Check Engine - P1170

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

15 kwie 2016, 13:59

Od dłuższego czasu błąd P1170 mąci mi trochę w głowie. Wyskakuje prawie codziennie, przy powrocie z pracy. W drodze do - wskakuje do puli pending. Samochód: 2001 NBFL 1.6

Wg instrukcji serwisowej do NB:

P1170: Heated oxygen sensor (Front) (Inversion) - When heated oxygen sensor (front) stays above 0.45 V for 42 seconds after the engine has reached normal operation temperature and running at 1.500 rpm or over

Co ciekawe, potrafię dość sprawnie wywołać ten błąd lub go uniknąć. Błąd wyskakuje na prostej, kiedy jadę 80-100 km/h z (bardzo) stabilną nogą na pedale gazu. Dodatkowo z czytnika OBD2 dowiedziałem się, że Fuel System przechodzi w stan 8, czyli - Open loop due to system failure

Jeśli jadę dynamiczniej, na przemian trochę dodając i ujmując gazu - błąd nie wyskakuje.

W zeszłym roku wymieniłem sondę lambda - poprzednia miała padniętą grzałkę. Sonda generalnie działa, monitoruję ją sobie przez appkę i zazwyczaj wszystko wygląda okej. Ale rzeczywiście czasami wskakuje w stan powyżej 0.45 V (rich condition) i tam zostaje.

Mazdowa lista rzeczy do sprawdzenia obejmuje układ paliwowy, zapłonowy, dolotowy itd - 3 strony, 33 punkty...

Ale może ktoś walczył już z tym gremlinem i może coś podpowiedzieć?
krs
Posty: 62
Rejestracja: 29 gru 2009, 1:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2016, 0:36

Siema, poradziles sobie z tym p1170? Wiesz co to bylo?
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2016, 9:25

krs pisze:Siema, poradziles sobie z tym p1170? Wiesz co to bylo?

Zalałem wtyczki sondy zdrową ilością środka do czyszczenia styków elektrycznych, docisnąłem wtyczki porządnie. Błędu nie widziałem już ze 3 tygodnie.
krs
Posty: 62
Rejestracja: 29 gru 2009, 1:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2016, 14:56

Dzieki, sprawdze :)
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2016, 17:15

Daj znać, czy pomogło, bo sam drapałem się w głowę przeszło pół roku. A problem powstał, kiedy wymieniłem sondę na nową (w starej padła grzałka)
krs
Posty: 62
Rejestracja: 29 gru 2009, 1:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2016, 1:43

Ok dam znac ale.moze to troche potrwac, podpinalem pod kompa dwa dni temu blad wykasowany i poki co jest ok
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2018, 20:28

Zrobię wykopaliska, od wymiany tłumika środkowego pojawia mi się co jakiś czas błąd p1170, zawsze wskakuje przy jeździe ze stałą prędkością ok 120-140km/h i co ciekawe, najczęściej wskakuje zaraz po tankowaniu. Ki diabeł i jaki to może miec związek z tłumikiem środkowym? Sondy nie wypinali, tylko odkręcona 2 sonda i wkręcona w nowy tłumik wczesniej przez prawie 3 lata ani razi błąd sie nie pokazał..
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 maja 2018, 21:20

Zastosowałbym tuleje odsuwajaca sondę, powinno pomoc

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2018, 22:06

Dzięki za trop, gość który montował tłumik, mówił że ustawił sondę tak jak było w oryginale. Muszę do niego wrócić w takim razie..
ODPOWIEDZ