Składanie perseningu (pokrowca na złożony dach)
Mx-5 NA
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3767
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Mógłby ktoś opisać/zaprezentować jak prawidłowo złożyć persening (np. w kostkę - o ile
w ogóle tak się da) abym mógł go ładnie ułożyć sobie w bagażniku?
w ogóle tak się da) abym mógł go ładnie ułożyć sobie w bagażniku?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Heh, sam się nad tym długo zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że trzeba mieć doktorat z origami, żeby podołać. Dlatego trzymam go w domu i nie używam
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3767
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Kiedyś Five troszkę to opisał, ale nie mogę tego teraz znaleźć.
edit: Mam
edit: Mam
Fiveopac pisze:Po drugie primo szmatka jest tak skonstruowana ze pieknie sie sklada w kostke o formacie A4 lub 2xA4 poalczone krotkimi bokami, wzdluz zatrzaskow - po odpieciu pasków chowamy do wewnatrz "skrzydelka", potem skrzydelka ze skrzydelek i skladamy na pol wzgledem linii zatrzaskow i wsio, mamy bardzo ladnie zlozona szmatke
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3767
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Dziaja pisze:Ja to robię tak
super! dzięki
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5462
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Ja to robię tak
Żle
Poza tym nie zlozysz tak zapietego zatrzaskami pokrowca "na aucie"
w trzecim kroku powinienes zlozyc na pol wzdluz najdluzszej lini (ostatni krok jaki da sie zrobic na aucie) i potem na pół jak w kroku 4
Fiveopac u mnie inaczej się nie da bo na brzegach jest sztywne "coś tam", co się nie zgina. Linia składania jest uzależniona o miejsc łączenia tego ustrojstwa. Ja robię akurat tak. Na aucie da się złożyć o ile nie akurat nie jedzie
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5462
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dziaja pisze:Fiveopac wychodzi na to samo tylko na abarot
Nie to samo, bo wtedy skrzydelka bedą schowane do srodka i pokrowiec bedzie ladnie i estetycznie zlozony w spójna kostke
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:58
- Lokalizacja: Poznań
Ja tam wrzucam luzem, nie składam żeby się nie pogiął...
2002 MX-5 NBFL Phoenix 1.6
1995 121 DB GLX 1.4i 16V
1995 121 DB GLX 1.4i 16V
wlasnie znalazlem cos takiego :
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/609/1621/26520810101_large.jpg
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/609/1621/26520810106_large.jpg
rag top sie nazywa
po co to??
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/609/1621/26520810101_large.jpg
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/609/1621/26520810106_large.jpg
rag top sie nazywa
po co to??
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Ja ten pasek przeciagalem wokol stelazu klapnietego dachu i zapinalem (na poczatku i na koncu paska sa napy). Ma to sluzyc zdaje sie lepszemu naciagowi perseningu.
LOL Miałem napisać, że nie mam tych pasków... ale mam
Nie używałem ich wcześniej bo nie wiedziałem o ich istnieniu
IMHO jest tak rogI napisał. No i może do tego co by persening "nie odfrunął". Na jednym ze spotów, jechaliśmy trochę szybciej to szczerze się o niego bałem.
Nie używałem ich wcześniej bo nie wiedziałem o ich istnieniu
IMHO jest tak rogI napisał. No i może do tego co by persening "nie odfrunął". Na jednym ze spotów, jechaliśmy trochę szybciej to szczerze się o niego bałem.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
nom, dookoła stelażu - nawet są specjalne wygięcia z tym, źe nie zauważyłem, żeby cokolwiek dawały. mnie zawsze wkurza, że powyżej 120kmh wylatują mi tylne uchwyty z rynienek i zaczynają łopotać... widziałem na to jedno rozwiązanie, ale brzydkie
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5462
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Te paski zamocowane prawidlowo wokol stelaza, powstrzymuja parsening od zassania na zewnatrz i utrzymaniu jego ksztaltu. Bez tego przy wiekszych predkosciach faktycznie ma prawo wypasc z rynienem. Poza tym te paski znaczaco zmniejszaja halas od łopoczącego parseningu
DEXTER pisze:Ale może to zależy od stanu w jakim jest persening
Też tak myślę. Mój jak kupiłem samochód był tak sztywny, że naprawdę miałem problem żeby go założyć i żeby zamknąć zatrzaski po bokach. Teraz już jest lepiej, ale wciąż trzeba trochę czasu żeby go założyć. A tych pasków nie zauważyłem nawet i ich nigdy nie używałem.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Cały persening czy paski? Jeśli paski to zanim zaczniesz przypinać persening od strony foteli, zapnij te paski wokół fragmentów stelaża wygiętych lekko w górę. Reszta perseningu to po prostu przypinanie zapinek i naciągnięcie gumowej pociętej uszczelki na ramkę. Ciężko jest znaleźć mi takie zdjęcie, żebym mógł pokazać, a dachu w taką pogodę nie mam zamiaru składać na razie
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław