Nie odpala po przekładce silnika 1,6 na 1,8. Proszę o pomoc

MX5 1,6 2000r

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

dempsi
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 2016, 11:09
Model: NB
Wersja: 1,6 16V

16 paź 2016, 11:28

Witam.

Jestem nowy na forum i będę bardzo wdzięczny za pomoc w moim problemie.
Posiadam MX5 z 2000 roku z silnikiem 1,6 ale postanowiłem wsadzić trochę mocniejszy. Włożyłem 1,8 BP + sterownik + stacyjka+immo + wiązka elektryczna sterowania silnika( angielska) . Wszystko niby OK ale nie chce zapalić. Iskra jest , paliwo dochodzi tylko do 1 i 2 cylindra bo świece były całe zalane. Swiece z 3 i 4 suche . Jak kręce to chce zaskoczyć i zachwile już zero chęci.
Proszę o podpowiedź może ktoś spotkał się z takim przypadkiem. Może ta wiązka elektryczna angielska nie do końca współgra z samochodem europejskim.
Będe bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 paź 2016, 12:52

dempsi pisze:Wszystko niby OK ale nie chce zapalić. Iskra jest , paliwo dochodzi tylko do 1 i 2 cylindra bo świece były całe zalane. Swiece z 3 i 4 suche . Jak kręce to chce zaskoczyć i zachwile już zero chęci.

Uszkodzona wiązka ? Sprawdź czy na tych dwu cylindrach masz zasilanie oraz przejście przewodów sterujących PCM-wtryskiwacz.
Druga opcja uszkodzona wtryskiwacze.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dempsi
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 2016, 11:09
Model: NB
Wersja: 1,6 16V

16 paź 2016, 13:58

Dzięki za podpowiedź.
Ale wiązka została przełożona razem z silnikiem i sterownikiem i wcześniej było wszystko OK(oczywiście jak był to anglik). Myślę że coś będzie innego ale do końca nie wiem a mianowicie sterownik silnika ma wejście na 3 kostki , dwie z nich są zakończeniem całej wiązki sterującej silnik a trzecia kostka jest to wiązka którą zostawiłem (oryginalna która była w tym aucie ). Może problemem jest owa kostka ?
Czy ktoś posiada opis kostek idących do ecu, w mojej autodacie okno z diagramem jest nieaktywne
Pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 paź 2016, 15:35

dempsi pisze:Ale wiązka została przełożona razem z silnikiem i sterownikiem i wcześniej było wszystko OK(oczywiście jak był to anglik).

No i co z tego ? Demontaż odbył się po drodze, może być uszkodzona.
Jeśli działa immobilizer, zapłon i pompa paliwa, 2 z czterech wtryskiwaczy podają paliwo a 2 są martwe, to nalezy sprawdzić co się dzieje z tymi dwoma, które nie działają. To nie jest logiczne ? :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dempsi
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 2016, 11:09
Model: NB
Wersja: 1,6 16V

16 paź 2016, 17:21

co odcina immo w tym modelu.?? Kontrolka od immo po przekręceniu silnika nie pali się. Dopiero jak skończe kręcić rozrusznikiem raz zapali się i zgaśnie.

Pozdrawiam
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

16 paź 2016, 17:37

dempsi, zamiast szukać wiatru w polu nie lepiej pójść drogą, która sama się nasuwa, czyli tą, którą Ci wskazuje majkel?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
dempsi
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 2016, 11:09
Model: NB
Wersja: 1,6 16V

16 paź 2016, 18:35

pewnie że pójdę tą drogą ale jestem ciekaw co immo może napsocić w aucie :D
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

16 paź 2016, 18:42

dempsi pisze:ale jestem ciekaw co immo może napsocić w aucie

Brak iskry albo odcięcie paliwa.

Ta wiązka od silnika do sterownika też została wymieniona czy tylko wiązka na silniku i sterownik jest od anglika a reszta wiązki została oryginalna?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 paź 2016, 19:09

dempsi pisze:co odcina immo w tym modelu.??

Przede wszystkim zapłon. Nie pamietam co sie dzieje z pompą paliwa. Przez 3 nieudane próby masz uruchomienie silnika przez moment. Potem jest kompletna blokada PCM aż do momentu kiedy system immobilizera będzie sprawny.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dempsi
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 2016, 11:09
Model: NB
Wersja: 1,6 16V

16 paź 2016, 20:26

wojteks, została zamontowana wiązka silnika razem ze sterownikiem z dawcy silnika czyli anglika ponieważ wiązka z mojej mx5 1.6 jest zupełnie inna niż w 1.8. wiązka z 1.6 nie ma tylu wtyczek, jest uboższa

pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 paź 2016, 20:53

dempsi pisze:Kontrolka od immo po przekręceniu silnika nie pali się. Dopiero jak skończe kręcić rozrusznikiem raz zapali się i zgaśnie.

Wygląda prawidłowo.

Btw, nie podłączyłeś na odwrót przewodów paliwowych z listwy do sztywnych w nadwoziu ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dempsi
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 2016, 11:09
Model: NB
Wersja: 1,6 16V

16 paź 2016, 21:48

już to sprawdzałem i zamieniałem je , nic to nie dało. ( jednak 2 świece są mokre) zastanawiam się czy jakbym miał wiązkę silnika ale z wersji europejskiej to może dawno bym odpalił.
pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 paź 2016, 22:11

dempsi pisze:zastanawiam się czy jakbym miał wiązkę silnika ale z wersji europejskiej to może dawno bym odpalił.

poza pompą paliwa/immo nie widzę tam nic takiego, co mogłoby uniemożliwić uruchomienie.

sprawdź te wtryskiwacze i wysusz/wyczyść świece. Jeśli stały przez nie wiadomo ile w "angielskim" silniku to mogą się średnio nadawać do uruchomienia :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dempsi
Posty: 7
Rejestracja: 16 paź 2016, 11:09
Model: NB
Wersja: 1,6 16V

16 paź 2016, 22:42

a jak ominąć immo , wiem ze to nie temat na forum, prosze o info na priv, dempsi1977@o2.pl

z góry dziekuje

pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2016, 16:29

Zainstalowac pcm bez immobilizera.

Wysłane z mojego LG-E430 przy użyciu Tapatalka
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ