Roznice miedzy 1.8 140KM a 1.8 146KM????

poza ECU

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

14 paź 2008, 22:42

Nie moge znalezc silnika do mojej NB 1.8 140KM za to znalazlem do NBFL ten 146KM
WIem,ze silnik rozni sie glownie zmiennymi fazami rozrzadu i naturalnie innym ECU, skrzynia 6biegowa,ale czy poza tym cos jeszcze jest inaczej rozwiazane i musi byc zmienione w przypadku takiego swapa??? Kolektor dolotowy? Jakies czujniki itd itd?
Co tam jest jeszcze inne?
Czy jest szansa ze moja stara skrzynia 5biegow bedzie pasowac?
Na logike to wydaje mi sie,ze teoretycznie wszytsko powinno pasowac,skoro glowna zmiana jest dolozenie zmiennych faz...
Chyba reszta gratow bedzie pasowac?
Czy to jest w ogole sensowne taki swap.
Planuje przez zime dosc intensywnie zakrojone modyfikacje,ale bez silnika ni di rydy,wiec kombinuje.
Jesli od dupy strony to mnie uswiadomcie ;)
Po co jezdzic skoro mozna latac...
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

15 paź 2008, 10:57

ja mam skrzynie 5biegowa w mojej nbfl...
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 paź 2008, 11:08

perver pisze:WIem,ze silnik rozni sie glownie zmiennymi fazami rozrzadu i naturalnie innym ECU, skrzynia 6biegowa,ale czy poza tym cos jeszcze jest inaczej rozwiazane i musi byc zmienione w przypadku takiego swapa??? Kolektor dolotowy? Jakies czujniki itd itd?
Co tam jest jeszcze inne?
Czy jest szansa ze moja stara skrzynia 5biegow bedzie pasowac?
Na logike to wydaje mi sie,ze teoretycznie wszytsko powinno pasowac,skoro glowna zmiana jest dolozenie zmiennych faz...
Chyba reszta gratow bedzie pasowac?
Czy to jest w ogole sensowne taki swap.
Planuje przez zime dosc intensywnie zakrojone modyfikacje,ale bez silnika ni di rydy,wiec kombinuje.


Skrzynie są 5 i 6, wydaje mi się że NB i NBfl mają identyczne skrzynie.
Na pewno jest inny kolektor wydechowy.
Natomiast niewątpliwie silnik od NBfl /ze wzgledu na te nieszczęsne fazy i sterowanie/
trudniej się "dłubie" niż poprzednie generacje, co jakby przy Twoich planach jest pewna wadą :mrgreen:

Po
M
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

15 paź 2008, 14:39

Ecu napewno inny, takze wiazka bedzie inna chocby z racji sterowania zaworem fazy wałka .
Skrzynai napewno bedzie pasowac, co do kolektora to porownaj w katalogu IC uszczelki pod kolektor czy jest ta sama.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

15 paź 2008, 15:31

ECU sie nie martwie,bo bedzie raczej stand alone,wiec i tak bym nie kupowal seryjnego raczej.
Martwie sie bardziej jakimis pierdolami ktorych nie przewidze,a potem bedzie klopot.
Kolektor dolotowy jest ten sam? Przepustnica?
Po co jezdzic skoro mozna latac...
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

15 paź 2008, 19:18

o kurde kolejny konkretny potworek sie szykuje:)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 paź 2008, 21:26

perver pisze:CU sie nie martwie,bo bedzie raczej stand alone,wiec i tak bym nie kupowal seryjnego raczej.

Nie przytoczę Ci teraz dokładnie /postaram się znaleźć opis przypadku na kompie/ ale
jakiś czas temu czytałem że był problem z implementacją MS w trybie standalone w silniku
NBfl. Jedno issue było ze sterowaniem alternatora /goście wymieniali alternator na starszy model/ a drugie z którymś z czujników, i tu też próbowali coś przełożyć od silnika z NB...
Generalnie ten silnik jest fajny jak nic nie chcesz dłubać... Może lepiej kupić silnik od NB
nawet w gorszym stanie i mu dobry remont zrobić ??

Po
M
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 paź 2008, 22:12

yanik pisze:o kurde kolejny konkretny potworek sie szykuje:)

Ty się nie ciesz tylko wreszcie coś napisz o swoim w aktualnej wersji :mrgreen:
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

16 paź 2008, 10:36

dociera sie:) - a dokladniej w trakcie trzeciej zmiany oleju i dokrecania srub w glowicy w sobote przywozą mi standalone megasquirta wiec pod koniec przyszlego tygodnia powinno być wszystko na tiptop. jak tylko bedzie gotowe to sie pochwale i zamieszcze relacje zdjeciową z remontu:)
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

16 paź 2008, 10:36

perver, bedziesz sciagal gotowy turbo kit czy sam bedziesz kolekcjonowal poszczegolne czesci?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

16 paź 2008, 13:41

Bardzo mozliwe,ze auto wyladuje u Grzesia w VTG, i uzgodnimy czy robic caly kit we wlasnym zakresie, czy zamawiac z flyinmiata.com czy moze od Greedy, rozmowy trwaja....
Co nie zmienia faktu,ze potrzebny mi silnik.
Niby tyle tych 1.8 140KM a znalazc sam silnik lub chociaz glowice to abstrakcja.
Ewentulanie biore pod uwage kupienie jakiegos rozbitka(tez nie latwo),anglika lub calej NB 1.8 z DE w kiepskim stanie byle silnik byl w miare dobry. Jest tez opcja sciagac z Japan,ale nie mam tematu sprawdzonego za bardzo i troche sie obawiam.

Smieszne ze w DE mozna juz kupic NB nawet za ok. 3000euro,a na ebay.de sam silnik od NBFL do ok 2000euro!!!!

Auto ma byc gotowe na nastepny sezon wiec mam troche czasu,ale jakby ktos cos slyszal to prosze o kontakt.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

16 paź 2008, 13:54

greddy nie pasuje do NB.

jest jeszcze zestaw BEGI. mozna np zamowic go bez turbo. samo orurowanie filtr powietrza downpipe i kolektor.

a turbo gdzies dorwac uzywane w dobyrm stanie

zestawy flyinmiata duzo drozsze.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

16 paź 2008, 14:10

Jesli matka boska pieniezna pozwoli to nie przewiduje kompromisow w stylu cos uzywanego lub nie markowego. Auto ma byc szybkie,nawet bardzo szybkie i nie do codziennej jazdy raczej,wiec bedziemy szalec :D
Co najwazniejsze chce zeby jezdzilo bezawaryjnie mimo upalania,wiec oszczdnosci na czesciach nie wchodza w gre.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
ODPOWIEDZ