Witam !
Tak jak w temacie .
W weekend jadę zobaczyć mx-5 na sprzedaż .Jej właściciel powiedział mi ,że obroty delikatnie falują po czym stwierdził ,że to kwestia regulacji na 100%. Jednak mało mu wierzę i chciałbym się dowiedzieć jakie są najgorsze i najlepsze scenariusze oraz na co ewentualnie zwracać uwagę ,żeby zdiagnozować problem .
Pozdrawiam !
Falujące obroty Mx5 Na 97r.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
kable? świece? nieszczelny dolot? przepływomierz?
P.S. Mx-5 spod Opola?
P.S. Mx-5 spod Opola?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Może to być kwestia wyżej wymienionego nieszczelnego dolotu a równie dobrze problemu z kompresją na którymś cylindrze, bez diagnozy nikt Ci niestety nie powie, czym to jest spowodowane.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Dobra dzięki wielkie Czyli najlepiej pomierzyć kompresje na cylindrach ? Podobno kable i świece były wymieniane .
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Prawdę mówiąc w zależności od tego jak to auto się zachowuje to bezpośrednich przyczyn może być wiele, jedne w naprawie kosztują grosze a inne kilka tysięcy. Osobiście zawsze staram się wychodzić z założenia, że jakby to była drobnostka to sprzedający by to naprawił przed wystawieniem auta. IMO jak nie masz zacięcia do mechaniki i auto nie jest w mega "okazyjnej" cenie, szukałbym dalej.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Dzięki wielkie za rady Przyjadę tam z 2 specami jeden od blacharki drugi od mechaniki więc może uda się zdiagnozować problem .
Dzieki wszystkim za rady !
Temat do zamknięcia pozdro
Dzieki wszystkim za rady !
Temat do zamknięcia pozdro
U mnie kiedyś drobne falowanie było objawem zapaprania się świec (NA '96).
Poprzedni właściciel miał świece o innej ciepłocie (sportowe, lepiej znosiły pałowanie) a ja jeżdżę spokojnie. Doporowadziło to do tego, że nie były dostatecznie dogrzane i powoli zachodziły nagarem. Problem zniknął na zawsze po wymianie na świece o odpowiedniej ciepłocie.
Poprzedni właściciel miał świece o innej ciepłocie (sportowe, lepiej znosiły pałowanie) a ja jeżdżę spokojnie. Doporowadziło to do tego, że nie były dostatecznie dogrzane i powoli zachodziły nagarem. Problem zniknął na zawsze po wymianie na świece o odpowiedniej ciepłocie.