Sondy lambda w NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kriss_85
Posty: 7
Rejestracja: 18 lut 2015, 19:16
Model: Inny

16 kwie 2015, 23:14

W NB z 2001r 1.6 siostry po zakupie ciągle świeci check engine zwiedziła już paru sprytnych elektroników i każdy z nich na kompie odczytuje błąd sondy i twierdzi że złe paliwo leje kasują błąd śmiga 2 dni bez problemu i pyk znowu check wraca do fachowca i tym razem już 2 błędy i też info że druga sonda daje błąd i ta sama śpiewka kasują błąd pojeździ np. 1.5 dnia i to samo
Dzisiaj się dowiedziałem o tym i proszę o pomoc w tym temacie
Czy waszym zdaniem mogą być walnięte obie sondy ? Gdzie szukać problemu ? jakieś sugestie ? Jak to sprawdzic ?zanim kupie nowa sonde z gory dzieki za pomoc
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2015, 11:55

Podaj dokładnie błędy, którymi PCM rzuca. Błędów związanych bardziej lub mniej z tymi czujnikami jest kilkanaście, bez konkretów trudno o jakąkolwiek radę. Kasowanie błędu usuwa jedynie chwilowo objaw na kontrolce, przyczyna gdzieś nadal istnieje. Opowieści "fachofca" że siostra kiepskie paliwo tankuje to jest jakiś bullshit niestety.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

17 kwie 2015, 19:51

wygląda mi to na horror jaki miałem z civiciem
wymiana kata pomogła na rok (był używany)
poźniej wstawiałem tulejki między kata a sonde
niewiele pomogło ale rzadziej się włączał
nawet wyciągnąłem sonde do wnętrza auta
ale ona potrzebuje odpowiedniego srodowiska do pracy
Obrazek nbfl 1.8 sportive
nkamil13
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2015, 22:06
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 kwie 2015, 10:36

O! O! O! mam to samo i to samo mi powiedzieli zalałem i wyjezdzilem jeden zbiornik na 98 co miało pomoc ale dalej nic i dalej czek.

Gdzieś wyczytałem chyba na forum albo usłyszałem, że trzeba przeczyścić tą sonde, ale jeszcze nie miałem wolnej chwili żeby się tym zająć

Jeździ tak samo jak bez checka także o tyle dobrze.
Może coś podziałam w weekend
Zastanawiam się jeszcze nad wymianą kata, ale zobacze co tu mądre ludziki na forum jeszcze napiszą :D
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 kwie 2015, 12:20

nkamil13 pisze:Gdzieś wyczytałem chyba na forum albo usłyszałem, że trzeba przeczyścić tą sonde, ale jeszcze nie miałem wolnej chwili żeby się tym zająć

Nieee, zapomnij. To jakaś teoria nie z tej ziemi.

Generalnie ta sama sugestia co wyżej, odczytaj dokładne błędy rejestrowane przez PCM, a potem można kombinować co się dzieje.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
kriss_85
Posty: 7
Rejestracja: 18 lut 2015, 19:16
Model: Inny

24 kwie 2015, 19:33

Panowie odczytalem dzisiaj blad P0140 czyli sonda nr 2
Jaka proponujecie zeby zakupic Bosh ? Ngk ? Jak z dostepem ciezko ?
ODPOWIEDZ