Tłumik środkowy i końcowy - oryginał/zamiennik/na zamówienie

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Hankjunior
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
Model: NB FL
Wersja: Biedawersja

03 lis 2017, 22:12

Hej wszystkim.

W mojej madzi nadszedł czas wymiany tłumików (obu). Nie chciałbym wydawać zbyt wiele, ale z drugiej strony chciałbym być pewien, że mi się szybko nie rozleci.

Moje pytanie do Was - co polecacie jako najrozsądniejszą alternatywę dla najpopularniejszej opcji?

BOSAL stoi po 350, a na allegro nawet po 300, ale dla trwałości (i brzmienia też trochę :twisted: ) byłbym w stanie parę stówek dorzucić.

Dodam, że mam NBFL, 1.6, raczej służący do wycieczek z żoną i jazdy po mieście niż do upalania.


W wersji skróconej, której żona już nie przeczyta - fajny, basowy pomruk to jest to :D Ale nie chciałbym żeby był zbyt głośny podczas jazdy autostradą, lub przy zwykłym, spacerowym tempie do jakiego najczęściej używam tego auta. Nie chciałbym też zapłacić za to dużo więcej - ot, taki kaprys, jeśli finanse pozwolą.

Dodam też, że przeczytałem poprzednie wątki na forum, ale żaden nie odpowiedział na moje pytanie przy założeniu mojego stylu jazdy - nawet ten dość wyczerpujący sprzed 4 lat.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

04 lis 2017, 7:12

To, czego szukasz to seryjny wydech + stożkowy filtr powietrza (potocznie: "stożek z Raszyna" ;) ). Mówię serio. Efekt Cię bardzo zaskoczy.

Jeśli chodzi o wydech, to od Bosala trzymaj się z daleka (chyba, że chcesz wymieniać tłumiki co dwa lata). Już lepiej poszukać używanego seryjnego w dobrym stanie. Ulter jest teraz niewytłumaczalnie drogi. Cobalt jeszcze droższy, a i dźwięk jest chyba zbyt uciążliwy, jak na Twoje zastosowania.
Awatar użytkownika
Hankjunior
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
Model: NB FL
Wersja: Biedawersja

05 lis 2017, 18:32

Hm, dzięki, brzmi to bardzo interesująco i pewnie wypróbuję.

Jeśli chodzi o tłumik - powiedzcie mi jeszcze co myślicie o firmie FERROZ - ceny są bardzo kuszące, nawet jeśli miałby mi przeżyć tylko kilka lat.

A w kwestii stożka - jest to jakoś bardziej skomplikowana operacja? No i ma to jakiś wpływ na samochód (moc? trwałość? )
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 lis 2017, 7:00

Tak, żeby się nie powtarzać, pozwolę sobie "spławić" Cię linkiem -> viewtopic.php?f=26&t=494&start=660#p351819
Awatar użytkownika
Hankjunior
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
Model: NB FL
Wersja: Biedawersja

06 lis 2017, 20:06

No to dwie godzinki z czasu pracy poszły w Polskę :D

Po przeczytaniu ponad połowy z całości załączonego tematu mam kilka spostrzeżeń.

Czy taki stożek nie wpłynie negatywnie na trwałość silnika? Jak wspominałem, samochodu używam w celach użytkowych, praktycznie codziennie, nie chciałbym remontować silnika tylko dlatego, żeby basik był, a auto ma swoje już przejechane, bo 170kkm.
Druga sprawa, to czy jestem w stanie założyć taki zestaw samemu? A raczej - czy zakładając samemu nie rozwalę silnika/osprzętu/rąk/nóg czy czegokolwiek innego :D
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 319
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2017, 20:15

Sam zakładałem stożek - potrzebujesz śrubokręta, trytytki i nożyka do tapet.
W zestawie w Raszynie dostajesz filtr, kolanka, rurki alu i cybanty. 2h roboty jeżeli zdecydujesz się jak ja na polerowanie rurek.
Na postoju testowałem i ok, szału nie ma... Po czym się przyjechałem, wkręciłem na obroty... Tak powinna brzmieć Miata!
Btw. Filtr to filtr - nie sądzę aby wpływał na zywotnosc silnika.
Nie bój żaby - kupuj! Nie pożałujesz :-)
Awatar użytkownika
Hankjunior
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
Model: NB FL
Wersja: Biedawersja

06 lis 2017, 21:43

Po prostu z tego co czytałem/słyszałem, stożkowe filtry powietrza trochę gorzej filtrują, przez co do silnika dostaje się więcej zanieczyszczeń (co w przypadku mojej, Krakowskiej jazdy może mieć znaczenie :lol: ) Zastanawiam się na ile to teoria, a na ile tak faktycznie jest.

A swoją drogą, czy jest gdzieś tutorial jak toto montować? Dzisiaj zerknąłem pod maskę i za chiny ludowe tego nie widzę jakby to miało wyglądać.
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 319
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2017, 23:19

Hankjunior pisze:Po prostu z tego co czytałem/słyszałem, stożkowe filtry powietrza trochę gorzej filtrują, przez co do silnika dostaje się więcej zanieczyszczeń (co w przypadku mojej, Krakowskiej jazdy może mieć znaczenie :lol: ) Zastanawiam się na ile to teoria, a na ile tak faktycznie jest.

A swoją drogą, czy jest gdzieś tutorial jak toto montować? Dzisiaj zerknąłem pod maskę i za chiny ludowe tego nie widzę jakby to miało wyglądać.
Tak to wygląda u mnie - bardzo prosty i intuicyjny montaż. Koszty rzędu 120zł, a każda ze złotówek warta wydania :-)Obrazek
Awatar użytkownika
Hankjunior
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
Model: NB FL
Wersja: Biedawersja

07 lis 2017, 7:19

Czyli demontujemy puchę z całym osprzętem i montujemy zestaw. Faktycznie nie wygląda to na zbyt skomplikowane. Końcówka zasysa powietrze spod lampy, czyli tam gdzie kończy się rura w oryginale.

Czy warto budować tam jakąś grodź termiczną dla stożka? W podanym wyżej temacie widziałem patent z matą odbijającą ciepło, myślę, że to też nie byłby jakiś większy problem.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

07 lis 2017, 7:30

Jeśli to ma być daily, nawet ze sporadycznymi wypadami na tor, to nie musisz dawać żadnej grodzi. I tak będzie lepiej niż w serii. Stożkowy filtr jest bardziej wydajny, niż seryjny. Raczej myśl o tym, jak o upgradzie, a nie o czymś, co może zaszkodzić. Przy niektórych dodatkowych przeróbkach silnika, zmiana filtra na stożkowy może skutkować zauważalnym podniesieniem mocy. W Twoim przypadku nie będzie żadnej różnicy, albo jakaś minimalna (1-2 kW więcej).

W Kropce stożek mam mniej więcej od 100 tyś. km. Nic złego się nie dzieje - wprost przeciwnie. Silnik wciąż chodzi idealnie, mimo nabitych 220 tyś. km przebiegu. Nie mam grodzi. Silnik jest w 100% seryjny. Podobnie jest u kilkudziesięciu klubowiczów, którzy u siebie robili tego moda. Wszyscy są zgodni, że Mazda powinna to montować w serii.

Montaż jest na prawdę prosty (dla kogoś, kto ogarnia mechanikę). Swego czasu kilka stożków zostało zamontowanych na zimowych spotach w Arkadii. Johnson tak się wyrobił, że montował je w 15 minut. Sklep w Raszynie już tyle tego sprzedał i mają taki feedback od nas, że kupiony u nich zestaw to całkowity P&P do Miaty. Wpadnij na spota, to też Ci zamontujemy ;)
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 9:38 przez nick.es, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Hankjunior
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
Model: NB FL
Wersja: Biedawersja

07 lis 2017, 15:32

Przyjrzałem się i chyba ogarnę ten montaż - a jeśli nie to na pewno ogarnę powtórne przymocowanie oryginalnej puchy.

Jeśli znajdę dodatkową chwilę, to zrobię też grodź - zaszkodzić nie powinna, a jeśli mogę zrobić to czemu nie ;)

Jak już zrobię, to się pochwalę efektem końcowym.

Jeszcze jedno, bo w sumie nie uzyskałem na to odpowiedzi - a co z tymi tłumikami FERROZ? Hot or not?
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

08 lis 2017, 7:35

To właśnie jest fajne, że zawsze możesz wrócić do serii.

W NB fabrycznie są takie małe grodzie. Można to wykorzystać jakoś (obłożyć czymś, albo przymocować coś do niej).
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

08 lis 2017, 7:53

Ferroz zamontowałem nowy do NA. Coś zaczęło w nim latać po około 500km ;)
Awatar użytkownika
Hankjunior
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
Model: NB FL
Wersja: Biedawersja

11 lis 2017, 21:08

Z braku opinii chyba wezmę Ferroza. Internety twierdzą, że jest w miarę ok, a w tej cenie nie spodziewam się nie wiadomo czego.

Na stożek przyjdzie czas jak już zamontuję wydech.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

11 lis 2017, 21:33

Bierz Cobalta i się nie zastanawiaj ;)
Awatar użytkownika
Hankjunior
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
Model: NB FL
Wersja: Biedawersja

13 lis 2017, 8:11

Cobalt jest raczej poza półką cenową którą przewidziałem. Podejrzewam że w codziennym użytkowaniu byłby też trochę za głośny.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 lis 2017, 22:38

Ferroz to chyba też szajs podobny do Bosala.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
PisBar
Posty: 71
Rejestracja: 19 paź 2015, 21:21
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bytom/Katowice

13 lis 2017, 23:22

A co jest nie tak z ulterem? Kosztuje 640zł i chyba trochę tu ludzi na tym jeździ. Sam się zastanawiam właśnie, stąd pytam.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

13 lis 2017, 23:32

Ja ultera bardzo lubiłem. Fajnie dyskretnie buczał, a na wysokich robił dobrze. Jedyne co to jakość wykonania. Trochę rdzy z czasem na spawach
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Hankjunior
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
Model: NB FL
Wersja: Biedawersja

14 lis 2017, 14:51

Zaznaczę tu, że mówimy o rozwiązaniach raczej budżetowych do auta daily - końcowy tłumik ultera kosztuje powyżej sześciu stówek, a zestaw ferroza (koncowy + środkowy) z przesyłką wychodzi poniżej trzech.

Nie spodziewam się żeby ten ferroz był wyśmienity, ale jak za tą cenę powinien być ok, a w kwestii głośności chyba stożek będzie najrozsadniejszym rozwiązaniem, bo pozwala na cichą pracę jak trzeba.
Awatar użytkownika
Hankjunior
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
Model: NB FL
Wersja: Biedawersja

29 gru 2017, 8:36

Sorry za odświeżanie, ale czy ktoś kto już ma stożek od gościa z Raszyna byłby mi w stanie skompletować potrzebne części w sklepie internetowym? Próbowałem kontaktu mailowego ze sklepem, ale nikt nie odpowiada.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

29 gru 2017, 10:34

Też mi nikt nie odpisał ale tam nie ma filozofii. Potrzebujesz dwa silikony 90 stopni z opaskami (w NA dodatkowo adapter do przepływki), kawałki aluminiowej rury (50cm do docięcia w domu brzeszczotem albo gotowe np. 20 + 10cm), jakiś uniwersalny uchwyt żeby zamocować filtr na sztywno pod maską no i sam filtr, średnica wszystkiego w zależności od tego jaką średnicę filtra wybierzesz (zmierz średnicę rury przepływomierza).
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 319
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

29 gru 2017, 14:51

Ja polecam zadzwonić i poprosić zestaw forumowy do MX5 - będą wiedzieć o co chodzi.
Awatar użytkownika
Hankjunior
Posty: 60
Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
Model: NB FL
Wersja: Biedawersja

10 sty 2018, 18:23

Dobra, sprzęt leży w domu, gotowy do montażu.

Montaż nie wygląda na najtrudniejszy - jedno wchodzi w drugie i gitara ;)

Jest tylko jeden problem - za co i do czego podczepić ten pręcik montażowy? Na żadnym ze zdjęć w temacie ze stożkiem nie widzę gdzie i za co miałbym go zaczepić, ani czym przymocować. Wolę zapytać niż potem siedzieć przy rozkręconym samochodzie i drapać się po głowie ;)
ODPOWIEDZ