Nie moge znalezc silnika do mojej NB 1.8 140KM za to znalazlem do NBFL ten 146KM
WIem,ze silnik rozni sie glownie zmiennymi fazami rozrzadu i naturalnie innym ECU, skrzynia 6biegowa,ale czy poza tym cos jeszcze jest inaczej rozwiazane i musi byc zmienione w przypadku takiego swapa??? Kolektor dolotowy? Jakies czujniki itd itd?
Co tam jest jeszcze inne?
Czy jest szansa ze moja stara skrzynia 5biegow bedzie pasowac?
Na logike to wydaje mi sie,ze teoretycznie wszytsko powinno pasowac,skoro glowna zmiana jest dolozenie zmiennych faz...
Chyba reszta gratow bedzie pasowac?
Czy to jest w ogole sensowne taki swap.
Planuje przez zime dosc intensywnie zakrojone modyfikacje,ale bez silnika ni di rydy,wiec kombinuje.
Jesli od dupy strony to mnie uswiadomcie
Roznice miedzy 1.8 140KM a 1.8 146KM????
poza ECU
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
ja mam skrzynie 5biegowa w mojej nbfl...
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
perver pisze:WIem,ze silnik rozni sie glownie zmiennymi fazami rozrzadu i naturalnie innym ECU, skrzynia 6biegowa,ale czy poza tym cos jeszcze jest inaczej rozwiazane i musi byc zmienione w przypadku takiego swapa??? Kolektor dolotowy? Jakies czujniki itd itd?
Co tam jest jeszcze inne?
Czy jest szansa ze moja stara skrzynia 5biegow bedzie pasowac?
Na logike to wydaje mi sie,ze teoretycznie wszytsko powinno pasowac,skoro glowna zmiana jest dolozenie zmiennych faz...
Chyba reszta gratow bedzie pasowac?
Czy to jest w ogole sensowne taki swap.
Planuje przez zime dosc intensywnie zakrojone modyfikacje,ale bez silnika ni di rydy,wiec kombinuje.
Skrzynie są 5 i 6, wydaje mi się że NB i NBfl mają identyczne skrzynie.
Na pewno jest inny kolektor wydechowy.
Natomiast niewątpliwie silnik od NBfl /ze wzgledu na te nieszczęsne fazy i sterowanie/
trudniej się "dłubie" niż poprzednie generacje, co jakby przy Twoich planach jest pewna wadą
Po
M
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Ecu napewno inny, takze wiazka bedzie inna chocby z racji sterowania zaworem fazy wałka .
Skrzynai napewno bedzie pasowac, co do kolektora to porownaj w katalogu IC uszczelki pod kolektor czy jest ta sama.
Skrzynai napewno bedzie pasowac, co do kolektora to porownaj w katalogu IC uszczelki pod kolektor czy jest ta sama.
ECU sie nie martwie,bo bedzie raczej stand alone,wiec i tak bym nie kupowal seryjnego raczej.
Martwie sie bardziej jakimis pierdolami ktorych nie przewidze,a potem bedzie klopot.
Kolektor dolotowy jest ten sam? Przepustnica?
Martwie sie bardziej jakimis pierdolami ktorych nie przewidze,a potem bedzie klopot.
Kolektor dolotowy jest ten sam? Przepustnica?
Po co jezdzic skoro mozna latac...
perver pisze:CU sie nie martwie,bo bedzie raczej stand alone,wiec i tak bym nie kupowal seryjnego raczej.
Nie przytoczę Ci teraz dokładnie /postaram się znaleźć opis przypadku na kompie/ ale
jakiś czas temu czytałem że był problem z implementacją MS w trybie standalone w silniku
NBfl. Jedno issue było ze sterowaniem alternatora /goście wymieniali alternator na starszy model/ a drugie z którymś z czujników, i tu też próbowali coś przełożyć od silnika z NB...
Generalnie ten silnik jest fajny jak nic nie chcesz dłubać... Może lepiej kupić silnik od NB
nawet w gorszym stanie i mu dobry remont zrobić ??
Po
M
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dociera sie:) - a dokladniej w trakcie trzeciej zmiany oleju i dokrecania srub w glowicy w sobote przywozą mi standalone megasquirta wiec pod koniec przyszlego tygodnia powinno być wszystko na tiptop. jak tylko bedzie gotowe to sie pochwale i zamieszcze relacje zdjeciową z remontu:)
perver, bedziesz sciagal gotowy turbo kit czy sam bedziesz kolekcjonowal poszczegolne czesci?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Bardzo mozliwe,ze auto wyladuje u Grzesia w VTG, i uzgodnimy czy robic caly kit we wlasnym zakresie, czy zamawiac z flyinmiata.com czy moze od Greedy, rozmowy trwaja....
Co nie zmienia faktu,ze potrzebny mi silnik.
Niby tyle tych 1.8 140KM a znalazc sam silnik lub chociaz glowice to abstrakcja.
Ewentulanie biore pod uwage kupienie jakiegos rozbitka(tez nie latwo),anglika lub calej NB 1.8 z DE w kiepskim stanie byle silnik byl w miare dobry. Jest tez opcja sciagac z Japan,ale nie mam tematu sprawdzonego za bardzo i troche sie obawiam.
Smieszne ze w DE mozna juz kupic NB nawet za ok. 3000euro,a na ebay.de sam silnik od NBFL do ok 2000euro!!!!
Auto ma byc gotowe na nastepny sezon wiec mam troche czasu,ale jakby ktos cos slyszal to prosze o kontakt.
Co nie zmienia faktu,ze potrzebny mi silnik.
Niby tyle tych 1.8 140KM a znalazc sam silnik lub chociaz glowice to abstrakcja.
Ewentulanie biore pod uwage kupienie jakiegos rozbitka(tez nie latwo),anglika lub calej NB 1.8 z DE w kiepskim stanie byle silnik byl w miare dobry. Jest tez opcja sciagac z Japan,ale nie mam tematu sprawdzonego za bardzo i troche sie obawiam.
Smieszne ze w DE mozna juz kupic NB nawet za ok. 3000euro,a na ebay.de sam silnik od NBFL do ok 2000euro!!!!
Auto ma byc gotowe na nastepny sezon wiec mam troche czasu,ale jakby ktos cos slyszal to prosze o kontakt.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
greddy nie pasuje do NB.
jest jeszcze zestaw BEGI. mozna np zamowic go bez turbo. samo orurowanie filtr powietrza downpipe i kolektor.
a turbo gdzies dorwac uzywane w dobyrm stanie
zestawy flyinmiata duzo drozsze.
jest jeszcze zestaw BEGI. mozna np zamowic go bez turbo. samo orurowanie filtr powietrza downpipe i kolektor.
a turbo gdzies dorwac uzywane w dobyrm stanie
zestawy flyinmiata duzo drozsze.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Jesli matka boska pieniezna pozwoli to nie przewiduje kompromisow w stylu cos uzywanego lub nie markowego. Auto ma byc szybkie,nawet bardzo szybkie i nie do codziennej jazdy raczej,wiec bedziemy szalec
Co najwazniejsze chce zeby jezdzilo bezawaryjnie mimo upalania,wiec oszczdnosci na czesciach nie wchodza w gre.
Co najwazniejsze chce zeby jezdzilo bezawaryjnie mimo upalania,wiec oszczdnosci na czesciach nie wchodza w gre.
Po co jezdzic skoro mozna latac...