[NBFL] Nie pali, brak komunikacji z OBD

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

12 wrz 2016, 7:46

Moja NBFL (2002, 1.8, sprowadzona z Ameryki) odmówiła mi posłuszeństwa. Po krótkim pit stopie (ok godziny) nie odpalila. SMoja NBFL (2002, 1.8, sprowadzona z Ameryki) odmówiła mi posłuszeństwa. Po krótkim pit stopie (ok godziny) nie odpalila. Podczas jazdy samochód nie wykazywał żadnych objawów. Silnik kręci lecz prawdopodobnie nie dostaje paliwa.

Sprawdziliśmy bezpieczniki oraz kostki, obecnie jesteśmy w fazie sprawdzania czujników.

Dziwne jest to, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolka check engine zapala się bladym światłem i momentalnie gaśnie, nie możemy połączyć się przez OBD, po pozostawieniu kluczyka w stacyjce zaczyna mrugać kontrolka od immobilizera w częstotliwości 2 długie, 4 krótkie.
Ktoś wie co tu może się dziać?
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2016, 12:14 przez Enzis, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

12 wrz 2016, 8:29

Wskazuje że to kod 24

DTC 24 = LL--SSSS
Open or short circuit in wiring harness between immobilizer unit and PCM.



Tutaj masz co polecają przy takim kodzie sprawdzić

http://www.dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/esicont/en/srvc/html/BME090267000W17.html
Per aspera
Ad astra
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2016, 15:35

Enzis pisze:Dziwne jest to, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolka check engine zapala się bladym światłem i momentalnie gaśnie, nie możemy połączyć się przez OBD, po pozostawieniu kluczyka w stacyjce zaczyna mrugać kontrolka od immobilizera w częstotliwości 2 długie, 4 krótkie.
Ktoś wie co tu może się dziać?

Sprawdźcie dokładnie instalację elektryczną silnika. To wygląda na problem zasilania a nie czujników.
Jakieś złe moce w ttm Kłodzku normalnie :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

12 wrz 2016, 17:23

Po nitce do kłębka, jak radzi Majkel. Przyczyn może być mnóstwo. Błędne diagnozy kosztują najwięcej.

viewtopic.php?f=25&t=20802&p=394513
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

12 wrz 2016, 18:24

Jakoś w tym tygodniu zabierzemy się z Arturem za diagnozowanie, przejrzę jeszcze twój wątek Nickesh, gdyby ktoś jeszcze coś wiedział to proszę o sugestie, pozdro.


//edit:
Chciałbym dodać jeszcze, że nie ma iskry.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2016, 13:38

Enzis pisze://edit:
Chciałbym dodać jeszcze, że nie ma iskry.

nie jest to dziwne, jeśli moduł immo daje błąd 24. Idźcie w zupełnie innym kierunku, bo stracicie masę czasu.

1. Bezpieczniki do sprawdzenia. Jeśli już to sprawdzaliście, sprawdźcie powtórnie bezpieczniki pod maską ale nie wizualnie tylko omomierzem. Były już przypadki pęknięcia ścieżki bezpiecznika w sposób niewidoczny zupełnie. Pamiętaj że byłeś upalać na dziurawej Rakietowej więc różne rzeczy mogły się wydarzyć.
2. Podstawowy objaw - brak komunikacji przez OBD z PCM -> do sprawdzenia zasilanie i masa w gnieździe OBD. Jeśli działają poprawnie, czytnik powinien się łączyć. Jak się nie łączy, to oznaka że po drugiej stronie nie ma PCMa. Na to wskazuje też błąd modułu immobilizera.
3. Jeśli go nie ma, to zacznijcie od sprawdzenia jego zasilania. On nie wisi w próżni, zasilania i masy są współdzielone przez inne obwody osprzętu silnika, trzeba je wszystkie pomierzyć i porównać wyniki. Jeśli się okaże, że któryś nie działa jak powinien to jedynie kwestia czasu i się znajdzie powód, cudów nie ma. Podstawa to przywrócenie komunikacji PCM z resztą świata, jak jego logika będzie działać to z diagnostyki OBD będzie można zobaczyć czy reszta jest sprawna.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ