Nie odpala po przekładce silnika 1,6 na 1,8. Proszę o pomoc
MX5 1,6 2000r
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam.
Jestem nowy na forum i będę bardzo wdzięczny za pomoc w moim problemie.
Posiadam MX5 z 2000 roku z silnikiem 1,6 ale postanowiłem wsadzić trochę mocniejszy. Włożyłem 1,8 BP + sterownik + stacyjka+immo + wiązka elektryczna sterowania silnika( angielska) . Wszystko niby OK ale nie chce zapalić. Iskra jest , paliwo dochodzi tylko do 1 i 2 cylindra bo świece były całe zalane. Swiece z 3 i 4 suche . Jak kręce to chce zaskoczyć i zachwile już zero chęci.
Proszę o podpowiedź może ktoś spotkał się z takim przypadkiem. Może ta wiązka elektryczna angielska nie do końca współgra z samochodem europejskim.
Będe bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Jestem nowy na forum i będę bardzo wdzięczny za pomoc w moim problemie.
Posiadam MX5 z 2000 roku z silnikiem 1,6 ale postanowiłem wsadzić trochę mocniejszy. Włożyłem 1,8 BP + sterownik + stacyjka+immo + wiązka elektryczna sterowania silnika( angielska) . Wszystko niby OK ale nie chce zapalić. Iskra jest , paliwo dochodzi tylko do 1 i 2 cylindra bo świece były całe zalane. Swiece z 3 i 4 suche . Jak kręce to chce zaskoczyć i zachwile już zero chęci.
Proszę o podpowiedź może ktoś spotkał się z takim przypadkiem. Może ta wiązka elektryczna angielska nie do końca współgra z samochodem europejskim.
Będe bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
dempsi pisze:Wszystko niby OK ale nie chce zapalić. Iskra jest , paliwo dochodzi tylko do 1 i 2 cylindra bo świece były całe zalane. Swiece z 3 i 4 suche . Jak kręce to chce zaskoczyć i zachwile już zero chęci.
Uszkodzona wiązka ? Sprawdź czy na tych dwu cylindrach masz zasilanie oraz przejście przewodów sterujących PCM-wtryskiwacz.
Druga opcja uszkodzona wtryskiwacze.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dzięki za podpowiedź.
Ale wiązka została przełożona razem z silnikiem i sterownikiem i wcześniej było wszystko OK(oczywiście jak był to anglik). Myślę że coś będzie innego ale do końca nie wiem a mianowicie sterownik silnika ma wejście na 3 kostki , dwie z nich są zakończeniem całej wiązki sterującej silnik a trzecia kostka jest to wiązka którą zostawiłem (oryginalna która była w tym aucie ). Może problemem jest owa kostka ?
Czy ktoś posiada opis kostek idących do ecu, w mojej autodacie okno z diagramem jest nieaktywne
Pozdrawiam
Ale wiązka została przełożona razem z silnikiem i sterownikiem i wcześniej było wszystko OK(oczywiście jak był to anglik). Myślę że coś będzie innego ale do końca nie wiem a mianowicie sterownik silnika ma wejście na 3 kostki , dwie z nich są zakończeniem całej wiązki sterującej silnik a trzecia kostka jest to wiązka którą zostawiłem (oryginalna która była w tym aucie ). Może problemem jest owa kostka ?
Czy ktoś posiada opis kostek idących do ecu, w mojej autodacie okno z diagramem jest nieaktywne
Pozdrawiam
dempsi pisze:Ale wiązka została przełożona razem z silnikiem i sterownikiem i wcześniej było wszystko OK(oczywiście jak był to anglik).
No i co z tego ? Demontaż odbył się po drodze, może być uszkodzona.
Jeśli działa immobilizer, zapłon i pompa paliwa, 2 z czterech wtryskiwaczy podają paliwo a 2 są martwe, to nalezy sprawdzić co się dzieje z tymi dwoma, które nie działają. To nie jest logiczne ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
dempsi, zamiast szukać wiatru w polu nie lepiej pójść drogą, która sama się nasuwa, czyli tą, którą Ci wskazuje majkel?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
dempsi pisze:ale jestem ciekaw co immo może napsocić w aucie
Brak iskry albo odcięcie paliwa.
Ta wiązka od silnika do sterownika też została wymieniona czy tylko wiązka na silniku i sterownik jest od anglika a reszta wiązki została oryginalna?
dempsi pisze:co odcina immo w tym modelu.??
Przede wszystkim zapłon. Nie pamietam co sie dzieje z pompą paliwa. Przez 3 nieudane próby masz uruchomienie silnika przez moment. Potem jest kompletna blokada PCM aż do momentu kiedy system immobilizera będzie sprawny.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dempsi pisze:Kontrolka od immo po przekręceniu silnika nie pali się. Dopiero jak skończe kręcić rozrusznikiem raz zapali się i zgaśnie.
Wygląda prawidłowo.
Btw, nie podłączyłeś na odwrót przewodów paliwowych z listwy do sztywnych w nadwoziu ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dempsi pisze:zastanawiam się czy jakbym miał wiązkę silnika ale z wersji europejskiej to może dawno bym odpalił.
poza pompą paliwa/immo nie widzę tam nic takiego, co mogłoby uniemożliwić uruchomienie.
sprawdź te wtryskiwacze i wysusz/wyczyść świece. Jeśli stały przez nie wiadomo ile w "angielskim" silniku to mogą się średnio nadawać do uruchomienia
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
a jak ominąć immo , wiem ze to nie temat na forum, prosze o info na priv, dempsi1977@o2.pl
z góry dziekuje
pozdrawiam
z góry dziekuje
pozdrawiam
Zainstalowac pcm bez immobilizera.
Wysłane z mojego LG-E430 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-E430 przy użyciu Tapatalka
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......