Tłumik środkowy i końcowy - oryginał/zamiennik/na zamówienie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
Hej wszystkim.
W mojej madzi nadszedł czas wymiany tłumików (obu). Nie chciałbym wydawać zbyt wiele, ale z drugiej strony chciałbym być pewien, że mi się szybko nie rozleci.
Moje pytanie do Was - co polecacie jako najrozsądniejszą alternatywę dla najpopularniejszej opcji?
BOSAL stoi po 350, a na allegro nawet po 300, ale dla trwałości (i brzmienia też trochę ) byłbym w stanie parę stówek dorzucić.
Dodam, że mam NBFL, 1.6, raczej służący do wycieczek z żoną i jazdy po mieście niż do upalania.
W wersji skróconej, której żona już nie przeczyta - fajny, basowy pomruk to jest to Ale nie chciałbym żeby był zbyt głośny podczas jazdy autostradą, lub przy zwykłym, spacerowym tempie do jakiego najczęściej używam tego auta. Nie chciałbym też zapłacić za to dużo więcej - ot, taki kaprys, jeśli finanse pozwolą.
Dodam też, że przeczytałem poprzednie wątki na forum, ale żaden nie odpowiedział na moje pytanie przy założeniu mojego stylu jazdy - nawet ten dość wyczerpujący sprzed 4 lat.
W mojej madzi nadszedł czas wymiany tłumików (obu). Nie chciałbym wydawać zbyt wiele, ale z drugiej strony chciałbym być pewien, że mi się szybko nie rozleci.
Moje pytanie do Was - co polecacie jako najrozsądniejszą alternatywę dla najpopularniejszej opcji?
BOSAL stoi po 350, a na allegro nawet po 300, ale dla trwałości (i brzmienia też trochę ) byłbym w stanie parę stówek dorzucić.
Dodam, że mam NBFL, 1.6, raczej służący do wycieczek z żoną i jazdy po mieście niż do upalania.
W wersji skróconej, której żona już nie przeczyta - fajny, basowy pomruk to jest to Ale nie chciałbym żeby był zbyt głośny podczas jazdy autostradą, lub przy zwykłym, spacerowym tempie do jakiego najczęściej używam tego auta. Nie chciałbym też zapłacić za to dużo więcej - ot, taki kaprys, jeśli finanse pozwolą.
Dodam też, że przeczytałem poprzednie wątki na forum, ale żaden nie odpowiedział na moje pytanie przy założeniu mojego stylu jazdy - nawet ten dość wyczerpujący sprzed 4 lat.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
To, czego szukasz to seryjny wydech + stożkowy filtr powietrza (potocznie: "stożek z Raszyna" ). Mówię serio. Efekt Cię bardzo zaskoczy.
Jeśli chodzi o wydech, to od Bosala trzymaj się z daleka (chyba, że chcesz wymieniać tłumiki co dwa lata). Już lepiej poszukać używanego seryjnego w dobrym stanie. Ulter jest teraz niewytłumaczalnie drogi. Cobalt jeszcze droższy, a i dźwięk jest chyba zbyt uciążliwy, jak na Twoje zastosowania.
Jeśli chodzi o wydech, to od Bosala trzymaj się z daleka (chyba, że chcesz wymieniać tłumiki co dwa lata). Już lepiej poszukać używanego seryjnego w dobrym stanie. Ulter jest teraz niewytłumaczalnie drogi. Cobalt jeszcze droższy, a i dźwięk jest chyba zbyt uciążliwy, jak na Twoje zastosowania.
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
Hm, dzięki, brzmi to bardzo interesująco i pewnie wypróbuję.
Jeśli chodzi o tłumik - powiedzcie mi jeszcze co myślicie o firmie FERROZ - ceny są bardzo kuszące, nawet jeśli miałby mi przeżyć tylko kilka lat.
A w kwestii stożka - jest to jakoś bardziej skomplikowana operacja? No i ma to jakiś wpływ na samochód (moc? trwałość? )
Jeśli chodzi o tłumik - powiedzcie mi jeszcze co myślicie o firmie FERROZ - ceny są bardzo kuszące, nawet jeśli miałby mi przeżyć tylko kilka lat.
A w kwestii stożka - jest to jakoś bardziej skomplikowana operacja? No i ma to jakiś wpływ na samochód (moc? trwałość? )
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Tak, żeby się nie powtarzać, pozwolę sobie "spławić" Cię linkiem -> viewtopic.php?f=26&t=494&start=660#p351819
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
No to dwie godzinki z czasu pracy poszły w Polskę
Po przeczytaniu ponad połowy z całości załączonego tematu mam kilka spostrzeżeń.
Czy taki stożek nie wpłynie negatywnie na trwałość silnika? Jak wspominałem, samochodu używam w celach użytkowych, praktycznie codziennie, nie chciałbym remontować silnika tylko dlatego, żeby basik był, a auto ma swoje już przejechane, bo 170kkm.
Druga sprawa, to czy jestem w stanie założyć taki zestaw samemu? A raczej - czy zakładając samemu nie rozwalę silnika/osprzętu/rąk/nóg czy czegokolwiek innego
Po przeczytaniu ponad połowy z całości załączonego tematu mam kilka spostrzeżeń.
Czy taki stożek nie wpłynie negatywnie na trwałość silnika? Jak wspominałem, samochodu używam w celach użytkowych, praktycznie codziennie, nie chciałbym remontować silnika tylko dlatego, żeby basik był, a auto ma swoje już przejechane, bo 170kkm.
Druga sprawa, to czy jestem w stanie założyć taki zestaw samemu? A raczej - czy zakładając samemu nie rozwalę silnika/osprzętu/rąk/nóg czy czegokolwiek innego
- bartz
- Donator
- Posty: 320
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
Sam zakładałem stożek - potrzebujesz śrubokręta, trytytki i nożyka do tapet.
W zestawie w Raszynie dostajesz filtr, kolanka, rurki alu i cybanty. 2h roboty jeżeli zdecydujesz się jak ja na polerowanie rurek.
Na postoju testowałem i ok, szału nie ma... Po czym się przyjechałem, wkręciłem na obroty... Tak powinna brzmieć Miata!
Btw. Filtr to filtr - nie sądzę aby wpływał na zywotnosc silnika.
Nie bój żaby - kupuj! Nie pożałujesz
W zestawie w Raszynie dostajesz filtr, kolanka, rurki alu i cybanty. 2h roboty jeżeli zdecydujesz się jak ja na polerowanie rurek.
Na postoju testowałem i ok, szału nie ma... Po czym się przyjechałem, wkręciłem na obroty... Tak powinna brzmieć Miata!
Btw. Filtr to filtr - nie sądzę aby wpływał na zywotnosc silnika.
Nie bój żaby - kupuj! Nie pożałujesz
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
Po prostu z tego co czytałem/słyszałem, stożkowe filtry powietrza trochę gorzej filtrują, przez co do silnika dostaje się więcej zanieczyszczeń (co w przypadku mojej, Krakowskiej jazdy może mieć znaczenie ) Zastanawiam się na ile to teoria, a na ile tak faktycznie jest.
A swoją drogą, czy jest gdzieś tutorial jak toto montować? Dzisiaj zerknąłem pod maskę i za chiny ludowe tego nie widzę jakby to miało wyglądać.
A swoją drogą, czy jest gdzieś tutorial jak toto montować? Dzisiaj zerknąłem pod maskę i za chiny ludowe tego nie widzę jakby to miało wyglądać.
- bartz
- Donator
- Posty: 320
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
Tak to wygląda u mnie - bardzo prosty i intuicyjny montaż. Koszty rzędu 120zł, a każda ze złotówek warta wydaniaHankjunior pisze:Po prostu z tego co czytałem/słyszałem, stożkowe filtry powietrza trochę gorzej filtrują, przez co do silnika dostaje się więcej zanieczyszczeń (co w przypadku mojej, Krakowskiej jazdy może mieć znaczenie ) Zastanawiam się na ile to teoria, a na ile tak faktycznie jest.
A swoją drogą, czy jest gdzieś tutorial jak toto montować? Dzisiaj zerknąłem pod maskę i za chiny ludowe tego nie widzę jakby to miało wyglądać.
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
Czyli demontujemy puchę z całym osprzętem i montujemy zestaw. Faktycznie nie wygląda to na zbyt skomplikowane. Końcówka zasysa powietrze spod lampy, czyli tam gdzie kończy się rura w oryginale.
Czy warto budować tam jakąś grodź termiczną dla stożka? W podanym wyżej temacie widziałem patent z matą odbijającą ciepło, myślę, że to też nie byłby jakiś większy problem.
Czy warto budować tam jakąś grodź termiczną dla stożka? W podanym wyżej temacie widziałem patent z matą odbijającą ciepło, myślę, że to też nie byłby jakiś większy problem.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Jeśli to ma być daily, nawet ze sporadycznymi wypadami na tor, to nie musisz dawać żadnej grodzi. I tak będzie lepiej niż w serii. Stożkowy filtr jest bardziej wydajny, niż seryjny. Raczej myśl o tym, jak o upgradzie, a nie o czymś, co może zaszkodzić. Przy niektórych dodatkowych przeróbkach silnika, zmiana filtra na stożkowy może skutkować zauważalnym podniesieniem mocy. W Twoim przypadku nie będzie żadnej różnicy, albo jakaś minimalna (1-2 kW więcej).
W Kropce stożek mam mniej więcej od 100 tyś. km. Nic złego się nie dzieje - wprost przeciwnie. Silnik wciąż chodzi idealnie, mimo nabitych 220 tyś. km przebiegu. Nie mam grodzi. Silnik jest w 100% seryjny. Podobnie jest u kilkudziesięciu klubowiczów, którzy u siebie robili tego moda. Wszyscy są zgodni, że Mazda powinna to montować w serii.
Montaż jest na prawdę prosty (dla kogoś, kto ogarnia mechanikę). Swego czasu kilka stożków zostało zamontowanych na zimowych spotach w Arkadii. Johnson tak się wyrobił, że montował je w 15 minut. Sklep w Raszynie już tyle tego sprzedał i mają taki feedback od nas, że kupiony u nich zestaw to całkowity P&P do Miaty. Wpadnij na spota, to też Ci zamontujemy
W Kropce stożek mam mniej więcej od 100 tyś. km. Nic złego się nie dzieje - wprost przeciwnie. Silnik wciąż chodzi idealnie, mimo nabitych 220 tyś. km przebiegu. Nie mam grodzi. Silnik jest w 100% seryjny. Podobnie jest u kilkudziesięciu klubowiczów, którzy u siebie robili tego moda. Wszyscy są zgodni, że Mazda powinna to montować w serii.
Montaż jest na prawdę prosty (dla kogoś, kto ogarnia mechanikę). Swego czasu kilka stożków zostało zamontowanych na zimowych spotach w Arkadii. Johnson tak się wyrobił, że montował je w 15 minut. Sklep w Raszynie już tyle tego sprzedał i mają taki feedback od nas, że kupiony u nich zestaw to całkowity P&P do Miaty. Wpadnij na spota, to też Ci zamontujemy
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 9:38 przez nick.es, łącznie zmieniany 2 razy.
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
Przyjrzałem się i chyba ogarnę ten montaż - a jeśli nie to na pewno ogarnę powtórne przymocowanie oryginalnej puchy.
Jeśli znajdę dodatkową chwilę, to zrobię też grodź - zaszkodzić nie powinna, a jeśli mogę zrobić to czemu nie
Jak już zrobię, to się pochwalę efektem końcowym.
Jeszcze jedno, bo w sumie nie uzyskałem na to odpowiedzi - a co z tymi tłumikami FERROZ? Hot or not?
Jeśli znajdę dodatkową chwilę, to zrobię też grodź - zaszkodzić nie powinna, a jeśli mogę zrobić to czemu nie
Jak już zrobię, to się pochwalę efektem końcowym.
Jeszcze jedno, bo w sumie nie uzyskałem na to odpowiedzi - a co z tymi tłumikami FERROZ? Hot or not?
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
Z braku opinii chyba wezmę Ferroza. Internety twierdzą, że jest w miarę ok, a w tej cenie nie spodziewam się nie wiadomo czego.
Na stożek przyjdzie czas jak już zamontuję wydech.
Na stożek przyjdzie czas jak już zamontuję wydech.
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
Cobalt jest raczej poza półką cenową którą przewidziałem. Podejrzewam że w codziennym użytkowaniu byłby też trochę za głośny.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ja ultera bardzo lubiłem. Fajnie dyskretnie buczał, a na wysokich robił dobrze. Jedyne co to jakość wykonania. Trochę rdzy z czasem na spawach
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
Zaznaczę tu, że mówimy o rozwiązaniach raczej budżetowych do auta daily - końcowy tłumik ultera kosztuje powyżej sześciu stówek, a zestaw ferroza (koncowy + środkowy) z przesyłką wychodzi poniżej trzech.
Nie spodziewam się żeby ten ferroz był wyśmienity, ale jak za tą cenę powinien być ok, a w kwestii głośności chyba stożek będzie najrozsadniejszym rozwiązaniem, bo pozwala na cichą pracę jak trzeba.
Nie spodziewam się żeby ten ferroz był wyśmienity, ale jak za tą cenę powinien być ok, a w kwestii głośności chyba stożek będzie najrozsadniejszym rozwiązaniem, bo pozwala na cichą pracę jak trzeba.
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
Sorry za odświeżanie, ale czy ktoś kto już ma stożek od gościa z Raszyna byłby mi w stanie skompletować potrzebne części w sklepie internetowym? Próbowałem kontaktu mailowego ze sklepem, ale nikt nie odpowiada.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Też mi nikt nie odpisał ale tam nie ma filozofii. Potrzebujesz dwa silikony 90 stopni z opaskami (w NA dodatkowo adapter do przepływki), kawałki aluminiowej rury (50cm do docięcia w domu brzeszczotem albo gotowe np. 20 + 10cm), jakiś uniwersalny uchwyt żeby zamocować filtr na sztywno pod maską no i sam filtr, średnica wszystkiego w zależności od tego jaką średnicę filtra wybierzesz (zmierz średnicę rury przepływomierza).
- Hankjunior
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 20:37
- Model: NB FL
- Wersja: Biedawersja
Dobra, sprzęt leży w domu, gotowy do montażu.
Montaż nie wygląda na najtrudniejszy - jedno wchodzi w drugie i gitara
Jest tylko jeden problem - za co i do czego podczepić ten pręcik montażowy? Na żadnym ze zdjęć w temacie ze stożkiem nie widzę gdzie i za co miałbym go zaczepić, ani czym przymocować. Wolę zapytać niż potem siedzieć przy rozkręconym samochodzie i drapać się po głowie
Montaż nie wygląda na najtrudniejszy - jedno wchodzi w drugie i gitara
Jest tylko jeden problem - za co i do czego podczepić ten pręcik montażowy? Na żadnym ze zdjęć w temacie ze stożkiem nie widzę gdzie i za co miałbym go zaczepić, ani czym przymocować. Wolę zapytać niż potem siedzieć przy rozkręconym samochodzie i drapać się po głowie