Kilka pytań odnośnie mx5 NA ...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam !
Mam kilka pytań odnośnie tego samochodu ponieważ przymierzam się do kupna miaty jako pierwszego samochodu .
Miłość od 1-wszego wejrzenia .Jak już zacząłem trzeźwo myśleć przyszło mi do głowy kilka pytań ,a mianowicie :
-Czy zmieszczę się w miacie z moimi 190 cm wzrostu .
-Z racji na mój wzrost od razu pomyślałem o fotelach kubełkowych ,a skoro fotele kubełkowe to jakie będą pasowały i czy wchodzą w grę na przykład fotele- http://www.vmaxzone.pl/index.php?cat_id=1166&s=103&prod_id=96641&p=2 ...
-Czy to zawieszenie sportowe jest warte kupna ? http://www.agauto.sk/pl/detail/sportowe-zawieszenie-gwintowane-mazda-mx5miata-na-1989-1998-16677.html
-Z racji na modyfikacje zawieszenia pomyślałem o dobrej feldze . Na myśli mam- http://jr-wheels.pl/towar.1848.japan.racing.jr3.16x8.et25.4x100108.dark.grey.html
Tylko teraz jakie opony do tego dobrać , czy felga będzie pasować bez modyfikacji oraz brać 16 czy 17 w tym przypadku .
-A gdy już dojdę do tego momentu to co jest potrzebne do montażu kierownicy sportowej
Przepraszam za nawał pytań które już pewnie gdzieś są na forum ale chciałbym mieć odpowiedzi na wszystkie pytania pod jednym postem Mam dość spory budżet z racji na to ,że auto nie należy do najdroższych więc chcę je dopieścić do granic możliwości
Czekam na odpowiedzi ,pozdrawiam i jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to mam nadzieję do zobaczenia na zlocie !
Mam kilka pytań odnośnie tego samochodu ponieważ przymierzam się do kupna miaty jako pierwszego samochodu .
Miłość od 1-wszego wejrzenia .Jak już zacząłem trzeźwo myśleć przyszło mi do głowy kilka pytań ,a mianowicie :
-Czy zmieszczę się w miacie z moimi 190 cm wzrostu .
-Z racji na mój wzrost od razu pomyślałem o fotelach kubełkowych ,a skoro fotele kubełkowe to jakie będą pasowały i czy wchodzą w grę na przykład fotele- http://www.vmaxzone.pl/index.php?cat_id=1166&s=103&prod_id=96641&p=2 ...
-Czy to zawieszenie sportowe jest warte kupna ? http://www.agauto.sk/pl/detail/sportowe-zawieszenie-gwintowane-mazda-mx5miata-na-1989-1998-16677.html
-Z racji na modyfikacje zawieszenia pomyślałem o dobrej feldze . Na myśli mam- http://jr-wheels.pl/towar.1848.japan.racing.jr3.16x8.et25.4x100108.dark.grey.html
Tylko teraz jakie opony do tego dobrać , czy felga będzie pasować bez modyfikacji oraz brać 16 czy 17 w tym przypadku .
-A gdy już dojdę do tego momentu to co jest potrzebne do montażu kierownicy sportowej
Przepraszam za nawał pytań które już pewnie gdzieś są na forum ale chciałbym mieć odpowiedzi na wszystkie pytania pod jednym postem Mam dość spory budżet z racji na to ,że auto nie należy do najdroższych więc chcę je dopieścić do granic możliwości
Czekam na odpowiedzi ,pozdrawiam i jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to mam nadzieję do zobaczenia na zlocie !
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dużo pytań. odpowiedzi na więszość juz padły - poszukaj to znajdziesz
w skrócie: prawdopodbnie się zmieścisz - wsiadź do auta to zobaczysz czy będzie ok.
fotele kubełkowe to temat rzeka: odpowiedni wątek znajdziesz na forum. łącznie z listą modeli które pasuje. W MXie nie ma duzo miejsca i dużo foteli się nie mieści na szerokość
gwint z linka to IMO chybiony zakup - na podstawie zasłyszanych opini. Sam nie miałem i nie jeździłem.
Opona 16/17 cali to dużo do NA (oryginalnie jeździły na 14) Duża ciężka felga to duża masa nieresorowana - miata tego bardzo nie lubi. Z zakładaniem duzych felg i opon jest jak z kupnem prezerwatyw - chwila korzystnej autoprezentacji nie jest warta późniejszych problemów.... tak mówią koledzy
w skrócie: prawdopodbnie się zmieścisz - wsiadź do auta to zobaczysz czy będzie ok.
fotele kubełkowe to temat rzeka: odpowiedni wątek znajdziesz na forum. łącznie z listą modeli które pasuje. W MXie nie ma duzo miejsca i dużo foteli się nie mieści na szerokość
gwint z linka to IMO chybiony zakup - na podstawie zasłyszanych opini. Sam nie miałem i nie jeździłem.
Opona 16/17 cali to dużo do NA (oryginalnie jeździły na 14) Duża ciężka felga to duża masa nieresorowana - miata tego bardzo nie lubi. Z zakładaniem duzych felg i opon jest jak z kupnem prezerwatyw - chwila korzystnej autoprezentacji nie jest warta późniejszych problemów.... tak mówią koledzy
Rozumiem to w takim razie jakie zawieszenie jest polecane ?
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Jeśli chodzi o wzrost to jesteś już w takim granicznym. Bardziej tu się rozchodzi już o proporcje ciała. Jeden przy tym wzroście będzie czuł sie komfortowo a inny będzie narzekał. Od oparcia do pedałów jest określona odległość (przy maksymalnym odsunięciu) i tak samo jest od siedzenia do dachu. Pytanie jak Twoje proporcje ciała się wpisują w te wymiary...
Jeśli chodzi o kubełki, to z moimi 186cm wzrostu mirzyłem się do kubełka Mirco przy zamontowanym rolbarze i niestety dla mie była lipa. Mniej miejsca niż na fabrycznych fotelach i ja się nie mieściłem. A w każdym razie dla mmnie już była rzeźnia ze wsiadaniem. Jeśli kierownica byłaby na stałe to bym w ogóle nie wsiadł. Ale akurat była odpinana... Bo to inna kwestia który kubełek wchodzi do MXa a inna kwestia jak to później pasuje do kierowcy. W zwykłym fotelu zawsze możesz pochylić trochę oparcie. Kubełek ma określony kąt i wiele tam nie zdziałasz..... także temat rzeka i bardzo indywidualna sprawa. Zdecydowaie Ci co maja 170-175 i 60kg wagi mają łatwiej
Jeśli chodzi o kubełki, to z moimi 186cm wzrostu mirzyłem się do kubełka Mirco przy zamontowanym rolbarze i niestety dla mie była lipa. Mniej miejsca niż na fabrycznych fotelach i ja się nie mieściłem. A w każdym razie dla mmnie już była rzeźnia ze wsiadaniem. Jeśli kierownica byłaby na stałe to bym w ogóle nie wsiadł. Ale akurat była odpinana... Bo to inna kwestia który kubełek wchodzi do MXa a inna kwestia jak to później pasuje do kierowcy. W zwykłym fotelu zawsze możesz pochylić trochę oparcie. Kubełek ma określony kąt i wiele tam nie zdziałasz..... także temat rzeka i bardzo indywidualna sprawa. Zdecydowaie Ci co maja 170-175 i 60kg wagi mają łatwiej
Ehhhh nie wątpię :/ Zastanawiam się nad fotelami podanymi w temacie tylko nie mam bladego pojęcia czy nawet jak już je włożę to np. czy zamknę sobie drzwi A nie chcę też kupić auta do którego się nie mieszczę :/ Jestem bardzo szczupłą osobą więc też myślę ,że gimnastyka przy wsiadaniu to może być codzienność i się przyzwyczaję tylko chodzi mi generalnie o to ,żeby dało się tym jednak poruszać ,a nie co 1h przerwa bo wszystko mnie boli z jazdy :/ Zawsze zostaje opcja siedzenia na ziemi
-Czy to zawieszenie sportowe jest warte kupna ? http://www.agauto.sk/pl/detail/sportowe ... 16677.html
Przemyśl sobie gwint jeżeli masz zamiar jeździć tym po ulicy, bo ci kręgosłup urwie
-Z racji na modyfikacje zawieszenia pomyślałem o dobrej feldze . Na myśli mam- http://jr-wheels.pl/towar.1848.japan.ra ... .grey.html
Tylko teraz jakie opony do tego dobrać , czy felga będzie pasować bez modyfikacji oraz brać 16 czy 17 w tym przypadku .
Skoro mówisz, że chcesz sobie zrobić samochód jak najlepiej to może fajnie byłoby jednak zastanowić się nad czymś innym niż chińskimi podróbkami?
Także z szerokością nie można przesadzać, bo samochód zacznie zamulać, nie zapominajmy że ilością koni to te samochody nie grzeszą i nie w tym leży ich siła.
-A gdy już dojdę do tego momentu to co jest potrzebne do montażu kierownicy sportowej
Sama naba i montaż nie jest trudny.
No chyba że kupisz sobie wersję która miała poduszkę powietrzną, wtedy trzeba będzie trochę pokombinować.
W tym temacie obecnie to rozkminiamy
viewtopic.php?f=25&t=22628
Czyli rozumiem ,że jr3 odpadają ? O kręgosłup się nie boję ale też nie chce jej posadzić za nisko bo to nie ma być żaden stance tylko funcar Do jazdy na codzień ale i do zabawy Jakie zawieszenie polecasz w takim razie ? Kierownica bez poduszki .
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Bozexxx pisze:O kręgosłup się nie boję
a pownieneś.nawet 100 km w maksymalnie usztywnionym samochodzie to nie jest coś co dobrze nastraja do jazdy.
obniżenie nie równa się usztywnieniu. a usztywnienie nadwozia nie równa się usztywnieniu zawieszenia - generalnie temat rzekaBozexxx pisze:nie chce jej posadzić za nisko bo to nie ma być żaden stance tylko funcar
Bozexxx pisze:Czyli rozumiem ,że jr3 odpadają ?
Czy odpadają to bym nie powiedział, to bardziej kwestia tego czy dobrze się tym czujesz mając podróbki, bo jakościowo nie jest tragicznie, ludzie na tym jeżdżą i nie narzekają.
Co do zawieszenia to ponoć bilsteiny z NB są optymalne na ulice, z tego co sobie przypominam to żeby je wsadzić do NA coś tam trzeba jeszcze zrobić, ale tego już musisz samemu poszukać. Te z NA to podobno beton.
A skoro masz kierownicę bez poduszki to wymiana na sportową jest banalna.
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Bozexxx pisze:Jakie zawieszenie polecasz w takim razie ?
gwinty które cieszą sie dobrą opinia to np GAZ Gold, różne modele Tein'a albo Bilstein PSS9 alternatywa to sztywniejsze amory: koni, bilstein B6, KYB AGX albo Tokico w zestawie z odpowiednio sztywniejszymi/krótszymi sprężynami. Ponownie- temat rzeka. musisz przejrzec stosowane wątki żeby miec ogólne rozeznanie co by Cię interesowało.
co do B6 z NB do NA to trzeba przerobic górne mocowanie amortyzatora.
jeżeli chodzi o felgi to przede wszytskim felga w miacie MUSI byc lekka.
Skoro nie jr3 to jakie felgi polecacie ? Budżet na caly set (siedzenia,kierownica,felgi,zawieszenie) to ok 10000-12000 zł
To zawieszenie bedzie dobre ? http://www.jdl-performance.com/sklep/ze ... -na8c.html
Może te felgi bardziej ?
http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/s ... 0#17539439
http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/s ... 0#17539439
Bozexxx pisze:To zawieszenie bedzie dobre ? http://www.jdl-performance.com/sklep/ze ... -na8c.html
Podobnie HSD DT, jeśli chodzi o jazdę na codzień to jestem zadowolny, zobaczymy jak będzie na MMC.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Do końca maja będę jeszcze szukał dobrej bazy pod daily project (fun car) Więc jeszcze troche czasu jest jak na razie na tym się skupię a potem będę myśleć nad częściami jak na razie z tego co się dowiedziałem to bride low max pasują i prawdopodobnie wpadną ,zawieszenie teina ,felgi sparco , naba quick release ,rollcage no i hardtop taki jest plan puki co Ale muszę zacząć od porządnej bazy bez korozji i problemów z silnikiem Potem ewentualnie turbina ale do tego jeszcze daleka droga ...
Bozexxx pisze:Skoro nie jr3 to jakie felgi polecacie ? Budżet na caly set (siedzenia,kierownica,felgi,zawieszenie) to ok 10000-12000 zł
Sprawdz sobie moj dzial, robilem dokladnie to co tu wymieniles w NA wydajac okolo 6-7k
viewtopic.php?f=22&t=19867&start=60
Dzięki wielkie wszystkim za pomoc !Uwielbiam za to całe community mazdy ! W razie pytań jeszcze się odezwę