Strona 1 z 1

[połączony] Pierwszy większy serwis, czyli...

: 12 wrz 2008, 18:25
autor: Wroniasty
Użyłem szukajki, ale w sumie nic takiego nie znalazłem. Przyda mi się bardzo i myślę, że nie tylko dla mnie.

Kupiłem swoją NB no i chciałbym postawić ją na duży przegląd z wymianami tego co potrzeba wymienić, bo nie wiem kiedy i co było robione, niby do końca serwisowana w ASO, ale dopóki sam nie zmienię to nie będę wiedział, czy coś było robione i kiedy ... i tutaj pytanie do bardziej obcykanych w temacie MX5 użytkowników, co warto na dzień dobry wymienić?

Zamierzam wymienić:

- rozrząd (dwie rolki i pasek) -> jest jeszcze z tego co wyczytałem na forum jakaś magiczna sprężynka, którą kupuje się w ASO
- pompę wody i co za tym idzie płyn chłodniczy (czy ciężko się odpowietrza MX5?)
- olej + filtr oleju
- filtr powietrza
- paski - czy wspomaganie jest napędzane tym samym paskiem co alternator, czy są dwa oddzielne paski?
- olej w dyferencjale i skrzyni biegów: czy gdzieś w instrukcji jest co ile się zmienia -> mam instrukcję, ale po niemiecku, a nie szprecham... ;)
- myślę jeszcze nad zestawem tarcze+klocki+ płyn

Czy jest coś jeszcze co dobrze by było wymienić po zakupie MX5, żeby potem uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek?

: 12 wrz 2008, 19:07
autor: Adi
Czy jest coś jeszcze co dobrze by było wymienić po zakupie MX5, żeby potem uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek?

jak już z DOT-em się bawić to i w sprzęgle warto wymienić plus uszczeleczki

: 12 wrz 2008, 19:13
autor: Dizajer
To powinno pomóc:
http://www.miata.net/garage/mainttips.html

: 12 wrz 2008, 22:57
autor: Wroniasty
quench - wielki dzięki, pomoże i to bardzo:)

Części po zakupie ,rozrząd,filtry,olej itp.

: 14 lip 2009, 22:02
autor: transporterdriver
Witam, zamierzam w niedalekim czasie wymienić części typowe po zakupie pojazdu. Wstępnie w planach jest komplet rozrządu, wszystkie filtry, wymiana oleju w silniku, pompa wody, paski. Teraz moje pytanie jakich producentów polecacie co do rozrządu?? filtrów, pasków itp. Ile co kosztuje, mile widziane linki do sklepów z cenami, ewentualnie gdzie wy kupowaliście i za ile, konkrety. Ile kosztuje mniej więcej robocizna ?? Jeżeli ktoś jest z kujawsko pomorskiego kogo polecacie do ogarnięcia tego i w jakiej cenie. Samochód Mazda MX5 NA 90r.

Pozdrawiam

: 14 lip 2009, 22:56
autor: Skyluker
Rozrząd kupiłem na mx5parts.co.uk - zamienniki + ory uszczelka pod zawory + filtr paliwa za 398zł.
Filtr oleju w ASO ory - 18zł
Filtr powietrza - 30zł JC
Kable WN z e-ngk.pl za 190zł
Świece NGK z e-ngk.pl za 40zł

: 14 lip 2009, 23:29
autor: andi68
Pasek rozrządu-133
Napinacz-65
Rolka napinająca-69
Sprężynka napinacza-19
Uszczelka pokrywy zaworów-65

Wszystko na oryginałach Mazdy

Pompa wody GMB-129

Gwarancja 100 tys. km.

Pasek alternatora i pasek pompy wody SUN -25
Filtr powietrza Knecht (tekstylny) 39
Filtr oleju oryginał-20
Świece NGK
Olej Mobil Rally Formula 5W/50 135 za 4 litry

Wszystko w sklepie Carspeed z Lublina (znany na forum mazdaspeed).

Robocizna 0 PLN, mój Ojciec jest mechanikiem i stwierdził, że wymiana rozrządu w MX5 to banał w porównaniu z 323 (łatwy dostęp).
Mam gdzieś manual z rysunkami wymiany rozrządu, jeżeli potrzebujesz to PW.

Pozdr

: 15 lip 2009, 9:46
autor: Dizajer
ja swego czasu kupiłem wszystko na ilmotorsport, oryginały, pompa GMB, wtedy jeszcze dość korzystnie cenowo to wychodziło, nie wiem jak teraz

wymiane robili mi chłopaki w Yakuzie w Bydgoszczy, 250 zł robocizna

jeśli masz 90r. to przy okazji mógłbyś wymienić nakrętke/trzpień/whatever... - coś tam w okolicach wału - wada fabryczna w rocznikach 90, zapytaj przemasiego albo poszukaj w jego temacie

: 15 lip 2009, 11:33
autor: spilner
Dizajer pisze:wymienić nakrętke/trzpień/whatever...

http://www.miata.net/garage/crankshaft.html
Śrubę na kole pasowym i klin na czole wału, a przy okazji sprawdzić co się tam dzieje. Chyba że masz koło pasowe takie jak na zdjęciu po prawej - czyli miata jest już po swapie silnika.

: 15 lip 2009, 13:07
autor: R.E.D.
jesli posiadaszjakiekolwiek miejsce w garazu i komplecik kluczy to jak najbardziej polecam wymiane samemu - w temacie przemasi`ego bodajze wszystko jest opisane i sfotografowane. silnik jest bezkolizyjny, wiec nawet jak zle zalozysz pasek to nic sie nie powinno stac :wink:

za rada fiveopac`a kupilem uszczelke oryginalna pod pokrywe (trzeba pamietac o silikonie w kilku miejscach - opis na miata.net) juz nie pamietam za ile bo zamawialem rok przed peknieciem paska na il motorsport :wink:
pompa, rolka i napinacz gmb i paski contitech. bez uszczelki z jakims termostatem zaplacilem jakies 390zl w intercarsie

wartop tez pomyslec o wymianie przewodow wysokiego napiecia i swiec :cool:

Co wymienić? - moja nowa, używana MX-5

: 25 mar 2010, 7:48
autor: sebna
Witam,

Za kilka dni odbiore swoja MX-5 NBfl 1.8 r03 przebieg w granicach 70k. Co byscie polecali wymienic zakladajac ze nie wiem co bylo z autem robione?

Wymienie to co wyczytlałem w różnych wątkach uzupełnijćie braki prosze:

- olej :)
- olej w dyfrze
- olej w skrzyni?
- filtry
- pasek nierządu ;)

Pozostale plyny?

hamulcowy? jakie inne?

co jescze warto bylo by sprawdzic?

Pozdro i dzieki.

: 25 mar 2010, 7:58
autor: Aro
Sprawdź:
Paski osprzętu,
Płyn chłodniczy,
Klocki hamulcowe,
Tarcze hamulcowe,

Wymień:
Płyn hamulcowy,
Płyn w układzie wysprzęglającym.

: 25 mar 2010, 8:25
autor: 2sopot
bez urazy, ale czy mógłbyś poprawić tytuł postu - używana piszemy przez "ż"
dzięki.

: 25 mar 2010, 8:33
autor: sebna
2sopot pisze:bez urazy, ale czy mógłbyś poprawić tytuł postu - używana piszemy przez "ż"
dzięki.


hahah ufff no cóż... poprawione

: 25 mar 2010, 8:40
autor: 2sopot
dzięki :-)

: 25 mar 2010, 8:45
autor: sebna
AroJano pisze:Sprawdź:
Paski osprzętu,
Płyn chłodniczy,
Klocki hamulcowe,
Tarcze hamulcowe,

Wymień:
Płyn hamulcowy,
Płyn w układzie wysprzęglającym.


To wszystko w dodatku do tego co ja wypisalem rozumiem?

Dzieki

: 25 mar 2010, 10:38
autor: pmcomp
sebna pisze:
AroJano pisze:Sprawdź:
Paski osprzętu,
Płyn chłodniczy,
Klocki hamulcowe,
Tarcze hamulcowe,

Wymień:
Płyn hamulcowy,
Płyn w układzie wysprzęglającym.


To wszystko w dodatku do tego co ja wypisalem rozumiem?

Dzieki


Raczej tylko to co napisał AroJano.

Rozrząd z tego co pamiętam przy 90 tys, chyba że Twój przebieg jest nieudokumentowany.
Oleje i filtry przy najbliższym przeglądzie wg. książki serwisowej.

Chyba, że tak jak ja lubisz "kupować" święty spokój to możesz lecieć po całości :mrgreen: . Ale nawet ja na razie nie dotykałem rozrządu.

Pozdro

: 25 mar 2010, 10:45
autor: sebna
pmcomp pisze:Raczej tylko to co napisał AroJano.

Rozrząd z tego co pamiętam przy 90 tys, chyba że Twój przebieg jest nieudokumentowany.
Oleje i filtry przy najbliższym przeglądzie wg. książki serwisowej.

Chyba, że tak jak ja lubisz "kupować" święty spokój to możesz lecieć po całości :mrgreen: . Ale nawet ja na razie nie dotykałem rozrządu.

Pozdro


Hehe nie raczej nie jestem z tych, wręcz przeciwnie uważam, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu ;).

Wraz z autem dostaję cala historie serwisową + wszystkie rachunki na to co było robione a auto było podobno w ASO serwisowane 3 miesiące temu w ramach wizyty kontrolnej więc podejrzewam, że wszystko jest zrobione ale przeglądnę te papierki dopiero jak je dostane - pewno dzisiaj.