaku NBFL?
: 15 gru 2013, 15:38
autor: Sigma
Sporo osób z tego co wiem. Np. ja

: 15 gru 2013, 18:21
autor: Lucas Z
a zdradzisz jakie lampki zalozyles? moze jakis tutorial?

: 15 gru 2013, 20:21
autor: jacek8
Ważne aby zwrócić uwagę czy kupuje się zestaw z automatem inteligentnym, w przypadku zwykłego zestawu trzeba podpiąć się w miejscu gdzie będzie pojawiał się prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce. W przeciwnym razie lampy będą się świeciły non stop.
Pod maską takie miejsce jest na kablach zasilania silniczka wycieraczek szyb. O masie nie wspominam z wiadomego powodu, jest wszędzie.
: 15 gru 2013, 20:39
autor: Enduro
jacek8 pisze:...trzeba podpiąć się w miejscu gdzie będzie pojawiał się prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce. W przeciwnym razie lampy będą się świeciły non stop.
Pod maską takie miejsce jest na kablach zasilania silniczka wycieraczek szyb. O masie nie wspominam z wiadomego powodu, jest wszędzie.
polecam podlaczyc do miejsca gdzie plus pojawia sie w pozycji "drugiej" stacyjnki aby wyeliminowac swiecenie na postoju przy wlaczonym radiu.
no chyba, ze modul ma miernik napiecia i zalacza sie po przekroczeniu ok. 13 V.
pozdr.
E
: 15 gru 2013, 20:54
autor: jacek8
tam właśnie jest to miejsce i jak wspomniałem problem rozwiązuje inteligentny moduł
: 16 gru 2013, 9:23
autor: Lucas Z
Panowie a jaki model/producent swiatelek wejdzie bez rzezby w otwory po halogenach?
: 16 gru 2013, 11:02
autor: Fifkers
Xsara picasso jeśli dobrze pamiętam. Wpisz w wyszukiwarkę to wyskoczy.