Dyfer FUJI w 1.6 NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

PremoSTI
Posty: 261
Rejestracja: 05 lip 2015, 0:14
Model: NB

27 lip 2015, 20:51

Chłopaki - mam możliwość nabycia tylnego dyfra Fuji z wersji 1.9. Pytanie - czego jeszcze potrzebuję, aby zamontować go do NB 1.6 ze skrzynią 5? Jest z tym dużo rzeźby? Gdyby ktoś mógł dopowiedzieć jakie ma przełożenie w stosunku do seryjnego dyfra z 1.6 byłbym zobowiązany. Dzięki z góry!
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 lip 2015, 20:59

Takie same przełożenia, potrzebujesz sam dyfer, nic więcej. Rzeźby nie ma, po prostu wymieniasz dyfer.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2015, 21:01

PremoSTI pisze:czego jeszcze potrzebuję, aby zamontować go do NB 1.6 ze skrzynią 5?

niczego.
PremoSTI pisze:Gdyby ktoś mógł dopowiedzieć jakie ma przełożenie w stosunku do seryjnego dyfra z 1.6 byłbym zobowiązany.

to zależy, z jakiej wersji skrzyni biegów pochodzi. Jeśli z 5b to ma takie samo, 4,10 a jesli z 6b to 3,64

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 lip 2015, 21:04

A były skrzynie 6 po 2003r? Niby ktoś pisał, że bywają Sportivy 2003r, ale nie widziałem takiego.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

27 lip 2015, 21:08

Alan pisze:A były skrzynie 6 po 2003r? Niby ktoś pisał, że bywają Sportivy 2003r, ale nie widziałem takiego.


Silver Blues 1,8, Memory II, Impuls (?), Trad Y, MSM :twisted: .
Pewnie jeszcze kilka się znajdzie.
PremoSTI
Posty: 261
Rejestracja: 05 lip 2015, 0:14
Model: NB

27 lip 2015, 21:11

Jest ze skrzyni 1.9 6-biegowej - tak wygląda:

Obrazek

Obrazek

Poważnie nie będzie problemu z dopasowaniem półosi / wału? Dobra wiadomość.

Czyli wynika z tego, że ten dyfer jest dłuższy. Zastanawiam się czy gra jest warta świeczki przy mocy 1.6...

Jeszcze pytanie o cenę - zupełnie nie orientuję się po ile takie dyfry chodzą, a wiadomo, że nie chcę specjalnie przepłacić.
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

27 lip 2015, 21:16

Ostatnio zmieniony 27 lip 2015, 21:24 przez szy, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2015, 21:21

Necro pisze:MSM

MSM to akurat wyjatek, bo nie dosc, że ma 4.10 to jeszcze zupełnie inne pólosie.
PremoSTI pisze:Nie będzie problemu z dopasowaniem półosi / wału?

Ale nie ma nic do dopasowywania. Odkręcasz/wyjmujesz, przykręcasz/wciskasz i koniec.
PremoSTI pisze:Zastanawiam się czy gra jest warta świeczki przy mocy 1.6...

Nie jestem przekonany, ale też nie prowadzilem nigdy takiej kombinacji.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
PremoSTI
Posty: 261
Rejestracja: 05 lip 2015, 0:14
Model: NB

27 lip 2015, 21:33

szy pisze:http://www.miata.net/garage/KnowYourCar/S8_Gears.html


Z tabeli wynika, że dyfry ze skrzyń 6B są jednak dłuższe?:)
PremoSTI
Posty: 261
Rejestracja: 05 lip 2015, 0:14
Model: NB

27 lip 2015, 21:34

majkel pisze:
Necro pisze:MSM

MSM to akurat wyjatek, bo nie dosc, że ma 4.10 to jeszcze zupełnie inne pólosie.
PremoSTI pisze:Nie będzie problemu z dopasowaniem półosi / wału?

Ale nie ma nic do dopasowywania. Odkręcasz/wyjmujesz, przykręcasz/wciskasz i koniec.
PremoSTI pisze:Zastanawiam się czy gra jest warta świeczki przy mocy 1.6...

Nie jestem przekonany, ale też nie prowadzilem nigdy takiej kombinacji.

Po
eM


Ok - a jak cenowo to stoi na rynku?
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

27 lip 2015, 21:36

PremoSTI pisze:Z tabeli wynika, że dyfry ze skrzyń 6B są jednak dłuższe?:)
Tak, sam się zorientowałem co napisałem po fakcie, i chwilę później skasowałem głupotę, którą napisałem :)
PremoSTI
Posty: 261
Rejestracja: 05 lip 2015, 0:14
Model: NB

27 lip 2015, 21:38

Nie ma problemu;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 lip 2015, 21:52

Necro pisze:Silver Blues 1,8, Memory II, Impuls

Chyba jeszcze się nie spotkałem, żeby któraś z tych wersji miała 6 biegów.

No ale jeśli rzeczywiście to jest dyfer od "szóstki" do z silnikiem 1,6 nie ma to sensu, bo pogorszą się osiągi przez dłuższe przełożenie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 lip 2015, 22:11

PremoSTI, a skąd Ty to w ogóle wziąłeś i ile sobie za to wołają? Jeśli się nie zdecydujesz, jest opcja, żebym ja mógł kupić? (tak - to była bezczelna rezerwacja :D).
PremoSTI
Posty: 261
Rejestracja: 05 lip 2015, 0:14
Model: NB

27 lip 2015, 22:27

Pw:)
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2015, 6:26

Ja mam u siebie w 1,6, fuji ale z 5-tki. Wchodzi plug and play. Fuji było standardowo montowane w miastach po bodajrze 2003 roku
PremoSTI
Posty: 261
Rejestracja: 05 lip 2015, 0:14
Model: NB

28 lip 2015, 9:33

Chłopaki pomóżcie bo mam sieczkę z mózgu. Wg tabeli były dwa rodzaje tych dyfrów do 6-speed: 3.636 (nb8b gearbox) i 3.909 (10 anniversary nb8a 10 ae). Sprzedawca twierdzi, że jego dyfer ma 4.10 - jest to możliwe?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

28 lip 2015, 9:42

Jeśli jest od 6-stki to nie. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby do samochodu ze skrzynią "6" ktos kiedyś włożył dyfer od 5-tki...
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2015, 9:42

PremoSTI pisze:Wg tabeli

Przestań czytać te tabelki, one dotyczą rynku amerykańskiego, tylko jeszcze większą sieczkę sobie zrobisz. W Europie mogły być tylko 2 przełożenia. 4.10 jeśli dyfer pochodził ze skrzyni 5b i 3,64 jeśli 6b. Koniec kropka, nic innego w NB/NBfl nie było sprzedawane.
PremoSTI pisze:ma 4.10 - jest to możliwe

tak. Zmielił już jedno fuji, swoje oryginalne z 6b i wstawił jakieś inne. Albo miał 5b i wymienił skrzynię biegów. Takie modyfikacje to już standard :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
PremoSTI
Posty: 261
Rejestracja: 05 lip 2015, 0:14
Model: NB

28 lip 2015, 9:46

Rozumiem. Ostatnie moje pytanie w tym temacie - czy w takim razie można przełożyć szperę fuji do krótkiego dyfra 4.10 z 5b czy jest to nierealne?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2015, 9:50

PremoSTI pisze:przełożyć

Przełożyć w sensie przełożenia wkładu do obudowy dyfra otwartego ? Tak, bez problemu.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
PremoSTI
Posty: 261
Rejestracja: 05 lip 2015, 0:14
Model: NB

28 lip 2015, 10:01

Tylko przekładka całości z obudowy do obudowy nic nie da - przełożenie pozostanie to samo. Chodzi mi coś takiego: biorę przełożenie 4.10 i zakładam do niego samą szperę FUJI pozbywając się satelit dyfra otwartego.
PremoSTI
Posty: 261
Rejestracja: 05 lip 2015, 0:14
Model: NB

28 lip 2015, 14:18

Ok, już wiem wszystko. Dyfer pochodzi z wersji 1.9 (czyli de facto 1.8) 5-biegowej z 2004 r., więc duże prawdopodobieństwo, że ma 4.10.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

28 lip 2015, 14:24

PremoSTI pisze:Ok, już wiem wszystko. Dyfer pochodzi z wersji 1.9 (czyli de facto 1.8) 5-biegowej z 2004 r., więc duże prawdopodobieństwo, że ma 4.10.


To policz ilość obrotów półosi przy obrocie wału i wszystko będzie wiadomo, jakie jest przełożenie :P
Obrazek
Arek922
Posty: 138
Rejestracja: 18 lip 2017, 21:11
Model: NB

14 paź 2017, 22:49

chce kupic dyfer Fuji do mojej mx pytanie powstaje czy w tym jest szpera czy nie??
po przeczytaniu wczejsniejszych info wnioskuje ze nie warto dokupowac polosie i wal jesli dyfer jest 5b
Załączniki
1f08359840359cb1a67e6d5d1f6e.jpg
1f08359840359cb1a67e6d5d1f6e.jpg (60.01 KiB) Przejrzano 1397 razy
d57fd644470491bb8ec147f0dce7.jpg
d57fd644470491bb8ec147f0dce7.jpg (54.63 KiB) Przejrzano 1397 razy
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

15 paź 2017, 10:55

Tak to fuji czyli szpera.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ