Spadające obroty podczas hamowania
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej,
W mojej nb 1.8 (swap z 1.6) gdy silnik nie jest dobrze rozgrzany jest problem ze spadającymi obrotami, mianowicie np. dojeżdżając do skrzyżowania wciskam sprzęgło i zaczynam hamowanie, obroty silnika spadają do ~600 (trzęsie silnikiem) ale w momencie kiedy auto się zatrzyma, obroty na biegu jałowym wracają do normy... Przepływomierz oraz sonda były sprawdzane pod komputerem i sygnały wyglądały w porządku.
Rok temu wymieniane były świece i przewody WN
Pomysły?
W mojej nb 1.8 (swap z 1.6) gdy silnik nie jest dobrze rozgrzany jest problem ze spadającymi obrotami, mianowicie np. dojeżdżając do skrzyżowania wciskam sprzęgło i zaczynam hamowanie, obroty silnika spadają do ~600 (trzęsie silnikiem) ale w momencie kiedy auto się zatrzyma, obroty na biegu jałowym wracają do normy... Przepływomierz oraz sonda były sprawdzane pod komputerem i sygnały wyglądały w porządku.
Rok temu wymieniane były świece i przewody WN
Pomysły?
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
To częsty problem w NB, także jak dobrze poszukasz tutaj to znajdziesz sporo informacji. Na zagranicznych forach też ten problem był wielokrotnie wałkowany.
Powinno Ci pomóc czyszczenie przepustnicy, zaworu regulującego wolne obroty (Idle Air Control Valve) i komory układu dolotowego.
Powinno Ci pomóc czyszczenie przepustnicy, zaworu regulującego wolne obroty (Idle Air Control Valve) i komory układu dolotowego.
PiotrB pisze:To częsty problem w NB, także jak dobrze poszukasz tutaj to znajdziesz sporo informacji. Na zagranicznych forach też ten problem był wielokrotnie wałkowany.
Powinno Ci pomóc czyszczenie przepustnicy, zaworu regulującego wolne obroty (Idle Air Control Valve) i komory układu dolotowego.
Przepustnice czyscilem ale bez zaworu więc może rzeczywiście tu tkwi problem... Poszukam na zagranicznych forach i zobaczymy co wyjdzie

PiotrB pisze:@Oskarek - w Twoim przypadku może to być problem ze cewkami zapłonowymi, jeżeli Mazda pracuje nieróno i czasem nie na wszystkie cylindry.
Silnik pracuje wzorowo, nie ma z nim żadnych problemów poza spadkiem obrotów przy wciskaniu sprzęgła.
- zoyjka
- Donator
- Posty: 271
- Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Legionowo/Serock
ja mam tak że jak chłodniejszy silnik i dodam gazu to czuje takie przydławienie i jak przekroczy 3k obrotów to idzie jak passat po czipie , będę na dniach wymieniał świece i chyba wyczyszczę przepustnicę i ten zaworek jak kolega wyżej pisał
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Rozebrać kolektor dolotowy i dokładnie wszystkie kanaliki ciśnieniowe wyczyścić. Na bank problem zniknie.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Hej
Mam podobny problem i przy okazji pytanie.
Na ile rozebranie dolotu i wyczyszczenie tych kanalików jest trudne i czy łatwo przy tym coś spierniczyć??
Mam podobny problem i przy okazji pytanie.
Na ile rozebranie dolotu i wyczyszczenie tych kanalików jest trudne i czy łatwo przy tym coś spierniczyć??
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Również podepnę się, bo problem mam podobny (spadające obroty), jednak u mnie dzieje się to nie podczas hamowania a stania w miejscu. Obroty spadają sekundę-dwie i wracają do ~1000 rpm. Na szczęście auto nie gaśnie, ale nie jest to przyjemne uczucie. Co można sprawdzić? Na szybko przeszukiwałem internet i naprowadza na takie rzeczy jak czujnik przepływu powietrza, silnik krokowy. A może jeszcze coś innego?
Problem polega na tym, że całą przepustnicę już czyściłem, wymieniłem też kable i świece...
Co za tym idzie myślę, że stoję przed rozbiorem dolotu.
Robił to ktoś samodzielnie?
Co za tym idzie myślę, że stoję przed rozbiorem dolotu.
Robił to ktoś samodzielnie?
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
-
- Donator
- Posty: 57
- Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
- Model: NB FL
- Wersja: z nutką Kremową...
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Ponieważ raz czy dwa razy coś podobnego u mnie się stało, poczytałem różne fora.
Potencjalnie może być to też wina starego alternatora. Więc jeszcze to możesz później sprawdzić (jakoś..., nie wiem jak bez wymiany)
Potencjalnie może być to też wina starego alternatora. Więc jeszcze to możesz później sprawdzić (jakoś..., nie wiem jak bez wymiany)
Rozumiem, że tego dolotu sam nikt nie rozkładał??
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Widzę, że w nowej odsłonie znalezienie guzika edytuj graniczy z cudem 
Znalazłem filmik gdzie gość to rozbiera
https://www.youtube.com/watch?v=z-iTjEdlPk0
Mimo wszystko chyba sam się za to nie wezmę

Znalazłem filmik gdzie gość to rozbiera
https://www.youtube.com/watch?v=z-iTjEdlPk0
Mimo wszystko chyba sam się za to nie wezmę
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Obyło się bez rozbierania dolotu.
1. Wymiana kabli wysokiego napięcia
(u mnie była konieczna - pojawiało się szarpanie przy niskich obrotach w szczególności na LPG).
2. kalibracja wolnych obrotów - Kostka diagnostyczna (pod maską w okolicy lewego błotnika) i połączenie drutem GND + TEN
3. Korekta wolnych obrotów śrubką w przepustnicy
4. Wyjąć drucik z kostki diagnostycznej
5. BANGLA!
PS. Tak, wiem pewnie gdzieś było, ale zbierałem info z kilu źródeł i chciałem zebrać w całość dla potomnych.
1. Wymiana kabli wysokiego napięcia
(u mnie była konieczna - pojawiało się szarpanie przy niskich obrotach w szczególności na LPG).
2. kalibracja wolnych obrotów - Kostka diagnostyczna (pod maską w okolicy lewego błotnika) i połączenie drutem GND + TEN
3. Korekta wolnych obrotów śrubką w przepustnicy
4. Wyjąć drucik z kostki diagnostycznej
5. BANGLA!

PS. Tak, wiem pewnie gdzieś było, ale zbierałem info z kilu źródeł i chciałem zebrać w całość dla potomnych.
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Dodam że obroty powinno regulować się na rozgrzanym silniku. U mnie delikatnie pomogło ale nadal jest problem... Za miesiąc ściągam cały kolektor, czyszczę, składam i zobaczymy co będzie.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
No cóż... jak to się mówi: nie chwal dnia przed zachodem słońca.
U mnie też jest lepiej, ale jednak problem jeszcze dalej występuje.
Po trzech dniach od strojenia problem znów zaczął występować....
U mnie też jest lepiej, ale jednak problem jeszcze dalej występuje.
Po trzech dniach od strojenia problem znów zaczął występować....
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
osvch pisze:Hej,
W mojej nb 1.8 (swap z 1.6) gdy silnik nie jest dobrze rozgrzany jest problem ze spadającymi obrotami, mianowicie np. dojeżdżając do skrzyżowania wciskam sprzęgło i zaczynam hamowanie, obroty silnika spadają do ~600 (trzęsie silnikiem) ale w momencie kiedy auto się zatrzyma, obroty na biegu jałowym wracają do normy... Przepływomierz oraz sonda były sprawdzane pod komputerem i sygnały wyglądały w porządku.
Rok temu wymieniane były świece i przewody WN
Pomysły?
Miałem identyczny przypadek:
viewtopic.php?f=25&t=11806
P.S Jak chcesz to mam przepustnice to podjedziesz sobie podmienisz i zobaczysz czy jest ok ... lub poczytaj j.w.
Pozdrawiam
Czyli co można by rzec, że finalnie problem rozwiązał się po uszczelnieniu przepustnicy?
Tzn dołożeniu takiej uszczelki?
Tzn dołożeniu takiej uszczelki?
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
ciesiel pisze:Czyli co można by rzec, że finalnie problem rozwiązał się po uszczelnieniu przepustnicy?
Tzn dołożeniu takiej uszczelki?
Tutaj Omnibus opisał:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=11806#p466383