Spadające obroty podczas hamowania

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
osvch
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

02 lip 2017, 3:03

Hej,
W mojej nb 1.8 (swap z 1.6) gdy silnik nie jest dobrze rozgrzany jest problem ze spadającymi obrotami, mianowicie np. dojeżdżając do skrzyżowania wciskam sprzęgło i zaczynam hamowanie, obroty silnika spadają do ~600 (trzęsie silnikiem) ale w momencie kiedy auto się zatrzyma, obroty na biegu jałowym wracają do normy... Przepływomierz oraz sonda były sprawdzane pod komputerem i sygnały wyglądały w porządku.
Rok temu wymieniane były świece i przewody WN
Pomysły?
PiotrB
Posty: 119
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

02 lip 2017, 12:23

To częsty problem w NB, także jak dobrze poszukasz tutaj to znajdziesz sporo informacji. Na zagranicznych forach też ten problem był wielokrotnie wałkowany.

Powinno Ci pomóc czyszczenie przepustnicy, zaworu regulującego wolne obroty (Idle Air Control Valve) i komory układu dolotowego.
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

02 lip 2017, 14:38

Mam ten sam problem w swojej 1.6 :) U mnie występuje dodatkowy problem ze spadkiem mocy, zamiast 110 koni myślę, że Mazda ma ~50. Ciekawe czy to jest wspólny problem.
PiotrB
Posty: 119
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

02 lip 2017, 20:01

@Oskarek - w Twoim przypadku może to być problem ze cewkami zapłonowymi, jeżeli Mazda pracuje nieróno i czasem nie na wszystkie cylindry.
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

02 lip 2017, 22:50

PiotrB pisze:To częsty problem w NB, także jak dobrze poszukasz tutaj to znajdziesz sporo informacji. Na zagranicznych forach też ten problem był wielokrotnie wałkowany.

Powinno Ci pomóc czyszczenie przepustnicy, zaworu regulującego wolne obroty (Idle Air Control Valve) i komory układu dolotowego.

Przepustnice czyscilem ale bez zaworu więc może rzeczywiście tu tkwi problem... Poszukam na zagranicznych forach i zobaczymy co wyjdzie :)
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2017, 10:23

PiotrB pisze:@Oskarek - w Twoim przypadku może to być problem ze cewkami zapłonowymi, jeżeli Mazda pracuje nieróno i czasem nie na wszystkie cylindry.


Silnik pracuje wzorowo, nie ma z nim żadnych problemów poza spadkiem obrotów przy wciskaniu sprzęgła.
Awatar użytkownika
zoyjka
Donator
Donator
Posty: 271
Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Legionowo/Serock

03 lip 2017, 11:14

ja mam tak że jak chłodniejszy silnik i dodam gazu to czuje takie przydławienie i jak przekroczy 3k obrotów to idzie jak passat po czipie , będę na dniach wymieniał świece i chyba wyczyszczę przepustnicę i ten zaworek jak kolega wyżej pisał
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2017, 11:57

Rozebrać kolektor dolotowy i dokładnie wszystkie kanaliki ciśnieniowe wyczyścić. Na bank problem zniknie.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 mar 2018, 19:11

Hej

Mam podobny problem i przy okazji pytanie.

Na ile rozebranie dolotu i wyczyszczenie tych kanalików jest trudne i czy łatwo przy tym coś spierniczyć??
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
ISO9001
Posty: 44
Rejestracja: 25 paź 2017, 0:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2018, 22:50

Również podepnę się, bo problem mam podobny (spadające obroty), jednak u mnie dzieje się to nie podczas hamowania a stania w miejscu. Obroty spadają sekundę-dwie i wracają do ~1000 rpm. Na szczęście auto nie gaśnie, ale nie jest to przyjemne uczucie. Co można sprawdzić? Na szybko przeszukiwałem internet i naprowadza na takie rzeczy jak czujnik przepływu powietrza, silnik krokowy. A może jeszcze coś innego?
Awatar użytkownika
virage
Posty: 44
Rejestracja: 10 kwie 2017, 22:41
Model: NB
Lokalizacja: Kraków

21 mar 2018, 23:05

U mnie wyczyszczenie samego zaworu wolnych obrotów spowodowało, że obroty przestały spadać przy wciśniętym sprzęgle/dohamowaniu, w zamian czasami lekko falują na luzie :)
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

23 mar 2018, 13:15

Problem polega na tym, że całą przepustnicę już czyściłem, wymieniłem też kable i świece...
Co za tym idzie myślę, że stoję przed rozbiorem dolotu.

Robił to ktoś samodzielnie?
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Wiszcz
Donator
Donator
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
Model: NB FL
Wersja: z nutką Kremową...
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

26 mar 2018, 18:25

Ponieważ raz czy dwa razy coś podobnego u mnie się stało, poczytałem różne fora.
Potencjalnie może być to też wina starego alternatora. Więc jeszcze to możesz później sprawdzić (jakoś..., nie wiem jak bez wymiany)
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 kwie 2018, 17:22

Rozumiem, że tego dolotu sam nikt nie rozkładał??
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 kwie 2018, 17:40

Widzę, że w nowej odsłonie znalezienie guzika edytuj graniczy z cudem :(

Znalazłem filmik gdzie gość to rozbiera
https://www.youtube.com/watch?v=z-iTjEdlPk0

Mimo wszystko chyba sam się za to nie wezmę
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 maja 2018, 7:22

Obyło się bez rozbierania dolotu.

1. Wymiana kabli wysokiego napięcia
(u mnie była konieczna - pojawiało się szarpanie przy niskich obrotach w szczególności na LPG).
2. kalibracja wolnych obrotów - Kostka diagnostyczna (pod maską w okolicy lewego błotnika) i połączenie drutem GND + TEN
DLC_Diagram.jpg
DLC_Diagram.jpg (78.54 KiB) Przejrzano 2211 razy

3. Korekta wolnych obrotów śrubką w przepustnicy
1_throtle_body.jpg
1_throtle_body.jpg (50.11 KiB) Przejrzano 2211 razy

4. Wyjąć drucik z kostki diagnostycznej

5. BANGLA! :D

PS. Tak, wiem pewnie gdzieś było, ale zbierałem info z kilu źródeł i chciałem zebrać w całość dla potomnych.
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 maja 2018, 8:27

:kciuk:
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

21 maja 2018, 8:37

Dodam że obroty powinno regulować się na rozgrzanym silniku. U mnie delikatnie pomogło ale nadal jest problem... Za miesiąc ściągam cały kolektor, czyszczę, składam i zobaczymy co będzie.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 maja 2018, 11:53

No cóż... jak to się mówi: nie chwal dnia przed zachodem słońca.
U mnie też jest lepiej, ale jednak problem jeszcze dalej występuje.

Po trzech dniach od strojenia problem znów zaczął występować....
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Omnibs
Posty: 48
Rejestracja: 11 mar 2016, 18:27
Model: NB
Wersja: Mix :)
Lokalizacja: Łódź

04 cze 2018, 20:54

osvch pisze:Hej,
W mojej nb 1.8 (swap z 1.6) gdy silnik nie jest dobrze rozgrzany jest problem ze spadającymi obrotami, mianowicie np. dojeżdżając do skrzyżowania wciskam sprzęgło i zaczynam hamowanie, obroty silnika spadają do ~600 (trzęsie silnikiem) ale w momencie kiedy auto się zatrzyma, obroty na biegu jałowym wracają do normy... Przepływomierz oraz sonda były sprawdzane pod komputerem i sygnały wyglądały w porządku.
Rok temu wymieniane były świece i przewody WN
Pomysły?


Miałem identyczny przypadek:

viewtopic.php?f=25&t=11806

P.S Jak chcesz to mam przepustnice to podjedziesz sobie podmienisz i zobaczysz czy jest ok ... lub poczytaj j.w.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 cze 2018, 18:42

Czyli co można by rzec, że finalnie problem rozwiązał się po uszczelnieniu przepustnicy?

Tzn dołożeniu takiej uszczelki?
DIR70.jpg
DIR70.jpg (91.26 KiB) Przejrzano 2014 razy
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

21 cze 2018, 11:33

ciesiel pisze:Czyli co można by rzec, że finalnie problem rozwiązał się po uszczelnieniu przepustnicy?

Tzn dołożeniu takiej uszczelki?


Tutaj Omnibus opisał:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=11806#p466383
ODPOWIEDZ