Dziwny dźwięk

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

PT
Posty: 81
Rejestracja: 17 paź 2006, 19:48
Lokalizacja: Tczew

19 lis 2006, 19:40

Witam, moje doświadczenia z Miatą są jak na razie niewielkie, więc moje pytanie wyda się może dziwne. Podczas mocnego przyspieszenia np. z trójki przy 60 km/h z okolic silnika wydobywa się metaliczny dźwięk, jakby rezonans. Czy ktoś też to ma, czy może ten silnik tak ma (1,6)?
Drugie pytanie, to wymiana paska rozrządu. Auto ma 76.000 km, książka mówi o wymianie przy 90.000 km, ale z drugiej strony rocznik jest 98, więc może warto wymienić. Co sądzicie?
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

20 lis 2006, 7:45

PT pisze:Witam, moje doświadczenia z Miatą są jak na razie niewielkie, więc moje pytanie wyda się może dziwne. Podczas mocnego przyspieszenia np. z trójki przy 60 km/h z okolic silnika wydobywa się metaliczny dźwięk, jakby rezonans. Czy ktoś też to ma, czy może ten silnik tak ma (1,6)?
Drugie pytanie, to wymiana paska rozrządu. Auto ma 76.000 km, książka mówi o wymianie przy 90.000 km, ale z drugiej strony rocznik jest 98, więc może warto wymienić. Co sądzicie?

Trójka i 60 to raczej niskie obroty - powinieneś mieć podobny objaw też na postoju. U mnie to jest spowodowane obluzowaną osłoną katalizatora. Bo nie mówimy tu o stukocie zaworowym, prawda?
Przy takim przebiegu jak Twój, paska nie ma co ruszać. Jednak ze względu na to, że i przebieg może być nieprawdziwy i wiek swój auto ma - polecam wymieniać. Jedno co tracisz, to 20.000 km na starym pasku. Koszt przesunięty w czasie.
Kolejnym i chyba najważniejszym argumentem za wcześniejszą wymianą paska jest fakt, źe auto miało dzwon. Bardzo często w takich przypadkach następuje gwałtowne zatrzymanie silnika i ogromne przeciążenie m.in. na pasku. Zaniedbanie wymiany może się skończyć potem nagłym zerwaniem, np. podczas redukcju biegu. Vide - Łukasz Kotarba na torze w Kielcach podczasas wyścigów VWCC. Najpierw przydzwonił na treningu, a potem przy pierwszym dohamowaniu i redukcji stracił rozrząd.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2006, 8:01

A ja preczytałem ciekawostlę na www.mx-5.com. Jeśli miatka jest ospała, co może być spowodowane spokojną jazdą do/z pracy, to należy od czasu do czasu "przepchać" katalizator. "Przepycha" się rozpędzając parokrotnie auto do > 5K obr. i zmianą na wyższy bieg.
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
PT
Posty: 81
Rejestracja: 17 paź 2006, 19:48
Lokalizacja: Tczew

20 lis 2006, 14:19

Dzięki,
jeśli chodzi o przebieg to jest on w miarę oryginalny (no chyba, że książka jest sfałszowana), natomiast uszkodzenia były w tyle pojazdu.
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

20 lis 2006, 20:25

PT pisze:Dzięki,
jeśli chodzi o przebieg to jest on w miarę oryginalny (no chyba, że książka jest sfałszowana), natomiast uszkodzenia były w tyle pojazdu.

Nie ma znaczenia, gdzie były uszkodzenia - ważne, czy motor stanął nagle, czy nie. Tu nie chodzi o zatrzymanie motoru poprzez fizyczny kontakt z onym, a z gwałtownym zatrzymaniem kół.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
pawel
Posty: 232
Rejestracja: 27 cze 2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 lis 2006, 13:10

Zasada jest prosta: niezaleznie od tego ile masz przebiegu i niezlaeznie od tego co mowi poprzedni wlasciciel - ZAWSZE TRZEBA ZMIENIC ROZRZAD! Tak chyba bezpieczniej co? Tym bardziej ze w Saga auto ceny nie sa wygorowane...
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5468
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 lis 2006, 11:57

PT pisze:Witam, moje doświadczenia z Miatą są jak na razie niewielkie, więc moje pytanie wyda się może dziwne. Podczas mocnego przyspieszenia np. z trójki przy 60 km/h z okolic silnika wydobywa się metaliczny dźwięk, jakby rezonans. Czy ktoś też to ma, czy może ten silnik tak ma (1,6)?


Oslona ukladu wydechowego, prawdopodobnie w okolicach kolektora wydechowego. Przechodzilem to. Dwa spawy rozwiazaly sprawe.
mox
Posty: 98
Rejestracja: 29 cze 2005, 11:41
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

23 lis 2006, 22:21

grzechotanie wszelakich osłon w układzie wydechowym to normalka, od tego trzeba zacząć ...

ciekawe na ile dadzą rade spawy ?
pozdróvka,
Radek

90 NA BRG
ODPOWIEDZ