Nb 1.8 Plytki regulacyjne (zawory)

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

BartGod
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2015, 19:08
Model: NB
Lokalizacja: Legionowo

22 kwie 2015, 18:24

Witam. Moja mazda czasami trzesie na wolnych obrotach i zaczalem szukac przyczyny. Wyeliminowalem calkowicie caly osprzet i zostala mi jedna rzecz jaka mnie nie pokoi. Otoz po zdjeciu pokrywy zaworow na zaworach mamy plytki regulacyjne z luzami. U mnie luzy sa ogromne. Dowiadywalem sie ze reguluje sie je wlasnie wstawiajac takowe dorabiane plytki. Czy ktos juz bawil sie w taka zabawe regulacyjna> Wie ktos gdzie w mazowiecim ktos podejmie sie takowej pracy? Dzieki.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2015, 10:18

BartGod pisze:U mnie luzy sa ogromne.

Najpierw zdefiniuj pojęcie "ogromne". Luzy według manuala powinny wyglądać tak:
Załączniki
Płytki.jpg
Płytki.jpg (42.48 KiB) Przejrzano 959 razy
Awatar użytkownika
goral
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 06 lis 2014, 10:54
Model: NB FL
Lokalizacja: SBI

23 kwie 2015, 10:40

Musial byś wiedzieć jaka średnica płytki i na jaka ma być grubość ostatnio do sejczento szlifowałem. Nie jestem pewien ale można kupic grubsze plytki ze srednica gotowa i tylko dać do wyszlifowania komuś kto ma magnetyczna szlifierkę.
BartGod
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2015, 19:08
Model: NB
Lokalizacja: Legionowo

25 kwie 2015, 17:38

Pedi pisze:
BartGod pisze:U mnie luzy sa ogromne.

Najpierw zdefiniuj pojęcie "ogromne". Luzy według manuala powinny wyglądać tak:


Tak, tez zdobylem taka wykresowke to ja mialem 0,5-0,6 na wlotowym i wydechowym
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2015, 9:18

Hmm, to grubo. Zastanawiam się, w jaki sposób mogą w ogóle powstać tak duże luzy, chyba ktoś kiedyś musiał złożyć na zbyt cienkich płytkach... Jak chcesz, to mogę zmierzyć średnicę płytek u mnie bo mam na wierzchu, ale to NB 1.6
Generalnie i tak będziesz musiał to wszystko wyjąć żeby ogarnąć. Mierzysz luzy, wyjmujesz płytkę, mierzysz grubość płytki i dopiero wtedy można się bawić. Jak jesteś z Legionowa, to przedzwoń do jakiegoś polecanego mechaniora w okolicy. Na pewno mają takie rzeczy, a może i niedrogo ogarną.
Co do samej wymiany, to jest takie specjalne narzędzie, że wyjmujesz płytki na założonych wałkach, ale równie dobrze można rozpiąć rozrząd i zdjąć wałki jak chcesz robić samemu. Nie jest to zbyt skomplikowane, pamiętaj tylko o kolejności odkręcania śrub (-> po okręgu do środka) i o ułożeniu krzywek wałka (-> docisk na cylinder 1 i 3).
ODPOWIEDZ