Awaria NB 1.8 nie odpala, nie kręci
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej,
Mam mały problem. Jadąc spokojnie po parkingu zaraz po odpaleniu Miata zgasła po ok. 30 m. Później juz nie chciała odpalić. Akumulator jest naładowany, wszystkie elektroniczne rzeczy i światła działają. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie kręci, słychac jakiś metaliczny zgrzyt i koniec. O co może chodzić?
Nie wiem czy to będzie miało związek ale ostatnio Mazda miała dolegliwości:
- podczas wciskania gazu Mazda się dławiła na wolnych obrotach i póki nie wkręciła się do 3-4 tys czasem szarpała
- 2-3 razy podczas odpalania słychać było też jakiś metaliczny stuk spod maski, ale auto paliło normalnie
I ostatnie pytanie gdzie w NB powinien znajdować się hak holowiczy? Nie mam nic z przodu...
Mam mały problem. Jadąc spokojnie po parkingu zaraz po odpaleniu Miata zgasła po ok. 30 m. Później juz nie chciała odpalić. Akumulator jest naładowany, wszystkie elektroniczne rzeczy i światła działają. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie kręci, słychac jakiś metaliczny zgrzyt i koniec. O co może chodzić?
Nie wiem czy to będzie miało związek ale ostatnio Mazda miała dolegliwości:
- podczas wciskania gazu Mazda się dławiła na wolnych obrotach i póki nie wkręciła się do 3-4 tys czasem szarpała
- 2-3 razy podczas odpalania słychać było też jakiś metaliczny stuk spod maski, ale auto paliło normalnie
I ostatnie pytanie gdzie w NB powinien znajdować się hak holowiczy? Nie mam nic z przodu...
Skoro rozrsznik nie kreci to spradz przedewszystkim kable od rozrusznika, ale mi ostatnio sie rozlutowala jakas kostka w rozrzuszniku na przyklad i tez mialem problem z odpaleniem co prawda nie w miacie. Mozliwe jeszcze ze sie zacial i trzeba stuknac mlotkiem. Poruszaj klemami przy aku, ja w swojej miacie mam luzne i czasami wszystko dziala ale nie kreci rozrusznikiem jak pogmeram to odpala.
dostęp do rozrusznika jest dość utrudniony - szukaj po stronie pasażera, dość nisko - za alternatorem, pod kolektorem dolotowym. Najlepszy dostęp jest spod auta.
Do rozrusznika idą dwa kable - sprawdź ich końcówki, bo lubią rdzewieć.
To samo z gwintem na którym jest zapięty kabel od aku - może wystarczy go wyczyścić.
haki powinieneś mieć domyślnie z przodu dwa we wlocie powietrza. Na tym zdjęciu trochę widać:

Do rozrusznika idą dwa kable - sprawdź ich końcówki, bo lubią rdzewieć.
To samo z gwintem na którym jest zapięty kabel od aku - może wystarczy go wyczyścić.
haki powinieneś mieć domyślnie z przodu dwa we wlocie powietrza. Na tym zdjęciu trochę widać:

KMucha pisze:słychac jakiś metaliczny zgrzyt i koniec
Spróbuj obrócić wałem korbowym za pomocą klucza założonego na wał w kole pasowym z przodu silnika. Jeżeli się obraca to kanał/podnośnik w sprawdzenie rozrusznika.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
wojteks pisze:Spróbuj obrócić wałem korbowym za pomocą klucza założonego na wał w kole pasowym z przodu silnika.
Kojarząc jakieś poprzednie problemy z ciśnieniem oleju, od tego powinieneś zacząć. Oczywiście na luzie, kręcąc śrubą w stronę, w którą byś ją dokręcał. Śruba koła pasowego to bodaj 21mm.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Możesz na śrubie z oczkiem spróbować, otwory na pewno dalej tam masz.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

KMucha pisze:Niestety nie tak łatwo zamontować hak holowniczy.
To nie są haki do holowania, w instrukcji obsługi powinieneś mieć rysunek, że się za to nie holuje.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:KMucha pisze:Niestety nie tak łatwo zamontować hak holowniczy.
To nie są haki do holowania, w instrukcji obsługi powinieneś mieć rysunek, że się za to nie holuje.
To są "baby tooth", służące do przypinania auta na kontenerze jak płynęły w świat z Hiro

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
majkel pisze:KMucha pisze:Niestety nie tak łatwo zamontować hak holowniczy.
To nie są haki do holowania, w instrukcji obsługi powinieneś mieć rysunek, że się za to nie holuje.
Z czystej ciekawości jakie widzisz przeciwskazania techniczne do holowania za nie? Oczywiście są za głęboko w dziobie jak na haki holownicze (hak powinien wystawać poza obrys auta), ale są w elemencie "stałym", ich mocowanie też nie budzi zastrzeżeń..
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Ja w każdym razie ich nie mam zamontowanych, a one trzymają się na cztery śruby i moim zdaniem bez demontażu zderzaka i chłodnicy nie ma opcji ich dokręcić... Pozostała mi laweta, auto już u mechanika. Diagnoza? Oczywiście rozrusznik:)
Temat do zamknięcia.
Temat do zamknięcia.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
KMucha pisze:Pozostała mi laweta, auto już u mechanika. Diagnoza? Oczywiście rozrusznik:)
Diagnoza wstępna czy ostateczna? Nie tłumaczy to samoistnego zgaśnięcia auta. Zblokowanie silnika przez posypany rozrusznik jest raczej mało prawdopodobne.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
dmk pisze:Z czystej ciekawości jakie widzisz przeciwskazania techniczne do holowania za nie?
Jak kierownik holownika będzie niewprawny i konkretnie szarpnie to je wyrwie bez problemu dobrą linką

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
KMucha pisze:Jadąc spokojnie po parkingu zaraz po odpaleniu Miata zgasła po ok. 30 m. Później juz nie chciała odpalić.
KMucha pisze:Nie napisałem, że zgasło przez awarię. Mogła być to wina kierowcy...
hmm, dziwne...
mógł byc przypadek, jakiś bardzo duży pobór prądu z uszkodzonego rozrusznika (jakies zwarcie wewnętrzne etc), duże obciążenie zimnego silnika na niskich obrotach no i zgasł. Jak elektromechanik rozbierze rozrusznik, to bedzie wszystko wiadomo
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Łoooo je majkel, chciałbym widzieć tego holownika i linę która ścina śruby mocujące te haki w mx5.
Holowanie za wahacz w mx5 to dla mnie ostateczna ostateczność, one są bardzo słabe i zupełnie nie od tego.
Holowanie za wahacz w mx5 to dla mnie ostateczna ostateczność, one są bardzo słabe i zupełnie nie od tego.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
wojteks pisze:Tak dyskutując o holowaniu to czy MXa można holować na trójkącie skoro ma 2 symetryczne haki/uszy?
Się da

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=429078
http://www.themorans.org/themorans/tims ... index.html
Cholera. Mechanik zmienił diagnozę. Ponoć silnik jest "zatarty". Olej sprawdzany cały czas. Byłem u niego na kontroli wycieku miesiąc temu i wszystko było ok. A teraz takie jaja. Wskaźnik ciśnienia oleju przez ostatni miesiąc cały czas pokazywał właściwą wartość.
Wymiana silnika to jedyne wyjście? Ile to może kosztować?
Wymiana silnika to jedyne wyjście? Ile to może kosztować?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ten wskaźnik to takie 0/1 jest.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Gdzieś taki temat ostatnio się przewijał: bez rozbiórki silnika trudno powiedzieć. Niestety w sytuacji, kiedy silnik stanął z braku smarowania, raczej sensowniej byłoby wymienić silnik, ale tutaj nigdy nie wiadomo, w jakim będzie stanie (może wymagać remontu niestety). Zwłaszcza, że pierwsze objawy były miesiąc temu i przez ten czas silnik mógł dostać nieźle w kość...
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Gadałem z mechanikiem jeszcze raz. Jest zaskoczony, że wał się nie kręci bo olej i płyny są w normie, silnik nie stanął w czasie jazdy ani nie wydawał żadnych dziwnych odgłosów. Jutro ściągają miskę olejową, będziemy mądrzejsi.
KMucha pisze: silnik nie stanął w czasie jazdy ani nie wydawał żadnych dziwnych odgłosów.
KMucha pisze:Hej,
Jadąc spokojnie po parkingu zaraz po odpaleniu Miata zgasła po ok. 30 m. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie kręci, słychac jakiś metaliczny zgrzyt i koniec. O co może chodzić? .
ja już nie ogarniam...